وبلاگ

خدمات پس از چاپ

خدمات پس از چاپ

بنابر تقاضای بازار در سال‌های اخیر بسته‌بندی و چاپ بر روی آن‌ها اهمیت بالایی پیدا کرده‌اند. داشتن یک بسته‌بندی شکیل و زیبا که در نتیجه انجام چاپی باکیفیت و اصولی حاصل می‌شود، تاثیر بسزایی در جذب مشتری و بازاریابی کالاها ایفا می‌کند. با توجه به بررسی‌های انجام شده، چاپ و بسته‌بندی از مهم‌ترین مراحل در فروش محصولات محسوب می‌شود. به خصوص محصولاتی که به کشورهای دیگر صادر می شوند. با گسترده شدن بازار رقابت، بسته بندی مناسب می توانند تاثیر زیادی در جذب مشتریان داشته باشد.

بسته بندی مناسب سبب جذب مشتری، ایجاد رقابت بین فروشندگان و در نهایت افزایش فروش می‌گردد.
حال اینکه خدمات چاپ به چه صورت بوده و انجام آن مستلزم طی کردن چه مراحلی می‌باشد، موضوعی است که در این مقاله مورد بررسی قرار داده‌ایم. اگر شما نیز دوست دارید با جزئیات و مراحل این روش به صورت کامل آشنا شوید تا انتهای مطالب ما را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید : بررسی و مقایسه چاپ فلکسو و چاپ افست

خدمات پس از چاپ چیست؟

فرآیند چاپ نیازمند طی کردن یک سری مراحل و پروسه‌های اساسی است. چرا که اگر عملیات تکمیلی در چاپ به درستی و با نظم دنبال نشوند نمی‌توان انتظار یک چاپ موفق را داشت. به این معنا که خدمات چاپ فقط شامل قرار گرفتن جوهر روی کاغذ نیست. پس از به اتمام رسیدن چاپ طرح، نوبت به انجام فرآیند دیگری به نام خدمات پس از چاپ می‌رسد. در حقیقت خدمات بعد از چاپ به پروسه نهایی کار که سبب بهبود خروجی نهایی از نظر ظاهر و کارایی می‌گردد، گفته می‌شود.

انواع خدمات پس از چاپ

طبق مطالب گفته شده می‌توان به این نتیجه رسید که اگر دوست دارید تا یک چاپ بی‌عیب و نقصی را داشته باشید، باید تمامی مراحل کار با حساسیت بالا و به درستی انجام شوند. خدمات پس از چاپ با توجه به نیاز مشتریان، می‌توانند طیف گسترده‌ای از خدمات را شامل شوند. از جمله مهم‌‌ترین خدمات پس از چاپ عبارتند از:

قالب زنی

یکی از مراحل بعد از اتمام چاپ مرحله قالب زنی است. بسته‌بندی‌ها بر روی ورق یا مقوای تخت چاپ می شود. برای فرم‌گیری با شکل مورد نظر نیاز به برش ها و خط تاهای مشخص است. قالب به تخته‌ای گفته می‌شود که بر روی آن تیغه‌های خط تا و برش قرار گرفته‌اند. بنابراین بر اساس طرح مورد نظر خط تا و برش‌ها را به وجود می‌آیند. این قالب‌ها توسط قالب‌ساز در طرح از قبل تعیین شده تولید می‌شود. بر روی قالب‌ها خطوط برش و خطوط تا پیاده سازی می شود. در اثر برخورد این قالب بر روی سطح نواحی که باید برش خورده و نواحی دیگر خط تا آنها مشخص می‌شود. عموما در مواردی از قبیل جعبه، فولدر و … نیازمند به خدمات پس از چاپ هستند.

قالب چاپی

پوشش سلفون

کسانی که به دنبال محافظت از صفچه چاپی خود در برابر شرایط مختلف و همچنین زیبایی بیشتر هستند باید از پوشش سلفون به عنوان خدمات پس از چاپ کمک بگیرند. سلفون پوششی نازک و پلاستیکی است که تا کنون بارها آن را بر روی جلد کتاب، مجله و مواردی از این قبیل دیده‌اید. پوشش‌های سلفونی در دو نوع مات و براق موجود بوده و بر اساس خواست مشتری اعمال می‌گردد.
سلفون به تثبیت رنگ محصول کمک کرده و ثبات آن را بالا میبرد.

خط تا و برش

گاهی اوقات برای اینکه بتوان طرح مورد نظر را بعد از چاپ در اختیار داشت، نیازمند به خط تا و پفراژ خواهیم بود. این موضوع را به وضوح می‌توان در جعبه‌سازی، تولید پاکت نامه و کارهایی که مستلزم تا کردن هستند مشاهده کرد. عملیات مذکور به کمک دستگاه‌های تازن صورت می‌پذیرد.

شماره زنی و پفراژ

یکی دیگر از خدمات پس از چاپ شماره‌زنی و پفراژ است. این فرآیند عموما در تولید اوراق اداری که نیاز به شماره گذاری داشته و نیازمند پاره کردن آسان هستند اعمال می‌گردد. به این صورت که سوراخ‌های پیوسته‌ای در محل مورد نظر ایجاد می‌گردد تا کاربران بتوانند به راحتی اقدام به پاره کردن آن کنند.

نقش برجسته

نقش برجسته (امباس) با هدف برجسته‌سازی سطح مورد نظر در طرح دلخواه افراد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله سطوحی که امباسینگ بر روی آن‌ها ممکن است باید نازک، صاف و قابل انعطاف باشند. این سطوح می‌توانند جنس‌های مختلفی از قبیل کاغذ، فیلم پلاستیکی، ورق آلومینیومی، پارچه‌های بافته شده و چرم داشته باشند.

نقش برجسته

صحافی

به فرآیند جمع کردن دسته‌ای از اوراق صحافی گفته می‌شود. معمولا صحافی آخرین مرحله خدمات پس از چاپ به حساب می‌آید. صحافی با روش‌های متنوعی از قبیل مفتول، چسب گرم، چسب سرد، فنر، ته بند و غیره انجام می‌شوند.

سخن پایانی

همان اندازه که مراحل چاپ در داشتن نتیجه ایده‌آل مهم است، خدمات بعد از چاپ نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از جمله این روش‌ها طلاکوب، نقره کوب، لمینت، از کار چاپی و غیره می‌باشد که همگی در دسته خدمات پس از چاپ قرار دارند. در صورتی که نیازمند کسب اطلاعات تکمیلی و دریافت راهنمایی‌های بیشتر در این خصوص هستید، همین حالا با کارشناسان ما در سامانه فروش انواع لوازم بسته‌بندی زودپک تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *