مقالات اسباب کشی, کسب و کارهای کوچک, کلینیک بسته بندی

نایلون حبابدار چگونه ساخته می‌شود؟

نایلون حبابدار

مواد محافظ بسته بندی همچون نایلون حبابدار نقش بسیار مهمی در صنعت بسته بندی ایفا می‌کنند؛ محصولات شما را از گزند ضربه و فشار مصون نگه می‌دارند تا سالم و دست نخورده به مقصد برسند.

نایلون حبابدار در سال 1957 اختراع شدند و از آن زمان تا کنون به عنوان یکی از مواد محافظتی بسیار مهم در صنعت بسته بندی شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته اند. سبکی، استحکام و دوام، نرم بودن و کاربری راحت از مهم ترین ویژگی های نایلون های حبابدار می‌باشند که می‌توان با کمک آن ها تقریباً از هر کالایی محافظت کرد. البته نایلون های حبابدار یک کاربرد جالب و مفرح دیگر هم دارند؛ می توان با ترکاندن حباب ها اعصاب را آرام کردم!
در این مقاله قصد داریم به تفصیل درباره نایلون حبابدار صحبت کنیم؛ به نحوه ساخت و تولید آن نگاهی می اندازیم و به شما می گوییم نایلون حبابدار چگونه اختراع شد، از نحوه استفاده آن ها در بسته بندی و بازیافت آن ا برایتان خواهیم گفت.

حالا نایلون های حبابدار چگونه تولید می شوند؟

نایلون های حبابدار از دانه های بسیار کوچک رزین درست می شوند که ظاهری شبیه به دانه های برنج دارند. برای تولید نایلون حبابدار، انواع متفاوتی از رزین ها را با خواص و کاربردهای متفاوت ترکیب می‌کنند تا ماده ای را پدید آورند که به آن ها نایلون حبابدار می‌گوییم.

دانه های ریز رزین در دمای 450 درجه سلسیوس ذوب شده و با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا نوار نازکی را پدید آورند که ما آن را به عنوان ماده اولیه نایلون حبابدار می‌شناسیم. در مرحله بعد این نوار نازک تخت و مسطح می‌شود تا ضخامت آن به حد مورد نیاز برسد، سپس وارد غلطک‌هایی می‌شود که سوراخ های کوچکی دارند.
عبور این نوار باریک از میان غلطک ها باعث می‌شود هوا به درون آن ها راه یابد تا سوراخ هایی کوچک بر روی آن ها تشکیل شود، نایلون حبابدار خاصیت محافظتی فوق العاده اش را مدیون همین حباب های هوا است.

تولید نایلون حبابدار

وقتی درون این نوار حباب های هوا ظاهر می‌شود، از میان غلطک های دیگری عبور می‌کند تا لایه دیگری از این نوار بر روی آن قرار گیرد و هوا را درون نایلون به دام اندازد و اطمینان حاصل شود که حباب ها پر از هوا باقی می‌مانند.

در نهایت نایلون حبابدار را می‌برند و پرفراژ می‌کنند تا بتوان آن ها را در قالب رول های بزرگ و صنعتی عرضه کرد. نایلون حبابدار در آخرین مرحله وارد واحد کنترل کیفیت می‌شود و از آنجا به اقصی نقاط دنیا سفر می‌کند.

Transparent bubble wrap

چه کسی نایلون حبابدار را اختراع کرد؟

نایلون حبابدار در سال 1957 توسط دو مخترع به نام ها آلفرد فیلدینگ و مارک شوانز اختراع شد. اگر می‌خواهید بدانید این اختراع جالب توجه متعلق به کجا است، باید بگوییم نایلون حبابدار نخستین بار در ایالت نیوجرسی آمریکا اختراع شد.

آلفرد و مارک به هیچ وجه قصد نداشتند یک ماده بسته بندی اختراع کنند، بلکه می‌خواستند با آب بندی کردن دو پرده حمام یک کاغذ دیواری سه بعدی درست کنند. متأسفانه اختراع آن ها به عنوان یک کاغذ دیواری مورد استقبال قرار نگرفت، برای همین تصمیم گرفتند آن را به عنوان یک عایق گلخانه ای به فروش برسانند که باز هم موفقیتی حاصل نشد. سال ها بعد، یعنی در سال 1961 بود که خاصیت محافظتی این اختراع و کاربرد آن در صنعت بسته بندی به طور کامل کشف شد.

کیسه حبابدار ضربه گیر

آلفرد و مارک شرکتی با نام Sealed Air تأسیس کردند و نام نایلون حبابدار را بر روی این اختراع گذاشتند و IBM به اولین و سرشناس‌ترین مشتری آن ها تبدیل شد که از نایلون حبابدار برای محافظت از کامپیوترهای حساس در حین حمل و نقل بهره گرفت.

بیشتر از نیم قرن از آن زمان گذشته و امروزه نایلون حبابدار در سرتاسر دنیا مورد استفاه قرار می‌گیرد و یکی از رایج ترین مواد بسته بندی محسوب می‌شود.

Rajapack Bubble wrap rolls

آیا نایلون حبابدار قابل بازیافت است؟

بله نایلون حبابدار قابل بازیافت می‌باشد، بنابراین این ماده بی نظیر نه تنها در محافظت از محصولات مختلف عالی و بی نقص عمل می‌کنند، بلکه در کمال حیرت می‌توان آن را بازیافت هم کرد. در این بخش تصمیم داریم به این پرسش بپردازیم که برای اغلب افراد جای سوال است؛ نایلون حبابدار با محیط زیست سازگار است؟
راه های بسیاری برای بازیافت نایلون حبابدار وجود دارد؛ می‌توان آن را به دکه‌های بازیافت شهرداری تحویل داد یا اگر حجم آن ها زیاد است می‌توان از کسانی که در عرصه بازیافت مواد پلاستیکی فعالیت دارند، خواست تا به شما مراجعه کرده و در ازای پرداخت مبلغ مشخصی نایلون های حبابدار شما را خریداری کنند. می‌توانید در وبسایت ها هم چرخی بزنید و مراکز مخصوص بازیافت مواد پلاستیکی را جستجو کنید.

اگر به دنبال یک گزینه سازگارتر با محیط زیست هستید، می‌توانید به جای نایلون حبابدار معمولی و استاندارد از نایلون حبابدار سبز و بازیافتی استفاده کنید. حداقل 15 درصد از مواد به کار رفته در تولید این نایلون ها پلی اتیلن بازیافتی است و از این طریق تأثیر نامطلوب کمتری بر روی محیط زیست به جا می‌گذارید، این نایلون ها کاملاً قابل بازیافت می‌باشند. رنگ سبز این نایلون حبابدار به مشتری نشان می‌دهد که شما هم در حفاظت از محیط زیست گامی مؤثر برداشته اید.

Rajapack recycled green bubble wrap

نحوه استفاده از نایلون حبابدار در بسته بندی

نایلون حبابدار سبک وزن و در عین حال محکم و مقاوم بوده و شما می‌توانید برای مقاصد مختلفی از آن ها بهره بگیرید، به عنوان مثال در بسته بندی و محافظت از محصولات گوناگون کاربرد دارند. اما اگر می‌خواهید با نحوه استفاده از نایلون های حبابدار در صنعت بسته بندی آشنا شوید، در ادامه اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهیم.

یک سمت نایلون حبابدار مسطح و تخت و سمت دیگر آن حاوی حباب های ضربه گیر است. سوالی که همیشه از ما می‌پرسند این است؛ برای محافظت بیشتر از محصول بهتر است کدام سمت نایلون حبابدار رو به محصول باشد؟ ما همیشه توصیه می‌کنیم نایلون حبابدار را طوری به دور کالاهایتان بپیچید که حباب های ضربه گیر در تماس با کالایی باشد که می‌خواهید از آن محافظت کنید. بنابراین قسمت حبابدار باید رو به داخل و مماس بر کالاها باشد. وقتی بخش ضربه گیر را در برابر کالایتان قرار می‌دهید به بهترین شکل از آن محافظت خواهید کرد.

تولید محافظ حبابدار

اگر قصد دارید چند کالا را در یک کارتن یا جعبه بگذارید، باید هر کدام از آن را جداگانه درون نایلون حبابدار بپیچید و بعد آن را درون کارتن قرار دهید تا از این طریق ضربه ها و فشار وارده به جعبه آسیبی به ککالاهای درون آن نرساند. برای محکم کردن نایلون حبابدار بهتر است از چسب های بسته بندی بهره بگیرید تا مطمئن شوید کالاها محکم درون نایلون قرار گرفته اند و از جایشان تکان نمی خورند، این بهترین روش برای محافظت حداکثری از کالاها در برابر ضربه است. اگر فقط کالا را درون نایلون حبابدار بپیچید و آن را با چسب محکم نکنید این احتمال وجود دارد که در حین حمل و نقل و جابجایی از درون نایلون سر بخورد و نتوانید از آن محافظت کنید.
اگر می خواهید چند قلم کالای مختلف را درون یک بسته بندی قرار دهید، می توانید از نایلون حبابدار به عنوان یک لایه محافظ و جداکننده استفاده کنید. یک لایه نرم و ضربه گیر که نمی گذارد اجسام به هنگام حمل و نقل آزادانه درون بسته بندی حرکت کنند. می توانید نایلون حبابدار را به صورت قطعات مربعی شکل ببرید و در میان اجسام قرار دهید تا به عنوان ضربه گیر عمل کنند و از آن ها محافظت کنند.

How to use bubble wrap for packaging

انواع دیگری از بسته بندی های حبابدار نیز وجود دارند که می‌توان از آن ها برای محافظت از اجسام کوچکتر که شکننده یا حساس هستند بهره گرفت. کیسه های حبابدار به بهترین شکل از کالاهای حساس محافظت می‌کنند و یک لایه محافظ و ضربه گیر در اطراف آن ها تشکیل می‌دهند. می‌توانید قبل از قرار دادن کالاها درون پاکت یا کارتن، آن ها را درون کیسه های حبابدار بگذارید تا یک لایه محافظ در اطرافشان پدید آورید.

Rajapack bubble wrap bags

برای محافظت از کالاهای شکننده و حساس همچون لوازم الکترونیکی می توانید از کیسه های حبابدار آنتی استاتیک بهره بگیرید که مانع از تخلیه آنتی استاتیک می‌شوند و حکم یک لایه ضربه گیر را دارند. در نهایت اگر به دنبال پاکت هایی هستید که بتوانند از محتویات خود بهتر محافظت کرده و ضربه گیر باشند، می‌توانید از پاکت های حبابدار استفاده کنید؛ یک راهکار ساده برای محافظت و مهر و موم کردن اقلامی که قرار است به جاهای مختلفی سفر کنند.

محافظ حبابدار عرض 25 سانتیمتر طول 100 متر دو لایه

216,000 تومان

موجود

ارسال محصول از 1 روز کاری دیگر

محافظ حبابدار عرض 50 سانتیمتر طول 100 متر دو لایه

431,500 تومان

موجود

ارسال محصول از 1 روز کاری دیگر

محافظ حبابدار عرض 1 متر طول 100 متر دو لایه

862,500 تومان

موجود

ارسال محصول از 1 روز کاری دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *