وبلاگ

جعبه لمینیتی چیست و چه کاربردی دارد؟

جعبه لمینتی 2

اگر سررشته کمی در مورد انواع کارتن‌ها و جعبه‌های بسته‌بندی داشته باشید، حتما بارها نام جعبه لمینیتی به گوشتان خورده است. جعبه لمینیتی یکی از انواع کارتن‌های پرطرفدار در حوزه بسته‌بندی است. به خصوص برای کسانی که کیفیت بسته‌بندی محصولات آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، استفاده از این نوع بسته‌بندی پیشنهاد می‌شود. در صورتی که شما نیز به دنبال یک بسته‌بندی محکم و مقاوم، ضد آب با طراحی و چاپ باکیفیت بر روی کارتن خود هستید در این مقاله همراه ما باشید. چرا که در ادامه به پاسخ سوال جعبه لمینیتی چیست و بررسی نکات مورد نیاز دیگر در مورد این جعبه خواهیم پرداخت.

جعبه لمینیتی چیست ؟

در حالت کلی کلمه لمینیت (Laminate) به معنای چسباندن می‌باشد. بنابراین به چسباندن لایه‌های مختلف بر روی کاغذ،مقوا و یا … لمینیت کردن گفته می‌شود. در فرآیند لمینیت کردن معمولا لایه‌های مختلفی از جمله مقوای چاپ شده، لایه نایلونی و ….لمینت می‌شود. به کارتن‌هایی که بر روی آن‌ها لایه محافظی چسبانده می‌شود، کارتن لمینیتی گفته می‌شود. به عبارتی دیگر لمینیت پوششی است که بر روی کارتن تولید شده چسبانده می‌شود و از آن در برابر نور، نفوذ آب و رطوبت، پارگی و … محافظت می‌کند. پوشش‌های لمینیتی از جنس کاغذ و پلاستیک تهیه می‌شوند و همین ترکیب سبب می‌شود تا جنسی مقاوم و قابل قبولی داشته باشند. علاوه بر این موضوع طراحی‌ و چاپ انجام شده بر روی لایه‌های لمینیتی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. در نتیجه برای کسانی که به دنبال یک بسته‌بندی مقاوم و بی‌نقض هستند، استفاده از کارتن لمینیتی توصیه می‌شود.

لمینیتی

مراحل تولید جعبه لمینیتی

برای اینکه بتوان کارتن لمینیتی باکیفیت و ایده‌آلی را داشت، باید مراحل تولید آن با دقت طی شوند. در زیر نگاهی کوتاه به مراحل طراحی و تولید جعبه لمینیتی داریم:

مرحله اول : طراحی

اولین کار مربوط به طراحی استراکچر و طراحی گرافیکی ، کارتن بسته‌بندی است. این طرح متناسب با حوزه کاری افراد و محصولی که قصد بسته‌بندی آن را دارند، انجام می‌شود.

مرحله دوم : تولید پوشش لمینیتی

بعد از نهایی شدن طرح مورد نظر نوبت به چاپ آن می‌رسد. در این مرحله طرح بر روی لایه لمینیتی چاپ می‌شود. معمولا از دستگاه چاپ افست برای این منظور استفاده می‌شود. بنابراین طرح‌های چاپ شده کیفیت بالایی خواهند داشت.


مرحله سوم : انجام عملیات لمینیت

مرحله اصلی کار مربوط به چسباندن پوشش لمینیتی بر روی کارتن مورد نظر است. برای این کار از دو تکنیک لمینیت سرد و لمینیت گرم استفاده می‌کنند. هر یک از این روش‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود بوده که با توجه به انتظارات مشتریان انتخاب می‌شوند. به عنوان مثال لمینت سرد عموما در صنعت کارتن‌سازی برای تولید کارتن‌های سه لایه و پنج لایه استفاده می‌شود.

کارتن لمینتی 2

انواع جعبه لمینیتی

همان‌طور که در بالا گفته شد به چسباندن یک لایه بر روی لایه دیگر لمینیت گفته می‌شود. بنابراین به کارتن‌هایی که بر روی آن‌ها لایه دوم چسبانده می‌شود کارتن لمینیتی می‌گویند. طبق این گفته می‌توان به این نتیجه رسید که انواع جعبه لمینیتی بر اساس نوع کارتن استفاده شده دسته‌بندی می‌شوند. از جمله مهم‌ترین انواع جعبه لمینیتی عبارتند از:

جعبه‌های لمینیتی سینگل فیس دارای سه لایه کلی هستند. به این صورت که کارتن اولیه دارای دو لایه تشکیل شده از فلوتینگ و فیس است که سطح لمینت شده سومین لایه آن خواهد بود. این نوع از کارتن‌ها بدنه چندان محکمی نداشته و برای بسته‌بندی اجسام با وزن کم مورد استفاده قرار می‌گیرند.


جعبه لمینتی سه لایه

نوع دیگری از این جعبه‌ها با نام کارتن لمینیتی ۳ لایه در بازار شناخته می‌شوند. به این صورت که بدنه کارتن اصلی از دو لایه فیس و یک لایه فلوتینگ تشکیل می‌شود؛ به طوری که لایه فلوتینگ در بین لایه‌های فیس قرار گرفته‌اند. لایه لیمینت شده لایه چهارمی است که بر روی این سه لایه چسبانده می‌شود. این جعبه‌ها دارای کیفیت و قیمت قابل قبولی بوده و کاربرد بسیار زیادی در صنایع دارد.
جعبه لمینتی پنج لایه برای کسانی که به دنبال کارتن لمینیتی بسیار محکم و مقاوم در برابر ضربه و فشار هستند، جعبه لمینتی پنج لایه پیشنهاد می‌شود. این نوع از کارتن‌ها از دو لایه فلوتینگ و سه لایه فیس تشکیل شده‌اند. سپس لایه لمینیت به عنوان لایه ششم بر روی آن‌ها قرار می‌گیرد. این کارتن‌ها از لحاظ قیمتی در مقایسه با دو نوع بالا گران‌تر هستند.

مزایای استفاده از جعبه لمینیتی

آنچه سبب شده تا جعبه لمینیتی به عنوان یکی از پرطرفدارترین انواع کارتن بسته‌‌بندی در بازار شناخته شود، مزایای قابل توجه آن است. چند مورد از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استحکام بالا در برابر وزن زیاد
  • مقاوم در برابر نفوذ آب و رطوبت
  • کیفیت بالای چاپ
  • زیبا و شکیل‌ بودن شکل ظاهری کارتن لمینیتی در مقایسه با سایر انواع کارتن‌های موجود در بازار

تمام موارد بالا باعث شده اند تا کارتن های لمینتی، گزینه‌های مناسب و ایده‌آلی برای افرادی که به دنبال بسته‌بندی لوکس هستند، باشند.

با در نظر گرفتن تمامی موارد عنوان شده در بالا می‌توان به این نتیجه رسید که کارتن لمینیتی مزایای زیادی نسبت به دیگر کارتن‌های موجود در بازار دارد. در این میان تنها جنبه‌ای که می‌توان به عنوان نکته منفی برای این کارتن‌ها بیان کرد قیمت بالاتر آن‌ها است. البته هزینه‌ای که صرف خرید جعبه لمینیتی می‌شود در مقایسه با مزایای آن قابل چشم‌پوشی خواهد بود.

لمینیتی

نتیجه‌گیری

اکنون که به پاسخ سوال خود در مورد جعبه لمینیتی چیست ؟ رسیدید و با این نوع از کارتن بسته‌بندی آشنا شدید، می‌توانید با خیال راحت برای سفارش و خرید آن اقدام کنید. توجه داشته باشید که این روزها شرکت‌های متعددی در حال ارائه انواع محصولات بسته‌بندی اعم از کارتن لمینیتی هستند.

اما آنچه که در این میان اهمیت دارد، خرید از شرکتی معتبر و شناخته شده است. شرکت فروش لوازم بسته بندی زودپک با داشتن سابقه‌ای درخشان، شما را در داشتن خریدی باکیفیت بالا و قیمت مناسب همراهی خواهد کرد. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و نحوه سفارش می‌توانید همین حالا با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *