وبلاگ

کارتن میوه (مخصوص صادرات)

کارتن مناسب صادرات میوه

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه باید در نظر بگیرند، تهیه کارتن میوه مناسب صادرات است. منظور از مناسب بودن کارتن میوه توجه به تمامی جنبه‌های کار از جمله، مقاومت بالا، ابعاد استاندارد، هزینه معقول، طراحی زیبا و …. است. همین موارد سبب شده‌اند تا تنوع در بازار فروش کارتن میوه نیز گسترده شود.
از طرف دیگر برای صادرات میوه ممکن است نیازهای خاصی برای بسته بندی آنها در کشورهای مقصد تنظیم شده باشند. بنابراین پیش از سفارش‌گذاری و خرید کارتن میوه به دستور العمل‌های هر کشور توجه کرده و بر اساس آن محصول مورد نیاز را سفارش گذاری کنید. در این مطلب قصد داریم، تا شما را با انواع کارتن میوه صادراتی، قیمت خرید کارتن میوه و ویژگی‌های یک کارتن مناسب برای بسته‌بندی میوه آشنا کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کارتن میوه صادراتی

صادرات کالا یکی از راه‌های کسب درآمد است. با استفاده از صادرات محصولات و کالاهای مختلف می‌توان به بازارهای گسترده‌تری دسترسی یافت. در نتیجه فروش بالاتر و کسب و کار پررونق‌تری را تجربه کرد. برای داشتن یک تجارت سودمند بین‌المللی در حوزه صادرات انواع میوه توجه به کارتن تهیه شده برای بسته‌بندی محصولات از نظر طراحی استراکچر و طراحی گرافیکی حرف اول را می‌زند. چرا که میوه‌های صادراتی با توجه به مقصد مورد نظر در ابعاد مختلف و طرحهای مختلفی طراحی و تولید می شوند. برای عرضه محصولات در بازار کشورهای مختلف موارد خاصی را باید مد نظر قرار داد.

مقوایی میوه

به عنوان مثال ممکن است نیاز باشد نشان‌های خاص یا اطلاعات مختلف بر روی هر یک از بسته‌بندی‌ها درج شود. از طرف دیگر به دلیل مسافت زیاد و فرآیند جابجایی، جعبه ها باید از استحکام قابل قبولی برخوردار باشند. جابجایی، ضربه و یا قرار گرفتن در محیط گرم یا مرطوب نباید سبب کاهش کیفیت میوه‌ها و له شدگی آن‌ها گردد. به همین دلیل در طراحی و تولید کارتن میوه صادراتی به مواد اولیه ساخت بسته بندی توجه ویژه ای می شود و از مواد اولیه با کیفیت بالاتر استفاده می‌شود.

علاوه بر تمامی موارد گفته شده، پیشنهاد می‌شود تا طراحی‌های گرافیکی انجام شده بر روی جعبه مقوایی میوه صادراتی متناسب با فرهنگ و روحیات کشور مصرف‌کننده انجام شود.
به طور خلاصه می‌توان گفت استفاده از کارتن مناسب و باکیفیت در فروش بیشتر محصولات و در نتیجه تبلیغ برند شما حائز اهمیت است.

انواع کارتن میوه صادراتی

با توجه به اهمیتی که این روزها بسته‌بندی محصولات در بازارهای جهانی پیدا کرده، شاهد ایجاد تنوع بالایی در این زمینه هستیم. بنابراین کارتن میوه صادراتی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای چندین نوع مختلف می‌باشد. در زیر به معرفی انواع کارتن میوه صادراتی پرداخته‌ایم:

کارتن میوه صادراتی پنج لایه

یکی از پرطرفدارترین انواع کارتن‌های میوه صادراتی نوع پنج لایه آن است. بدنه اصلی کارتن از جنس ورق پنج لایه و معمولا با رویه سفید تولید می‌شود. بنابراین از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخورار هستند. همچنین می‌توان اطلاعات مهم، نام برند و طراحی‌های مورد نیاز را بر روی آن چاپ کرد. از جمله مزایای کارتن‌های ۵ لایه می‌توان به استقامت بالا در برابر فشار و رطوبت اشاره کرد.
برای چاپ طرح مورد نظر، بر روی کارتن میوه صادراتی پنج لایه از روش چاپ فلکسو استفاده می‌کنند. در صورت تمایل به طرح گرافیکی با وضوح و جزئیات بیشتر می‌توان از فرآیند لمینیت استفاده کرد و در ابتدا طرح مورد نظر را بر روی مقوا چاپ و سپس بر روی ورق لمینیت کرد.

کارتن میوه با درب کیبوردی

جعبه میوه صادراتی

یکی از انواع کارتن‌های صادراتی که برای بسته‌بندی میوه مورد استفاده قرار می‌گیرد کارتن‌های درب‌دار نام دارد. آنچه سبب شده تا این کارتن طرفداران بسیاری در زمینه صادرات میوه پیدا کند امکان چاپ انواع طرح‌ها با کیفیتی عالی بر روی آن است. از طرفی دیگر به دلیل در دار بودن دارای ظاهری شیک و جذاب است. مخصوصا برای بسته بندی محصولات لوکسی از قبیل پسته و زرشک استفاده از این نوع کارتن توصیه می‌شود.

کارتن میوه درب و زیره

کارتن میوه  درب و زیره

برای اینکه بتوانید میوه‌های خود را به صورت کاملا منظم و شکیل درون جعبه‌های میوه قرار داده و صادر کنید می‌توانید از استراکچر زیره رویه استفاده کنید. به کمک این کارتن امکان چیدن میوه‌ها به صورت ردیفی محیا خواهد بود. یکی از پیشنهادات برای این نوع از بسته بندی ها استفاده از ورق پنج لایه برای کف و ورق سه لایه برای رویه آن است. از این ساختار جعبه معمولا برای میوه های ریز استفاده می شود. مثل سایر کارتن ها برای این بسته بندی هم می توان از چاپ فلکسو استفاده کرد و یا در صورت نیاز از فرآیند لمینت کردن استفاده کرد.

کارتن‌ میوه پلیت

جعبه پلیت میوه

یکی از استراکچرهای سنتی و بسیار پرکاربرد برای انواع میوه استفاده از انواع استراکچرهای پلیت است. این بسته‌بندی ها بر اساس طراحی سنتی انواع صندوق های میوه الهام گرفته و بهبود یافته است. این کارتنها می توانند در ارتفاع مختلف طراحی و تولید شوند.

یکی از خصوصویات موثر در این نوع از بسته بندی ها قرار دادن زبانه های برای چفت شدن هر بسته بندی بر روی دیگری است. این کار باعث میشود جابه جایی و انبار داری میوه ها با سهولت انجام شوند.

از این نوع از بسته بندی برای مسافتهای کوتاه و برای میوه های با تحمل بالاتر می توان به راحتی استفاده کرد. این بسته بندی یکی از پر فروش ترین انواع بسته بندی برای میوه محسوب می شود. در این نوع بسته بندی به دلیل دیده شدن محصولات و چیدمان منظم میوه در کنار هم، مشتریان بسیاری را به خود جلب کرده و به خوبی از محصول محافظت می کند.

مزایای استفاده از کارتن میوه صادراتی

ضرورت استفاده از کارتن میوه صادراتی بی‌دلیل نیست و مزایای بسیاری را به دنبال دارد. به همین دلیل کسانی که دوست دارند تا کسب و کاری پرسود را برای خود راه‌اندازی کنند باید تمامی مراحل کار را اعم از بسته‌بندی اصولی با دقت بالا انجام دهند. از جمله مهم‌ترین مزایا به کارگیری کارتن میوه صادراتی عبارتند از:

  • حفظ کیفیت میوه‌ها در پروسسه صادرات و تحویل
  • جلوگیری از له شدن و آسیب دیدن میوه‌ها حین انبار کردن و جابجایی
  • جلب بیشتر مشتری با استفاده از بسته بندی با طراحی و ظاهری زیبا و کاربردی
  • فراهم کردن فرصتی برای بسته‌بندی میوه‌ها با درجه‌بندی‌های مختلف
  • سهولت فرآیند توزیع جعبه‌ها
  • بسته‌بندی میوه‌ها به صورت لوکس و چشم‌گیر که سوددهی بیشتری را در نتیجه فروش بیشتر در پی خواهد داشت.

قیمت کارتن میوه صادراتی

تولیدکنندگان و فروشندگان انواع میوه‌ها باید بخشی از هزینه تولید خود را به داشتن یک بسته‌بندی مناسب اختصاص دهند. از طرفی دیگر نیز در میوه‌های صادراتی به دلیل اهمیت بالای کار نمی‌توان از جعبه مقوایی میوه کم کیفیت و ارزان استفاده کرد. از جمله مواردی که در قیمت کارتن میوه مناسب صادرات تاثیر می‌گذارند، می‌توان به ابعاد کارتن، تعداد کارتن مورد نیاز، جنس و کیفیت ساخت کارتن، نوع چاپ انجام شده بر روی کارتن و خدمات پس از چاپ اشاره کرد.

جعبه میوه صادراتی

جعبه مقوایی میوه

در کنار انواع کارتن های میوه، می‌توان از جعبه‌های مقوایی میوه هم نام برد. جعبه‌های میوه به بسته‌بندی‌های تولید شده از انواع مقوا گفته می‌شود. در تولید بسته‌بندی‌های مختلف به دلیل ظرافت مقوا و امکان تولید استراکچرهای متفاوت از آن بسیار استفاده می‎‌شود.

علاوه بر این ویژگی، بر روی مقوا می‌توان با استفاده از چاپ افست مستقیما طرح‌های مختلف را چاپ کرد. مقوا انواع مختلفی دارد و در گرماژهای مختلف تولدی می وشند که بر اساس نیاز می توان هر کدام را انتخاب کرد.

یکی از پرمصرفترین انواع مقواها در سالهای اخیر انواع مقوای کرافت بوده است. علاوه بر انواع مقوای کرافت مقوای‌های ایندربرد نیز به خصوص در مورد مواد خوراکی استقبال زیادی داشته اند.

1 فکر در مورد “ کارتن میوه (مخصوص صادرات)

  1. سلام
    لطفا چند نمونه بسته بندی میوه خشک وسبزی خشک و کارتن در صورت امکان ارسال کنید به صورت عکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *