مقالات اسباب کشی, بسته بندی سفارشی, کسب و کارهای کوچک, کلینیک بسته بندی, وبلاگ

مقایسه نایلون حبابدار و پد فومی؛ کدام یک بهتر است؟

نایلون حبابدار و فوم

راهنمای تخصصی بسته بندی به اولین مقاله از مجموعه راهنمای تخصصی بسته بندی خوش آمدید. قصد داریم نگاهی دقیق و موشکافانه به مواد و محصولات بسته بندی بیندازیم و شما را راهنمایی کنیم تا متناسب با نیازهایتان بهترین بسته بندی را انتخاب کنید. به شما کمک می کنیم تا راندمان و بازدهی فرآیند بسته بندی محصولات خود را افزایش دهید.

محافظ حبابدار در برابر فوم

فوم ضربه گیر و تفاوت آن با نایلون حبابدار

تفاوت میان نایلون حبابدار و پدهای فومی امروز تصمیم داریم به بررسی بسته بندی های دارای نایلون حبابدار و  پدهای فومی بپردازیم، دو ماده بسته بندی محافظتی و بسیار رایج که اغلب آن ها را مشابه به هم می دانند در حالی که با هم تفاوت دارند. پس بی هیچ حرف اضافی دیگری بحث را با نایلون حبابدار شروع می کنیم. جنبه های مثبت و منفی نایلون حبابدار نایلون حبابدار یکی از محبوب ترین مواد بسته بندی به شمار می رود و بدون شک همه با آن آشنا هستند. نایلون حبابدار سبک و ارزان قیمت است و زمانی که آن را به دور یک محصول می پیچید، حباب های ضربه گیر هوا از آن محافظت می کند. از این رو به نایلون حبابدار، محافظ حبابدار هم می گویند.

نایلون ضربه گیر حبابدار

صدها کیسه هوای کوچک درون لایه های پلی اتن قرار گرفته اند و خاصیت ضربه گیری و محافظتی فوق العاده نایلون حبابدار را سبب شده اند. انواع متفاوتی از نایلون حبابدار در بازار موجود است اما رایج ترین نوع آن، رول های نایلون حبابدار می باشد که می توان آن را به راحتی در راستای طولی برش زد. بسته به ضخامت نایلون حبابدار می توان آن را برای اهداف متفاوتی به کار بست؛ برای محافظت از اجسام کوچک و سبک  می توان از نایلون حبابدار با ضخامت 40 میکرون، برای محافظت از اجسام سنگین و نوک تیز از نایلون حبابدار با ضخامت 55 میکرون و برای محافظت و بسته بندی کردن اجسام سنگین یا ظربف و شکننده از نایلون حبابدار با ضخامت 75 میکرون استفاده کرد.  

رول پرفراژ خورده نایلون حبابدار

برای آن که استفاده از نایلون ضربه گیر  راحت تر باشد و دیگر نیازی نداشته باشد آن را برش زنید، می توانید از رول های پرفراژ خورده نایلون حبابدار استفاده کنید که در سایزهای مختلف در بازار عرضه می شود و می توان خیلی سریع و تمیز آن را به ورقه هایی با اندازه های مساوی تقسیم کرد. اگر قرار باشد از نایلون حبابدار برای محافظت از اجسامی با ابعاد مشابه و یکسان استفاده کنید و سایز شما استاندارد است، مثلاً 500 یا 800 میلی متر، رول های پرفراژ خورده نایلون حبابدار برای شما ایده آل هستند. از آنجایی که طول برش آن ها مشخص است، استفاده از رول های پرفراژ خورده نایلون حبابدار به کنترل کردن سایز بسته بندی و جلوگیری از هدر رفتن نایلون حبابدار کمک می کند و از انواع استاندارد آن ها مقرون به صرفه تر خواهد بود. اگر قصد دارید کالاهای بسیاری را در سایز های یکسان در نایلون حبابدار بپیچید، رول های پرفراژ خورد نایلون حبابدار عالی و بی نقص هستند.

دستگاه های برش زن نایلون حبابدار، رول های نایلون حبابدار را تمیز و مرتب و عاری از هر گونه گرد و غبار نکه می دارند و کار شما را راحت می کنند. برای بسته بندی اجسام کوچک می توان از کیسه های حبابدار استفاده کرد که تمام خواص محافظتی نایلون حبابدار را دارا می باشند و مانع از سر خوردن اجسام کوچک به این سو و آن سو می شوند. می توان این کیسه ها را با استفاده از نوار چسب یا چسب های حرارتی مهر و موم کرد و دور تا دور محصولات مختلف یک لایه محافظتی و ضربه گیر ایجاد کرد.

کیسه های حبابدار آنتی استاتیک

کیسه های تخصصی تر هم وجود دارند که از آن میان می توان به کیسه های حبابدار آنتی استاتیک اشاره کرد که برای محافظت از لوازم الکترونیکی نظیر گوشی های هوشمند، تجهیزات کامپیوتری و اجزای الکترونیکی ایده آل هستند. حباب های محافظ یک بسته بندی بسیار انعطاف پذیر بوده و همین مسئله باعث محبوبیت آن ها شده است. خاصیت ضربه گیری و محافظتی آن ها به گونه ای است که می توان برای محافظت از اجسام کوچک سبک یا وسایل سنگین یا اجسام شکننده همچون شیشه و سرامیک از آن ها بهره گرفت.

بسته بندی با نایلون محافظتی پرفراژ خورده

اگر قرار است اجسام صاف و صیقلی را بسته بندی کنید، حواستان باشد که ممکن است نایلون حبابدار لکه های کوچکی از خود به جا بگذارد که پاک کردن آن ها دشوار و دردسرساز خواهد بود. ممکن است کیسه های کوچک هوا بر روی سطح صیقلی موادی همچون فلزات، شیشه یا چوب فشار آورده و آن ها را لکه دار کنند. پس اگر قصد دارید کالاهایی صیقلی و مرغوب را بسته بندی کنید، توصیه می کنیم ابندا آن را درون یک ماده دیگر همچون فوم یا پلیتن بپیچید، سپس آن را درون نایلون حبابدار بگذارید.

مزیت و معایب نایلون حبابدار

جنبه های مثبت و منفی پدهای فومی بسته بندی های فومی کمتر از نایلون حبابدار شناخته شده و معروف هستند و اغلب نلدیده گرفته می شوند اما خصوصیات محافظتی این مواد بسیار سبک و نازک، حیرت انگیز است. حباب هوای بسیار ریزی درون این فوم ها وجود دارند که خاصیت ضربه گیری فوق العاده فوم ها را سبب می شوند و عملکرد این مواد را در محافظت از محصولات مختلف به اوج می رسانند.

صتویر فوم

این فوم ها هیچ پرزی ندارد، گرد و غبار بر روی آن ها نمی نشیند، زبر و خشن نبوده و هیچ لکه یا اثری از خود به جا نمی گذارندو از این رو برای محافظت از اشیاء صیقلی و براق همچون فلزات، شیشه و چوب ایده آل هستند و می توان از مالیده شدن اشیاء نوک تیز بر روی این سطوح و خراشیده شدنشان جلوگیری کرد. فوم های استاندارد به خاطر ساختاری که دارند در مقایسه با نایلون حبابدار الکتریسیته ساکن کمتری تولید می کنند و در نتیجه یک گزینه عالی برای محافظت از تجهیزات الکتریکی و قطعات حساس آن به شمار می روند.

لمینت کردن نایلون حبابدار

می توان این فوم ها را لمینیت کرد تا خواصشان را بهبود بخشید. به عنوان مثال قدرت و استحکامشان را بیشتر کرد و مقاومت آن ها را در برابر سوراخ شدن افزایش داد یا از لحاظ زیبایی ظاهری آن را بهبود بخشید. اگر به دنبال یک ماده بسته هستید که بتوان آن را دوباره مورد استفاده قرار داد، فوم ها یک گزینه بی نقص هستند چرا که با توجه به ساختارشلن می توانند ویژگی های حفاظتی و سایر خواص خود را دوباره به دست آورند. درست به مانند نایلون حبابدار، انواع مختلفی از رول های فومی در بازار عرضه می شود.

شما می توانید یک رول از این فوم ها را خریداری کنید که به آن ها پوشش های فومی بسته بندی هم می گویند. می توان این فوم ها را در سایزهای مشخصی برید و جدا کرد. کار کردن با این فوم های سبک وزن بسیار ساده است و می توان آن را درست به مانند نایلون حبابدار به دور کالاهایی با شکل و شمایل غیر متعارف پیچید و از آن ها محافظت کرد. این فوم ها در قالب ورقه های بریده شده نیز موجود می باشند که در ابعاد مشخصی برش خورده اند و آماده اند تا آن ها را به دور محصولات مختلف بپیچید یا در میان کالاهای موجود در یک بسته بندی قرار دهید و از این طریق در وقت و هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

فوم ها در ضخامت های مختلف عرضه می شوند. از فوم هایی با ضخامت یک میلیمتر می توان برای محافظت از سطوح مختلف و قرار دادن یک حائل در میان کالاهای مختلف بهره گرفت. در حالی که فوم های ضخیم تر و 4 میلیمتری خلاصیت ضربه گیری خوبی داشته و یک عایق ایده آل هستند که می توان از آن ها برای محافظت از کالاهای مختلف بهره گرفت. قالب های فومی یکی دیگر از انواع رایج و محبوب فوم ها هستند که می توان از آن ها برای ایجاد یک چهارچوب در بسته بندی، جدا کردن اشیاء مختلف موجود در بسته بندی یا محکم کرده کناره های بسته بندی استفاده کرد.

استفاده از نایلون حبابدار در اسباب کشی

این قالب برای محافظت کردن از اثاثیه و مبلمان معرکه اند چرا که محکم و غیر قابل شکست بوده و ساختارشان به گونه ای است که از ورقه های فومی پیچیده شده به دور محصولات محکم تر هستند، ساختار آن ها شبیه به پلی استر است اما کار کردن با آن ها و بریدن‌شان راحت تر است. سبک وزن هستند و می توان بارها و بارها آن ها را مورد استفاده قرار داد.

نایلون محافظ در برابر فوم

کدام یک برای شما مناسب تر است؟ نایلون حبابدار و پدهای فومی گزینه فوق العاده ای برای محافظت از محصولات هستند اما خواص متفاوتی دارند که باعث می شود هر کدام از آن ها برای کاربرد مشخصی بهتر باشند. درست مانند سایر مواد بسته بندی توصیه می کنیم برای هر کاری بهترین ماده ممکن را به کار بگیرید. باید به هنگام تصمیم گیری و انتخاب مشخص کنید که برای چه منظور از این مواد محافظتی استفاده می کنید و سپس خریدتان را انجام دهید.

نایلون حبابدار یک محافظ بی نظیر و رایج است. حباب های هوا خاصیت ضربه گیر فوق العاده ای دارند و می توانند از محصولات شما محافظت کنند، فرقی نمی کند که آن را به دور اشیاء سبک بپیچید یا وسایل سنگین و شکننده. در ضخامت ها، سایزها و وزن های متفاوتی موجود می باشند. فقط حواستان باشد که ممکن است بر روی سطوح صیقلی لکه به جا گذارند.

مواد فومی در مقایسه با نایلون حبابدار سبک وزن تر و نازک تر هستند، به این معنا که می توانید حجم بیشتری از آن ها را در انبار نگه دارید و در کارتن هم فضای کمتری را اشغال خواهند کرد. اگر قصد بسته بندی و ارسال کالاهای با ارزش با سطوح صیقلی و براق را دارید، فوم ها بهترین گزینه برای شما هستند چرا که بافت بسیار نرمی داشته و هیچ لکه و اثری از خود به جا نمی گذارند. بنابراین برای بسته بندی سرامیک ها، تجهیزات الکترونیک بزرگ، اسباب و اثاثیه و مبلمان خانه یا قطعات صیقلی و براقی همچوت آلیاژ فلزات در هنگام اثاث کشی (اسباب کشی) ایده آل هستند.

در صنعت بسته بندی قیمت حرف اول را می زند و خبر خوب این که بهای هر متر مربع نایلون حبابدار با پدهای فومی تقریباً یکسان است. فقط توجه داشته باشید که مناسب ترین ضخامت از نایلون حبابدار یا پدهای فومی را انتخاب کنید تا بسته بندی محصولاتتان مقرون به صرفه تمام شود. دیدگاه متخصصین در نهایت با دو نفر از متخصصین صنعت بسته بندی صحبت کردیم تا ببینیم برای انتخاب کردن از میان نایلون حبابدار و پدهای فومی جه توصیه ای دارند. فیونا مک دوگال مدیر بازاریابی و فروش Jiffy می گوید:

بسته بندی با محافظ حبابدار

فرقی نمی کند که نایلون حبابدار را انتخاب کنید یا فوم های بسته بندی را، هر دوی آن ها خصوصیات محافظتی فوق العاده ای دارند. کار کردن با نایلون های حبابدار بسیار ساده است. نایلون حبابدار یک گزینه اقتصادی با خواص محافظتی فوق العاده است. در حالی که فوم ها خواصی دارند که برای محافظت از سطوح صیقلی و براق مناسب تر است، چرا که از خود لکه ای به جا نمی گذارند و سطوح را خش نمی اندازند.

فوم ضربه گیر بسته بندی

در طول تاریخ خریداران همیشه نایلون حبابدار را انتخاب کرده اند اما این روزها کاربران به خصوصیات و مزایای عدیده فوم های بسته بندی پی برده اند. این فوم ها بسیار سبک بوده و می توانند به حالت اولیه خود بازگردند، در ضخامت های مختلفی عرضه می شوند و بسته به کاربردشان یک گزینه ارزشمند و بی نظیر هستند. البته همیشه یک گزینه بهتر هم وجود دارد؛ می توان این دو ماده را با هم ترکیب کرد، نایلون حبابدار را به فوم چسباند و یک لمینیت فومی – حبابدار ساخت. به این معنا که شما می توانیدد خواص ضربه گیر نایلون حبابدار را با نرمی و ملایمت فوم ها تلفیق کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت های بسته بندی تماس بگیرید.

بسته بندی با فوم و نایلون حبابدار

توانستیم با کریس میدل، مدیر بازاریابی راجاپک صحبت کنیم و نظر او را درباره اهمیت سبک و سنگین کردن تمام گزینه های موجود به هنگام انتخاب یک ماده بسته بندی، جویا شویم. او می گوید: همان طور که در این مقاله به آن اشاره شد، مهم ترین نکته ای که باید به هنگام انتخاب نایلون حبابدار یا فوم مد نظر قرار داد، محصولی است که می خواهید از آن محافظت کنید.

تنها از این طریق است که می توانید مناسب ترین ماده را برای هدفتان برگزینید. ما در راجاپک طیف وسیعی از محصولات محافظتی بسته بندی را عرضه می کنیم و می توانید اطمینان داشته باشید که برای هر کاربرد یا صنعتی ما یک راه حل داریم و متخصصین ما همواره به یاری شما می آیند تا مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *