وبلاگ

منقسم کارتن چیست و چگونه باید از‌ آن نگهداری کرد؟

منقسم و هولدر در کارتن

همه شما بارها نام نگهدارنده (Holder) و منقسم (Divider) را بارها در بازار کارتن و اقلام بسته بندی شنیده‌اید. اما شاید معدود افرادی باشند که به درستی با این وسیله‌های کاربردی آشنایی داشته و از تفاوت بین نگهدارنده کارتن و منقسم کارتن آشنا باشند. از آنجایی که برای داشتن یک خرید اصولی و مناسب داشتن شناخت کافی در مورد محصولات الزامی است در این مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی نگه‌دارنده و منقسم در کارتن مقوایی بپردازیم. در صورت نیاز تنها کافی است تا چند دقیقه از زمان خود را به خواندن این مقاله اختصاص دهید تا با هر آنچه که در این خصوص نیاز است آشنا شوید.

منقسم کارتن چیست و چه کاربردی در بسته بندی دارد؟

احتمال اینکه تا به امروز چندین بار از منقسم در بسته‌بندی‌ها و سامان‌دهی‌های خود بدون اطلاع از نام آن استفاده کرده باشید بالا است. منقسم که می‌توان آن را نوعی جداکننده توصیف کرد وظیفه جدا کردن کارتن به چند بخش را دارد. بنابراین کاربران می‌توانند با نظم بیشتری کالاهای مورد نظر خود را درون کارتن‌ها قرار دهند. در حالت عمومی منقسم کارتن از جنس مقوا و جنسی مشابه با کارتن ساخته می‌شود. کاربرد اصلی منقسم در شرکت‌های فروش ظروف شکستنی نظیر لیوان و موارد مشابه دیگر است. برای درک بهتر به این مثال توجه کنید. همه شما بارها یک دست لیوان یا فنجان خریداری کرده‌اید. اگر دقت کرده باشید لیوان‌ها توسط یک لایه مقوایی از یکدیگر جدا شده‌اند تا برخوردی بین آن‌ها رخ نداده و آسیب نبینند.

اکنون که با تعریف و کاربرد منقسم کارتن آشنا شدید، متوجه هستید که می‌توان از آن در بسته‌بندی کالاهای شکستنی حین اسباب‌کشی یا ارسال کالا یا هر منظور دیگری نیز کمک گرفت. در حقیقت منقسم کار روزنامه‌ای را انجام می‌دهد که افراد حین اسباب‌ کشی دور تا دور ظروف خود می‌پیچیدند.

دیوایدر- منقسم کارتن

مزایای استفاده از منقسم کارتن در بسته بندی

اکنون که با تعریف و کاربرد منقسم کارتن آشنا شدید این سوال پیش می‌آید که این وسیله بسته بندی چه مزایایی دارد؟ و چرا باید از آن حین بسته‌ بندی استفاده کرد؟ همان طور که گفته شد افراد کم تجربه از روزنامه، پارچه و اقلام مشابه برای جلوگیری از وارد شدن ضربه به اجسام حساس و شکستنی قبل از قرار دادن در کارتن استفاده می‌کنند. هر چند این کار می‌تواند تا حد زیادی از آسیب دیدن کالاها جلوگیری کند اما نتیجه‌ای صد در صدی ندارد. در حالی که منقسم کارتن از جنس کارتن تولید می‌گردد. بنابراین در مقایسه با روزنامه می‌تواند تا حد بسیار زیادی از آسیب دیدن وسیله‌ها حین بسته بندی جلوگیری کند.

هر چه تعداد لایه‌های منقسم بیشتر باشد مقاومت بالایی در برابر ضربه خواهد داشت. از طرفی دیگر به کمک منقسم، کارهای بسته‌بندی با سرعت بیشتری انجام می‌شوند. چرا که تنها کاری که باید انجام دهید قرار دادن آن لا‌به‌لای اجسام است. همین کار سبب می‌شود تا بسته‌بندی با نظم و ترتیب بیشتری صورت بگیرد که خود مزیت بزرگی برای افراد به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:

چطور ظروف شکستنی را برای اسباب کشی بسته بندی کنیم

نگهدارنده کارتن چیست و چه کاربردی در بسته بندی دارد؟

در کنار منقسم کارتن با وسیله دیگری به نام نگهدارنده کارتن در بازار روبرو می‌شویم. در برخی موارد نگهدارنده کارتن همان نقش منقسم را ایفا می‌کند. به این معنا که می‌توان از آن به منظور یک جداکننده استفاده کرد. اما در اغلب موارد این طور نبوده و این دو وسیله تفاوت‌های جدی با یکدیگر دارند. همان طور که گفته شد منقسم نقش تقسیم کننده را دارد. یعنی فضای داخلی کارتن مقوایی که در آن از منقسم استفاده شده باشد شبیه به حالتی شطرنجی خواهد بود. اما نگهدارنده کارتن که با نامHolder  نیز شناخته می‌شود کاربردی غیر این خواهد داشت. به صورت که همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد نقش یک حائل را ایفا کرده و کالای مورد نظر را نگه‌داری می‌کند.

هولدر - نگهدارنده کارتن

در بسته‌بندی برخی کالاهای مهم و مربوط به برندهای معتبر از کارتن مقوایی مخصوص در ابعاد و شکل مورد نظر استفاده می‌شود. به طوری که درون این کارتن‌ها شاهد نگهدارنده خواهید بود که کالا را درون آن قرار می‌دهند. بعد از این تعریف‌ها اگر هنوز هم به دنبال تعریفی دقیق‌تر و تفاوت بین منقسم و نگهدارنده کارتن در بسته‌بندی هستید، توصیه می‌کنیم به معانی این دو کلمه توجه کنید. به عبارتی دیگر نگه‌دارنده صرفا برای نگه‌داری و محافظت از یک وسیله مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلا شاید در یک کارتن مقوایی شاهد قرار گیری عطر، لیوان یا هر چیز دیگری باشید که به تنهایی درون نگهدارنده کارتن قرار گرفته‌ است. در حالی که جداکننده با هدف جداکردن فضای کارتن مقوایی برای قرار گیری چندین کالا مثل یک دست لیوان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلام آخر

اکنون که با کاربردها و تفاوت‌های منقسم کارتن و نگهدارنده کارتن آشنا شدید می‌توانید با دقت بیشتری به خرید هر کدام از این محصول‌ها اقدام کنید و محصولات خود را بهتر و ایمن‌تر بسته‌بندی کنید. سامانه فروش لوازم بسته‌بندی زودپک مثل هر زمان دیگری در تهیه این لوازم نیز در کنار شما عزیزان است. بنابراین در صورت نیاز می‌توانید سفارش خود را در خصوص هر کدام از این موارد و همچنین کارتن مقوایی در ابعاد و ویژگی‌های مورد نظر خود در این سامانه ثبت کنید. همکاران ما سعی خواهند کرد با نهایت صمیمیت شما را در داشتن خریدی باکیفیت و مطمئن همراهی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *