وبلاگ

بسته بندی مناسب برای محصولات کروی چه ویژگی‌‌هایی باید داشته باشد؟

بسته بندی محصول کروی

یکی از موضوعات مهمی که در بسته بندی محصول برای ارسال باید در نظر گرفت، استفاده از روش‌ها و لوازم مورد نیاز متناسب برای بسته بندی، با محصول است. به این معنا که هر وسیله‌ای با هر شکل و اندازه‌ای نیاز به یک روش بسته بندی خواهد داشت. در میان تمامی این موارد محصولات کروی و استوانه‌ای به دلیل کروی بودن و نداشتن زاویه نیاز به حساسیت بیشتری هستند.

چرا که احتمال مهار نشدن کامل آنها در بسته بندی تکان خوردن و در نتیجه آسیب دیدن در حین جابجایی بالا است. چنانچه شما نیز به دنبال روش‌های بسته‌بندی و ارسال پستی محصول شکستنی و کروی هستید حتما تا پایان این مقاله ما را دنبال کنید. هر آنچه را که در این خصوص نیاز دارید را در این مقاله برای شما همراهان همیشگی زودپک گردآوری کرده‌ایم.

نکته کلیدی در بسته بندی مناسب برای محصولات کروی

از جمله اولین دغدغه‌های افراد در حین اسباب کشی، جابجایی یا ارسال محصول آسیب دیدن محصولات و وسیله‌ها هستند. به خصوص اجسام شیشه‌‌ای و ظریف از حساسیت بیشتری در این خصوص برخوردار هستند. البته همه چیز محدود به اسباب کشی‌ها نبوده و برخی از افراد فعال در حوزه‌های فروش آنلاین نیز باید به این موضوع اهمیت دهند. تنها کاری که می‌توان به منظور جلوگیری از خسارت‌های احتمالی در این خصوص انجام داد، داشتن یک بسته‌بندی ایده‌آل و استاندارد است.

در همین راستا نیز باید کار خود را با تهیه لوازم مناسب برای داشتن یک بسته‌بندی خوب شروع کرد. مهم‌ترین نکته در بسته بندی فیکس بودن اجسام درون کارتن‌ها است. یعنی نباید کالاهای درون بسته‌ها حین جابجایی تکان بخورند. زیرا سبب برخورد با دیواره‌های کارتن و در نتیجه آسیب دیدن آن می‌گردد. از آنجایی که اجسام کروی و بدون زاویه به طور ثابت در یک نقطه قرار نمی‌گیرند، این نکته در بسته بندی آن‌ها اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند.

ترفندهای بسته بندی مناسب برای محصولات کروی

همان طور که در بالا گفته شد در بسته بندی محصول کروی باید به ثابت نگه داشتن آن‌ها درون کارتن توجه ویژه‌ای داشت. برای این منظور می‌توان یک سری ترفندهای ساده اما کاربردی را اجرا کرد. از آسان‌ترین راهکارها برای بسته‌ بندی محصولات کروی عبارتند از:

1- تهیه کارتن با ابعاد مناسب

ساده‌ترین و بهترین کار در بسته بندی محصولات کروی تهیه کارتن با ابعاد مناسب است. پس قبل از خرید حتما قطر کالای خود را اندازه‌گیری کنید. چنانچه محصول شما حالت استوانه‌ای دارد باید ارتفاع آن را نیز در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که دیواره‌های کارتن شما باید تقریبا مماس با وسیله‌ای باشد که قصد بسته بندی آن را دارید. در صورت کوچک بودن جعبه احتمال وارد شدن آسیب به دیواره‌های کالا وجود داشته و این اصلا توصیه نمی‌شود.

به همین شکل در صورت بزرگ بودن جعبه نیز وسیله شما مدام در حال حرکت درون جعبه خواهد بود. گاهی اوقات تهیه کارتن با دیواره‌های مماس می‌تواند سبب ایجاد خط و خش بر روی دیواره اجسام شیشه‌ای و ظریف گردد. برای جلوگیری از این کار توصیه می‌شود قبل از قرار دادن کالا درون جعبه از نایلون حبابدار و یک لایه نایلون استرچ دور تا دور آن استفاده شود.

2- کمک گرفتن از نگهدارنده

گاهی اوقات امکان تهیه کارتن با ابعاد کاملا یکسان با وسیله کروی وجود ندارد. در چنین شرایطی توصیه می‌شود از نگهدارنده استفاده کنید. نگهدارنده‌ها را می‌توانید سفارش گذاری نمائید و یا با کمی خلاقیت خودتان از ورق‌های مقوایی یا کارتنی تهیه کنید.

به این معنا که می‌توانید ورق‌های کارتن را در ابعاد کوچک برش داده و یک شکل مخروطی درست کنید. سپس این مخروط‌ها را در ۴ گوشه کارتن قرار دهید. با این کار ساده دیگر خبری از تکان خوردن جسم کروی درون جعبه نخواهد بود. اگرچه به دنبال روشی خیلی ساده‌تر هستید می‌توانید از قرار دادن روزنامه و کاغذ باطله در گوشه‌های جعبه کمک بگیرید.

3- تهیه محافظ حبابدار

محافظ حبابدار یکی از پرکاربردترین وسیله‌ها در بسته بندی است. چرا که این نایلون‌ها از قابلیت استفاده در بسته‌بندی هر نوع محصولی را دارند. برای این منظور نایلون محافظ حبابدار خریداری شده را در ابعاد مناسب (متناسب با مساحت جسم کروی) برش بدهید. سپس آن را دور تا دور محصول خود به طور کامل بپیچید.

به منظور ثابت نگه داشتن نایلون حبابدار در اطراف جسم کروی می‌توانید از چسب پهن کمک بگیرید. این محافظ‌ها همان طور که از نام آن‌ می‌توان متوجه شد به دلیل حباب‌های هوا باعث فیکس شدن محصول درون کارتن بسته‌بندی می‌گردند. همچنین از وارد شدن هر گونه ضربه و فشار نیز جلوگیری می‌کند. در حقیقت به کمک محافظ حبابدار با یک تیر دو نشان خواهید زد.

خرید لوازم بسته بندی مناسب برای محصولات کروی

چنانچه تصور می‌کنید که خرید لوازم بسته بندی در اسباب کشی، انبار کردن، فروش آنلاین و … کاری هزینه‌بر و غیر ضروری است؛ کاملا در اشتباه هستید. چرا که با پرداخت هزینه ناچیز برای داشتن یک بسته‌بندی استاندارد از آسیب دیدن و خسارت‌هایی که احتمال رخ دادن دارند، جلوگیری خواهید کرد. تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب یک فروشنده معتبر برای خرید محصولات مورد نیاز باکیفیت و قیمت مناسب است. سامانه زودپک با افتخار این فرصت را برای مشتریان خود فراهم می‌کند.

شما می‌توانید تمامی اقلام مورد نیاز جهت خرید لوازم بسته بندی مناسب برای محصولات کروی را اعم از کارتن، محافظ حبابدار، نایلون استرچ، نگهدارنده و غیره را به صورت آنلاین از این سامانه خریداری کنید. خریدها می‌توانند به صورت عمده و خرده متناسب با نیاز شما بوده و در کمترین زمان در آدرس مورد نظر تحویل داده شوند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با لوازم مورد نیاز و ترفندهایی که باید در بسته بندی محصول و ارسال پستی محصول شکستنی و کروی در نظر بگیرید، آشنا کنیم. مهم‌ترین نکته در این زمینه، توجه به فیکس بودن کالایی که قصد بسته بندی آن را دارید درون کارتن است. برای این کار می‌توانید از محافظ حبابدار، نگهدارنده و یا در ساده‌ترین حالت از روزنامه استفاده کنید. استفاده از روزنامه برای بسته‌بندی جهت اسباب‌ کشی و یا انبار کردن لوازم منزل توصیه می‌شود. چرا که از لحاظ زیبایی در آنباکسینگ آنلاین شاپ‌ها جلوه اصلا زیبایی نخواهد داشت. همچنین کمک گرفتن از نایلون استرچ در اطراف کالای بسته‌بندی و چسب پهن نیز می‌توانند در اطمینان بخشیدن به بسته‌بندی شما گزینه‌های مناسبی باشند.

2 فکر در مورد “ بسته بندی مناسب برای محصولات کروی چه ویژگی‌‌هایی باید داشته باشد؟

    1. آواتار پشتیبانی زودپک پشتیبانی زودپک گفت:

      با سلام،
      خوشحالیم که تونستیم گام مثبتی در جهت اطلاع رسانی در مورد بسته بندی کسب و کارها داشته باشیم. از حمایتتون سپاسگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *