وبلاگ

آشنایی با انواع جعبه خرما صادراتی هاردباکس و مزایای آن

هاردباکس خرما

این روزها رقابت بین بازارهای مختلف افزایش یافته است. به همین دلیل افراد به دنبال روش‌های متعددی برای فروش بیشتر محصولات و موفقیت درحوزه کاری خود هستند.
داشتن یک بسته‌بندی خوب و اصولی یکی از شروط اصلی موفقیت در بازاریابی و فروش محصولات است. موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی ایران سبب شده تا فروش و صادرات خرما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شود. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند را با یکی از بهترین روش‌های بسته‌بندی صادراتی خرما یعنی هاردباکس، آشنا کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا در مورد مزایا و هر آنچه که نیاز است در ارتباط با این موضوع بدانید اطلاعات لازم را کسب کنید.

جعبه خرما صادراتی هاردباکس چیست؟

قبل از اینکه به جعبه هاردباکس خرما بپردازیم بهتر است تعریف مختصری از هاردباکس داشته باشیم.
هاردباکس یا همان ریجید باکس به نوعی جعبه یا کارتن مخصوصی گفته می‌شود که از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار است. هاردباکس‌ها از جنس مقوا و به صورت چند لایه تولید می‌شوند. علاوه بر جنس مقوایی و محکمی که این نوع از جعبه‌های بسته‌بندی دارند طراحی خاص آن‌ها نیز سبب متمایز شدن آن‌ها از سایر انواع جعبه‌ها شده است. به این صورت که از طرح‌های شیک و شکل‌های خاصی در تولید این جعبه‌ها استفاده می‌شود.

در ابتدا از هاردباکس‌ها برای بسته‌بندی کالاهای گران قیمت مانند موبایل، ساعت، طلا و جواهر و یا عطر استفاده می‌شد. اما امروزه شاهد به کارگیری آن‌ها در صنایع مختلفی هستیم. از آنجایی که خرما یکی از محصولات صادراتی ایران محسوب می‌شود، فروشندگان به دنبال بسته‌بندی‌های شیک و چشم‌گیری برای آن هستند. استفاده از هاردباکس گزینه بسیار خوبی برای داشتن یک بسته‌بندی شیک و البته محکم و مطمئن برای خرما به حساب می‌آید.

هاردباکس‌ها از روی هم قرار گرفتن چندین لایه مقوا ایجاد می‌شوند. به این صورت که مقواها بر روی هم قرار گرفته و بعد از ایجاد شکل مورد نیاز و استحکام کافی با استفاده از کاغذ یا مقوای مناسب و چاپ افست طرح مورد نظر بر روی آن لمینیت می‌شود. این جعبه‌ها می‌توانند به صورت کشویی، تلسکوپی، کیبوردی، در مگنت‌دار و … طراحی و تولید شوند.

بسته بندی خرما صادراتی

نحوه تولید جعبه صادراتی هاردباکس خرما

هاردباکس‌ها نیز همانند دیگر کارتن‌ها و جعبه‌های بسته‌بندی نیازمند طی کردن یک سری مراحل برای طراحی و تولید هستند. اصلی‌ترین مراحل کار تولید هاردباکس خرما عبارتند از:

طراحی و مشخص کردن ابعاد و شکل نهایی جعبه

قبل از هر کاری برای تولید جعبه هاردباکس خرما نیازمند یک طراحی استراکچر حرفه‌ای و تخصصی است. به این صورت که طراح باید با توجه به انتظارات و خواست فروشنده جعبه‌هایی را در سایز و طرح استراکچر مناسب طراحی کند.
در مرحله بعد نمونه سازی انجام شده و کارایی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس از تائید مشتری طرح قالب و استراکچر برای تولید آماده می‌شود.

  • بعد از نهایی شدن شکل جعبه و اندازه آن نوبت به تهیه مقوای هاردباکس می‌رسد. برای تولید هاردباکس معمولا از مقواهای ضخیم کرجی یا مغراضیان استفاده می‌شود.
  • پس از تهیه ورق‌های مورد نیاز نوبت به تولید بدنه اصلی جعبه هاردباکس می‌رسد. در این مرحله جعبه طبق ابعاد و شکلی که در مرحله اول طراحی شده بود به کمک قالب مخصوص ساخته می‌شود.
  • برای پوشش ظاهری هاردباکس‌ها می‌توان از کاغذ گلاسه و سلفون استفاده کرد. برای رویه این جعبه‌ها معمولا، از کاغذ گلاسه به دلیل کیفیت بالای چاپ و وضوح تصاویر،استفاده می‌شود. با استفاده از چاپ افست، طرح بر روی کاغذ، چاپ و سپس بر روی مقوا لمینیت می‌شود.
unnamed 1

استفاده از هاردباکس در بسته‌بندی خرما چه مزایایی دارد؟

از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایای استفاده از هاردباکس یا همان جعبه سخت در جعبه خرما صادراتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از صدمه‌ دیدین خرما‌ حین جابجایی و انبارکردن بسته‌ها

از آنجایی که هاردباکس‌ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند، خرماها از آسیب‌های ناشی از ضربه و فشار در طول حمل و نقل و البته انبار کردن در امان خواهند بود. این موضوع باعث می‌شود تا از ضررهای ناشی از خراب شدن خرماها جلوگیری شود و خرما‌ها صحیح و سالم به دست مشتریان برسند.

  • تاثیر مثبت در بازاریابی و جذب بیشتر مشتری

بسته‌بندی یکی از مهمترین مواردیست که در جذب مخاطبان و مشتریان مورد استفاده قرار گیرد. اولین ارتباط مشتری با محصول از طریق بسته بندی آن است. تصور کنید به منظور محصولی به فروشگاه می‌روید. فروشنده دو محصول را به شما معرفی می‌کند. با این تفاوت که محصول اول بسته‌بندی ساده و مقوایی داشته و محصول دوم بسته‌بندی بسیار شیک و مناسبی دارد. مطمئنا بسته‌بندی شکیل و زیبا توجه شما را به خود جلب کرده و نسبت به خرید آن راغب‌تر خواهید بود. این موضوع در خصوص خرید خرما نیز صادق بوده و باعث جذب بیشتر مشتری و موفقیت فروشندگان می‌گردد.

  • تنوع گوناگون در طرح‌ها و شخصی سازی بسته‌بندی خرما

به کمک هاردباکس‌ها می‌توان طرح‌های متنوع و گوناگونی از بسته‌بندی را در اختیار داشت. به این صورت که می‌توان خرماها را بسته به نیاز مشتری و تقاضای بازار به صورت تک به تک در ردیف‌هایی منظم قرار داد؛ و یا آن‌ها را به صورت شکیل و منظم درون بسته‌هایی لاکچری و زیبا چید.
از دیگر مزایای هاردباکس در بسته‌بندی خرما می‌توان به شخصی‌سازی بسته‌بندی اشاره کرد. به این صورت که با طراحی یک جعبه سخت بسیار شیک و زیبا به همراه لوگو و نام شخصی می‌توان محصولات خود را برندسازی کرد. در نتیجه این کار سبب می‌شود تا علاوه بر جذب مشتریان بیشتر به دلیل جذابیت بسته‌بندی نوعی تبلیغ رایگان نیز در بازار در خصوص محصولات ایجاد شود.

تهیه هاردباکس جهت بسته‌بندی خرما

با توجه به اهمیتی که هاردباکس‌ها در صنعت بسته‌بندی پیدا کرده‌اند امروزه شرکت‌های بسیاری در مسیر تولید این جعبه‌های سخت فعالیت می‌کنند. با توجه به این موضوع که اغلب، افراد حساس و کسانی که به بسته‌بندی محصولات خود اهمیت بسیار زیادی می‌دهند و سراغ هاردباکس‌ها می‌روند، شرکت‌های تولید کننده نیز باید در طراحی و تولید این محصولات حساسیت بالایی به خرج دهند.

[title text=”مقالات مرتبط”] [button text=”خرید انواع کارتن و جعبه خرما” style=”underline” size=”large” expand=”true” link=”https://zoodpack.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%86-%d9%88-%d8%ac%d8%b9%d8%a8%d9%87-%d8%ae%d8%b1%d9%85%d8%a7/”] [button text=”اهمیت بسته‌ بندی خرما” style=”underline” size=”large” expand=”true” link=”https://zoodpack.com/%d8%a7%d9%87%d9%85%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d8%ae%d8%b1%d9%85%d8%a7/”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *