بسته بندی سفارشی, انبار و لجستیک, صادرات, کسب و کارهای کوچک, کلینیک بسته بندی, مقالات اسباب کشی, وبلاگ

نایلون حبابدار – هنر بی حد و مرز ترکاندن حباب ها

Ten Interesting Facts About Bubble Wrap

همان طور که می دانید ترکاندن حباب های یک نایلون حبابدار پدیده ای جهانی و همه گیر است. کمتر کسی پیدا می شود که بتواند بعد از دیدن یک تکه نایلون حبابدار در برابر وسوسه ترکاندن آن مقاومت کند. مشکل اینجا است که وقتی اولین حباب را می ترکانیم، دلمان می خواهد به دنبال بعدی برویم و این داستان ادامه می یابد. اما شاید مایه تعجبتان شود که بفهمید نایلون حبابدار برای سرگرم کردن ما ابداع نشده بود. ایده اولیه این اختراع عجیب و غریب است؛ نایلون حبابدار نخستین بار به عنوان کاغذ دیواری به فروش رسید.

کاغذ دیواری های حبابدار

بله درست خواندید؛ کاغذ دیواری. خوب این مسئله به سال های دهه 50 میلادی بر می گردد. اما از آنجایی که این کاغذ دیواری ها مورد استقبال قرار نگرفت، 4 سال بعد مخترعان نایلون حبابدار، آلفرد فیلدینگ و مارک شاوانز پی بردند که نایلون حبابدار برای محافظت از محصولات، ساخته شده و در صنعت بسته بندی رواج یافت. این روزها از عنوان ضربه گیر حبابدار هم برای اشاره به نایلون های حبابدار استفاده می شود. فیلدینگ و شاوانز هیچ نمی دانستند که اختراع آنها قرار است به یک پدیده جهانی تبدیل شود. درباره ترکاندن نایلون های حبابدار بسیار بحث می شود و همه می خواهند بدانند چرا این کار تا این اندازه رضایت بخش و وسوسه کننده است. حتی یک تحقیق علمی هم در این زمینه صورت گرفته که نشان می دهد کسانی که نایلون حبابدار را می ترکانند از کسانی که از انجام این کار امتناع می کنند، آرام تر و گوش به زنگ تر هستند.

ترکاندن نایلون حبابدار

این اواخر تعدا کسانی که معتقدند، وقت و زندگی ما ارزشمند تر از آن است که بخواهد صرف ترکاندن نایلون حبابدار شود، رو به افزایش است. از این رو مردم می کوشند به جای ترکاندن نایلون حبابدار، با کمک آن ها یک اثر خلق کنند. هنرمند نیویورکی، بردلی هارت، یک روش هوشمندانه ابداع کرده و با استفاده از نایلون های حبابدار پرتره های نقاشی می کشد. او درون هر یک از حباب ها رنگ تزریق می کند که هر کدام حکم یک پیکسل جداگانه را دارند و در کنار هم یک تصویر را می سازند. او توانسته با این روش پرتره هایی نزدیک به واقعیت و شبیه به عکس خلق کند و در عالم هنر غوغایی به پا کند.

جابز– نایلون حبابدار

علاوه بر نقاش ها، مجسمه سازان هم راهی برای استفاده از نایلون های حبادار در آثارشان یافته اند. هنرمند سوئیسی، المپیا اسکری، می خواست با یک اثر بی حوصلگی و درماندگی بشر را به نمایش بگذارد و چه ماده ای بهتر از نایلون حبابدار می توانست به او در خلق چنین اثری کمک کند. مجسمه ای مرمرین که به نایلون حبابدار تبدیل شده است. البته فقط هنرامندان طراز اول نیستند که از نایلون حبابدار در آثارشان بهره برده اند. مادر و پدرهای خوش ذوق هم از نایلون حبادار به عنوان ابزاری برای نقاشی فرزندان کوچکشان استفاده می کنند تا از این طریق خلاقیت آن ها شکوفا شود. همچنین می توان برای تزئین اسباب و اثاثیه های منزل از این کالا بهره برد. طرح هایی که در زیر مشاهده میکنید نمونه هایی از این دست هستند. خوب بهتر نیست به جای ترکاندن نایلون های حبابدار با کمک آن ها دست به خلق یک اثر هنری زد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *