وبلاگ

انواع چاپ اختصاصی که روی کارتن انجام می‌شود!

چاپ کارتن اختصاصی

با توجه به اهمیتی که بسته‌بندی در حوزه‌های مختلف و کسب و کارها پیدا کرده تنوع کارتن‌ها نیز در این زمینه بیشتر شده است. در کنار انتخاب وسیله‌ای محکم، بادوام و با کیفیت برای بسته‌بندی اهمیت دادن به شکل ظاهری و طراحی کارتن‌ها نیز بسیار مهم هستند. به طوری که اغلب افراد سعی دارند به منظور بازاریابی بیشتر با جلب توجه مشتریان کارتن‌هایی با طراحی زیبا و شیک را برای بسته‌بندی محصولات خود استفاده کنند.

یکی از اقتصادی‌ترین و بهترین روش‌ها برای این منظور استفاده از چاپ اختصاصی بر روی کارتن است. چرا که به کمک این روش می‌توان جعبه‌هایی را تهیه کرد که بر روی آن‌ها نام محصول، لوگو یا آرم شرکت، نوشته‌ یا شکلی خاص را به صورت شخصی چاپ کرد. در صورتی که کیفیت و زیبایی بسته‌بندی محصولات برای شما نیز مهم است در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با هر آنچه که نیاز است در مورد چاپ اختصاصی بر روی کارتن بدانید، آشنا کنیم.

چاپ اختصاصی بر روی کارتن چیست؟

منظور از چاپ اختصاصی بر روی کارتن، طراحی یک شکل یا نوشته‌ای خاص و منحصر به فرد بر روی جعبه‌های بسته‌بندی است. معمولا کسانی که قصد فعالیت در زمینه فروش یک محصول خاص را دارند، می‌توانند از این طریق کسب و کار خود را برندسازی کنند.

به عبارتی دیگر استفاده از کارتن بسته‌بندی با طرح یا علامتی که متعلق به شما است می‌توانید به ارزان‌ترین شکل ممکن توجه خریداران را جلب کرده و کسب و کار خود را تبلیغ کنید. روش‌هایی که با هدف چاپ اختصاصی بر روی کارتن انجام می‌گیرند دارای تنوع بالایی بوده و هر کدام از آن‌ها می‌توانند بسته به شرایط و نیاز افراد مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند. در حال حاضر چاپ اختصاصی جعبه‌های بسته‌بندی به صورت تک رنگ، مطابق با نیاز مشتریان انجام می‌گیرد.

چاپ کارتن

انواع چاپ اختصاصی بر روی کارتن (نحوه چاپ روی کارتن چگونه انجام میشود؟)

برای اینکه افراد بتوانند مناسب‌ترین گزینه را از بین انواع روش‌های چاپ اختصاصی بر روی کارتن انتخاب کنند باید شناخت و اطلاعات کافی در این زمینه را کسب کنند. در حالت کلی از کارتن‌ خام (کارتن ساده و بدون طرح) برای انجام فرآیند چاپ استفاده می‌کنند. افراد باید کارتن مورد نیاز را با توجه به محصولات، سلیقه مشتری، روانشناسی رنگ، لوگو یا علامت شرکت و … طراحی کرده و چاپی زیبا بر روی آن انجام دهند. در زیر انواع روش‌های چاپ اختصاصی جعبه‌های بسته‌بندی را معرفی کرده‌ایم:

چاپ افست

یکی از رایج‌ترین روش‌های چاپ استفاده از چاپ افست است. در این روش چهار رنگ اصلی (آبی، قرمز، مشکی و زرد) به کار برده می‌شود. چاپ افست از کیفیت چاپ و وضوح تصاویر بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین معمولا از محصولاتی که بسته‌بندی آن‌ها اهمیت فوق‌العاده بالایی دارد از چاپ افست بهره می‌برند.

در کنار تمامی مزایایی این نوع از چاپ، دستگاههای مورد استفاده در این نوع از چاپ دارای محدودیتهای نیز هستند. دستگاه‌های چاپ افست امکان چاپ مستقیم بر روی ورق را نداشته و برای تولید کارتن حتما باید طرح مورد نظر بر روی مقوا چاپ شده و سپس بر روی ورق کارتن چسبانده شود. به این فرآیند را لمینیت کردن گفته می‌شود. استفاده از چاپ افست برای اختصاصی کردن کارتن‌های بسته‌بندی محصولات صادراتی ترجیح داده می‌‌شود.

افست

چاپ فلکسو

چاپ فلکسو که با نام چاپ مستقیم روی کارتن نیز شناخته می‌شود از دیگر روش‌های چاپ اختصاصی بر روی کارتن است. هر چند در این روش کیفیت و وضوح تصاویر به اندازه مورد قبلی بالا نیست اما به دلیل صرفه اقتصادی از مقبولیت زیادی بین افراد برخوردار است. اکثریت جعبه‌های بسته‌بندی در کسب و کارهای مختلف به کمک چاپ فلکسو طراحی شده‌اند.

چاپ فلکسو گزینه مناسبی برای ایجاد طرح‌های رنگی یا تک رنگ بر روی کارتن‌هایی با بدنه‌های قهوه‌ای یا سفید است. چاپ فلکسو تنوع بالایی در ایجاد طرح‌های گوناگون دارد. چرا که قادر به چاپ در حالت های تک رنگ، دو رنگ و چهار رنگ بر روی کارتن‌ها است. چاپ فلکسو بیشتر از هر روش چاپ دیگر در صنعت بسته‌بندی و شخصی‌سازی کارتن‌ها به کار برده می‌شود.

چاپ فلکسو

چاپ سیلک روی کارتن

یکی دیگر از روش‌های چاپ اختصاصی بر روی کارتن چاپ سیلک است. این روش برای ایجاد کارتن‌های بسته‌بندی در تعداد کم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اساس کار به این صورت است که از شابلون یا زینک برای طراحی کارتن‌ها کمک می گیرند. از جمله رایج‌ترین مثال‌های موجود در بازار که همه افراد شاهد آن بوده‌اند می‌توان به طراحی جعبه خرما، جعبه شیرینی، کارتن لوازم یدکی و … اشاره کرد.

چاپ سیلک

هزینه چاپ اختصاصی بر روی کارتن

شاید از نظر بسیاری از افراد چاپ اختصاصی بر روی کارتن کاری لوکس بوده و انجام آن بیهوده به نظر برسد. اما باید توجه داشته باشید که با شخصی‌سازی کارتن‌های بسته‌بندی نه تنها هزینه اضافی را متحمل نشده‌اید بلکه این کار ارزان‌ترین تبلیغ و بازاریابی برای محصول شما خواهد بود.

داشتن چاپ اختصاصی هزینه بسیار بالایی نداشته و بسته به عوامل مختلف از جمله سایز کارتن، روش چاپ انتخابی، تیراژ، جنس کارتن، طراحی مورد نظر برای چاپ و … متغیر خواهد بود. به عنوان مثال چاپ به صورت تک رنگ بر روی کارتن‌های کوچک خیلی ارزان‌تر از چاپ بر روی کارتن‌های بزرگ با تنوع رنگ بالا خواهد بود. در حال حاضر افراد می‌توانند انواع کارتن‌های پستی در ابعاد استاندارد (1 تا 9) را با طرح‌های دلخواه خود به صورت اختصاصی طراحی کرده و مورد استفاده قرار دهند.

چاپ کارتن چیست؟

فرض کنید دو کالا با کیفیت یکسان در مغازه‌ای وجود داشته و شما قصد انتخاب یکی از آن‌ها را برای خرید دارید. طبیعتا به صورت ناخودآگاه به سمت کالایی جذب خواهید شد که از بسته‌بندی شکیل و زیبایی برخوردار باشد.

علاوه بر آن استفاده از یک طرح منحصر به فرد و مخصوص در بسته‌بندی کالا سبب می‌شود تا تمامی افراد در بازار محصول شما را با یک ظاهر و علامت اختصاصی بشناسند. تمامی این موارد دست در دست هم داده و کمک بزرگی در شناخته شدن برند و در نتیجه رونق یافتن کسب و کار شما خواهد داشت. پس اگر به صورت جدی قصد وارد شدن به بازار را در زمینه فروش یک کالای خاص دارید حتما در کنار حفظ کیفیت محصول در راه شخصی‌سازی بسته‌بندی خود نیز تلاش کنید.

سفارش چاپ اختصاصی روی کارتن

برای انجام چاپ اختصاصی بر روی کارتن می‌توانید به شرکت‌های فروش اقلام بسته‌بندی مراجعه فرمایید. سامانه زودپک از جمله معتبرترین فروشگاه‌ها در زمینه عرضه کالاهای مربوط به بسته‌بندی با بالاترین کیفیت، طبق نیازهای روز بازار است. علاوه بر آن مشتریان می‌توانند سفارش‌های خود را به صورت آنلاین ثبت کرده و بدون مراجعه حضوری درب منزل یا محل کار خود دریافت نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چاپ اختصاصی بر روی کارتن و انتخاب مناسب‌ترین روش متناسب با شرایط و نیاز خود می‌توانید با مشاوران ما در زودپک تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *