وبلاگ

اندازه گیری ابعاد کارتن به همراه سایز های استاندارد اداره پست

ابعاد کارتن پستی

استفاده از جعبه‌ای مناسب برای بسته‌بندی وسایل، ضرورت و اهمیت بسیار زیادی دارد. منظور از جعبه مناسب به کارتنی گفته می‌شود که از لحاظ استحکام و ابعاد با وسیله‌ای که قصد بسته‌بندی آن را داریم هماهنگ باشد. اگر شما نیز جز دسته‌ای از افراد می‌باشید که بنابر شغل و نیاز خود مدام در حال بسته‌بندی و ارسال کالاهایی به نقاط مختلف ایران هستید، استفاده از کارتن پستی را پیشنهاد می‌دهیم.
کارتن پستی دارای بدنه‌ای مقاوم بوده و در ابعاد مختلف تولید می‌گردد. برای آشنایی با ابعاد مختلف کارتن و کسب اطلاعات بیشتر به منظور تهیه بهترین سایزبندی و داشتن بهترین انتخاب شما را به همراهی ما در خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم.

کارتن پستی چیست ؟

قبل از پرداختن به ابعاد کارتن بهتر است با این جعبه آشنا شویم. کارتن پستی، جعبه‌ای با طرح و چاپ مشخص است که در سایزبندی‌های استاندارد و از قبل تهیه شده تولید می‌گردد. به دلیل استاندارد بودن مشخصه‌های این نوع از کارتن‌ها، حمل و نقل و جابجایی کالاهایی که درون آن‌ها قرار داده می‌شود بدون مشکل و آسیب رسیدن به محتویات درون آن خواهد بود. آنچه این کارتن‌ها را از لحاظ ظاهری با دیگر کارتن‌های بسته‌ بندی موجود در بازار متمایز می‌کند طرح چاپ شده بر روی آن‌ها است.

کارتن کیبوردی پست

ابعاد جعبه پستی و طرح روی آن‌ها توسط اداره پست و بر اساس استاندارد اداره پست مشخص می‌شوند. کارتن‌های پستی طرح قدیم به صورت چاپ دو رنگ روی زمینه سفید بودند. ولی امروزه کارتن‌های دیگری در طرح جدید تولید می‌شوند. این کارتن‌ها به صورت چاپ تک رنگ روی کارتن قهوه‌ای رنگ تولید میشوند. علاوه بر آن بر روی این جعبه‌ها محل‌های اختصاصی و جداگانه‌ای برای نوشتن مشخصات فرستنده، گیرنده و جای تمبر وجود دارد.

ابعاد کارتن پستی

استفاده از کارتنی با ابعاد مناسب برای بسته‌بندی وسیله‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که نباید هیچ گونه فضای خالی حین بسته‌بندی در کارتن وجود داشته باشد. وجود فضای خالی سبب تکان خوردن وسیله‌ها درون کارتن شده و احتمال شکستگی و خسارت افزایش می‌یابد. از طرفی دیگر انتخاب یک کارتن کوچک باعث اعمال فشار به وسیله‌ها شده و کالاها از ایمنی قابل قبولی برخوردار نخواهند بود.

برای داشتن یک بسته‌بندی خوب و مطمئن اداره پست سایز بندی متنوعی را برای جعبه‌های پستی خود در نظر گرفته است. طبق این سایزبندی می‌توان ابعاد کارتن‌ها را در ۹ سایز مختلف دسته‌بندی کرد. در این ۹ سایز طول، عرض و ارتفاع جعبه‌ها متفاوت بوده و اندازه‌ها بر حسب میلی‌متر بیان می‌شوند. در زیر به معرفی هر کدام از ابعاد کارتن می‌پردازیم:

در حالت استاندارد کارتن‌های پستی از جنس کارتن دایکاتی و به صورت ۳ لایه یا ۵ لایه تولید می‌شوند. کاربران باید قبل از نهایی کردن خرید کارتن پستی مناسب با توجه به نیاز و شرایط خود را انتخاب کنند. نکته قابل توجه دیگر اینکه کارتن‌های پستی را با توجه به نیاز خود می‌توان در ابعاد خیلی بزرگ‌تر نیز تهیه کرد. برای این منظور باید ابعاد مورد نیاز خود را به شرکتی و شناخته شده سفارش داد.

قیمت ابعاد کارتن پستی

یکی از پارامترهای موثر و تاثیرگذار در قیمت این جعبه‌ها، ابعاد است. بنابراین در برآورد کردن هزینه خرید کارتن پستی باید به سایز کارتن مورد نیاز خود توجه داشت. طبیعتا کارتن‌هایی که سایزبندی کوچکی دارند در مقایسه با کارتن‌ها با سایزبندی بزرگ‌تر قیمت کمتری خواهند داشت. علاوه بر آن جنس کارتن نیز می‌تواند در قیمت نهایی این نوع از جعبه‌ها تاثیر بگذارد. به این معنا که کارتن‌های ۵ لایه در مقایسه با کارتن‌های ۳ لایه گران‌تر خواهند بود. نکته مهم دیگری که بهتر است افرادی که به دلیل شرایط کاری خود مدام در حال استفاده از این نوع کارتن‌ها هستند آن را به صورت عمده و در تیراژ بالا سفارش و خریداری کنند. چرا که قیمت خرید عمده در مقایسه با خرید خرده بسیار کمتر می‌باشد.

زودپک به عنوان سامانه فروش انواع لوازم بسته‌بندی شما را در داشتن خریدی باکیفیت و قیمت مناسب همراهی خواهد کرد. بنابراین خریداران می‌توانند گزینه مورد نظر خود را در سایز و اندازه استاندارد سفارش و خریداری کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت ابعاد کارتن پستی می‌توانید با کارشناسان فروش ما تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم در کنار پرداختن به ابعاد، نگاهی کوتاه به معرفی کارتن پستی نیز داشته باشیم. همان طور که گفته شد مطمئن‌ترین روش برای بسته‌بندی وسیله‌ها و ارسال آن به شهرهای مختلف کشور استفاده از کارتن پستی سایز مناسب است. البته تنها کاربرد این نوع از جعبه‌ها محدود به شرکت‌های پستی نبوده و افراد می‌توانند برای بسته‌بندی کالاهای خود با اهداف مختلف دیگر نیز از مزایای آن‌ها بهره ببرند. چرا که کارتن‌های پستی دارای کیفیت ساخت بالایی بوده و از استحکام و مقاومت خوبی در برابر ضربه و وزن زیاد برخوردار هستند. بنابراین به عنوان کلام آخر تاکید می‌کنیم کسانی که به دنبال یک بسته‌بندی استاندارد و باکیفیت هستند باید از کارتن‌های پستی متناسب با نیاز خود استفاده کنند.

اگر به دنبال خریدی آسان و مطمئن هستید شرکت زودپک می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما مشتریان عزیز باشد. چرا که امکان خرید آنلاین را برای مشتریان خود فراهم کرده و تمامی افراد می‌توانند سفارشات خود را به صورت اینترنتی ثبت کرده و در حداقل زمان ممکن درب منزل خود دریافت نمایید. در کنار تمامی این موارد از مزایای خرید از طریق سامانه زودپک می‌توان به امکان سفارش کارتن پستی در ابعاد متفاوت با توجه به نیاز خود اشاره کرد.

4 فکر در مورد “ اندازه گیری ابعاد کارتن به همراه سایز های استاندارد اداره پست

  1. آواتار مهدی مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من کارتن برای ارستل قاب میخوام در ابعاد ۲۵در ۳۵ با عمق ۱۰تا ۱۵
    و ۳۵ در ۴۵ با عمق ۱۰ تا ۱۵
    چی مو جود دارین قیمت چند هست و حداقل مقدار سفارش چه مقدار باید باشه

    1. آواتار پشتیبانی زودپک پشتیبانی زودپک گفت:

      با سلام، توی ابعاد مورد نظر شما به صورت محصولی نداریم ولی می تونین با پشتیبانی فروش تماس بگیرین تا برای ثبت سفارش اختصاصی راهنمایتون کنن.

  2. آواتار عارفه عاطفی عارفه عاطفی گفت:

    سلام وقت بخیر
    ممنون از اطلاعاتتون.. من برای دیوار کوب جعبه خریداری کردم. برای ارسال باز باید توی جعبه ی اداره پست بذارم؟؟؟

    1. آواتار پشتیبانی زودپک پشتیبانی زودپک گفت:

      با سلام

      این مورد رو از اداره پست پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *