وبلاگ

چسب اسفنجی و چه استفاده‌ای در بسته بندی دارد؟

چسب اسفنجی

چسب‌ها نقش پر رنگی در صنایع مختلف ایفا می‌کنند. از همین رو امروزه شاهد انواع مختلفی از چسب‌ها در بازار هستیم. یکی از پرکاربردترین این محصولات چسب اسفنجی یا همان چسب دو طرفه نام دارد. این چسب به دلیل برخورداری از قدرت چسبندگی در دو سطح خود با این نام شناخته شده و قابلیت استفاده در حوزه‌های مختلفی را دارا است. با توجه به اهمیت این چسب در ادامه به معرفی بیشتر آن پرداخته و شما را با ویژگی‌ها، کاربردها و مزایای آن بیشتر آشنا خواهیم کرد.

چسب اسفنجی چیست؟

در حالت عادی چسب‌ها تنها دارای یک روی چسبنده هستند. در حالی که هر دو روی چسب اسفنجی از خاصیت چسبندگی برخوردار است. به عبارت دیگر چسب اسفنجی یا همان چسب دوطرفه نوعی نوار چسب به شمار می‌آید که هر دو طرف آن توسط ماده چسبناک پوشانده شده است. این ویژگی آن را در مقابل چسب نواری متمایز و امکان بهره‌مندی از آن در حوزه‌های کاری و صنایع گسترده‌ای را فراهم کرده است.

انواع چسب دو طرفه

چسب دو طرفه بیشتر به دلیل برخورداری از دو روی چسبنده در بین کاربران محبوب گردیده است. از همین رو تنوع بسیار زیادی در بازار ندارد. اما در حالت کلی می‌توان آن را بر اساس شکل ظاهری و همچنین جنس در دو نوع مختلف دسته‌بندی کرد:

انواع چسب دو طرفه بر اساس شکل ظاهری

شرکت‌های تولید کننده به منظور پاسخگویی به نیاز کاربران در هر حوزه‌ای چسب پهن را در شکل‌های مختلفی تولید می‌کنند. این شکل‌ها به صورت ورقه‌ای، رولی و قطعه‌ای بوده و از همین رو کاربران می‌توانند باتوجه به چیزی که قصد چسباندن آن را دارند از این چسب‌ها بهره بگیرند. ناگفته نماند که چسب دو طرفه را می‌توان با قیچی در ابعاد مورد نیاز خود برش داده و استفاده کرد.

انواع چسب دو طرفه بر اساس جنس

کاربران می‌توانند چسب دو طرفه را در انواع مختلفی بر اساس جنسی که دارند خریداری کنند. از جمله متریال‌های به کار رفته در تولید این چسب‌ها می‌توان به سلولزی، خمیری، فومی، ژله‌ای، شیشه‌ای یا اسفنجی اشاره کرد. چسب اسفنجی از پرکاربردترین نوع چسب دو طرفه در بازار به شمار می‌آید.

ویژگی‌ها و مزایای چسب اسفنجی

همانند هر محصول دیگری چسب دو طرفه نیز ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارد. بنابراین کاربران با توجه به این ویژگی‌ها می‌توانند تصمیم درست را گرفته و از مزایای آن نهایت بهره را ببرند. از جمله قابل توجه‌ترین ویژگی‌های چسب دو طرفه عبارتند از:

  • قابلیت چسبندگی در دو سطح
  • مقاومت بالا در برابر نور خورشید و همچنین شرایط سخت آب و هوایی
  • متصل کردن دو سطج به یکدیگر بدون نیاز به آمادگی‌های قبلی از قبیل سوراخ کردن سطوح و …
  • قیمت مناسب
  • قدرت چسبندگی بالا در اغلب سطوح

حوزه‌های کاربردی چسب دو طرفه

البته که عرضه چسبی با این ویژگی‌ها به بازار بی‌دلیل نبوده و افراد می‌توانند از آن در حوزه‌های زیادی بهره بگیرند. در زیر به چند مورد از پرکاربردترین حوزه‌های مصرفی چسب دو طرفه اشاره می‌کنیم:

  • صنعت تولید کیف و کفش
  • صنعت خودرو سازی
  • تولید قطعات الکترونیکی و کامپیوتری
  • صنعت بسته بندی و کارتن سازی
  • مصارف خانگی مثل نصب وسایل دکوری بر روی دیوار
  • فیکس کردن دو سطح بر روی یکدیگر و ….

طریقه استفاده از چسب دو طرفه

شاید در نگاه اول استفاده از چسب اسفنجی یا همان دو طرفه به نظر دشوار باشد؛ اما باید بگوییم که به کار گیری آن به اندازه چسب نواری ساده و آسان است. قبل از هر چیزی باید هر دو سطحی که قصد چسباندن آن‌ها به یکدیگر دارید را تمیز کنید. چرا که کوچکترین گرد و خاک یا آلودگی باعث کاهش قدرت چسبندگی آن می‌گردد.

در مرحله بعدی کاربران می‌توانند تکه‌ای از چسب را در اندازه دلخواه خود کنده و مورد استفاده قرار دهند. توجه داشته باشید که بر روی سطح چسب دوطرفه یک ورق وجود دارد که باید قبل استفاده از آن جدا شود. در نهایت چسب را بین دو سطح قرار داده و با کمی فشار به یکدیگر چسبانده می‌شوند. یکی از بزرگترین مزیت‌های چسب دو طرفه عدم نیاز به زمان برای چسباندن دو جسم به هم است. به این صورت که بلافاصله بعد از اعمال فشار دو سطح به صورت محکم بر روی هم دیگر قرار می‌گیرند.

چسب دو طرفه اسفنجی

خرید چسب اسفنجی زودپک

همانند هر محصول دیگری خرید چسب دو طرفه با کیفیت نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که یک خرید نامناسب از قدرت چسبندگی قابل قبولی برخوردار نبوده و انتظارات شما را برآورده نخواهد کرد. زودپک سعی کرده مثل هر کالای دیگری در خرید چسب دو طرفه با کیفیت نیز در کنار مشتریان خود باشد. چسب‌های دو طرفه عرضه شده توسط زودپک از برند ساکا (Saca) بوده و در رنگ مشکی به فروش می‌رسند. همچنین کاربران می‌توانند بسته به نیاز خود چسب دو طرفه ساکا را در عرض‌های ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ سانتی‌متر خریداری کنند. چسب اسفنجی زودپک به صورت رول‌های ۵ متری به خریداران ارائه می‌شوند.

چنانچه قصد چسباندن دو جسم با سطح صاف و هموار را به یکدیگر دارید، خرید چسب دو طرفه زودپک بهترین گزینه برای شما خواهد بود. برای اطلاع از قیمت چسب دو طرفه می‌توانید به بخش فروش آن رجوع کرده و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید. خرید در زودپک به صورت آنلاین بوده و نیازی به مراجعه حضوری نیست. خدمات فروش به تمامی شهرهای کشور ارائه می‌گردند.

جمع‌بندی

چسب دو طرفه که با نام چسب اسفنجی نیز شناخته می‌شود نوعی چسب نواری بوده و با داشتن دو سطح با خاصیت چسبندگی توان فیکس کردن اشیا مختلف را دارد. امروزه چسب اسفنجی با مقاومت بالا در فضاهای باز و نور UV در صنایع مختلفی کاربرد داشته و ایده‌آل‌ترین گزینه برای چسباندن سطوح صاف و هموار است.

بزرگترین مزیت چسب دو طرفه عدم نیاز به سوراخ‌کاری و غیره به منظور ایجاد اتصال در دو سطح مختلف است. چسب اسفنجی عموما به صورت رولی در عرض‌های مختلف تولید شده و کاربران می‌توانند متراژ مورد نیاز خود را برش داده و به راحتی استفاده کنند. البته این چسب در شکل‌های ورقه‌ای و قطعه‌ای نیز تولید می‌شوند که همه آن‌ها از ویژگی‌های یکسانی برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *