وبلاگ

اهمیت بسته‌ بندی خرما

بسته بندی خرما

خرما به دلیل طعم و خواص منحصر به فردی که دارد به عنوان یکی از پرطرفدارترین میوه‌ها شناخته می‌شود. خوشبختانه کشور ایران در حوزه تولید خرما یکی از قطب‌های اصلی دنیا محسوب می‌شود. یکی از جنبه‌های مهم کار، در حوزه فروش خرما بسته‌بندی آن است. اگر شما نیز در این زمینه فعالیت داشته و نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارتن خرما و اهمیت بسته‌بندی آن دارید، شما را به همراهی ما تا انتهای این مقاله دعوت می‌کنیم.

هدف اصلی در بسته‌بندی خرما

بسته بندی خرما مضافتی

این روزها با گسترش بازار فروش خرما و صادرات خرما شاهد ایجاد تنوع بالایی در کارتن‌ها و بسته‌بندی خرما با طرح‌ها و شکل‌های مختلف هستیم. به طوری که تمامی افرادی که وارد بازار خرما می‌شوند باید صنعت بسته‌بندی آن را نیز جدی بگیرید. اما سوالی که در این میان ذهن افراد را درگیر می‌کند این است که هدف اصلی بسته‌بندی خرما چیست و چرا به موضوع اصلی افراد در این بازار تبدیل شده است؟ در پاسخ به این سوال باید به جنبه‌های مختلف این صنعت نگاه کنیم. چرا که بسته‌بندی خرما در تمامی مراحل فروش آن از جمله انبارداری، حمل و نقل، توزيع و در نهایت فروش نقش قابل توجهی را ایفا می‌کند.
مهم‌ترین هدف از بسته‌بندی خرما مراقبت از آن در برابر صدمات و آسیب‌های احتمالی در پروسه‌های مختلف کار برای رسیدن به دست مشتری است. بعد از آن می‌توان به موضوع بازاریابی اشاره کرد. چرا که یک بسته بندی خرمای خوب و شیک کمک بسیاری در بازاریابی و فروش بیشتر هر محصولی دارد، که فروش خرما نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

نکات مهم در بسته‌بندی خرما

داشتن یک بسته‌ بندی خرما مستلزم رعایت برخی موارد و نکات مهم است. چرا که بدون در نظر گرفتن برخی نکات نمی‌توان انتظار بسته‌بندی ایده‌آلی را داشت. از جمله مهم‌ترین مواردی که در حوزه بسته‌ بندی خرما باید رعایت کرد عبارتند از:

توجه به ابعاد کارتن خرما

با توجه به اهمیت بسته بندی خرما، کارتن‌های خرما با سایزبندی مختلف وارد بازار شده‌اند. فروشندگان باید توجه داشته باشند تا با در نظر گرفتن شرایط مناسب‌ترین ابعاد را برای کارتن خرما انتخاب و تهیه کنند. از جمله مواردی که در این انتخاب باید در نظر گرفته شوند می‌توان به حجم خرما، حمل و نقل، نوع خرما و … اشاره کرد.

توجه به مسیر حمل و نقل

خرما یکی از محصولات صادراتی ایران محسوب می‌شود. در نتیجه به نقاط مختلفی از دنیا ارسال می‌شود. برای اینکه در طول مسیر خرماها دچار آسیب نشده و مشکلی در حین جابجایی ایجاد نشود، داشتن یک بسته‌بندی مطمئن می تواند بسیار مفید باشد. یکی از رایجترین و بهترین نوع بسته بندی‌ها برای ارسال محصولات استفاده از کارتن است. کارتن خرمایی برای بسته بندی و ارسال محصولات جز محصولات ضروری است.

توجه به مناسبت‌ها در طراحی کارتن خرما

جعبه خرما

یکی از متداولترین روش‌ها برای بازاریابی محصولات، توجه به نوع محصول و مناسبتهای مختلف فروش است. به این منظور توجه به فرهنگ و رسوم بازار مصرف می‌تواند بسیار موثر باشد.

خرما جز محصولاتی است که در مناسبت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله بهترین زمان‌های عرضه این محصول به بازار ماه رمضان است. در صورتی که فروشنده‌ای قصد دارد تا خرماهای خود را در یکی مناسبت های خاص به دست خریدار برساند بهتر است تا از بسته‌بندی متناسب با آن زمان استفاده کند. این می تواند شامل طراحی بصری هر بسته و هم طراحی استراکچر برای این بسته بندی باشد. به عنوان مثال برای محصول خرما هم می توان از بسته بندی‌های با طراحی متناسب با رمضان استفاده کرد و هم اینکه از نظر استراکچر طوری بسته‌ها را طراحی کرد که قابلیت استفاده به صورت تک نفره و دونفره وجود داشته باشد. این کمک می‌کند تا بسیاری از مراجع و مراکز به راحتی بتوانند از محصول شما استفاده کنند.

انواع کارتن خرما برای بسته‌بندی

خرما برای عرضه به بازار در بسته بندی‌های متنوعی عرضه می‌شود. فروشندگان بسته به انتظارات مشتریان خود و تقاضای بازار باید بسته‌بندی مناسبی را انتخاب و مورد استفاده قرار دهند. از جمله رایج‌ترین انواع کارتن برای منظور در زیر معرفی شده‌اند:

کارتن خرما مضافتی

خرما مضافتی مرغوب‌ترین انواع خرماهای موجود در ایران است که با داشتن کیفیت بالا محبوبیت‌ بالایی بین خریداران دارد. با توجه به کیفیت بالای این محصول، بسته بندی آن نیز باید متناسب با آن بوده و به صورت مجلل و باکیفیت انجام می‌شود. عموما این کارتن به نحوی طراحی می‌شود تا قابلیت پذیرایی در مراسم‌های مختلف را داشته باشد.

کارتن خرما مقوایی

رایج‌ترین روش برای بسته بندی خرما استفاده از کارتن مقوایی است. این نوع از کارتن‌ها از قیمت مناسبی برخوردار بوده و برای خرماهایی که درون کشور ایران به فروش می‌رسند ترجیح داده می‌شوند. کارتن خرما را می توان با طرح‌های متنوعی بسته به نیاز فروشنده چاپ کرد.

جعبه خرما پلاستیکی

نوع دیگری از کارتن خرما که این روزها با استقبال فروشندگان و البته خریداران مواجه شده کارتن‌های پلاستیکی هستند. این کارتن‌ها دارای مقاومت بالایی بوده و گزینه مناسبی برای بسته بندی خرماهای صادراتی محسوب می‌شوند. خرماهایی که درون این نوع جعبه‌ها قرار می‌گیرند از هر گونه آسیب ناشی از فشار، ضربه و … درامان خواهند بود.

مزایا و ضرورت بسته‌بندی خرما

بدون شک آنچه سبب شده تا بسته بندی خرما از اهمیت بالایی برخوردار شود مزایای قابل توجه آن است. چرا که یک بسته بندی خوب و اصولی مزایای بسیار زیادی را در صنعت فروش و صادرات خرما به همراه خواهد داشت. چند مورد از مهم‌ترین این موارد در زیر عنوان شده‌اند:

بسته بندی خرما
  • ماندگاری بالای خرماهای بسته‌بندی شده
  • جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در نتیجه انبار کردن، حمل و نقل و …
  • تسهیل نگه‌داری و انبار کردن خرماها
  • جذب بیشتر مشتری در نتیجه استفاده از یک بسته‌بندی شکیل و زیبا
  • حفظ کیفیت خرما و جلوگیری از خشک شدن یا قرار گرفتن آن در معرض آفتاب و هوای آزاد
  • بهداشتی بودن خرما‌ها
  • ایجاد برند شخصی در حوزه فروش خرما با داشتن بسته‌بندی خاص و لاکچری
  • امکان ایجاد بسته‌بندی‌های یک یا دو نفره در صورت نیاز مشتریان

کلام آخر در اهمیت بسته بندی خرما

در انتها می‌توان گفت که انتخاب کارتن بسته‌بندی مناسب و باکیفیت نه تنها در نظم دادن به مراحل انبار کردن، فروش و همچنین حفظ کیفیت خرماها تاثیر زیادی دارد؛ بلکه راهی بسیار موثر در معرفی آن به بازارهای داخلی و خارجی است. چرا که شکل ظاهری هر محصول اولین چیزی است که در حین خرید توجه خریداران را به خود جلب می‌کند. پس با داشتن یک بسته‌بندی خوب می‌توان تا حد زیادی فروش خود را افزایش داده و به سودآوری بالایی در مسیر فروش خرما دست یافت.
شرکت فروش لوازم بسته‌بندی زودپک در این مسیر همراه شما عزیزان بوده و شما را در رسیدن به بسته‌بندی ایده‌آل خود همراهی خواهد کرد. در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را با تمامی جزئیات دریافت کنید.

[title text=”مقالات مرتبط”] [button text=”آشنایی با انواع جعبه خرما صادراتی هاردباکس و مزایای آن” style=”underline” size=”large” expand=”true” link=”https://zoodpack.com/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%ac%d8%b9%d8%a8%d9%87-%d8%ae%d8%b1%d9%85%d8%a7-%d8%b5%d8%a7%d8%af%d8%b1%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d9%87%d8%a7%d8%b1%d8%af/”] [button text=”خرید انواع کارتن و جعبه خرما” style=”underline” size=”large” expand=”true” link=”https://zoodpack.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%86-%d9%88-%d8%ac%d8%b9%d8%a8%d9%87-%d8%ae%d8%b1%d9%85%d8%a7/?preview=true&_thumbnail_id=50563#up”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *