وبلاگ

کاربرد های جالب بست کمربندی

کاربردهای بست کمربندی

بست کمربندی یک ابزار بسیار کاربردی است که در صنایع گوناگون و حتی زندگی روزمره ما ایفای نقش می‌کند. به خصوص برای افرادی که قصد بسته‌بندی کارتن‌ها و وسایل منزل هنگام اسباب‌ کشی را دارند بست کمربندی می‌تواند نقش قابل توجهی در تسهیل کار آن‌ها داشته باشد. در صورتی که احساس می‌کنید این وسیله کاربردی می‌تواند برای شما نیز مفید باشد و از طرفی نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه را دارید در خواندن ادامه مطالب همراه ما باشید. چرا که قصد داریم به معرفی بست کمربندی، کاربردها و هر آنچه که نیاز است قبل از خرید در این خصوص بدانید بپردازیم.

آشنایی با بست کمربندی

بست کمربندی یک نگهدارنده بسیار محکم و مطمئن است. این وسیله در ابتدا با هدف وصل کردن سیم و کابل‌های برق ساخته شد. امروزه نیز بیشترین کاربرد را در صنعت برق و الکتریک دارد. البته در سال‌های اخیر به دلیل استفاده راحت و قیمت مناسب، شاهد کاربرد گسترده آن در حوزه‌های مختلف هستیم. بست کمربندی توانسته در زندگی روزمره افراد نیز نقش بسیار زیادی داشته باشد. به این صورت که برای وصل کردن بسیاری از وسایل و همچنین هنگام اسباب‌کشی و بسته‌بندی اثاثیه استفاده از آن ترجیح داده می‌شود. یکی از بهترین کاربردهای انواع بست کمربندی در اسباب کشی برای بسته بندی سیم های لوازم برقی است.

بستن سیم برق با بست کمربندی

لوازم برقی معمولا با داشتن سیمهای برق و اتصالات مختلف یکی از مواردی هستند که دچار بینظمی و پراکندگی می‌شوند. برای جلوگیری از این مورد، بهتر است سیم‌ها را با کمک بست کمربندی بسته و آنها را در داخل کارتن قرار دهید. همچنین می توان از بست‌های کمربندی برای نظم دادن به کابل‌های فراوان وسایل هم استفاده کرد.
این بست‌ها به خصوص در شرایطی که افراد نیاز به اتصالی مطمئن و محکم دارند توصیه می‌شود.

 همانطور که می‌دانید هنگام جابجایی منزل و اسباب‌کشی یکی از معضل‌های مهم مسئله زمان است. همه به دنبال راه حل‌ها و تجهیزاتی هستند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیازهای ما را به بهترین شکل ممکن حل کنند. بست کمربندی بهترین انتخاب در چنین شرایطی محسوب می‌شود. چرا که این امکان را فراهم می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به راحت‌ترین شکل بسته‌بندی وسیله‌ها انجام گردد. مهم‌تر از همه نیز این که از نظر کیفیت کار همه‌ انتظاراتی که از اتصال و بسته‌بندی وسایل داریم را به بهترین نحو ممکن برطرف می‌کند.

انواع بست کمربندی

معمولا شرکت‌های تولید کننده بست‌های کمربندی را از جنس پلاستیک و استیل تهیه کرده و به بازار عرضه می‌کنند. هر کدام از این انواع، کاربردهای خاص خود را دارند و کاربران باید مناسب‌ترین گزینه را بسته به نیاز و حوزه کاری خود انتخاب و خریداری کنند. برای داشتن یک خرید مناسب در زیر به معرفی بیشتر هر یک از انواع بست کمربندی می‌پردازیم:

بست کمربندی پلاستیکی

همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد این نوع از بست‌ها از جنس پلاستیک هستند. بست‌های پلاستیکی به دلیل ساختار و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند در مقایسه با بست‌های استیل کاربردی‌تر می‌باشند. از جمله رایج‌ترین کاربرد بست کمربندی پلاستیکی می‌توان به مواردی از قبیل وصل کردن قیمت اجناس، بستن قفل صندوق‌های صدقات، بستن دست مجرمین هنگام بازداشت موقت در نیروی انتظامی و پاسگاه، بسته‌بندی اثاثیه در اسباب‌کشی و … اشاره کرد. ناگفته نماند که بست‌های پلاستیکی خود دارای انواع مختلف بوده و از لحاظ کلی می‌توان آن‌ها را به دو صورت زیر دسته‌بندی کرد:

بست‌های کمربندی پلاستیکی رنگی

بست‌های پلاستیکی رنگی بسیار کاربردی بوده و عموما از کیفیت بالایی برخوردار ‌هستند. به این صورت که در شرایط مختلف و در برابر عوامل محیطی گوناگون مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. این نوع بست کمربندی در برابر شعله و حرارت مقاوم نسبتا خوبی از خود نشان می‌دهد؛ چرا که در ساختار آن از مواد اولیه مرغوبی استفاده می‌شود. این بست ها، گزینه های خوبی برای استفاده در مقابل نور خورشید هستند. از دیگر کاربردهای بست های کمربندی می‌توان به صنایع خودرو و تعمیرات خودرو اشاره کرد.

15 100

بست کمربندی پلاستیکی سفید و بی‌رنگ

نوع دیگری از بست‌ کمربندی پلاستیکی به صورت بی‌رنگ یا سفید تولید می‌شوند. بست‌های کمربندی سفید نیز همانند بست‌های رنگی در مقابل شعله و گرما مقاومت نسبتا خوبی دارند. اما برخلاف بست‌های رنگی و مشکی در برابر اشعه فرابنفش مقاومت زیادی از خود نشان نمی‌دهند. به همین دلیل آن‌ها را به دور از نور خورشید نگهداری می‌کنند. این گزینه رایج‌ترین نوع بست در بین کاربران بوده که عموما افراد با شنیدن نام بست‌های کمربندی این بست‌ها را متصور می‌شوند.

بست کمر بندی استیل

همان طور که گفته شد بست‌های کمربندی را بر اساس جنس و مواد سازنده آن‌ها به دو دسته پلاستیکی و استیل می‌کنند. بست استیل به دلیل جنس استیلی که دارد دارای مقاومت و استحکام بسیار بالاتری است. به همین دلیل از آن برای جاهایی که احتمال وقوع آتش‌سوزی و آسیب‌های مشابه وجود دارد استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که بست استیل از لحاظ قیمت در مقایسه با بست پلاستیکی گران‌تر هستند.

خرید بست کمربندی

همانند تمامی کالاهای موجود در بازار بست‌ کمربندی نیز توسط شرکت‌های مختلف تولید شده و در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. اما آنچه در این میان اهمیت دارد داشتن یک خرید مطمئن و باکیفیت است. سامانه فروش لوازم بسته‌بندی زودپک با ارائه باکیفیت‌ترین محصولات همواره سعی دارد تا رضایت مشتری را در الویت اول خود قرار دهد.
اگر به دنبال فروشگاهی برای خرید بست کمربندی با کیفیت بالا و البته قیمت مناسب هستید پیشنهاد می‌کنیم همین حالا نسبت به خرید خود از طریق این سامانه اقدام کنید. شما می‌توانید تمامی تجهیزات مورد نیاز برای بسته‌بندی و اسباب‌کشی را به صورت آنلاین سفارش داده و در کمترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید. علاوه بر آن کارشناسان فروش ما آماده پاسخگویی به سوالات شما برای کسب اطلاعات بیشتر و داشتن یک خرید مطمئن هستند.

مطالب مرتبط:

بست کمربندی چیست و چه کاربردی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *