وبلاگ

نخ تابیده و کاربردهای آن

نخ-نایلونی-تابیده

آیا با کاربردهای نخ تابیده در صنایع مختلف و برای بستن کالاها و محصولات مختلف آشنایی دارید؟ و آیا می‌دانید که این نخ ها از چه موادی تولید می‌شوند؟ امروزه مواد اولیه بسیار متنوعی هستند که می‌توان با استفاده از آن‌ها انواع نخ‌های تابیده در ضخامت‌ها و جنس‌های مختلف را تولید کرد.

در این متن نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های نخ‌های تابیده و کاربرد آن‌ها خواهیم انداخت تا بهتر بتوانیم شما را با تاریخچه و مصارف انواع نخ آشنا کنیم.

اهمیت نخ تابیده در صنعت

در زندگی ابزار و محصولاتی هستند که شاید در نگاه اول اهمیت چندانی نداشته باشند. اما با کمی‌ توجه می‌توان فهمید که بدون آن‌ها امکان انجام بسیاری از کارها غیر ممکن است. انواع الیاف، نخ و طناب از جمله این اشیا هستند که در مواقع نیاز در صورت عدم دسترسی به آن‌ها نمی‌توان به درستی موفق به انجام کارهای خود شد.

انواع الیاف و نخ طبیعی از گذشته تا به حال در زندگی بشر مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در سال‌های اخیر نیز انواع نخ تولید شده از مواد شیمیایی در بازار عرضه شده است. چه در دوران مدرن و چه در زمان‌های گذشته استفاده از الیاف، نخ و طناب برای بستن اجسام یا اشیا و نیز برای تولید بسیاری از منسوجات ضروری بوده است.

البته امروزه در کاربردها و مشخصات این محصولات تغییرات زیادی به وجود آمده است. در زمان‌های گذشته برای تولید نخ از الیاف طبیعی مثل پنبه، کتان یا دیگر مواد طبیعی موجود در طبیعت استفاده می‌شده است. استفاده از پشم و موی حیوانات اهلی نیز متداول بوده است.

به تدریج با پیشرفتی که در صنایع تولیدی و تبدیلی صورت گرفته و کاربرد فراوان و نیاز به ایجاد ویژگی های خاصانواع مختلفی از مواد اولیه در تولید آنهانخ تابیده مورد استفاده قرار گرفته است.یکی از مهم ترین گروه از مواد اولیه ای که می‌توان از آن در تولید نخ و الیاف استفاده نمود مواد پلاستیکی یا مواد نایلونی هستند. نخ های نایلونی به دلیل فراوانی مواد اولیه که در تولید آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد قیمت پایینتری دارند و استفاده از آنها متداول تر است. به علاوه در مقابل کشش، عوامل شیمیایی و نور استقامت بیشتری را دارا می باشند. این خصوصیات آنها را جز محصولات پرفروش قرار داده است.

[ux_products ids=”93092,93089,93083,17383″]

انواع نخ تابیده

دسته اول نخ‌هایی هستند که قدیمی‌تر بوده و از ابتدای زندگی بشر از آن‌ها استفاده می‌شده است. نخ‌های این گروه را می توان به انواع نخ‌های تولید شده از پنبه، کتان و مو و پشم حیوانات که مورد استفاده گسترده‌ای بوده تقسیم کرد. اما به تدریج صنعت و به خصوص صنایع پتروشیمی و صنایع فرآوری مشتقات نفتی دنیا به سمت استفاده از نخ‌های مصنوعی و یا ترکیبی حرکت کرد.

در حال حاضر طیف بسیار وسیعی از نخ‌های مصنوعی در بازار وجود دارد که با استفاده از موادی مانند پلی استر یا پلی اتیلن تولید می‌شوند. در کنار آن نخ‌های زیادی هم هستند که ترکیبی از مواد اولیه طبیعی و مواد اولیه مصنوعی یا پلاستیکی تولید شده اند. به این نخ‌ها در مواردی نخ‌های مخلوط هم می گویند.
انواع نخ مانند نخ DMC، نخ ابریشمی‌تابیده، نخ کنفی و کاموایی تنها چند نمونه از انواع نخ‌هایی هستند که در بازار یافت می‌شوند. با توجه به تنوع محصولات در حال حاضر شما می‌توانید در بازار انواع نخ تابیده پلی استری، نخ نایلونی، پلاستیکی و .. را برای خرید پیدا کنید.

در انتخاب انواع نخ تابیده، تنوع بسیار زیادی در وجود دارد. به همین دلیل نیاز است در ابتدا به نوع کاربری مورد نیاز خود دقت کرده و بر اساس خصوصیات نخ ها نوع مناسب را برای خود انتخاب نمائید .

کاربردهای نخ تابیده

در داخل کشور تولید کننده هایی هستند که امکان تولید این محصولات را از مواد مختلف و به خصوص مواد پلاستیکی مانند پلی اتیلن و یا پلی پروپیلن و دیگر الیاف ذکر شده در بالا دارند. با توجه به تنوع مواد اولیه مورد استفاده، در حال حاضر در طیف وسیعی از کاربردها از انواع نخ تابیده استفاده می‌شود.

نخ پلاستیکی

شما می‌توانید در بازار انواع طناب و نخ پلاستیکی تابیده را برای استفاده در بسته‌بندی محصولات و یا حتی برای بسته‌بندی کادوها و سایرکالاها خریداری نمایید. با توجه به ضخامت نخ استفاده از آن نیز متفاوت خواهد بود.
مشخصه مهم دیگر کیفیت نخ والیاف استفاده شده در آن است که باعث می‌شود مقاومت آن در برابر کشش و یا پارگی تحت تاثیر قرار گیرد. از نوع ضخیم می‌توان برای بسته‌بندی محصولات و کالاهای دارای حجم بالا و یا وزن سنگین استفاده کرد. این در حالی است که نخ‌های نازک تر برای استفاده در بسته‌بندی پاکت‌های کوچک مناسب هستند.
در زمان خرید در مورد کیفیت نخ‌های تابیده و جنس آن از فروشنده ها سوال کنید تا به شما راهنمایی‌های لازم را در زمینه نوع محصولات و کاربردهای آن‌ها بنمایند. با این کار امکان تصمیم گیری بهتر در جهت انتخاب بهترین محصول وجود خواهد داشت.

قیمت انواع نخ تابیده

با توجه به مطالبی که در بخش های قبل گفته شد شاید به خوبی  به این حقیقت پی برده باشید که قیمت انواع نخ‌های تابیده با توجه به مشخصات و ویژگی‌های آن‌ها با هم تفاوت خواهد داشت. برای همین در خرید نخ تابیده بهتر است ابتدا جنس و ضخامت محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنید و پس از آن از فروشنده ها قیمت آن را بپرسید.

نخ‌ها و الیاف مورد استفاده برای تولید آن‌ها دارای ترکیبات شیمیایی بسیار متنوعی هستند و به دلیل ساختارهای متفاوت خود ویژگی‌های منحصر به فردی را به دنبال دارند. برای همین در صنایع مختلفی از آن‌ها استفاده می‌شود که صنایع تولید محصولات نایلونی و بسته‌بندی از جمله شناخته شده ترین آن‌ها هستند.

به طور معمول انواع نخ تابیده که با استفاده از مواد اولیه پلاستیکی تولید می‌شوند دارای قیمت‌های بسیار مناسب تری هستند. دوام کششی این نخ‌ها نیز بسیار خوب است. برای همین از اولین انتخاب ها در بسته‌بندی محصولات و کالاهای مختلف هستند.

راه ساده تر دیگری هم برای پی بردن به قیمت‌ها وجود دارد. شما می‌توانید قیمت انواع نخ‌های تابیده پلاستیکی را با استفاده از فضای مجازی در وبسایت‌های عرضه کننده این محصولات پیدا کنید.

 به طور معمول قیمت به روز این محصول در این سایت‌ها به صورت آنلاین در اختیار مشتری‌ها قرار می گیرد تا آن‌ها بهتر بتوانند با در نظر گرفتن قیمت محصولات اقدام به ثبت سفارش آن‌ها بنمایند.

نکات پایانی در مورد نخ تابیده

در این متن توضیحاتی در مورد اهمیت الیاف و انواع نخ داده شد و در طول این توضیحات گفتیم که انواع نخ‌ها ممکن است که از الیاف طبیعی و یا مواد اولیه و الیاف مصنوعی تولید شده باشند.

در صورت نیاز به راهنمایی و دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانید با همکاران ما در بخش فروش شرکت زودپک تماس حاصل نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *