وبلاگ

بسته بندی خشکبار، هزینه یا سرمایه گذاری؟

بسته بندی خشکبار

یکی از محصولات کشاورزی ارزشمند برای صادرات انواع خشکبار است. به همین دلیل افراد بسیار زیادی در بازار خشکبار فعالیت دارند. بسته‌ بندی خشکبار نیز به مراتب اهمیت بالایی پیدا می‌کند. چرا که رسیدن به موفقیت و سوددهی بالا در بازار فروش هر محصولی بدون توجه به بسته‌بندی آن تقریبا غیر ممکن است. اما اینکه برای انتخاب کارتن بسته‌بندی خشکبار باید به چه ویژگی‌هایی توجه کرد موضوعی است که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم. پس اگر شما نیز کسب و کار خود را در زمینه خشکبار اعم از انواع آجیل، میوه خشک و … شروع کرده‌اید، قبل از هر کاری تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اهمیت بسته‌ بندی خشکبار

کسانی که قصد فعالیت در زمینه فروش انواع خشکبار را دارند در کنار کیفیت محصولات خود باید به داشتن یک بسته‌بندی استاندارد و اصولی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند. چرا که بدون بسته‌بندی مناسب کیفیت محصول نیز کاهش خواهد یافت. بدیهی است که آجیل‌هایی که قصد فروش آن‌ها را دارید بلافاصله و مستقیما به دست مشتریان نمی‌رسد. چرا که مراحلی مثل حمل و نقل، انبارکردن و … را باید پشت سر بگذارند. حال فرض کنید در طول این مدت مواردی مثل ضربه یا رطوبت و آلودگی یا گرمای هوا کیفیت محصولات را تحت تاثیر خود قرار دهد. در این صورت نه تنها نمی‌توان به سود بالایی از تجارت خود رسید، بلکه احتمال وارد شدن خسارت و زیان نیز وجود دارد.

از طرفی دیگر با افزایش محصولات موجود در بازار و روی کار آمدن برندهای متفاوت رقابت نیز بین فروشندگان افزایش یافته است. لذا پیشنهاد می‌شود برای جلب نظر خریداران و بازاریابی بیشتر از کارتن بسته‌بندی خشکبار با طراحی گرافیکی و رنگ جذاب‌تری استفاده شود. فرض کنید حین خرید با دو محصول هم کیفیت روبرو می‌شوید. مسلما به صورت ناخودآگاه به سمت بسته‌بندی شکیل‌تر و زیباتر جذب خواهید شد. پس فروشندگانی که به طراحی بسته‌بندی خشکبار خود اهمیت می‌دهند یک قدم از سایرین جلوتر خواهند بود.

ویژگی‌های کارتن بسته‌ بندی خشکبار

اکنون که به اهمیت بسته‌بندی خشکبار در رسیدن به سود بالا پی برده‌اید سوالی که به وجود می‌آید این است که کارتن بسته‌بندی خشکبار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه به چند مورد مهم در این خصوص پرداخته‌ایم:

داشتن مقاومت بالا در برابر ضربه

اصلی‌ترین ویژگی که کارتن بسته بندی خشکبار باید داشته باشد، مقاومت بالای آن در برابر ضربه است. چرا که در حین جابجایی، انبار کردن و یا توزیع احتمال وارد شدن ضربه و در نتیجه خرد شدن و شکستگی خشکبار وجود دارد. این موضوع که مستقیما کیفیت محصول را تحت تاثیر قرار می‌دهد باید در الویت اول کار قرار بگیرد.

ضد آب بودن کارتن بسته‌بندی خشکبار

از دیگر موارد مهمی که در بسته‌بندی خشکبار باید توجه کرد، ضد آب بودن کارتن بسته‌بندی آن است. زیرا احتمال اینکه بسته‌بندی‌ها قبل از رسیدن به دست مشتریان در معرض آب و رطوبت هوا قرار بگیرند بالا است. پس برای اینکه خشکبار درون جعبه‌ها از چنین آسیب‌هایی در امان باشند باید یک بسته‌بندی استاندارد و ضد آب تهیه کرد.

عدم استفاده از مواد ناسالم در بسته‌بندی

از آنجایی که نمی‌توان خشکبار را قبل از مصرف شست و شو داد، استفاده از مواد سالم و غیر سمی در بسته‌بندی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا از جعبه‌هایی از جنس مقوا، پلاستیک و فلز برای این منظور استفاده می‌شود.

کارتن بسته بندی خشکبار

ظاهری زیبا و جذاب داشته باشد

همان طور که در بالا نیز گفته شد طراحی کارتن بسته بندی خشکبار فوق‌العاده حائز اهمیت است. چرا که به طور مستقیم در جذب مشتری بیشتر تاثیر دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود حتما طراحی ظاهری جعبه‌های بسته‌بندی متناسب با محتویات درون آن باشد. از طرفی دیگر استفاده از اشکال و رنگ‌های جذاب یا بسته‌بندی‌های خلاقانه نیز در فروش بیشتر محصول کمک خواهند کرد.

انواع کارتن بسته‌‌بندی خشکبار

امروزه با پی بردن به اهمیت بسته‌بندی خشکبار انواع مختلفی از کارتن‌ها برای این منظور طراحی می‌شوند. هر یک از این انواع بسته به انتظارات فروشنده از محصول خود می‌توانند اهمیت پیدا کنند. از جمله رایج‌ترین انواع کارتن بسته‌بندی خشکبار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

البته اینها تنها شکل کلی کارتن‌ها بوده و بعد از تهیه کارتن باید نام برند، محصول و طراحی‌های مورد نیاز بر روی جعبه‌ها انجام شوند.

آیا کارتن بسته‌بندی خشکبار صادراتی با داخلی یکسان است؟

خیر، نحوه بسته بندی خشکبار صادراتی با داخلی یکسری تفاوت‌هایی بایکدیگر خواهند داشت. چرا که حین صادر کردن خشکبار، محصولات زمان بیشتری را در مسیر جابجایی و انبار سپری می‌کنند. در نتیجه احتمال وارد شدن آسیب‌ بالا است. پس در محصولات صادراتی باید از کارتن‌های محکم‌تری استفاده کرد. از طرفی دیگر برای شناساندن محصولات و بازاریابی بیشتر توصیه می‌شود از طرح‌ها و رنگ‌های جذاب‌تری متناسب با علایق و فرهنگ هر ملتی استفاده شود.
همچنین لازم است به استانداردها و پیش نیازهای مورد نیاز برای هر مقصد هم توجه ویژه ای انجام داد.

جعبه صادراتی خشکبار

خرید کارتن بسته بندی خشکبار

اکنون که به اهمیت بسته‌بندی در صنعت فروش خشکبار پی برده‌اید باید برای داشتن یک بسته‌بندی خوب و اصولی تلاش کنید. خوشبختانه در سال‌های اخیر به دلیل توجه ویژه‌ای که افراد به بسته‌بندی محصولات خود داشته‌اند شرکت‌های متعددی به منظور کمک در این زمینه فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند. شرکت فروش انواع لوازم بسته‌بندی زودپک یکی از بهترین‌ها در این حوزه بوده و شما می‌توانید برای خرید کارتن بسته‌بندی خشکبار خود از کارشناسان این مجموعه کمک بگیرید.

کلام آخر

حفظ کیفیت محصولات و بازاریابی بیشتر برای رسیدن به سود بالا دو موضوع بسیار مهمی است که در این مقاله ارتباط مستقیم آن‌ها را با داشتن یک بسته‌بندی استاندارد در زمینه فروش خشکبار بررسی کردیم. حال که به ضرورت این موضوع پی برده‌اید نوبت به اقدام برای تهیه کارتن بسته‌بندی خشکبار می‌رسد.

در این مسیر باید توجه داشته باشید تا کارتنی استاندارد و متناسب با نیاز خود تهیه کنید. از طرفی دیگر قیمت کارتن بسته‌بندی نیز بسیار اهمیت دارد؛ چرا که نباید هزینه فروش را خیلی بالا ببرد. پس در این راه انتخاب کارتن استاندارد با طراحی جذاب و البته قیمت مناسب بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *