وبلاگ

معرفی بهترین روش‎‌ها برای بسته بندی میوه خشک

بسته بندی میوه خشک

این روزها چیپس‌های میوه خشک به یکی از تنقلات محبوب در بین اغلب مردم تبدیل شده‌اند. چرا که این تنقلات خوشمزه و خوش قیافه میان وعده‌ای سبک و مفید است. در میهمانی‌ها، تغذیه برای کودکان و … می‌توانند استفاده شوند. برای حفظ کیفیت میوه‌های خشک شده توجه به بسته‌بندی آن‌ها اهمیت بالایی دارد. از طرف دیگر استفاده از بسته‌بندی میوه خشک برای بازاریابی و فروش بیشتر محصولات اهمیت زیادی پیدا کرده است. اگر شما نیز در حوزه تولید و فروش انواع میوه خشک فعالیت دارید در این مقاله همراه ما باشید تا با ریز و بم انواع بسته‌بندی میوه خشک، به خصوص کارتن مقوایی میوه خشک بیشتر آشنا شوید.

اهمیت بسته ‌بندی میوه خشک

همانند هر محصول دیگری بسته‌بندی میوه خشک نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. به خصوص اینکه، به دلیل شکننده بودن چیپس‌های میوه خشک طراحی یک بسته‌بندی مناسب و ایده‌آل اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. با توجه به محبوبیت بالای این تنقلات در زیر به چند مورد از مهم‌ترین دلایل در اهمیت بسته‌بندی میوه خشک می‌پردازیم:

حفظ کیفیت میوه خشک

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در فروش هر محصولی در نظر گرفته شود حفظ کیفیت آن است. مخصوصا اگر این محصول در دسته خوراکی‌ها قرار بگیرد حفظ کیفیت اهمیت خیلی بالایی پیدا می‌کند. پس در مورد میوه خشک نیز باید بسته‌بندی مناسبی طراحی و تهیه گردد تا چیپس‌های قرار گرفته درون بسته‌ها کیفیت خود را برای مدتی طولانی و تا رسیدن به دست مشتری حفظ کند.

جلوگیری از آسیب و ایجاد شکستگی در میوه‌ها توسط پاکت های مخصوص میوه خشک

از دیگر نکات مهم در خصوص اهمیت بسته‌بندی میوه خشک جلوگیری از شکسته شدن و از دست دادن فرم اولیه محصولات است. بهترین راه برای این منظور استفاده از کارتن مقوایی میوه خشک می‌باشد.

میوه خشک صادراتی

بازاریابی و جذب بیشتر مشتری با استفاده از بسته بندی مخصوص میوه خشک

برای اینکه فروشندگان بتوانند مشتریان بیشتری را برای خرید محصول خود ترغیب کنند انتخاب یک بسته‌بندی شکیل و زیبا ضرورت دارد. چرا بسته بندی هر محصول اولین چیزی است که نظر خریداران را به خود جلب می‌کند. پس حتما قبل از اقدام به کار از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید تا طراحی زیبا و جذاب برای جعبه مقوایی میوه خشک خود داشته باشید. بسته بندی میوه خشک را در منزل میتوان انجام داد.

انواع بسته بندی میوه خشک

با توجه به اهمیتی که بسته‌بندی در حفظ کیفیت و فروش بیشتر محصولات چیپس میوه خشک ایفا می‌کند، انواع مختلفی از جعبه‌های مخصوص برای بسته بندی آن روی کار آمده‌اند. از جمله پرکاربردترین انواع بسته‌بندی میوه خشک عبارتند از:

بسته‌‌بندی کشویی

بسته‌بندی کشویی معمولا از جنس کارتن یا مقوا و به شکل مربع یا مستطیل تولید می‌شود. طراحی این بسته‌ها همان طور که از نامش پیدا است به صورت کشویی می‌باشد که میوه‌ها درون این کشو قرار داده می‌شوند. به دلیل استفاده از کارتن مقوایی میوه خشک در طراحی کشویی میوه‌ها بدون اعمال فشار و ضربه انبار شده و به صورت کاملا سالم در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

بسته‌‌بندی کیسه‌ای

بسته‌بندی کیسه‌ای یکی از ارزان‌ترین روش‌ها برای بسته‌بندی میوه خشک است. به این صورت که میوه‌های خشک را به صورت چند تایی درون کیسه‌هایی عموما از جنس پلاستیک قرار می‌دهند. در این نوع بسته‌بندی احتمال له شدن و یا آسیب دیدن چیپس‌های میوه وجود دارد.

بسته‌بندی کیبوردی(خلاقیت در بسته بندی میوه خشک)

یکی از شیک‌ترین و خلاقانه‌ترین روش‌ها در بسته‌بندی میوه خشک نوع کارتن کیبوردی آن است. به این صورت که میوه‌ها به صورتی کاملا مرتب و منظم درون فضایی چیده می‌شوند . این نوع بسته‌بندی گزینه مناسبی برای پذیرایی و حتی صادرات می‌باشد. جعبه مقوایی میوه خشک که به صورت کیبوردی طراحی شده معمولا دارای خانه‌های جداگانه برای هر نوع میوه است. در نتیجه میوه‌ها با یکدیگر تماسی نداشته و مزه آن‌ها در هم آمیخته نمی‌شود.

بهترین نوع بسته‌بندی میوه خشک

بسته بندی میوه خشک صادراتی
  • اکنون که با انواع بسته‌بندی میوه خشک آشنا شدید سوالی که ذهن افراد را به خود درگیر می‌کند این است که بهترین نوع بسته‌بندی میوه خشک چیست؟ برای انتخاب بهترین گزینه توصیه می‌شود عوامل مختلفی در نظر گرفته شوند. از جمله این موارد می‌توان به اهمیت کیفیت چیپس‌های میوه، هزینه و بودجه‌ای که برای بسته بندی در نظر گرفته شده، صادراتی یا فروش داخلی بودن محصولات و … اشاره کرد. اما در حالت کلی پرطرفدارترین گزینه استفاده از جعبه مقوایی میوه خشک است. چرا که جعبه‌های کارتنی این امکان را فراهم می‌کنند تا پاکت بسته‌بندی را به صورت کیبوردی، کشویی و یا جعبه ساده طراحی کرد. همچنین طراحی گرافیکی و چاپ برند و لوگو مخصوص بر روی کارتن مقوایی میوه خشک کاری آسان و کم‌هزینه است.

نکات ضروری در بسته‌بندی

برای اینکه بتوان کارتن اصولی و زیبایی را برای بسته‌بندی چیپس‌های میوه خشک خود تهیه کرد، رعایت برخی نکات مهم الزامی است. چرا که با انتخاب یک بسته‌بندی غیر اصولی احتمال وارد شدن خسارت‌های زیاد در نتیجه عدم فروش محصول و یا خراب شدن میوه‌های خشک شده در مرحله انبار کردن و فروش در فروشگاه‌ها دور از انتظار نخواهد بود. چند مورد از نکات ضروری که در بسته بندی میوه خشک باید در نظر گرفته شوند را در زیر معرفی کرده‌ایم:

  • استفاده از موارد اولیه باکیفیت در تولید کارتن بسته‌بندی
  • انتخاب جعبه و کارتنی متناسب با حجم و وزن چیپس‌ میوه‌ها
  • کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه برای داشتن یک طراحی شکیل و زیبا
  • استفاده از کارتن‌هایی با بدنه‌ای محکم به منظور جلوگیری از شکستن و خورد شدن میوه‌های خشک شده
  • انتخاب جعبه‌ای باکیفیت و اما قیمت مناسب برای سوددهی بالای فروش

هزینه بسته ‌بندی میوه خشک

هزینه بسته‌ بندی میوه خشک با توجه به پارامترهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد. از جمله این موارد می‌توان به جنس و کیفیت کارتن، ابعاد، نوع طراحی و چاپ بر روی بسته‌بندی‌ها و … اشاره کرد. موضوع مهمی که در خصوص هزینه بسته بندی میوه خشک باید توجه کرد این است که قیمت کار نباید به قدری زیاد باشد تا در هزینه فروش محصولات تاثیر منفی بگذارد. از طرفی دیگر استفاده از بسته‌بندی‌های کم‌کیفیت و ضعیف با هزینه کم نیز سبب عدم جذب مشتری و خراب شدن چیپس‌های میوه می‌گردد.

کلام آخر

اگر تا این بخش از مقاله همراه ما بوده باشید حتما متوجه اهمیت بسته‌بندی میوه خشک شده‌اید. پس برای حفظ کیفیت و جذب بیشتر مشتری بهتر است بسته‌بندی شیک، اصولی و زیبایی را ارائه دهید. اگر شما نیز کسب و کار جدیدی را در این حوزه شروع کرده و قصد خرید کارتن مقوایی میوه خشک را دارید می‌توانید از طریق تماس با شرکت فروش انواع لوازم بسته‌بندی زودپک تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *