وبلاگ

بسته‌ بندی قارچ

بسته بندی قارچ

کارتن بسته‌ بندی قارچ، به جعبه‌ای گفته می‌شود که با هدف نگه‌داری و جابجایی قارچ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کارتن‌ها با توجه به نیاز افراد در طرح‌، شکل‌، جنس و ابعاد مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. در نتیجه کسانی که در زمینه عرضه و فروش قارچ به بازار فعالیت دارند، می‌توانند محصولات خود را در بسته‌بندی که نام و برند آن‌ها بر روی کارتن چاپ شده قرار داده و وارد بازار کنند. قارچ محصولی حساس و غیر مقاوم است افراد باید در تهیه جعبه‌ای مقاوم در برابر ضربه و آسیب‌های احتمالی به قارچ‌ها حساسیت بالایی به خرج دهند. از طرفی دیگر کارتن بسته بندی قارچ باید به گونه‌ای انتخاب شود تا قارچ‌ها در مدت زمانی که انبار شده و به دست مشتری می‌رسند کیفیت خود را از دست نداده و فاسد نشوند.

ویژگی‌های کارتن بسته بندی قارچ

برای داشتن یک بسته‌بندی اصولی و مناسب رعایت یکسری نکات و ویژگی‌ها در خرید کارتن بسته بندی قارچ ضروری است. زیرا همان طور که گفته شد قارچ محصولی کم‌دوام بوده و سریعا کیفیت خود را بعد از چیده شدن از دست می‌دهد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در طراحی و تولید جعبه بسته‌بندی قارچ باید در نظر گرفت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جعبه بسته بندی قارچ


توجه به استحکام کارتن

در انتخاب جنس کارتن برای بسته‌بندی قارچ باید به استحکام آن توجه ویژه‌ای داشت. در نتیجه قارچ‌ها بدون له شدن و آسیب دیدن به دست مشتریان خواهند رسید. در غیر این صورت نمی‌توان محصول باکیفیتی را به بازار عرضه کرد و این به معنای ضرر در کسب و کار شما خواهد بود.

عدم نفوذ هوا و رطوبت به درون کارتن

برای اینکه قارچ‌های بسته‌بندی شده ماندگاری بالایی داشته باشند کارتنی که برای بسته‌بندی آن‌ها استفاده می‌شود باید در برابر نفوذ رطوبت و هوا مقاوم باشد. در غیر این صورت شرایط بیرون مستقیما بر کیفیت محصولات شما تاثیر منفی گذاشته و قبل از اینکه بسته‌ها به دست مشتریان برسند دچار سیاهی و پوسیدگی خواهند شد.


توجه به ابعاد کارتن

قارچ دارای بافتی لطیف و نرم است. بنابراین باید در بسته‌بندی آن به ابعاد کارتن و وزن قارچ‌ها توجه داشت. چرا که در غیر این صورت احتمال له شدن قارچ‌های قرار گرفته در لایه‌های زیر و خراب شدن آن‌ها دور از انتظار نخواهد بود. پس نمی‌توان از جعبه‌های خیلی بزرگ برای این منظور استفاده کرد. بعلاوه توجه به استراکچر بسته بندی می تواند بسیار مهم باشد.جعبه های با ارتفاع کوتاهتر میتوانند گزینه های مناسبی باشند. بعلاوه جعبه های کیبوردی، تلسکوپی یا کشویی هم می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای طراحی این جعبه‌ها باشند.

کارتن بسته بندی قارچ


توجه به طراحی و شکل ظاهری کارتن

یکی از موضوع‌های مهمی که در بازاریابی هر محصولی باید مورد توجه قرار بگیرد. طراحی و شکل ظاهری جعبه بسته‌بندی است. پس کارتن بسته‌بندی قارچ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و فروشندگان برای جذب مشتری بیشتر و رسیدن به سود بالا باید از رنگ‌ها و طرح های گرافیکی مناسب در بدنه جعبه‌های خود استفاده کنند. استفاده از یک طراحی زیبا و شکیل می‌تواند تبلیغ خوبی برای برند و محصولات فروشندگان باشد.

بیشتر بخوانید : تفاوت طراحی استراکچر و طراحی گرافیک

در کنار تمامی نکات آورده شده در بالا، کسانی که به دنبال عرضه قارچ‌هایی با کیفیت بالا به بازار هستند باید یکسری نکات کلیدی دیگری را نیز رعایت کنند. به عنوان مثال:
عدم وارد کردن فشار زیاد به بدنه قارچ‌ها حین برداشت محصول
عدم تماس بیش از اندازه قارچ‌ها با دست قبل از بسته بندی
عدم قرار دادن حجم بالای قارچ‌ها بر روی هم
دقت در حمل و نقل و استفاده از ابزار مناسب و … از جمله این موارد هستند.
با در نظر گرفتن تمامی این نکات می‌توان به موفقیت و سود بالایی در زمینه فروش قارچ در بازار رسید.

انواع کارتن بسته بندی قارچ

با توجه به تنوعی که در صنعت بسته‌بندی وجود دارد، شاهد روی کار آمدن انواع مختلفی از کارتن‌های بسته بندی قارچ در بازار هستیم. هر یک از این کارتن‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. افراد با توجه به انتظارات و شرایط کاری خود گزینه مناسب‌تر را انتخاب کنند. از جمله پرکاربردترین انواع کارتن بسته بندی قارچ در بازار عبارتند از:

کارتن‌ سفید
کارتن سه لایه لمینتی

در انتخاب گزینه مناسب حتما به قیمت کارتن، استحکام، صادراتی بودن محصولات خود و غیره توجه ویژه‌ای داشته باشید.

قارچ

قیمت کارتن بسته بندی قارچ

در کنار کیفیت قارچ و هزینه‌ای که صرف تولید محصول می‌شود باید هزینه بسته‌بندی را نیز در قیمت فروش دخیل کرد. به همین دلیل قیمت کارتن بسته بندی قارچ اهمیت زیادی برای افراد فعال در این زمینه دارد. جعبه‌ای که برای این منظور تهیه می‌شود باید قیمت معقولی را دارا باشد. به این معنا که نباید هزینه بسته‌بندی تاثیر بسیار زیادی را در قیمت نهایی محصول داشته باشد. از طرفی دیگر انتخاب کارتن ضعیف و بسیار ارزان ویژگی‌های اصلی که برای بسته‌بندی باید در نظر گرفت را نخواهد داشت. به همین دلیل توصیه می‌شود حتما قبل از اقدام به تهیه جعبه مناسب جهت بسته‌بندی قارچ‌ها از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

کلام آخر

اگر شما نیز در زمینه تولید و فروش قارچ فعالیت می‌کنید و دوست دارید محصولی باکیفیت را به بازار عرضه کنید، داشتن یک بسته‌بندی مناسب حرف اول را در رسیدن به موفقیت می‌زند. از آنجایی که قارچ محصولی حساس بوده و با کوچکترین بی‌دقتی احتمال آسیب دیدن آن وجود دارد در این مسیر حتما از شرکت‌های معتبر فعال در حوزه بسته‌بندی کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *