وبلاگ

فلوتینگ چیست، انواع آن و کاربردی که در کارتن سازی دارد!

انواع فلوتینگ

با محدودیت‌های که به دلیل ویروس کرونا ایجاد شد، توجه به بازارهای آنلاین و فروش آنلاین محصولات گسترش زیادی داشت. این روند همچنان تثبیت شد و با گسترش خدمات فروشگاه های آنلاین و آشنایی هر چه بیشتر مصرف کنندگان با این بازار، بسیاری از مصرف کنندگان اقلام ضروری خود را به صورت آنلاین سفارش می‌دهند. اگر تجارت شما در حال ارسال مواد غذایی، غذاهای آماده و سایر ملزومات است، مطمئن شوید که جعبه‌ها و کارتن‌های مقوایی مناسب برای حمل ایمن کالاهای خود دارید.

این مقاله را دنبال کنید تا در مورد انواع مختلف کارتن و کاربردهای آنها بیاموزید.

کارتن مقوایی

کارتن مقوایی، یک ابزار بسته‌بندی محکم است که حداقل از سه لایه مقوا ساخته شده است. لایه میانی این محصول به صورت یک لایه موجدار بوده که به کارتن استحکام می‌بخشد. در خط تولید، ابتدا لایه فلوتینگ به چسب آغشته و سپس بر روی مقوا زیرین قرار می‌گیرد. بعد از آن لایه بیرونی به لایه فلوتینگ چسبانده میشود.

به لطف ساختار سه لایه، کارتن بسیار قوی‌تر از جعبه‌های با مقوای معمولی و یک لایه است.

مزایای کارتن مقوایی

لایه فلوتینگ که بین دو تکه مقوا قرار گرفته‌اند، برای تحمل وزن و فشار زیادی طراحی شده‌اند. این نه تنها برای اهداف حمل و نقل مفید است، بلکه نقش مهمی در تحمل وزن محصول در کارتن مقوایی دارد. انواع فلوتینگ، همچنین نقش مهمی در محافظت از اقلام در هنگام حمل و نقل و جلوگیری از آسیب دارد.

قوس‌های منحنی ایجاد شده توسط این فلوت‌ها باعث استحکام لایه های زیرین و رویین شده و مقاومت کارتن در برابر فشار وارده از هر زاویه ای را بالا میبرند. فضای خالی بین فلوت ها و زیر قوس ها باعث ایجاد بالشتک شده و می‌تواند به عنوان عایق دما در برابر تغییرات شدید عمل کند.

انواع کارتن مقوایی

همه مقواهای راه راه دارای یک لایه فلوت راه راه و حداقل یک آستر هستند. فلوت و لاینر را می‌توان در لایه های مختلف ترکیب کرد تا انواع مختلفی ایجاد کرد. اینها انواع متداول تخته موجدار مورد استفاده در بسته بندی و حمل و نقل هستند:

سینگل فیس

سینگل فیس

سینگل، فقط از دو لایه تشکیل شده است. یک لایه آستر و یک لایه فلوتینگ. این مقوا به اندازه انواع دیگر کارتن بادوام نیست، اما اغلب در داخل جعبه‌ها برای افزودن بالشتک بیشتر استفاده می‌شود. این مقوا را به احتمال زیاد زیر انواع غذاهای فست فود و مواد غذایی دیده‌اید.

ترتیب لایه‌ها: آستر- فلوتینگ

ورق سه لایه

ورق سه لایه

کارتن‌های سه لایه از رایج ترین انواع کارتن محسوب میشوند. اگر کسی در مورد کارتن صحبت می کند، به احتمال زیاد دقیقا به همین محصول اشاره دارد. این کارتن‌ها از دو لایه بیرونی و یک لایه فلوتینگ تشکیل شده اند.

ترتیب لایه ها: آستر – فلوتینگ – آستر

برای خرید انواع کارتن سه لایه کلیک کنید

ورق پنج لایه

ورق پنج لایه

کارتن‌های پنج لایه ، از دو لایه فلوتینگ و سه آستر تشکیل شده است که باعث دوام بسیار بالای محصول می شود.

از این محصولات عموما برای کالاهای صنعتی با وزن زیاد استفاده می‌شود.

ترتیب لایه ها: آستر – فلوتینگ – آستر – فلوتینگ – آستر

برای خرید انواع کارتن سه لایه کلیک کنید

ورق هفت لایه

ورق هفت لایه

کارتن‌های هفت لایه، به اندازه کافی محکم است. استحکام این کارتن‌ها باعث می‌شود تا به جای جعبه‌های چوبی نیز بتوان از آنها استفاده کرد. سه لایه فلوتینگ این مقوای راه راه را به انتخابی قابل اعتماد برای حمل مواد شیمیایی یا مواردی که نیاز به جابجایی خاصی دارند تبدیل می‌کند.

ترتیب لایه ها: آستر – فلوتینگ – آستر – فلوتینگ – آستر – فلوتینگ – آستر

انواع فلوتینگ

لایه فلوتینگ کارتن‌ها با حروف A، B، C، E یا F مشخص می‌شوند. پرکاربردترین نوع فلوت،فلوت C است، که 80 درصد کارتن‌ها با استفاده از آن تولید می‌شوند. حروف الفبای استفاده شده بر ای انواع فلوتینگ با اندازه کارتن‌ها ارتباطی ندارد، این نامگذاری صرفا بر اساس ترتیب تاریخی که فلوت‌ها در آن تولید شده‌اند مطابقت دارد.
کارتن‌ساز با توجه به ابعاد و تعداد لایه‌ها و نوع استفاده از کارتن، بهترین فلوت را انتخاب و برای تولید کارتن استفاده میکند. کارتن‌های کوچک به دلیل ظرافت محصول عموما از ورق‌های با فلوت‌های کوتاه تولید می‌شوند. کارتن‌های بزرگ عموما با استفاده از لایه های با فلوت‌های بلندتر استفاده می شود.

وجود تعداد زیاد کنگره در محدوده طولی می تواند باعث افزایش استحکام شود.

ورق A فلوت

A flute

فلوتینگ نوع A ، یک لایه با ارتفاع زیاد است و همچنین استحکام خوبی در انباشتگی است. از این فلوت برای تولید کارتن با ابعاد بزرگ استفاده می‌شود و برای بسته‌بندی اقلام شکننده عالی است. از این نوع فلوت معمولاً برای استحکام ساختاری استفاده می‌شود.
تعداد تقریبی کنگره در متر طول: 105-125
ارتفاع موج: 4.8 میلی متر

ورق B فلوت

انواع فلوتینگ - B-flute

فلوتینگ نوع B مقاومت بسیار خوبی در برابر له شدن و سوراخ شدن دارد و یک سطح عالی برای چاپ است. از مقواهای تولید شده با این فلوت معمولا برای تولید قطعات بسته بندی داخلی مانند دیوایدر استفاده می‌شود.
تعداد تقریبی کنگره در متر طول: 125- 150
ارتفاع موج: 3.2 میلی متر

ورق C فلوت

انواع فلوتینگ - C-flute

فلوتینگ نوع C هم یک سطح عالی برای چاپ انواع طرح را ایجاد می‌کند. همچنین دارای خواص تراکم و مقاومت در برابر له شدن است. بیشتر برای جعبه‌های حمل و نقل و محکم کردن شیشه، مبلمان، غذا و غیره استفاده می‌شود.
تعداد تقریبی کنگره در متر طول: 120-145
ارتفاع موج: 4.0 میلی متر

ورق E فلوت

E flute

ساختار نازک فلوتینگ نوع E به کاهش فضای ذخیره سازی کمک می‌کند. مقاومت در برابر خرد شدن عالی و سطح چاپ استثنایی دارد. معمولاً برای نمایش، جعبه پیتزا، صندوق رأی و بسته‌بندی کالاهای مصرفی مانند شیشه، سرامیک و لوازم آرایشی استفاده می‌شود.
تعداد تقریبی کنگره در متر طول: 290- 320
ارتفاع موج: 1.6میلی متر

ورق F فلوت

f flute

فلوتینگ نوع F دارای سطح چاپ برجسته و مقاومت در برابر خرد شدن عالی است. ساختار نازک آن به جعبه‌های سفت‌تر با فیبر کمتر اجازه می‌دهد. معمولاً در ظروف تاشوی فست‌فود و بسته‌بندی کالاهای مصرفی مانند لوازم آرایشی، جواهرات و کفش استفاده می‌شود.
تعداد تقریبی کنگره در متر طول: 420
ارتفاع موج: 0.8 میلی متر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *