بسته بندی سفارشی, وبلاگ

چقدر زمان میبرد تا یک بسته بندی سفارشی آماده شود؟

cardboard

زمان همیشه با شما یار نیست! هر تولید کننده متناسب با نوع بسته بندی هایی که تولید می کند، حجم سفارش شما و جایی که بسته بندی تولید می شود، (به عنوان مثال: داخل کشور “ایران”، کشورهای همسایه “پاکستان” یا کشورهای دوری همچون چین و هند) مدت زمان متفاوتی را به عنوان زمان لازم برای آماده شدن بسته بندی سفارشی شما اعلام می کند. این زمان می تواند بین 2 روز تا چندین ماه متغیر باشد.

منظور از مدت زمان لازم برای آماده شدن بسته بندی سفارشی چیست؟ منظور مدت زمانی است که طول می کشد تا تولید کننده بسته بندی ها را آماده کند. البته عناصر و عوامل متعددی در تعیین زمان آماده شدن بسته بندی دخیل هستند که مشخص می کنند از زمانی که شما تصمیم به بسته بندی می گیرید، تا بسته بندی به دست مشتریان شما برسد، چه مدت طول بکشد .

می توانید این عوامل را همچون حلقه های ارتباطی یک زنجیر طولانی در نظر بگیرید. در واقع مدیریت زنجیره تولید یک اصطلاح تجاری است که پیچیدگی جریان حرکت محصولات را در زنجیره تولید مشخص می کند. رسیدن محصولات از تأمین کننده به تولید کننده، سپس رسیدن آن به عمده فروش یا خرده فروش و در نهایت مصرف کننده. در ضمن خرید بسته بندی یکی از حلقه های ارتباطی این زنجیره تولید محسوب می شود. در ضمن هر کدام از کسانی که در تک تک فرآیندهای زنجیره تولید نقش دارند، یک زمان آماده سازی منحصر به خود دارند (زمانی که لازم است این مرحله خاص تکمیل شود).

در جدول زیر مدت زمان لازم برای آماده شدن بسته بندی سفارشی، از جانب تولیدکننده را تخمین زده ایم. این مدت زمان شامل زمان لازم برای طراحی گرافیکی، ساخت مدل اولیه، زمان تست، زمان حمل و نقل و امثال آن را در بر نمی گیرد. فقط مدت زمانی را شامل می شود که تولید کننده برای تولید و ساخت بسته بندی نیاز دارد.

با این اوصاف زمان لازم برای تولید بسته بندی سفارشی از لحظه ای آغاز می شود که؛

  1. بسته بندی طراحی شده و طرح آن به تأیید رسیده است.
  2. تولیدکننده یک سفارش خرید کاملاً رسمی از جانب شما دریافت کرده است.
  3. تولیدکننده مبلغی را به عنوان پیش پرداخت دریافت کرده باشد یا به او چک داده باشید.

زمان تقریبی آماده شدن بسته بندی سفارشی اساساً زمان حمل را در بر نمی گیرد، فرقی نمی کند کارخانه در داخل ایران یا کشورهای همسایه یا کشورهای دوری همچون چین و هند واقع شده باشد.

مدت زمان لازم برای آماده شدن بسته بندی سفارشی

نوع بسته بندیتولید در داخل کشورتولید در کشورهای همسایهتولید در کشورهای دور همچون چین و هند
کارتن تاشو1 تا 4 هفته2 تا 5 هفته6 تا 12 هفته
هاردباکس2 تا 6 هفته4 تا 6 هفته6 تا 15 هفته
کارتن چندلایه موج دار2 هفته تا 3 روز1 تا 2 هفته5 تا 10 هفته
پوشه های ایستاده3 تا 4 هفته3 تا 4 هفته6 تا 12 هفته
لیبل1 تا 2 هفته1 تا 2 هفته4 تا 6 هفته
بسته بندی های بلیستر3 تا 5 هفته3 تا 5 هفته6 تا 12 هفته

همان طور که پیش تر هم اشاره شد، این زمان ها، مدت زمانی است که تولید کننده نیاز دارد تا بسته بندی را آماده کند، اما در این بازه زمانی مدت زمان هایی که شما به عنوان یک خریدار باید آن ها را مدنظر قرار دهید، لحاظ نشده است. در ضمن این را هم در نظر بگیرید که ممکن است شرایط پیش بینی نشده این مدت زمان را تحت الشعاع قرار داده و افزایش یابد، مدت زمان لازم برای آماده شدن بسته بندی هم از این قاعده مستثنی نیست.

مدت زمان لازم برای آماده شدن بسته بندی سفارشی چقدر است؟

تا به حال به این فکر کرده اید که مدت زمان لازم برای آماده شدن بسته بندی سفارشی شما چقدر است؟ به هنگام مشخص کردن مدت زمان کلی آماده شدن بسته بندی تان باید این عوامل را در نظر بگیرید؛

  • زمان لازم برای طراحی گرافیکی – اثر هنری و طرحی که بر روی بسته بندی تان نقش می بندد
  • تولید نمونه اولیه – تست کردن نمونه اولیه
  • زمان پیش تولید – تولید و ساخت ابزار/ چک کردن طرح نقش بسته بر روی بسته بندی/ برنامه ریزی
  • زمان تولید (این همان زمانی است که تولید کننده بسته بندی به شما می دهد)
  • مرحله پس از تولید – تست های کیفیت / بسته بندی و ارسال محموله / در پالت قرار دادن
  • زمان حمل محموله به مکان مشخص شده توسط شما
  • زمان تکمیل – قرار دادن محصول درون بسته بندی
  • زمان لازم برای ارسال محصولات و رساندن آن ها به دست توزیع کننده یا خرده فروش

اگر فکر می کنید حدود چند ماه دیگر به بسته بندی هایتان نیاز خواهید داشت و فقط 2 یا 3 هفته قبل از آن باید برای سفارش بسته بندی اقدام کنید، بهتر است تا دقیقه ۹۰ ، صبر نکنید. حداقل از 6 هفته قبل دست به کار شوید. اگر مشکلات پیش بینی نشده رخ دهند، بی تردید از این که کار را زودتر کلید نزده اید، بسیار خوشحال خواهید شد.

به علاوه با این روش فرصت بیشتری برای انجام کاغذبازی، گرفتن تأییدیه و نهایی کردن کارها، ارسال چک، تأیید کردن آدرس صحیح ارسال محموله در اختیار خواهید داشت.

هدف این است که پیش بینی منطقی و دقیقی از نیاز ماهانه، شش ماهه و سالانه تان به بسته بندی داشته باشید و برای خرید و انبار کردن بسته بندی های مورد نیاز خود برنامه ریزی کرده و با تولیدکنندگان هماهنگی های لازم را انجام دهید.

می دانم به چه فکر می کنید؛ جایی برای انبار کردن بسته بندی هایی ندارید که قبل از رسیدن زمان استفاده آن تولید شده اند. فضا یعنی پول و برای انبار کردن بسته بندی تان باید مبالغی پرداخت کنید.

فارغ از تمام توضیحاتی که داده شد شما یک راه حل دیگر هم دارید که در زمان و هم هزینه های نگهداریتان صرفه جویی می شود. استفاده از کارتن آماده !

در ایران زمان زیادی نیست که استفاده از کارتن های آماده رایج شده. اما می توانید بین ابعاد استاندارد بگردید و یکی را انتخاب کنید. سپس به هر تعدادی که نیاز دارید سفارش دهید و در کمتر از ۴۸ ساعت آن را تحویل بگیرید.می توانید با خواندن این مقاله نکات بسیار مهمی را در مورد فرآیند بسته بندی بیاموزید، آن هم وقتی که زمان به نفع شما سپری نمی شود؛ کارهایی که روند بسته بندی را تسریع می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *