وبلاگ

آشنایی با انواع دستگاه چسب حرارتی

دستگاه چسب حرارتی

دستگاه چسب حرارتی ابزاری ضروری برای استفاده از چسب حرارتی به منظور چسباندن دو سطح به یکدیگر است. این دستگاه قابلیت حمل آسان داشته و بدون نیاز به مهارت و تخصص قابل استفاده است. بنابراین افرادی که قصد استفاده از این چسب‌ها را دارند باید دستگاه مخصوص آن را نیز خریداری کنند. این دستگاه با نام تفنگ چسب حرارتی نیز در بازار شناخته می‌شود و در انواع و برندهای مختلف در حال فروش است. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه کاربردی و انواع آن در بازار شما را به همراهی ما تا انتهای این مقاله دعوت می‌کنیم.

دستگاه چسب حرارتی چیست؟

کاربرانی که قصد استفاده از چسب حرارتی را دارند باید دستگاه مخصوص آن را نیز خریداری کنند. چسب حرارتی به صورت لوله‌های پلیمری – رزینی تولید می‌شوند. طریقه کار با آن‌ها به این صورت است که این چسب‌ها باید در معرض حرارت قرار بگیرند تا حالتی مذاب پیدا کنند. سپس بر سطح جسمی که قصد چسباندن آن را داریم مقداری از این چسب را زده و سطح دیگر را بر روی آن فشار می‌دهیم. با کاهش دما چسب مذاب دوباره حالت جامد پیدا کرده و باعث اتصال دو سطح به یکدیگر می‌گردد.

حال برای اینکه بتوان باعث افزایش دما در چسب‌ حرارتی شد باید از دستگاه مخصوص آن که در بازار با نام دستگاه چسب حرارتی یا تفنگ چسب حرارتی شناخته می‌شود، استفاده کرد. این دستگاه به شکل یک تفنگ طراحی می‌شود که لوله‌های چسب در انتهای آن جاسازی شده و با اعمال حرارت حالتی مذاب پیدا می‌کنند. معمولا این افزایش دما در نتیجه تبدیل انرژی برق به گرما صورت می‌گیرد. چسب گرم شده از نازلی به شکل مخروط (سر تفنگ) به بیرون خارج شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تفنگ چسب حرارتی

انواع دستگاه چسب حرارتی

اکنون که با کلیت دستگاه چسب حرارتی و مکانیزم کار آن آشنا شدید، نوبت به معرفی انواع مختلف آن در بازار رسیده است. در حالت کلی دستگاه چسب تفنگ را می‌توان طبق دمای کاری در دو دسته دما بالا و دما پایین قرار داد. در زیر به بررسی دقیق‌تر آن‌ها می‌پردازیم:

– دستگاه چسب حرارتی دما بالا

تفنگ‌های دما بالا توان اعمال حرارت تا ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد را دارند که اغلب در حوزه‌های صنعتی برای چسباندن اجسام سخت و بادوام استفاده می‌شوند. بنابراین از قیمت بالاتری نیز برخوردار بوده و برای کاربردهای حرفه‌ای به فروش می‌رسند. این دستگاه‌ها توان بالایی داشته و در مدل‌های پیشرفته می‌توان از امکان تنظیم دما با توجه به نیاز کاربرد نیز بهره برد.

– دستگاه چسب حرارتی دما پایین

در مقابل تفنگ چسب حرارتی دما پایین نهایتا توان افزایش دما تا ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد را دارد که گزینه‌ای ایده‌آل برای مصارف خانگی، چسباندن ظروف، کاردستی و موارد دیگر از این قبیل است.

– دستگاه چسب حرارتی دوگانه

نوع دیگر تفنگ چسب حرارتی موجود در بازار به صورت دوگانه یعنی دما بالا و دما پایین طراحی شده و به فروش می‌رسد. به این صورت که این دستگاه قابلیت کار در هر دو مدل دما بالا و دما پایین را دارا است. این گزینه مناسب افرادی است که در صنایع مختلف فعالیت داشته و به هر دو مدل برای چسباندن دقیق سطوح نیاز پیدا می‌کنند.

علاوه بر دسته بندی فوق تفنگ چسب حرارتی را با توجه به مکانیزم کار آن نیز می‌توان دسته‌بندی کرد. طبق این گفته انواع تفنگ‌های حرارتی را می‌توان در دو نوع برقی و شارژی قرار داد.

بهترین برند تفنگ چسب حرارتی در بازار

با توجه به حوزه‌های کاری گسترده‌ای که چسب حرارتی داشته و تفنگ مخصوص آن از الزامات کار است، امروزه برندهای مختلف دستگاه چسب تفنگ در بازار هستیم. همین موضوع سبب شده تا خریداران در انتخاب گزینه مناسب دچار سردرگمی شوند. برای جلوگیری از این موضوع در زیر به چند مورد از بهترین برندهای تفنگ چسب حرارتی در بازار می‌پردازیم:

– تفنگ حرارتی هومن کالا

برای کسانی که به دنبال گزینه‌ای با کیفیت و همچنین قیمت مناسب هستند، برند هومن کالا بهترین انتخاب خواهد بود. در بین مدل‌های این برند نیز G250 از پیشنهادات ما به کاربران است. این یک تفنگ حرارتی ساخت ایران بوده که برای کاربردهای خانگی و صنایع‌ دستی می‌تواند بسیار مناسب باشد.

– تفنگ حرارتی جانسون (JONSON)

از دیگر مدل‌های کیفیت بالا و همچنین قیمت مناسب برای مصارف معمولی در حوزه استفاده از چسب تفنگ می‌توان به دستگاه جانسون اشاره کرد. مدل AC 250 جانسون دارای ابعاد کوچکی بوده و در عین حال بسیار خوش دست است. برند جانسون ساخت کشور تایوان بوده و پاسخگوی نیاز کسانی که نیازی به دستگاه چسب حرارتی در حوزه‌های کاری حرفه‌ای و صنعتی ندارند خواهد بود.

[ux_products type=”row” ids=”29439,29438,29441,29443″]

قیمت و خرید دستگاه چسب حرارتی

قیمت دستگاه چسب حرارتی با توجه به نوع و برند آن متفاوت خواهد بود. هر چه کیفیت ساخت دستگاه بالا بوده و قدرت و دقت کار بالایی داشته باشد، قیمت خرید آن نیز بیشتر می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های اضافی توصیه می‌شود حتما گزینه‌ای مناسب با توجه به شرایط کاری خود را انتخاب و خریداری کنید. خرید دستگاه چسب حرارتی و چسب مخصوص آن از طریق وبسایت زودپک ممکن بوده و کاربران می‌توانند مدل و گزینه دلخواه خود را با توجه به نیاز انتخاب و ثبت سفارش کنند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات محصولات می‌توانید از طریق پل‌های ارتباطی با کارشناسان ما در تماس باشید.

جمع‌بندی

چنانچه تا این بخش از مقاله همراه ما بوده باشید با انواع تفنگ حرارتی موجود در بازار آشنا شده‌اید. دستگاه‌های چسب تفنگ را می‌توان در سه نوع دما بالا، دما پایین و ترکیبی از هر دو مدل دما بالا و پایین دسته‌بندی کرد. دستگاه‌های دما بالا در حوزه‌های صنعتی و حرفه‌ای برای اتصال دو جسم با مقاومت بالا استفاده می‌شوند. در حالی که دستگاه‌های دما پایین برای مصارف خانگی و شخصی مناسب‌تر هستند. علاوه بر آن امروزه شاهد دستگاه‌های شارژی و برقی در بازار هستیم که افراد می‌توانند بر اساس نیاز گزینه مناسب خود را انتخاب و خریداری کنند. دستگاه‌های شارژی قابلیت استفاده در هر مکان و زمانی را بدون نیاز به پریز برق برای کاربران فراهم می‌کنند. در حالی که برای استفاده از دستگاه‌های برقی حتما باید به پریز برق دسترسی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *