وبلاگ

نقش بسته‌بندی استاندارد و اصولی کارتن خرما در نگهداری و فروش محصول

خرما

کارتن خرما یکی از اولین ارتباط های مشتریان با محصول است. از جمله پارامترهای مهم در فروش و تبلیغ هر محصولی، طراحی بسته‌بندی آن است. بسته‌بندی اولین برخورد مستقیم مشتری با محصول می‌باشد. به این معنا که اولین چیزی که مشتری مشاهده کرده و نظر او را برای خرید جلب می‌کند ظاهر هر کالا است. طبق این گفته هیچ محصولی از این قاعده مستثنی نیست. به طوری که می‌توان به طور واضح نقش طراحی بسته‌بندی در بازاریابی تبلیغات و فروش هر کالایی را مشاهده کرد. از آنجایی که خرما یکی از محصولات صادراتی کشورمان ایران است، امروزه افراد زیادی مشغول فعالیت در این عرصه هستند.

از طرفی دیگر خرما به عنوان میوه شرایط نگه‌داری و بسته‌بندی خاصی دارد. چرا که در غیر این صورت نمی‌توان آن را به صورت طولانی مدت سالم نگه‌ داشته و به دست مشتری رساند. این روزها با افزایش محبوبیت خرما در دیگر کشورهای جهان درصد صادرات این محصول به خصوص به اروپا نیز افزایش یافته است. اگر شما نیز به تازگی وارد تجارت خرما شده و نیاز به یک بسته‌بندی خوب و موثر به منظور جذب بیشتر مشتری دارید، توجه شما را به خواندن مطالب این مقاله جلب می‌کنیم.
در این مقاله در مورد تاثیر بسته‌بندی خرما در جذب مشتری و حفاظت از محصول خرما به صورت جامع مواردی را مطرح خواهیم کرد.

بسته‌بندی اصولی و تاثیر آن در محفاظت از محصول خرما

بدون شک می‌توان گفت که اولین هدف از داشتن یک بسته‌بندی اصولی و مناسب برای محصول خرما محافظت از آن است. چرا که خرما به عنوان میوه مستعد خراب شدن و آسیب دیدن می‌باشد.

شرایط آب و هوای، حمل و نقل و انبارکردن می‌تواند بر روی کیفیت خرما تاثیر مستقیمی بگذارد.

جعبه خرما

به همین دلیل، باید یک بسته‌بندی استاندارد برای حفاظت خرما رعایت شود. منظور از یک بسته‌بندی ایده‌آل و استاندارد برای خرما، بسته‌بندی است که در آن آب و رطوبت راه نفوذی به داخل آن نداشته و تغیرات جوی در کیفیت محصولات تاثیری نگذارد. از طرف دیگر کارتن بسته‌بندی خرما باید به نحوی طراحی و تولید شود تا در برابر ضربه و فشار مقاوم باشد. نادیده گرفتن این موضوع می‌تواند سبب له شدگی و خراب شدن محصولات حین جابجایی و انبارکردن محصولات گردد.

به زبان ساده‌تر باید بگوییم که بسته‌بندی خرما باید طوری باشد تا کیفیت محصول بدون تغییر به دست مشتریان برسد. در نتیجه خریداران می‌توانند خرمایی با کیفیت و خوش طعم را خریداری و مصرف کنند. از جمله پارامترهای مهمی که در بسته‌بندی خرما به منظور محافظت از آن و حفظ کیفیت محصول باید رعایت شوند عبارتند از:

درج اطلاعات ضروری در خصوص نگه‌داری محصول خرما

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید با هدف حفاظت از خرما درون بسته‌بندی انجام شده صورت گیرد، درج اطلاعات ضروری در خصوص نگه‌داری آن است. به این صورت که باید اطلاعات مربوط به حمل، دمای نگهداری و ویژگی‌های محصول، تاریخ تولید و انقضا، تمامی نشان‌های استاندارد و گواهینامه‌های که محصول دارد، بر روی کارتن بسته‌بندی خرما نوشته شود. در نتیجه در حین حمل و نقل، انبارکردن و در نهایت نگهداری و بعد از خرید می‌توان محصول را با کیفیت اولیه حفظ و رهگیری کرد.

انتخاب کارتن بسته‌ بندی خرما در اندازه و ابعاد استاندارد

خرما میوه‌ای نرم و لطیف است. بنابراین کارتن بسته بندی آن باید با ابعاد استانداردی تولید شود. چرا که کارتن‌های خیلی بزرگ می‌توانند سبب له شدن و آسیب دیدن خرماهایی که در انتهای جعبه شوند. علاوه بر این موضوع انتخاب یک بسته‌بندی استاندارد، پروسه حمل و نقل و انبار کردن را نیز تسهیل خواهد کرد. به همین دلیل در هنگام طراحی بسته بندی، طراح به نوع محصول شرایط نگهداری، ملاحظات خاص برای هر محصول، فرآیند بسته بندی، نوع انبارداری و حمل و نقل توجه می‌کنند.
طراح باید بررسی کند آیا محصول به صورت دستی و یا مکانیزه بسته بندی می‌شود. در صورت مکانیزه بودن خط بسته بندی، نیازهای مخصوص و شرایط خاص هر دستگاه باید در طراحی لحاظ شود.

f70248ab23c80fdd6b08b18a97638193

طراحی کارتن خرما با جنس مناسب

از دیگر مواردی که در حفظ کیفیت محصول خرما تاثیرگذار خواهد بود، جنس کارتن خرما است. برای اینکه در مدت زمان بین بسته‌بندی تا فروش خرما کیفیت خرماها دچار تغییر نشود، ضروری است تا جنس بسته‌بندی طوری انتخاب گردد که از ورود مواد مضر، گرد و غبار، رطوبت و هوا به داخل آن جلوگیری کند.

بسته‌بندی اصولی کارتن خرما و تاثیر آن در جذب مشتری

اگر به دنبال جذب مشتری بیشتر در فروش محصولات خود هستید، توجه به بسته بندی آن اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. به طوری که در حال حاضر اولین قدم در فروش و بازاریابی محصولات، بسته‌بندی مناسب آن است. این موضوع در مورد محصولی مثل خرما اهمیت خیلی بیشتری پیدا می‌کند. خرما یک محصول صادراتی بوده و علاوه بر بازاریابی درون کشور نیاز به بازاریابی در بازار جهانی دارد. بنابراین توصیه می‌شود بعد از رعایت نکات اصولی و استانداردها در بسته‌بندی، از طراحی‌های جذاب و خلاقانه‌ای در بسته‌بندی خرما استفاده شود. در زیر به چند مورد از نکات تاثیرگذار برای جذب مشتری و بازاریابی پرداخته‌ایم:

داشتن طراحی خلاقانه و جذاب در کارتن خرما

قطعا آنچه سبب جذب مشتریان برای خرید خرما و محصول شما در غرفه‌های یک فروشگاه و بین تعداد زیادی از محصولات مشابه می‌شود، ظاهر جذاب و متفاوت بسته بندی محصول شما با سایر محصولات است. به همین دلیل توصیه می‌شود کسانی که علاقه به بازاریابی بیشتر محصولات خود دارند، بعد از حفظ کیفیت بالای محصول خرمای خود به دنبال داشتن یک طراحی خلاقانه و جذاب در کارتن بسته‌بندی خرما باشند. برای این منظور کمک گرفتن از افراد حرفه‌ای و مجرب در این زمینه توصیه می‌شود. به این معنا که حتما طراحی جعبه‌های بسته بندی خود را به دست افراد متخصص در این حوزه بسپارید.

خرما

رعایت بازاریابی و تبلیغات در بسته‌ بندی خرما

از دیگر موارد مهمی که بهتر است در این مسیر اهمیت داده شود، رعایت بازاریابی و تبلیغات در کارتن بسته بندی خرما است. به این صورت که طراحی روی کارتن‌ها باید به نحوی باشد تا خریدار به محض دیدن آن متوجه برند شما و محتویات درون بسته باشد. فراموش نکنید که یک بسته بندی جذاب اولین و ارزان‌ترین قدم برای تبلیغ محصول شما است.

سخن پایانی

همان طور که متوجه شدید، در این مقاله سعی داشتیم تولیدکنندگان خرما در خصوص اهمیت بسته‌بندی و تاثیر آن بر کیفیت و جذب مشتری آشنا کنیم. سرمایه‌گذاران فعال در این حوزه می‌توانند با ارائه محصولاتی باکیفیت، فرآوری محصول با یک بسته‌بندی شیک و خلاقانه به بازار مناسب و سود بیشتری دست یابند. بازار مصرف جهانی و درآمد بالا باعث گسترش کسب و کار خود و فراهم شدن فرصتهای شغلی بیشتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *