مقالات اسباب کشی, کلینیک بسته بندی

بسته بندی هایی که آسیبی به کودکان نمی رسانند؛ 5 راه برای آن که اسباب کشی آرام و بی دردسر انجام شود.

koodakan

هیچ کاری به اندازه اسباب کشی هیجان انگیز و در عین حال دردسرساز نیست. برای بزرگ ترها اسباب کشی به معنای امتحان کردن مهارتهای سازمان دهی است. برای کودکان به هزار و یک دلیل، یک اتفاق خاطره انگیز است؛ یک فضای جدید و ناآشنا دارند که می توانند این سو و آن سو بدوند و در کارتن ها و جعبه های جالب توجه سرک بکشند. متأسفانه یک راهکار جادویی وجود ندارد که کمک کند اسباب کشی بدون استرس و اعصاب خردی به سرانجام برسد.

اما یک خبر خوب برایتان دارم؛ بسته بندی هایی وجود دارند که هیچ آسیبی به کودکان نمی رسانند و کمک می کنند اسباب کشی به مراتب آرام تر و بی دردسرتر به پایان برسد. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید با انتخاب صحیح بسته بندی های مخصوص اسباب کشی کاری کنید که همه وسایل و اعضای خانواده در کمال صحت و سلامت به منزل جدید نقل مکان کنند. اما پیش از هر کاری باید از شر وسایلی خلاص شوید که قرار نیست با خود به خانه جدیدتان ببرید.

جابجا کردن خانه یک فرصت بی نظیر برای خلاص شدن از شر اسباب و اثاثیه اضافی و به درد نخور است. به عبارت دیگر فرصتی است برای این که وسایل یا لباس هایی را که سال ها است بدون استفاده مانده اند، بفروشید یا به نیازمندان ببخشید یا اصلاً روانه سطل زباله کنید. به محض آن که بارتان را سبک کردید و از شر وسایل اضافی تان خلاص شدید، می توانید با فراغ خاطر در مورد بسته بندی اسباب و اثاثیه تان فکر کنید. برای شروع می توانید بر روی موضوعات زیر تمرکز کنید.

1. کارتن مقوایی؛ خریداری کردن کارتن اسباب کشی ، گزینه ای هوشمندانه است.

بی تردید به هنگام اسباب کشی جعبه های مقوایی اسباب کشی به بهترین دوست شما تبدیل می شوند. بنا به دلایل متعددی جعبه های مقوایی به رایج ترین و محبوب ترین گزینه برای بسته بندی اسباب و اثاثیه تبدیل شده اند؛

  • ارزان قیمت هستند.
  • جابجا کردن آن ها کار ساده ای است.
  • سبک و در عین حال محکم و مقاوم هستند.

پس از آن که محتویاتشان را خالی کردید، می توانید این جعبه ها را خیلی تمیز و مرتب تا کنید و در اسباب کشی بعدی از آن ها استفاده کنید یا به شرکت های بازیافت بسپارید. یکی از روش های قدیمی و رایج برای تهیه جعبه های مقوایی مراجعه کردن به سوپرمارکت ها است، آن ها همیشه جعبه های مقوایی خالی دارند. اما این روش مشکلاتی در پی خواهد داشت. به عنوان مثال شما فقط زمانی متوجه می شوید این جعبه به اندازه کافی محکم و بادوام نبوده که پاره می شود و محتویاتش پخش زمین می شود. وقتی کودکان در صحنه اسباب کشی حضور دارند، این احتمال وجود دارد که این جعبه ها بر روی آن ها واژگون شود و اتفاق ناگواری رخ دهد. یا ممکن است منگنه این جعبه های قدیمی و دست دوم در دست های کوچکشان فرو رود. اگر به دنبال یک اسباب کشی آرام، بدون دردسر و بی خطر هستید، بهتر است از مجموعه بسته بندی های مخصوص اسباب کشید استفاده کنید که شامل موارد زیر می شوند؛

  • جعبه های اسباب کشی در ابعاد مختلف که بسیار محکم و با دوام هستند.
  • پوشش های حبابدار
  • نوار چسب
  • ماژیک

این مجموعه انواع و اقسام جعبه ها یافت می شوند؛ از جعبه های مخصوص بسته بندی لباس گرفته تا جعبه های دوجداره ای که بسیار ضخیم و محکم بوده و برای بسته بندی وسایل سنگین تر مناسب هستند. برای شما مجموعه های متنوعی از این بسته بندی ها در نظر گرفته ایم که با توجه به نیازهایتان می توانید مجموعه ای را انتخاب کنید که برای شما بهترین است.

2. صندوچه های چوبی بدون نیاز به میخ

اگر قرار است اسباب اثاثیه تان برای مدت زمانی طولانی در انبار بمانند یا می خواهید به خارج از کشور نقل مکان کنید، به صندوقچه های چوبی نیاز خواهید داشت. اما این روزها دیگر نیازی نیست برای بسته بندی کردن اثاثیه تان در قالب صندوقچه های چوبی دست به دامن میخ و چکش شوید؛ و این مسئله می تواند می تواند بار بزرگی از روی دوش خانوده هایی بردارد که فرزند کوچک دارند. صندوقچه های چوبی بدون نیاز به میخ را می توان خیلی سریع و راحت سر هم بندی کرد؛ برای قفل کردن این صندوقچه ها چفت و بست هایی بر رویشان تعبیه شده، به علاوه چند لایه تخته درون آن ها به کار رفته و همین مسئله باعث شده در برابر نفوذ رطوبت مقاوم باشند.

3. بسته بندی وسایل به شیوه ای که آسیبی متوجه کودکان نشود

آشپزخانه، حمام و گاراژ پر از مواد خطرناک برای کودکان است؛ شوینده ها، وایتکس، اسپری، حلال های شیمیایی، ابزارها و وسایل دیگری که در حالت معمول دور از دسترس کودکان نگهداری می‌کنید. بهتر است به هنگام اسباب کشی یک جعبه را به بسته بندی مواد و ابزارهای خطرناک هر اتاق اختصاص دهید و بر روی آن برچسبی بزنید تا حواستان باشد که چه وسایلی را درون این جعبه ها قرار داده‌اید. سپس آن را در جایی دور از دسترس کودکان و جدا از سایر بسته بندی ها قرار دهید. به عنوان مثال می‌توانید از صندوقچه های قفل دار برای این منظور استفاده کنید. اگر تصمیم گرفتید از جعبه های مقوایی استفاده کنید، اطمینان یابید که درب آن را به خوبی بسته اید و سفت و محکم کرده اید. حواستان باشد که نوار چسب های معمولی برای بسته بندی کادو مناسب هستند و برای بسته بندی وسایل منزل به حد کافی قوی نیستند. بهتر است از چسب پهن ۴۰ یا ۵۰ میکرون استفاده کنید که به حد کافی ضخیم بوده و می توانند بسته بندی هایتان را مهر و موم کنند. برای بسته بندی لوازم شکستنی تلفیقی از نایلون های حبابدار و دستمال کاغذی ایده آل خواهد بود. برای بسته بندی لوازم شکستنی محبوب و عزیزتان همچون چیزهای عتیقه، وسایل سرامیکی یا هر چیز ارزشمنذی که دارید استفاده از نایلون های حبابدار و دستمال کاغذی خیالتان را راحت می کند که اطراف این وسایل شکستنی کاملاً پر می شوند و دیگر درون جعبه تکان نمی خورند و در نتیجه آسیبی نمی بینند. برای بسته بندی ظروف چینی استفاده از دستمال کاغذی بهتر است روزنامه و کاغذ باطله است چرا که در این صورت مطالب چاپ شده بر روی کاغذ باطله و روزنامه بر روی ظروف چینی ردی از خود به جا نمی گذارند.

4. کیسه های زیپ دار

به هنگام اسباب کشی وسایل بسیاری هستند که باید آن ها را دمونتاژ کرد و در خانه جدید دوباره سر هم بندی کرد از در کمد گرفته تا در یخچال و فریزر و امثال آن. بدون تردید دلتان نمی خواهد پیچ و مهره های حاصل از این دمونتاژ کردن ها گم شوند یا در دست و پای کودک دلبندتان فرو بروند. پس بهتر نیست این پیچ و مهره ها را درون کیسه های شفاف زیپ دار قرار دهید و روی آن ها بنویسید که به کدام وسیله تعلق دارند و همه آن ها را درون یک جعبه قرار دهید یا هر کیسه را به اسباب و اثاثیه مربوط به خودش بچسبانید تا به هنگام دوباره سوار کردن آن ها، کارتان راحت تر و بی دردسر باشد؟

5. یک جعبه مخصوص برای هر یک از کودکانتان

اسباب کشی برخی از بچه ها را به هیجان می‌آورد اما خیلی از آن ها دوست ندارند برای یک مدت نامعلوم با اسباب بازی هایشان خداحافظی کنند. می‌توانید یک جعبه مخصوص به آن ها بدهید تا حس کنند در این اسباب کشی دخیل هستند. یک جعبه ساده هم کفایت می‌کند؛ می‌توانند تصمیم بگیرند که کدام یک از اسباب بازی هایشان را درون آن قرار بدهند و با خودشان به خانه جدید بیاورند. ایده بسیار خوبی است که باعث می شود کودکان خود را در اسباب کشی سهیم بدانند و درک این تغییر برایشان ساده تر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *