وبلاگ

بسته بندی قطعات صنعتی با کارتن

کارتن بسته بندی قطعات صنعتی

قطعات صنعتی از حساسیت بالایی در حین حمل و نقل برخوردار هستند. به طوری که کوچکترین ضربه می‌تواند باعث آسیب دیدن آن‌ها شود. از آنجایی که این قطعات معمولا گران قیمت هستند و در برابر ضربه و فشار مقاومت چندانی ندارند تولیدکننده‌ها باید بسته‌بندی محکم و استانداردی را برای آن‌ها در نظر بگیرند.
قطعات صنعتی معمولا به صورت بسته‌بندی شده و در جعبه‌ها و کارتن‌های مناسب به بازار عرضه می‌شوند. که این جعبه و کارتن قطعات صنعتی را می‌توان در شرکت‌های تولید بسته بندی سفارش گذاری کرد. اما اینکه این کارتن‌ها باید چه ویژگی‌ها و مشخصه‌هایی داشته باشند سوالی است که قبل از نهایی کردن خرید باید پاسخ داده شوند.

برای ارسال این محصولات و یا بسته‌بندی مجدد این محصولات به انواع کارتن‌های بسته‌بندی مناسب نیاز خواهیم داشت. در صورتی که شما نیز نیاز به لوازم بسته‌بندی برای قطعات صنعتی را دارید در این مقاله همراه ما باشید تا با انواع جعبه و کارتن قطعات صنعتی و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید.

آشنایی با انواع کارتن بسته بندی قطعات صنعتی

کارتن‌های بسته‌بندی قطعات صنعتی را بسته به جنس و تعداد لایه‌های آن‌ها می‌توان دسته‌بندی کرد. افراد باید توجه داشته باشند تا کارتن‌های انتخابی آن‌ها از لحاظ سایز متناسب با اندازه و فرم قطعه‌ای باشد که قصد بسته‌بندی آن را دارند. علاوه بر آن وزن و میزان حساسیت محتویات درون جعبه‌ها نیز در انتخاب کارتن تاثیر گذار خواهد بود. همچنین در برخی از موارد استفاده از نایلون حبابدار برای افزایش ایمنی کار و جلوگیری از ضربه‌ها و آسیب‌های احتمالی به قطعات صنعتی حین بسته‌بندی توصیه می‌شود. از جمله رایج‌ترین انواع جعبه و کارتن قطعات صنعتی عبارتند از:

کارتن‌های بسته‌بندی اقلام مکانیکی

از جمله پرکاربردترین انواع جعبه‌های بسته بندی قطعات صنعتی مربوط به لوازم مکانیکی است. لوازم مکانیکی دارای ابعاد متفاوتی هستند و به همین وزن آن‌ها نیز متفاوت است. معمولا از کارتن‌ ۵ لایه برای بسته‌بندی این محصولات استفاده می‌کنند. در صورت نیاز می‌توان از تکنیک‌های چاپی مختلف مثل فلکسو و افست بر روی این جعبه‌ها بهره برد.در صورت استفاده از چاپ افست، حتما نیاز است تا پوسترهای چاپ شده را بر روی ورق کارتن لمینیت کرد.

بیشتر بخوانید:

تفاوت چاپ افست در مقایسه با فلکسو چیست؟

جعبه لمینیتی چیست و چه کاربردی در صنعت دارد؟

بندی قطعات صنعتی 2

کارتن‌های بسته‌بندی قطعات خودرو

قطعات خودرو می‌توانند در برابر ضربه و به خصوص فشار آسیب پذیر باشند. به طوری که چیده شدن کارتن‌ها بر روی هم در انبار یا حین جابجایی می‌تواند قطعات خودرو را شدیدا تحت تاثیر خود قرار دهد. همچنین اگر قطعه‌ای مستعد زنگ زدن باشد بسته‌بندی باید طوری انجام شود تا هیچ گونه رطوبتی به درون آن نفوذ پیدا نکند. کارتن بسته بندی پنج لایه در این حوزه انتخاب مناسبی خواهد بود. علاوه بر آن استفاده از روکش‌های لمینتی برای افزایش مقاومت کارتن در برابر نفوذ آب و رطوبت انتخابی مناسبی است.

کارتن‌های بسته‌بندی انواع یراق‌الات

یراق‌آلات نیز جز محصولاتی هستند که می‌توان آن‌ها را در دسته قطعات صنعتی قرار داد. عموما یراق‌آلات از جنس فلزهای مختلفی تهیه می‌شوند که بر روی آن‌ها عملیات آبکاری صورت گرفته است. بنابراین در صورت قرار گرفتن در معرض هوا و بسته بندی غیر استاندارد احتمال تغییر رنگ و از دست دادن زیبایی ظاهری آن‌ها وجود دارد. در صورتی که یراق‌آلات شما وزن زیادی نداشته باشند می‌توانید از کارتن‌های ۳ لایه برای این منظور استفاده کنید.

کارتن بسته‌بندی قطعات الکتریکی

قطعات الکتریکی طیف گسترده‌ای از قطعات صنعتی را در بازار تشکیل می‌دهند. بسته به نوع قطعه الکتریکی بسته‌بندی استفاده شده برای آن نیز متفاوت خواهد بود. در صورتی که قطعه الکتریکی در برابر ضربه حساس باشد استفاده از محافظ حبابدار ضروری خواهد بود. چرا که این نایلون‌ها به دلیل داشتن حباب‌های هوا تا حد زیادی در برابر نفوذ ضربه و فشار به محتویات درون بسته‌بندی جلوگیری می‌کنند.  

ضرورت استفاده از کارتن بسته بندی قطعات صنعتی

اینکه توصیه می‌شود حتما در بسته بندی قطعات صنعتی از بسته‌بندی استاندارد و مناسبی استفاده شود بی‌دلیل نیست و مزایای قابل توجه بسیاری را با خود به دنبال خواهد داشت. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین مزایای استفاده از کارتن بسته‌بندی قطعات صنعتی می‌پردازیم:

  • محافظت از قطعات صنعتی در برابر آسیب‌های خارجی از قبیل ضربه و فشار
  • تسهیل پروسه حمل و نقل قطعات صنعتی در مسیر کارخانه تا انبار و انبار تا فروشگاه
  • جلوگیری از خراب شدن قطعات صنعتی در نتیجه قرار گرفتن در معرض هوا
  • امکان چاپ طرح، لوگو و نوشته بر روی جعبه و کارتن قطعات صنعتی که سبب جذب مشتری بیشتر و بازاریابی محصولات می‌گردد.

در نگاه اول تهیه کارتن، محافظ حبابدار و دیگر تجهیزات مورد نیاز در بسته بندی قطعات صنعتی می‌تواند هزینه‌بر باشد. اما از آنجایی که یک بسته‌بندی استاندارد و مناسب تا حد زیادی محتویات درون خود را از آسیب‌های احتمالی و خسارت‌های سنگین در امان نگه می‌دارد؛ خرید اقلام بسته‌بندی نه تنها هزینه اضافی به حساب نمی‌آید بلکه نوعی سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از خسارت‌های بیشتر و جذب مشتری است.

کارتن قطعات صنعتی

ویژگی‌های کارتن بسته بندی قطعات صنعتی

بهترین جعبه و کارتن قطعات صنعتی، کارتنی است که با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و مشخصات قطعه صنعتی که قصد بسته‌بندی آن را داریم انتخاب شده باشد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای این نوع از کارتن‌ها باید در نظر گرفته شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعداد لایه‌های بدنه کارتن

کارتن بسته بندی پنج لایه پرفروش‌ترین نوع کارتن‌ها برای بسته‌بندی قطعات صنعتی است. هر چه تعداد لایه‌های بدنه کارتن بیشتر باشد به منزله مقاومت بالای آن در برابر فشار و ضربه است. بنابراین اگر قطعات شما حساسیت خیلی بالایی در برابر آسیب‌های احتمالی خارجی دارند بهتر است از کارتن‌های ۵ لایه یا بیشتر استفاده کنید. اما اگر چنین حساسیتی برای شما وجود ندارد، نیازی به پرداخت هزینه اضافی نبوده و کارتن بسته بندی سه لایه نیز کافی خواهد بود.

سایز کارتن

ویژگی بعدی که خریداران در تهیه کارتن بسته‌بندی اقلام صنعتی باید دقت کنند سایز کارتن است. به این معنا که توصیه می‌شود حتما اندازه کارتن متناسب با اندازه محتویات درون آن انتخاب شود. در صورتی که کارتن کوچکتر از اندازه استاندارد باشد امکان بستن در آن دشوار و غیر ممکن می‌شود. در صورت بزرگ بودن کارتن، قطعه در کارتن تکان خورده و احتمال آسیب دیدن آن بیشتر می‌شود. حتما سعی کنید محصول را درون کارتن مهار کنید و درصورت وجود هر نوع فضای اضافی آنرا با نایلون حبابدار، یونولیت، سلفون و یا کاغذ پر کنید تا از جابه جایی و صدمه به محصول جلوگیری کنید.

مقاومت کارتن در برابر وزن محتویات درون

هر چه وزن قطعه صنعتی که قصد بسته‌بندی آن را دارید بیشتر باشد کارتن انتخاب شده نیز باید مقاومت بالایی از خود در برابر تحمل وزن نشان دهد. کارتن بسته بندی پنج لایه از لحاظ تحمل وزن بالا در مقایسه با کارتن‌های سه لایه ویژگی قابل قبولی دارد.

استفاده از کارتن مادر در بسته بندی قطعات صنعتی

علاوه‌بر بسته بندی محصولات به صورت واحد، بیشتر قطعات صنعتی را می‌توان درون کارتن های بزرگتر قرار داد. اینکار باعث می‌شود تا انبار داری و حمل و نقل محصولات با سهولت انجام گیرد.
کارتن‌های مادر معمولا در ابعادی طراحی و تولید می‌شوند تا بتواند چندین جعبه محصول را درون آن جایگذاری کرد. یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب سایز کارتن مادر باید دقت کرد، اندازه گیری ابعاد جعبه محصولات است.

برای جایگذاری تعداد مورد نظر از جعبه هر محصول در یک کارتن مادر باید اندازه بیرونی جعبه ها را اندازه گیری کرد. برای ثبت نهایی اندازه کارتن، معمولا 2 الی 3 سانت به این مقدار اضافه کرد و ابعاد کارتن نهایی را سفارش گذاری کرد.
در نظر داشته باشید که به دلیل قرارگیری محصول درون کارتن‌ها ممکن است کمی حجم کارتن‌ها افزایش یابد و این اندازه 2 الی 3 سانتی متری کمک می‌کند تا کارتن با اندازه درست و مناسب تولید شود و مشکلی در قرارگیری محصول درون آن وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید

آشنایی با کارتن مادر در حوزه بسته‌بندی

کلام آخر

همان طور که در این مقاله گفته شد جعبه و کارتن قطعات صنعتی باید با نهایت دقت و با در نظر گرفتن کالایی که قصد بسته‌بندی آن را دارید انتخاب شود. کسانی که احساس می‌کند قطعات صنعتی آن‌ها حساسیت بالایی را در حین بسته بندی طلب می‌کند، می‌توانند از نایلون حبابدار نیز استفاده کنند.

به منظور خرید و ثبت سفارش انواع کارتن و محافظ حبابدار می‌توانید از طریق سامانه فروش انواع لوازم بسته‌بندی زودپک کمک بگیرید. زودپک به کمک بهترین تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا نهایت سعی خود را دارد تا بهترین و باکیفیت‌ترین اقلام بسته‌بندی را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان خود قرار دهد.
همچنین شما این فرصت را خواهید داشت تا از خدمات کارتن با چاپ اختصاصی برای شخصی‌سازی کارتن‌های بسته‌بندی قطعات صنعتی خود کمک بگیرید. با هدف کسب اطلاعات بیشتر در مورد تمامی محصولات و دریافت راهنمایی‌های لازم برای انتخاب مناسب‌ترین نوع کارتن با توجه به محصولی که دارید می‌توانید همین حالا با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *