وبلاگ

7 راه ساده و کاربردی برای کاهش هزینه های بسته بندی

کاهش هزینه های بسته بندی

چگونه در هزینه بسته بندی صرفه‌جویی کنیم؟ سوالی است که وقتی مجبور به جمع و جور کردن می‌شویم برایمان پیش می‌آید. اگر بخواهید همه چیز خیلی خوب و روان پیش برود، باید بکوشید تعداد سفارش‌های آماده شده در هر ساعت یا هر شیفت کاری را افزایش دهید.

اغلب کسب و کارها به فکر کاهش دادن هزینه‌هایشان هستند. معمولاً برای این کار، در بخش‌هایی همچون طراحی یا مواد اولیه تولید محصول متمرکز می‌شوند. درحالیکه کاهش دادن هزینه‌های بسته بندی مقوله‌ای بسیار موثر در صرفه‌جویی هزینه‌ها است. در این مقاله از زودپک به شما خواهیم گفت چگونه در هزینه بسته بندی صرفه جویی کنیم.

7 راه کاهش هزینه بسته بندی؛ مشتری را در چنگ خود نگه دارید

1

بسته‌‌بندی کاربردهای بسیاری دارد اما هدف اصلی و اولیه آن قرار دادن محصول در بطن خود و محافظت از آن در انبار و حین حمل و نقل است. اگر بدانید که محصول شما چه ویژگی‌هایی دارد و در حین حمل و نقل چه خطراتی آن را تهدید می‌کنند، می‌توانید هزینه‌های بسته بندی خود را کاهش دهید بی آن که لازم باشد به کاربرد اصلی بسته بندی خدشه‌ای وارد کرده یا آن را قربانی صرفه جویی در هزینه‌ها کنید.

۱-انتخاب درست جنس بسته بندی

نوع بسته بندی‌ بر روی سرعت آماده کردن سفارش‌ها تأثیر می‌گذارد. انتخاب درست نوع و جنس بسته بندی می‌تواند در صرفه‌جویی وقت کمک کند. برای این منظور چند نکته را در ادامه بخوایند که عبارتند از:

پاکت و ساک دستی‌های پستی

اگر به جای جعبه مقوایی از پاکت و به جای استفاده از ساک دستی‌ های پلاستیکی از نوع کاغذی (کرافت) آن استفاده کنید، حسابی در زمان و هزینه‌ صرفه‌جویی خواهید کرد. این اقلام سبک‌ترند و این به معنای کاهش حجم و وزن محموله‌های شما و هزینه حمل و نقل آن خواهد بود.

بسته قفل دار

بسته قفل سرخود کار تیم بسته بندی تان را از این رو به آن رو خواهند کرد. این جعبه‌ها اساساً خودشان مونتاژ شده و آماده هستند. تنها کاری که باید انجام دهید باز کردن جعبه است. پایه قفل شونده جعبه به طور خودکار به سمت پایین تا می‌شود و خود به خود بر روی قسمت پایینی جعبه قرار می‌گیرد و بسته می‌شود.

۲-محافظتی اثربخش، هر چه کمتر بهتر

باید به فکر بسته بندی‌های مخصوص حمل کالا باشید تا بتوانید در حین حمل و نقل از محصولات خود محافظت کنید. اقلام زیر به شما کمک می‌کنند تا در زمان و منابع لازم برای بسته بندی محصولتان صرفه جویی کنید:

نایلون حباب دار:

هرچه برای بسته بندی محصولات خود به ابزار کمتری احتیاج داشته باشید، زمان لازم برای بسته بندی کردن محصولات کاهش می‌یابد. با وجود نایلون حباب دار پرفراژ دار دیگر نیازی به کاتر نخواهید داشت. با تماشای این ویدئو متوجه خواهید شد که پوشش‌های محافظ روزنه دار در مقایسه با انواع استانداردشان چقدر در وقت شما صرفه جویی خواهد شد.

پوشش‌های حبابدار با یک نوار چسبنده:

پوشش‌های حبابدار به طور کامل در اطراف محصولات شما پیچیده می‌شوند و زمانی که یک نوار چسبنده بر روی آن تعبیه شده باشد، کمک می‌کنند تا محصول محکم در سر جای خود قرار بگیرد و تکان نخورد. در این صورت دیگر نه به نوار چسب نیاز دارید نه پوشش‌های حبابدار اضافی.

بسته بندی های سفارشی:

اگر به حجم بالایی از بسته بندی نیاز دارید و بسته بندی‌‌های استاندارد برای محصولات شما مناسب نیستند، باید از بسته بندی‌هایی استفاده کنید که اندازه محصولات شما باشند. بسته بندی‌های سفارشی و اختصاصی در مواد بسته بندی محافظ و زمان بسته بندی صرفه جویی خواهند کرد.

5 packaging costs tips infographic

۳-محموله‌هایتان را سریع و صحیح بسته و مهر و موم کنید

مرحله بستن و مهر و موم کردن بسته بندی اهمیت ویژه‌ای دارد چراکه امنیت و سلامت محصولات را در حین جایجایی و حمل و نقل تضمین می‌کند. برای صرفه جویی در وقت و هزینه‌هایتان بهتر است از ساک‌های دستی و جعبه‌های پستی که غالباً یک نوار چسب بر روی خود دارند، استفاده کنید.

۴-یک محل مشخص را برای بسته بندی محصولتان اختصاص دهید

برخی‌ها نام آن را ایستگاه، میز یا کارگاه بسته بندی می‌گذارند. نامش مهم نیست، مهم این است که محلی را برای بسته بندی و آماده سازی محموله‌‌هایتان اختصاص دهید تا بتوانید محصولات خود را ارسال کنید.

۵-انتخاب فروشگاه بسته بندی با قیمت مناسب

قیمت محصولات بسته بندی برندهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. به عنوان مثال نایلون‌های حبابدار زودپک با قیمتی مناسب‌تر و کیفیتی بهتر از برندهای رقیب تولید می‌شوند و می‌توانند به بهترین شکل از محصولات شما در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کنند.

۶-از بسته بندی قابل بازیافت استفاده کنید

مصرف کنندگان بیش از هر زمان دیگری از محصولات سازگار با محیط زیست حمایت می‌کنند و این مساله را به تولیدکنندگان و تأمین کنندگان انتقال داده‌اند. استفاده از محصولات بازیافتی هزینه‌های بسته بندی را کاهش می‌‌دهد چراکه هزینه مواد اولیه لازم برای ساخت این بسته بندی‌ها کمتر از مواد اولیه دست اول و نو است. از سوی دیگر استفاده مجدد از بسته بندی‌ها، حجم بسته بندی‌های مورد نیاز شما را کاهش می‌دهد.

۶-عمده خرید کنید

همیشه خریدهای عمده تخفیف‌‌های بسیار خوبی به همراه دارد و صنعت بسته بندی هم از این قاعده مستثنی نیست. پس اگر همه بسته بندی‌های مورد نیازتان را یک باره سفارش دهید، قیمت تمام شده هر بسته بندی برایتان ارزان‌تر خواهد بود.

چگونه در هزینه بسته بندی صرفه ‌جویی کنیم؟

روی هم رفته راه‌های بسیاری برای شرکت‌های بزرگ و کوچک وجود دارد که به لطف آن‌ها می‌توانند در هزینه‌های بسته بندی خود صرفه جویی کنند، کافی است خودشان و محصولاتشان را بهتر بشناسند.

با یک ارزیابی دقیق و ایجاد کردن یک تعادل مناسب می‌توانید هزینه‌های بسته بندی خود را کاهش دهید و سود بیشتری به دست آورید و در عین حال فاکتورهای مهم و حیاتی تر را قربانی این صرفه جویی نکنید. اگر سوالی در ذهن دارید، راحت باشید و با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند و به شما بگویند چگونه هزینه‌های بسته بندی خود را کاهش دهید.

سوالات متداول

چگونه بسته بندی ارزان داشته باشیم؟

از راه های مختلفی می توان به بسته بندی ارزان دست یافت که از جمله آن خرید عمده، استفاده از بسته بندی قابل بازیافت یا پاکت های بسته بندی است.

بسته بندی های سفارشی چقدر در افزایش سرعت بسته بندی موثر است؟

بسته بندی‌های سفارشی و اختصاصی در مواد بسته بندی محافظ و زمان بسته بندی صرفه جویی خواهند کرد.

از چه جاهایی اقدام به خرید کنیم؟

نایلون‌های حبابدار زودپک با قیمتی مناسب‌تر و کیفیتی بهتر از برندهای رقیب تولید می‌شوند و می‌توانند به بهترین شکل از محصولات شما در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کنند.

2 فکر در مورد “ 7 راه ساده و کاربردی برای کاهش هزینه های بسته بندی

  1. آواتار علی علی گفت:

    بسیار عالی بود

  2. آواتار محسن محسن گفت:

    خیلی خوب و کار امد، سپاس از راهنمایی و کمک شایسته شما عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *