وبلاگ

زیپ کیپ؛ کیسه های پلاستیکی که می توان درب آن ها را بارها و بارها باز و بسته کرد .

141

در آگوست 2006 حداقل 10 هواپیما که از انگلستان به کانادا و آمریکا می رفتند مورد حمله تروریست ها قرار گرفتند . از آن زمان دولت بریتانیا تصمیم گرفت اقداماتی پیشگیرانه در این زمینه صورت دهد و مقدار مجاز ورود مایعات به هواپیما توسط مسافران را به شدت کاهش داد. در آن زمان بازرسان به این نتیجه رسیده بوند که تروریست‌ها برای درست کردن بمب از مایعات حاوی پروکسید استفاده کرده و درون هواپیما آن‌ها را با هم مخلوط و درون بطری های 500 میلی لیتری شامپو و لوازم بهداشتی می‌ریختند.

نخستین اقدام دولت پس از این حملات تروریستی این بود که اجازه ندهند هیچ کس با خود ساک دستی به درون هواپیما ببرد. مسافرین فقط می توانستند اقلام ضروری همچون کیف پول و مدارک سفر را همراه خود داشته باشند اما 3 ماه بعد، این قوانین به تصویب رسید و اجرایی شد. قوانینی که هنوز هم به قوت خود باقی است و به مسافرین اجازه می دهد تا حداکثر 100 میلی لیتر مایعات با خود ببرند و باید از دستگاه امنیت فرودگاه عبور کنند؛ مسافران می‌توانند بعد از عبور از دستگاه امنیتی هر آنچه را که لازم دارند، آب، شامپو، عطر و امثال آن را از فروشگاه های فرودگاه (Free Shop) خریداری کنند، چون تمامی این کالاها قبلاً اسکن و بررسی شده‌اند.

حالا با توجه به این قوانین چه چیزهایی را می توان با خود به درون هواپیما برد؟

  • ظروفی که حجم مایعات درون آن ها بیشتر از 100 میلی لیتر نباشد.
  • این ظروف می بایست درون کیسه پلاستیکی شفاف قرار داشته باشند که می توان درب آن ها را باز و بسته کرد. حجم این کیسه ها نباید بیش از یک لیتر و اندازه شان بیشتر از 20 در 20 سانتی متر باشد.
  • محتویات این کیسه‌ها باید به راحتی درون آن‌‌ها جا گرفته باشند، طوری که بتوان درب آن ها را به راحتی باز و بسته کرد.
  • نباید درب کیسه را گره بزنید.
  • هر مسافر می تواند فقط یک کیسه با خود به درون هواپیما ببرد.
  • کیسه باید برای عبور از دستگاه امنیتی فرودگاه آماده باشد.
  • برخی از وبسایت ها ادعا می کنند که این کیسه ها نباید زیپ دار باشند اما این طور نیست؛ هر کیسه ای که بتوان درب آن را باز و بسته کرد، قابل قبول است.

کیسه زیپ دار، راهکار ما برای این مسئله

اگر قرار است شما هم تحت این قوانین رواز کنین و به دنبال وسیله ای هستید که بتوانید شامپوی سر، شامپو بدن، خمیر دندان خود را درون آن بریزید، زودپک جای مناسبی برای خریدهای شما نیست. درست است که ما کیسه‌هایی داریم برای این منظور ایده آل هستند اما ما آن ها را در بسته های 250 تا 1000 عددی می فروشیم. این بسته ها فقط در صورتی به درد شما می خورند که مدام در حال سفر باشید!

اما اگر یک مغازه خرده فروشی دارید و متریان شما اغلب مسافر هستند، دیگر نیازی نیست به دنبال یک تولید کننده خوب و معتبر باشید، زود پک بهترین گزینه برای شما است.

در سایت ما می توانید مجموعه ای از کیسه های پلاستیکی را پیدا کنید که برای همین هدف تولید شده اند، ما در وبسایتمان از کیسه های دستی با ابعاد 187 در 187 میلی متر گرفته تا کیسه های زیپ دار به ابعاد 150 در 200 میلی متر عرضه می کنیم. کیسه های زیپ دار گران قیمت تر اما محکم تر هستند (ضخامت 75 میکرونی در برابر 40 میکرون).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *