بسته بندی سفارشی, تولید, کلینیک بسته بندی, وبلاگ

با این همه گاست چه باید کرد!

نمی دانم فقط من این مدلی هستم یا شما هم مثل من با شنیدن کلمه گاست ناخودآگاه خنده‌تان می‌گیرد. از آن واژه های دو پهلو که کمدین ها در برنامه های خود زیاد استفاده می‌کنند، یا آهنگ هایی که قرار است دستمایه ای از طنز داشته باشند.

معادل فارسی این واژه وصله پینه یا عطف است، تکه پارچه‌ای که برای گشاد کردن لباس‌های تنگ، مخصوصاً در قسمت شانه، زیر بغل، لبه های پیراهن‌ و شومیز مورد استفاده قرار می‌گرفت یا با کمک آن سر زانوها یا سایر قسمت های آسیب دیده لباس را رفو و ترمیم می‌کردند. اما نمی‌دانم چه شد که در گذر سال ها این واژه به یک شوخی قدیمی تبدیل شد. نمی‌دانم شاید هم فقط من این‌طور فکر می‌کنم.

این روزها در صنعت تولید بسته بندی مشغول فعالیت هستم و زمانی که درباره کیسه های پلیتن صحبت می کنیم، اغلب با این واژه مواجه می‌شویم. درست مثل همان پسربچه ای که وقتی یه واژه جدید می شنید که معنای آن را نمی‌دانست، می‌خندید، من هم به هنگام بحث های تخصصی با مشتریان به این نتیجه می رسیدم اطلاعات چندانی درباره گاست نداریم. این شد که تصمیم گرفتم کمی درباره گاست ها تحقیق کنم و چکیده این تحقیقات را در این مقاله ارائه خواهم داد.

اندازه گاست یک کیسه چقدر است؟

اولاً همه افراد برای اعلام کردن اندازه گاست از شیوه یکسانی استفاده نمی‌کنند. زمانی که ابعاد کیسه را به صورت عرض × گاست × طول، بیان می‌کنید، سایز گاست در هنگام باز کردن کیسه یا پاکت خود را نشان می دهد. همان‌گونه که در تصویر مشاهده می‌کنید، ساز کیسه می شود؛ عرض × (عرض + عمق) × طول

 

Gusseted Bag

برخی افراد، سایز کیسه را به صورت عرض × عمق × طول بیان می کنند، یعنی سایز گاست را همان گونه که هست، اعلام می‌کنند؛ فاصله میان یک درز تا درز دیگر.

بنابراین ممکن است ما کیسه پلیتن گاست دار را به این صورت توصیف کنیم؛ 500 × 300 × 200 میلی‌متر، اما برخی دیگر آن را به این صورت بیان کنند؛ 500 × 100 × 200 میلی‌متر. همان طور که در تصویر فوق می بینید، عرض = 200، عمق = 100، طول = 500 میلی‌متر.

آستردوزی جعبه با کیسه‌های دارای گاست

یکی از رایج ترین کاربردهای کیسه گاست دار استفاده از آن برای آستردوزی جعبه های مقوایی است. و در اینجا با یک مشکل دیگر مواجه می‌شوید؛ از کجا بفهمید که برای آستر دوزی جعبه هایتان به چه سایزی از کیسه های گاست دار نیاز خواهید داشت؟

بیایید فرض کنیم یک جعبه مقوایی در ابعاد 406 × 356× 457 میلی‌متر داریم، و می خواهیم با یک کیسه پلاستیکی درون آن را آستردوزی کنیم (همان طور که در تصویر زیر می بینید).

Gusseted Bag Box

 

برای مشخص کردن عمق و عرض کیسه گاست دار باید در حدود 100 میلی‌متر به طول و عرض جعبه اضافه کنید. در این مثال عرض کیسه 506 و عمق آن 456 میلی‌متر می شود.
برای مشخص کردن طول کیسه باید ارتفاع و عرض جعبه را با هم جمع کنید و 150 میلی متر به عدد حاصل بیفزایید؛ عدد حاصل در این مثال 963 میلی‌متر می شود.
اگر بخواهید چنین کیسه ای را از وبسایت ما سفارش دهید باید ابعاد کیسه مورد نیاز خود را به این صورت اعلام کنید؛ 963 × 962 × 506 میلی‌متر. زمانی که کیسه را باز نکرده اید عرض آن 506 میلی متر خواهد بود و زمانی که آن را باز می کنید این مقدار به 962 میلی‌متر می رسد. کیسه های پلیتن گاست دار و 30 میکرونی ما (مدل BGP12/050) برایتان مناسب خواهند بود. اگر بخواهید کیسه را گره بزنید باید به طول آن 250 میلی‌متر دیگر هم اضافه کنید.

امیدوارم توانسته باشم، این موضوع را کمی برایتان شفاف کنم اما اگر همچنان گیج و کلافه اید می توانید با ما تماس بگیرید تا شما را بیشتر راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *