وبلاگ

بسته بندی‌های خلاقانه در صادرات خرما

بسته بندی خلاقانه خرما

کشور ایران یکی از بزرگترین کشورها، در حوزه تولید و صادرات خرما محسوب می‌شود. همین موضوع سبب شده تا بحث بسته‌ بندی خرما صادراتی نیز اهمیت بالایی پیدا کند. بسته‌بندی خوب خرما به خصوص برای خرمای صادراتی ، نقش قابل توجهی در حمل و جابجایی آسان، جلوگیری از خراب شدن و آسیب دیدن خرما و در نهایت جذب بیشتر مشتری دارد.
به همین دلیل فروشندگان سعی می‌کنند تا با حساسیت و دقت بیشتری بسته‌بندی‌های خود را انجام دهند. اگر شما نیز در زمینه تولید، فروش و صادرات خرما فعالیت دارید و به فکر پیشرفت هستید، بهتر است تغییری در بسته‌بندی خرما ایجاد کرده و از بسته‌بندی‌های خلاقانه در این زمینه کمک بگیرید. شرکت زودپک به عنوان یکی از فعالین در حوزه بسته‌بندی و فروش انواع لوازم بسته‌بندی شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد.

انواع بسته‌بندی برای صادرات خرما

با افزایش تقاضا در بازار فروش خرما و همچنین گسترش تولید و صادرات خرما بحث بسته‌بندی آن نیز اهمیت بالایی پیدا کرده است. به طوری که امروزه شاهد ایجاد انواع متنوعی از بسته‌بندی‌ها در این زمینه هستیم. خرماها را می‌توان به صورت فله ای و یا به صورت بسته‌بندی‌های اختصاصی صادر کرد.

بسته‌ بندی فله‌ای خرما

ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین نوع بسته‌بندی خرما حالت فله‌ای آن است. این نوع از بسته بندی برای خرما صادراتی و مجلسی مناسب نیست. از این نوع بسته بندی عموما برای ارسال عمده محصول استفاده می‌شود. این نوع فروش محصول، ارزش افزوده‌ای ایجاد نمی‌کند. با توجه به نیاز بارهای مقصد، بیشتر محصول خرما صادر شده به اروپا معمولا به صورت خرده فروشی و در بسته‌بندی‌های شکیل و خرد عرضه می‌شود. محصولات عمده پس از رسیدن به مقصد مجددا بسته بندی شده و به بازار عرضه می‌شوند.

بسته بندی فله خرما

بسته‌ بندی تکی خرما

یکی از مهمترین نیازهای بسته بندی خرمای صادراتی توجه به شرایط و نیازهای بازار مقصد است. در شرایطو فرهنگ‌های مختلف با توجه به نوع استفاده می‌توان محصولات را در بسته‌های خاصی ارائه داد. به عنوان مثال در کشورهای اروپایی خرما را مانند شکلات در بسته‌های با تعداد محدود بسته‌بندی کرده و برای مراسم مختلف به فروش می‌رسانند. این نوع عرضه محصول به دلیل شکیل بودن و سلامت غذاییی محصول بسیار مورد توجه بوده و خریداری می‌شود.

بسته بندی صادراتی خرما

بسته‌ بندی جعبه‌ای خرما

نوع دیگری از انواع طراحی بسته‌بندی خرما حالت جعبه‌ای آن است. به این صورت که خرماها را به صورت ردیفی و منظم درون کارتن بسته‌بندی خرما قرار می‌دهند.
در حال حاضر محبوب‌ترین نوع بسته‌بندی، به خصوص در مصارف داخلی نوع جعبه‌ای است.از این بسته بندی، برای خرماهای صادراتی هم به صورت گسترده‌ای استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که این نوع از جعبه‌ها خود دارای تنوع و انواع مختلفی بوده و در جنس، طرح، رنگ و مدل‌های متعددی تولید می‌شوند. این جعبه ها را می توان با انواع ورق و مقوا تولید کرد.

جعبه خرما

‌انواع خلاقیت در بسته‌بندی خرما

شرط اصلی به منظور جذب بیشتر مشتری استفاده از بسته بندی‌های خلاقانه است. حال فرض کنید این خلاقیت با کمی دانش و آگاهی همراه شود. در این صورت می‌توان به موفقیت و سود بالایی ناشی از جذب بیشتر مشتریان رسید.
بهتر است برای طراحی بسته بندی به عناصر معنوی توجه ویژه ای کرد. به این معنا که توجه به فرهنگ مردم هر کشور، در طراحی کارتن خرما می‌تواند تاثیر مثبت بالایی داشته باشد. چرا که هر چه در بسته‌بندی‌ خرما به علاقه و فرهنگ ملت‌ها توجه داشته باشید موفق‌تر خواهد بود. با در نظر داشتن تمامی این موارد در زیر به چند مورد خلاق در بسته‌بندی خرما اشاره می‌کنیم:

استفاده از ظروف فلزی با طرح‌های سنتی / اسلامی

یکی از جدیدترین روش‌های بسته بندی خرما که امروزه موفق به جلب توجه بیشتر مشتریان شده استفاده از ظروف فلزی با طرح‌های سنتی / اسلامی است. این طراحی به دلیل نزدیکی به فرهنگ و هنر کشورهای تولید کننده خرما، توانسته جایگاه خاصی بین مصرف‌کنندگان پیدا کند. بیشتر مصرف‌کنندگان از این بسته‌ها به عنوان سوغاتی استفاده می‌کنند که هم از نظر هنری ارزشمند است و هم سوغاتی مخصوص به آن کشور است. از طرفی دیگر ظروف فلزی از استحکام بالایی برخوردار بوده و مانع از له شدن و آسیب دیدن خرماها حین انبار کردن و حمل و نقل می‌شود.

جعبه-سنتی-خرما

استفاده از ظروف شفاف

خرید خرما یکی از مواردیست که دوستداران این محصول را می تواند دچار چالش کند. بیشتر این محصولات درون ورق و جعبه های بسته عرضه می شوند و امکان بررسی کیفیت آن وجود ندارد. از روش‌های جذاب در بسته‌بندی خرما می‌توان به استفاده از ظروف شفاف اشاره کرد. به دلیل شفاف بودن این نوع از ظرف‌ها چینش منظم و البته کیفیت خرما‌ از بیرون جعبه قابل مشاهده بوده و خریداران با خیال راحت می‌توانند خرید خود را انجام دهند.
به طور کلی استفاده از بسته بندی‌های که محصول درون آنها برای خریداران خرما قابل رویت باشد، این مزیت را دارد که خریداران با خیال راحت محصول را مشاهده کرده ، از کیفیت و کمیت آن اطمینان حاصل کرده و سپی آن را خریداری می‌کنند.

استفاده از هاردباکس در بسته‌بندی خرما

این روزها استفاده از هاردباکس در بسته‌بندی محبوبیت بالایی پیدا کرده است. در صورتی که دوست داشته باشید تا محصول خرما را به صورت خاص و جذاب بسته‌بندی کنید، استفاده از هاردباکس می‌تواند گزینه مناسبی باشد. هادرباکس‌ها را می‌توان به صورت کشویی، درب مگنت‌دار، تلسکوپی و … طراحی کرد و بسته‌بندی‌های خلاقانه متنوعی را به بازار ارائه داد.

استفاده از پاکت‌های طرح‌دار مقوایی

اگر محصولات شما به صوت خرما خشک شده است، استفاده از پاکت‌های طرح‌دار مقوایی یا کاغذی می‌تواند گزینه مناسب و جذابی به حساب آید. انتخاب این نوع بسته‌بندی علاوه بر ظاهری شیک و جذابی که دارد، از لحاظ قیمتی نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

قرار دادن جوایز درون جعبه‌های بسته‌بندی

یکی از روش‌های که باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد، جلب رضایت مشتریان است. برای جلب رضایت مشتریان راه‌های متفاوتی وجود دارد.
همه ما از سوپرایز شدن و دریافت هدیه خوشحال می شویم. قرار دادن هدایای کوچک و یا محصولاتی که باعث شخصی‌سازی بسته‌بندی شوند، احساس یونیک بودن را به مصرف کنندگان منتقل کنند، می‌تواند بسیار موثر باشد.


بسته-بندی-برای-صادرات-خرما

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم ذهن شما را از بسته‌بندی‌های کارتنی و معمولی خرما دور کرده و در مورد بسته‌بندی‌های خلاقانه در این حوزه آشنا کنیم. با اهمیت دادن به بسته‌بندی خرما می‌توانید به موفقیت بالایی در بازاریابی و فروش محصولات خود دست یابید. چرا که اهمیت دادن به بسته‌بندی و داشتن یک بسته‌بندی شکیل و لوکس سبب می‌شود تا ارزش محصول از نظر ارزشی و قیمتی افزایش پیدا کند. شرکت فروش انواع لوازم بسته‌بندی زودپک کمک خواهد کرد تا در این مسیر بتوانید بسته‌بندی ایده‌آل خود را به دست آورید.

[title text=”مقالات مرتبط”] [button text=”آشنایی با انواع جعبه خرما صادراتی هاردباکس و مزایای آن” style=”underline” expand=”true” link=”https://zoodpack.com/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%ac%d8%b9%d8%a8%d9%87-%d8%ae%d8%b1%d9%85%d8%a7-%d8%b5%d8%a7%d8%af%d8%b1%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d9%87%d8%a7%d8%b1%d8%af/”] [button text=”خرید انواع کارتن و جعبه خرما” style=”underline” expand=”true” link=”https://zoodpack.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%86-%d9%88-%d8%ac%d8%b9%d8%a8%d9%87-%d8%ae%d8%b1%d9%85%d8%a7/”] [button text=”اهمیت بسته بندی خرما” style=”underline” size=”large” expand=”true” link=”https://zoodpack.com/%d8%a7%d9%87%d9%85%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d8%ae%d8%b1%d9%85%d8%a7/”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *