وبلاگ

چاپ بر روی ورق کرافت

چاپ مشکی کرافت

با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن فناوری‌های گوناگون امکان استفاده از کاغذهای متنوع در صنعت چاپ فراهم شده است. بنابراین افراد می‌توانند بسته به نیاز و بودجه‌ای که دارند، کاغذ مورد نیاز خود را انتخاب کرده و طرح دلخواه خود را بر روی آن چاپ کنند.
یکی از پرطرفدارترین کاغذها در صنایع مختلف کاغذ کرافت یا اصطلاحا کاهی نام دارد. جنس و رنگ خاص این کاغذ سبب شده تا افراد بتوانند در زمینه‌های متعددی از آن استفاده کنند. در صورتی که شما نیز احساس می‌کنید که کاغذ کرافت می‌تواند گزینه خوبی برای حوزه کاری شما باشد در این مقاله همراه ما باشید. چرا که سعی کرده‌ایم در این نوشته نگاهی اجمالی به موضوع چاپ بر روی ورق کرافت و کاربردهای رایج آن بپردازیم.

آشنایی با کاغذ کرافت

طلاکوب کرافت
  • کاغذ کرافت یا با نام عامیانه آن کاغذ کاهی، به جنسی از کاغذها گفته می‌شود که دارای رنگی قهوه‌ای است. رنگ، جنس و حس نوستالژیک این کاغذ سبب شده تا افراد بسیاری در زمینه‌های مختلف: از جمله تبلیغات، چاپ آگهی، بسته‌بندی، جعبه‌سازی و بسیاری موارد دیگر به استفاده از آن ترغیب شوند.
  • یکی از رایج‌ترین روش‌های چاپ بر روی ورق کرافت می‌توان به چاپ افست اشاره کرد. به علاوه انواع خدمات پس از چاپ را می‌توان برای این نوع از بسته‌بندی‌ها استفاده کرد.

چاپ بر روی ورق کرافت

از آنجایی که استفاده از کاغذ کرافت گزینه‌ای بسیار مناسب در حوزه‌های مختلف کاری است، چاپ طرح‌های گوناگون بر روی آن اهمیت پیدا می‌کند. چاپ روی کاغذ کرافت در گرماژهای مختلفی قابل اجرا است. اما گرماژ ایده‌آل جهت چاپ بر روی ورق کرافت، چیزی در حدود ۷۰ الی ۱۴۰ گرم می‌باشد. علاوه بر آن افراد باید توجه داشته باشند که کاغذ کرافت رنگی متمایل به قهوه‌ای دارد. به همین دلیل چاپ‌های رنگی انجام شده بر روی آن رنگی مات و کمی تیره در مقایسه با حالت عادی خواهند داشت. اما علت محبوبیت و استفاده گسترده از آن به دلیل رنگ تیره آن است که زیبایی خاصی به این کاغذ بخشیده است.

مزایای چاپ بر روی ورق کرافت

کاغذ کرافت دارای ویژگی‌های مثبت و منحصر به فرد بسیاری است. همین موضوع سبب شده تا کاربران بتوانند از مزایای قابل توجهی در مورد چاپ بر روی ورق کرافت نیز بهره ببرند. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان چاپ رنگی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که به دلیل رنگ قهوه‌ای ورق‌ کرافت امکان چاپ رنگی بر روی آن وجود ندارد. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید، باید بگوییم که کاملا در اشتباهید. چرا که امروزه این امکان برای کاربران فراهم شده، تا طرح و رنگ دلخواه خود را بر روی این جنس از ورق‌ها به چاپ برسانند. البته باید توجه داشت که رنگ‌های چاپ شده در مقایسه با ورق سفید رنگ کمی تیره‌تر خواهند شد.

  • چاپ بر روی ورق کرافت با ضخامت‌های مختلف

ورق‌های کرافت بسته به نیاز مشتریان در ضخامت‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در نتیجه افراد می‌توانند مناسب‌ترین گزینه را بسته به نیاز خود انتخاب و خریداری کنند. از طرفی دیگر این فرصت نیز فراهم است تا عملیات چاپ را بر روی ورق‌ها با ضخامت‌های مختلف صورت بگیرد.

  • کیفیت چاپ بالا

یکی از ویژگی‌های ورق کرافت، قابلیت جذب بالای آن است. از آنجایی که این موضوع در کیفیت چاپ تاثیر مستقیم دارد پس کیفیت چاپ بر روی آن کاملا ایده‌آل و قابل قبول خواهد بود. همچنین با استفاده از خدمات پس از چاپ مثل طلاکوب و نقره کوب می‌توان جذابیت بصری فراوانی را ایجاد کرد.

معایب چاپ بر روی ورق کرافت

همانند هر ورق دیگری، چاپ بر روی ورق کرافت نیز می‌توانند معایب و نکات منفی به دنبال داشته باشد. البته این نکات بسته به شرایط و نیاز کاربران کم رنگ‌تر و یا پررنگ‌تر خواهد شد. برای تصمیم‌گیری آسان و صحیح در زیر به چند مورد از معایب چاپ بر روی ورق کرافت اشاره کرده‌ایم:

  • کم رنگ بودن جوهر چاپ شده بر روی ورق کرافت از جمله مهم‌ترین مواردی است که بسته به شرایط می‌توان آن را عیب و یا مزیت به شمار آورد. برای کسانی که به دنبال چاپی با رنگ‌بندی طبیعی و خاص هستند این موضوع می‌تواند بسیار خوش‌آیند باشد. اما در غیر این صورت این موضوع را می‌توان عیب چاپ روی کاغذ کرافت نامید.
چاپ روی کرافت
  • عدم کنتراست بین زمینه و رنگ‌های روشن از دیگر مواردی است که می‌تواند برای برخی افراد عیب محسوب شود. معمولا برای کسانی که قصد دارند طرح خاصی را بر روی کاغذهای کرافتی چاپ کنند، توصیه می‌شود تا از رنگ‌های روشن کمتر استفاده گردد. چرا که این رنگ‌ها کنتراست جالبی با زمینه قهوه‌ای کاغذ نداشته و جلوه چندان زیبایی ایجاد نخواهد کرد.
  • قیمت مختلف چاپ بر روی ورق کرافت سبب سردرگمی کاربران می‌گردد. توجه داشته باشید که کیفیت کاغذ، نوع و جنس رنگ انتخابی، تکنیک چاپ به کار رفته و غیره در هزینه نهایی موثر خواهد بود. بنابراین افراد باید بعد از انتخاب شرکت معتبر و انتخاب گزینه مناسب، بسته به انتظارات و حوزه کاری خود اقدام به برآورد کردن قیمت نهایی بکنند.

کلام آخر

اگر بعد از خواندن مطالب این مقاله تصمیم قطعی خود را برای استفاده از کاغذ کرافت در حوزه کاری خود گرفته‌اید، شرکت زودپک در تامین نیاز مشتریان خود در کنار شما عزیزان خواهد بود. به این معنا که می‌توانید از طریق تماس با سامانه فروش انواع لوازم بسته بندی زودپک و یا به صورت آنلاین سفارش خود را طبق نیازی که دارید ثبت کنید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت چاپ بر روی ورق کرافت همین حالا می‌توانید از طریق یکی از پل‌های ارتباطی با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *