وبلاگ

تفاوت اصلی سلفون استرچ و نایلون حرارتی

کاربرد سلفون

سلفون‌های استرچ و نایلون‌های حرارتی به دلیل مقاومت در برابر پارگی، ضد آب و ضد گرد و غبار بودن برای بسته‌بندی محصولات بسیار متفاوت است.

این محصولات به نگه داشتن بسته‌های در کنار هم برای ذخیره سازی، حمل و نقل و خرده فروشی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. اما چه تفاوت‌هایی با هم دارند و چگونه می‌توان از هر کدام استفاده کرد؟

استفاده از سلفون استرچ و نایلون حرارتی در فروشگاههای آنلاین

در استفاده از این محصولات محدودیت خاصی وجود نداشته و بر اساس نوع دستگاه و وسایل می‌توان از آن استفاده کرد. یکی از مهمترین کاربرد نایلون‌های استرچ و سلفون‌های حرارتی استفاده در فروشگاه‌های آنلاین و مصارف خانگی است.

از سلفون های استرچ برای مصارف مختلفی از جمله بسته‌بندی و ارسال وسایل، اسباب کشی، بسته‌بندی ظروف شکستنی و… می‌توان به راحتی استفاده کرد. مزیت این نوع استرچ ها اینست که برای استفاده از آنها نیازی به استفاده از ابزار خاصی وجود ندارد و به راحتی می‌توان آنها را مورد استفاده قرار داد.

نایلون‌های حرارتی نسبت به سلفون‌های استرچ محکمتر بوده و با توجه به نحوه استفاده بر روی محصول ثابت می‌شود. محافظت از محصول این نایلون‌ها به نسبت سلفون‌های اسباب کشی بیشتر بوده و ظاهر شکیل‌تری دارند. ولی به دلیل نیاز به استفاده از ابزارهای خاص ممکن است چندان مورد استقبال قرار نگیرند.

تفاوت نایلون استرچ و نایلون حرارتی

هر دو برای بسته‌بندی محصولات استفاده می‌شوند تا آنها را برای حمل و نقل و ذخیره سازی در کنار هم نگه دارند. جنس هر دو معمولاً از پلی اتیلن است.

تفاوت اصلی بین این دو محصول در نحوه بسته‌بندی و چرایی آن است. سلفون‌های استرچ را می‌توان دور محصولات پیچید. این سلفون‌ها به دلیل خاصیت کشسانی که دارند به راحتی تا دو یا سه برابر اندازه خود کش آمده و می‌توانند برای بسته‌بندی استفاده شده و محصولات را محکم کنار همدیگر نگه دارند.

نایلون‌های حرارتی در مجاورت حرارات جمع شده قالب محصول را گرفته و محکم آنها را در کنار یکدیگر نگه می‌دارند. این نایلون‌ها به راحتی ابعاد و اندازه محصول را به خود گرفته و بسته‌بندی ساده و محکمی را می‌توانند ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید:

خرید سلفون و کاربرد آن در صنعت بسته بندی
سلفون استرچ در بسته بندی

کاربرد سلفون استرچ و نایلون حرارتی در صنعت

علاوه بر استفاده از این محصولات در ابعاد کوچک و خرده فروشی، این محصولات به صورت گسترده در صنایع مختلف برای بسته‌بندی، حمل و انبارداری محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با استفاده از آنها محصولات کوچک یا بزرگ را بسته‌بندی کنید. برای محصولات کوچک معمولا رول‌های کوچکی استفاده می‌شود.

در مورد پالت‌ها و محصولات بزرگ از رول‌های بزرگ استفاده می‌شود. بنا بر نوع محصول سنگینی و جنس آنها باید از نایلون با ضخامت مناسب استفاده کرد. دستگاههای صنعتی مخصوص بسته‌بندی با نایلون‌های حرارتی، به صورت اتوماتیک نایلون را بر روی محصول قرار داده و سپس محصول وارد تونل گرمایی شده، و نایلون بر روی محصول جمع و محصولات را بسه بندی می‌کند.

نایلون‌های حرارتی چه در ابعاد صنعتی تولید شده باشند چه برای استفاده‌های روزمره و خرده فروشی، بعد از قرار گیری بر روی محصول باید در معرض گرما قرار بگیرند. گرما باعث منقبض شدن این محصولات شده و بسته‌بندی محکم و مناسبی را ایجاد می‌کند.

سلفون‌های بسته بندی هم مانند نایلون‌های حرارتی بر اساس نوع نیاز انتخاب می‌شوند. استرچ‌ها هم برای محصولات متنوع استفاده می‌شوند. با استفاده از دستگاه‌های سلفون پیچ، سلفون دور محصولات پیچیده شده و برای انبارداری و حمل و نقل آماده سازی می‌شود.

سلفون‌ها از نظر ضخامت با یکدیگر متفاوت هستند. بر اساس نوع نیاز و مورد استفاده‌ای که قرار است انجام شود، محصول مناسب انتخاب و برای بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای سلفون کشی در ابعاد صنعتی از دستگاه‌های مخصوص اتوماتیک استفاده شده و بنا بر نیاز مصرف کننده تعداد لایه‌های مناسب برای سلفون‌کشی انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *