وبلاگ

روش‌های بسته بندی شمع و ترفندهایی که باید بدانید

بسته بندی شمع

کارتن، چسب پهن، محافظ حبابدار و سلفون بسته بندی وسایل اصلی در اغلب بسته‌بندی‌ها هستند. به این صورت که اولین گزینه‌هایی که به منظور داشتن یک بسته بندی مطمئن و استاندارد به ذهن می‌رسند این موارد است. اما موضوعی که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم بسته‌بندی شمع است.

شمع امروزه به یک محصول پرطرفدار تبدیل شده است. در مراسم مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. انواع مختلفی از آن را می‌توان سفارش‌گذاری و خریداری کرد. خریداران آن در کنار داشتن یک شمع زیبا و خوش طرح به بسته بندی آن نیز اهمیت می‌دهند. چنانچه شما نیز به دنبال جذب مشتری بیشتر و داشتن مشتریان دائمی برای کسب و کار خود در حوزه فروش شمع هستید در این مقاله همراه ما باشید.

اهمیت روش‌های بسته بندی شمع

شمع‌ها با داشتن رنگ‌بندی و طراحی‌های متفاوت وسیله‌ای زیبا و دکوراتیو برای خریداران هستند. به همین دلیل فروشنده‌ها می‌توانند با به کارگیری کارتن های شیک و زیبا توجه خریداران را بیشتر به سمت محصولات خود جلب کنند. پس در قدم اول بسته بندی شمع برای بازاریابی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در قدم بعدی استفاده از محصولاتی از قبیل محافظ حبابدار می‌توانند از هر گونه آسیب به شمع‌ها حین جابه جایی، تا رسیدن به دست مشتری جلوگیری کنند.

از آنجایی که شمع از جنس موم بوده و ماهیتی نرم و آسیب پذیر دارد استفاده از چنین لوازمی می‌توانند ضروری تلقی شوند. آخرین مورد در خصوص ضروریت بسته بندی شمع تسهیل در انبار کردن و حمل و نقل آن است. پس پیشنهاد می‌شود اگر برای کسب و کار خود ارزش قائل هستید و به فکر راه‌اندازی یک کار اصولی هستید، هرگز اهمیت بسته‌بندی شمع را در مراحل مختلف از تولید گرفته تا فروش آن فراموش نکنید.

نکات کلیدی در بسته بندی شمع

همانند هر محصول دیگری در روش‌های بسته بندی شمع نیز باید یک سری نکات و ترفندهای مهم در نظر گرفته شوند. به خصوص به دلیل بافت نرم و مومی شمع این موضوع اهمیت دو چندانی را پیدا می‌کند. در زیر شما را با چند مورد از مهم‌ترین نکات کلیدی در بسته‌بندی شمع آشنا می‌کنیم:

انتخاب جعبه مناسب

اولین قدم در داشتن یک بسته‌بندی مناسب برای شمع‌ها، انتخاب کارتن زیبا و بادوام برای آن است. داشتن جعبه‌ای محکم از ضربه‌های احتمالی به بدنه شمع جلوگیری می‌کند. از طرفی دیگر انتخاب یک کارتن زیبا با طراحی و رنگ‌بندی جذاب می‌تواند جلوه‌ای لوکس‌تر به شمع بخشیده و مشتریان را ترغیب به خرید کند.

انتخاب کارتن با ابعاد مناسب

شمع‌ها هیچ محدودیتی در طراحی و سایزبندی ندارند. پس فروشندگان باید در بسته‌بندی محصولات خود به این موضوع دقت کنند تا کارتن با ابعاد مناسبی را برای بسته‌بندی سفارش داده و خریداری کنند. در انتخاب سایز کارتن طول، عرض و ارتفاع شمع خود را اندازه‌گیری کنید.

استفاده از محافظ حبابدار

گاهی اوقات استفاده از کارتن برای بسته‌بندی شمع کافی نخواهد بود. در چنین شرایطی فروشندگان می‌توانند از لوازم بسته‌بندی دیگری از قبیل محافظ حبابدار نیز کمک بگیرند. به این صورت که باید محافظ حبابدار را دور تا دور شمع پیچیده و سپس به کمک چسب پهن یا سلفون آن را در اطراف شمع ثابت نگه‌ دارید. با این کار هیچ گونه آسیبی به شمع در طول حمل و نقل وارد نخواهد گردید.

سفارش کارتن با چاپ اختصاصی

چنانچه قصد دارید یک کار تمام و کمال برای بسته‌بندی شمع‌های خود داشته باشید توصیه می‌کنیم از کارتن با چاپ اختصاصی کمک بگیرید. به این معنا که هر طرح، نوشته، لوگو و … را که دوست دارید را می‌توانید به صورت سفارشی بر روی کارتن با ابعاد مورد نیاز چاپ کنید. این کار جلوه‌ای لوکس‌تر برای محصولات به ارمغان خواهد آورد.

روش های بسته بندی شمع

انواع کارتن بسته‌ بندی شمع

شرکت‌های تولید کننده انواع مختلفی از لوازم مورد نیاز را در خصوص بسته بندی محصولات مختلف به بازار عرضه می‌کنند. در نتیجه محصولات مومی و شمع‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و خریداران با تنوع بالایی از لوازم بسته‌بندی روبرو خواهند بود. اما تنها چند مورد از آن‌ها را می‌توان به عنوان گزینه‌ای ایده‌آل و مناسب در این زمینه معرفی کرد:

کارتن مقوایی

یکی از ارزان‌ترین و پرطرفدارترین گزینه‌های پیشنهادی برای بسته بندی شمع، کارتن مقوایی است. این کارتن‌ها را می‌توان تقریبا در هر سایز و ابعادی سفارش داد. از مزایای قابل توجه آن‌ها قیمت مناسب و قابلیت چاپ اختصاصی است. علاوه بر آن فروشندگان می‌توانند با کمی خلاقیت مثل استفاده از روبان‌های رنگی، کناف، لیبل و … جعبه‌ بسیار شیک و زیبایی را تهیه کنند.

جعبه طلقی

برخی از شمع‌ها به قدری زیبا و جذاب هستند که فروشندگان دوست دارند جلوه و زیبایی آن از درون بسته نمایان باشد. در نتیجه مشتریان می‌توانند از نزدیک شمع خود را دیده و خریداری کنند. بنابراین بدون دستکاری شدن شمع می‌توان تمامی قسمت‌های آن را از دورن جعبه بررسی کرد. برای کسانی که به دنبال چنین ایده‌هایی هستند، جعبه طلقی پیشنهاد می‌شود.

هارد باکس

مورد بعدی از انواع جعبه‌های بسته بندی شمع، هاردباکس‌ها نام دارد. این گزینه مناسب برای کسانی است که به دنبال یک بسته بندی لوکس و کادویی هستند. هاردباکس‌ها بدنه‌ای ضخیم‌تر و مقاوم‌تر داشته و از لحاظ قیمتی نیز به نسبت موارد فوق گران‌تر هستند. استفاده از این مورد برای شمع‌های گران و لاکچری توصیه می‌شود.

نتیجه‌گیری

در صورت همراهی ما در این بخش از مقاله با ضرورت اهمیت دادن به بسته بندی شمع و انواع کارتن‌ها و لوازمی که در این زمینه نیاز است، آشنا شده‌اید. هر چند که تهیه کارتن و لوازم بسته‌بندی از اهمیت بالایی برخوردار هستند اما نحوه بسته بندی نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال در بسته بندی شمع‌های دکوری و تزئینی استفاده از لوازم بسته‌بندی ضد ضربه نظیر محافظ حبابدار و چسپ پهن برای محکم کاری الزامی است. در حالی که برای بسته بندی شمع‌های معمولی و شمع‌هایی نظیر وارمر این موضوع می‌تواند اهمیت کمتری داشته باشد. پس قبل از اقدام به خرید لوازم بسته‌بندی شمع، حتما به نوع شمع و انتظاراتی که از بسته بندی آن دارید توجه کنید.

سامانه فروش لوازم بسته بندی زودپک همانند هر زمینه دیگری در این خصوص نیز در کنار مشتریان خود قرار دارد. پس اگر به دنبال انواع کارتن، محافظ حبابدار، چسب پهن یا هر وسیله بسته بندی دیگری هستید که فکر می‌کنید در این حوزه می‌تواند کمک حال و باعث پیشرفت در تجارت شما باشد زودپک در اختیار شما خواهد بود. سامانه زودپک امکان خرید آنلاین را با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای مشتریان خود فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *