وبلاگ

اسباب‌کشی ایمن در دوران کرونا

اسباب کشی ایمن

اسباب کشی به طور معمول یک کار پردغدغه و پر از استرس برای صاحبان بار است. این روزها علاوه بر استرس‌های معمول مربوط به پیدا کردن مکان مناسب برای سکونت یا کسب و کار جدید، بسته‌بندی اثاثیه و حمل و نقل، معضل دیگری نیز گریبان‌گیر اجاره‌نشینان شده که ابعاد جهانی دارد. این معضل چیزی نیست جز بیماری عالم‌گیر کرونا ویروس جدید یا همان کووید-19. حالا باید علاوه بر توجه به همه نکات مربوط به اسباب‌کشی و بسته‌بندی اثاثیه، اصول احتیاطی مربوط به پیشگیری ار ابتلا به کرونا را نیز حین اسباب‌کشی رعایت کرد.

فقط تصور کنید که ماه‌هاست شما و اعضای خانواده‌تان به شدت مراقب بوده‌اید و همه اصول فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت کرده‌اید، در مکان‌های عمومی ماسک زده‌اید و هر آنچه از بیرون خریداری کرده‌اید را به دقت شسته و ضدعفونی کرده‌اید اما حالا درست در میانه دوران همه‌گیری جهانی بیماری کرونا، مجبور به اسباب‌کشی هستید. قطعاً از این اتفاق خوشحال نخواهید بود و حتی فکر کردن به اسباب‌کشی در دوران کرونا باعث اضطراب شما می‌شود. در هر حال رعایت اصول بهداشتی و نظافت در این شرایط، کار ساده‌ای نیست.

اولین توصیه برای اسباب‌کشی در دوران کرونا این است که تا حد ممکن این کار را به تعویق بیاندازید و سعی کنید محل کار و سکونت خود را تغییر ندهید. اما از آنجا که این کار در شرایط خاص تقریباً غیرممکن است، باید دل را به دریا بزنید و سختی‌های اسباب‎کشی در این دوران عجیب و غریب را به جان بخرید. اگر تنها انتخاب شما اسباب کشی در دوران کروناست، می‌ توانید با بسته بندی اصولی و بهداشتی و استفاده از مواد ضدعفونی کننده و پوشش های مختلف برای اسباب و اثاثیه و همچنین رعایت فاصله گذاری فیزیکی تا حد ممکن، ریسک ابتلا به این بیماری را به شکل قابل توجهی کاهش دهید. در ادامه مطلب امروز زودپک، نکاتی برای اسباب‌ کشی ایمن در دوران کرونا را با هم مرور خواهیم کرد.

لیستی از وسایلی که باید بسته بندی شوند تهیه کنید

تا حد امکان، این کار را خیلی پیش‌تر از تاریخ تخلیه شروع کنید تا زمان کافی برای بسته بندی اثاثیه خود داشته باشید. اول وسایلی را که کمتر به آنها نیاز دارید، کاملاً بشویید و ضدعفونی کرده و بعد آنها را بسته بندی کنید. بهتر است کلیه وسایل را پیش از قرار دادن در کارتن، در پوشش هایی قرار دهید که پس از تماس دست، بتوان آنها را دور انداخت.

از کارتن های نو برای بسته بندی اسباب و اثاثیه خود استفاده کنید

در شرایط عادی، شاید شما هم موقع اسباب کشی، از کارتن های قدیمی دوست و آشنا استفاده می کردید یا به فروشگاه های محلی مراجعه می کردید و کارتن های اضافی محصولاتشان را از آنها درخواست می کردید. این کار به طور معمول هزینه کمتری در پی دارد. اما این روزها، همه چیز تغییر کرده است و برای جلوگیری از انتقال سطحی ویروس کرونا، عاقلانه ترین کار استفاده از کارتن های نو و با کیفیت برای بسته بندی وسایل است. این موضوع درباره کیسه های نایلونی و انواع ضربه گیرها هم صدق می کند به خصوص که ماندگاری ویروس کرونا روی بعضی از سطوح به ویژه سطح نایلون، به شدت بالاست. برای تهیه انواع کارتن های بسته بندی، می توانید از فروشگاه های اینترنتی نیز استفاده کنید.

ترجیحاً خودتان کار بسته بندی وسایل را انجام دهید

یکی از شاخص ترین خدمات شرکت های باربری، بسته بندی لوازم منزل و چیدمان آنها در محل جدید است. در این روزهای کرونایی اما توصیه می شود که صفر تا صد بسته بندی لوازم و چیدمان آنها در محل جدید را خودتان انجام دهید. ضدعفونی کردن کلیه وسایل را نیز در هیچ مرحله ای از یاد نبرید.

پیش از ورود به ملک جدید، فضای آن را کاملاً تمیز و ضدعفونی کنید

البته که پس از اسباب‌کشی هم باید این کار را انجام هید، اما توجه داشته باشید که اگر فضا را از قبل ضدعفونی نکرده باشید و اسباب و اثاثیه را در محل جدید بچینید، تمیز کردن نقاط دور از دسترس برای شما بسیار دشوار خواهد شد و در آن صورت ریسک انتقال ویروس کرونا وجود خواهد داشت.

برای پیشگیری از کرونا، مواد ضدعفونی کننده کافی برای خود و کارکنان باربری تهیه کنید

درست است که شرکت های باربری موظف به رعایت کلیه اصول بهداشتی حین جا به جایی اسباب و اثاثیه شما هستند و در این راستا باید مواد ضدعفونی کننده همراه داشته باشند و از ماسک استفاده کنند، اما شما برای اطمینان بیشتر مواد ضدعفونی کننده را در دسترس قرار دهید و از پرسنل باربری بخواهید تا حتی پیش از دست زدن به کارتن های بسته بندی هم دست های خود را تمیز و ضدعفونی کنند.

در روز جا به جایی، تعداد افراد درگیری را به حداقل برسانید

رعایت فاصله فیزیکی یکی از مهمترین اصول برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا است. در همین راستا، بسیاری از کسب و کارها، تعداد پرسنل خود را کاهش داده اند تا بتوانند فاصله ایمنی لازم را بین آنها ایجاد کنند. شرکت های باربری هم از این قاعده مستثنی نیستند و بسیاری از آنها با تعداد پرسنل کمتر مشغول به کارند. در هر صورت، شما خودتان می توانید بر تعداد پرسنل درگیر در اسباب کشی کنترل داشته باشید و تعداد کارکنان باربری درخواستی خود را به حداقل برسانید.

زمان بندی هوشمندانه‌ای برای اسباب کشی داشته باشید

یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از مواجهه با ویروس کرونای جدید موقع اسباب کشی این است که وسایل خود را خیلی زودتر به محل جدید بفرستید و خودتان در صورت امکان، بعدتر به آنجا نقل مکان کنید. در چنین شرایطی، می توانید زمان کافی برای از بین رفتن هرگونه ویروس از روی سطوح را در نظر بگیرید و بعد با خیال راحت به خانه جدید بروید. اما اگر در هر صورت مجبور هستید همزمان با وسایل به خانه تازه بروید، همه اصول بهداشتی را رعایت کنید و از ضدعفونی کردن زیر و بم وسایل و خانه غافل نشوید.

وسایل مورد نیاز برای اسباب کشی و خانه جدید را به صورت آنلاین تهیه کنید

در روزهای سخت کرونا، به همه توصیه می شود که فقط در صورت نیاز و برای انجام کارهای ضروری از خانه خارج شوند. استفاده از کلیه ظرفیت های مربوط به خرید آنلاین، می تواند کمک بزرگی به کاهش رفت و آمدهای غیرضروری باشد. یکی از راحت ترین خرید های اینترنتی، سفارش انواع لوازم بسته بندی و خرید اینترنتی کارتن است. با مراجعه به وب سایت های فروشگاهی وسایل بسته بندی، می توانید به سادگی محصول مورد نظر را خود را از میان انبوه گزینه ها انتخاب و خریداری کنید و در محل تحویل بگیرید. بدین صورت نه پول نقدی دست به دست می شود، و نه نیازی به بیرون رفتن از خانه خواهد بود. به علاوه شما می توانید کارتن اسباب کشی ارزان را از تولید کنندگان لوازم بسته بندی با صرف هزینه ای معقول و مناسب خریداری کنید.

زودپک به عنوان سامانه فروش لوازم بسته بندی در ایران، آماده فروش اینترنتی کلیه انواع لوازم مورد نیاز برای بسته بندی اسباب و اثاثیه، از جمله انواع کارتن های اسباب کشی در ابعاد مختلف، نایلون حبابدار، سلفون و نوار چسب به شما شهروندان عزیز است تا قدمی مطمئن برای کاهش خطر انتقال ویروس کرونا برداشته باشد. کارتن های اسباب کشی به صورت سه لایه و پنج لایه که مقاومت خوبی برای حمل و نقل اسباب و اثاثیه دارند، در سامانه زودپک موجود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *