وبلاگ

تولید کارتن بسته بندی

کارتنسازی

کارتن سازی و یا تولید کارتن یکی از صنایع گسترده و پرکاربرد امروزی محسوب می‌شود. محصولات تولیدی از جمله صنعتی، غذایی، خانگی و.. برای انبارداری جابه جایی و یا ارسال باید درون کارتن قرار گیرند.
استفاده از انواع کارتن در سایزها و استراکچر مختلف بسیار متداول بوده و بخش جدایی ناپذیر از صنعت بسته‌بندی محسوب می‌شود.

چرا برای بسته‌بندی از کارتن استفاده کنیم

یکی از مهمترین ملاک‌ها برای داشتن بسته‌بندی مناسب هزینه است. هنگامی که بسته‌بندی محصولات خود را در نظر می‌گیرید، نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق هزینه دارد. شما به بسته‌بندی‌ نیاز دارید که به اندازه کافی ایمن باشد تا آمار آسیب‌ و بازگشت محصول را کاهش دهد، اما همچنان مقرون به صرفه باشد.

اگر بیش از حد خرج کنید، سود شما کمتر می‌شود و یا در شرایط بدتر می‌تواند باعث ضرر شود. اگر برای تولید بسته‌بندی مناسب بودجه کافی اختصاص ندهید ممکن است باعث آسیب به محصولات شود که همین می‌تواند باعث ضرر شما شود.

دومین دلیل استفاده از کارتن، وزن سبک آن است، که می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه حمل و نقل شود. این بسته‌بندی‌ها معمولا فضای کمی را اشغال می‌کنند و در فضای کوچک مقدار زیادی از آنها را می‌توانید انبار کنید. همچنین طراحی کارتن مقوایی باید طوری باشد که حمل و جابجایی و استفاده از آن راحت باشد.
در فرآیند انتخاب جنس و نوع کارتن، مطمئن شوید که کارتن مورد نظر، برای وزن محصول به اندازه کافی قوی و بادوام است. نوع و وزن محصولی که قرار است درون کارتن قرار گیرد، جنس و تعداد لایه‌های کارتن را مشخص می‌کند.

از مزایای دیگر بسته‌بندی مقوایی، قابلیت آن برای برندسازی است. شما می‌توانید به راحتی مقوا را برای نیازهای برندسازی چاپ و روکش کنید، بدون اینکه امکان بازیافت آن را محدود کنید. چاپ روی مقوا آسان و ارزان است و باعث می‌شود محصول و بسته‌بندی محصول شما به راحتی در کنار سایر محصولات برجسته شود و مورد توجه قرار گیرد.

قابلیت بازیافت نیز یک گزینه مناسب برای بسته‌بندی‌ها هستند. با افزایش آگاهی جامعه نیاز به تولید و استفاه از محصولات قابل بازیافت اهمیت زیادی پیدا کرده است. بسیاری از افراد به دلایل زیست محیطی استفاده از عناصر تجدید پذیر را در اولویت قرار می‌دهند. کارتن از جمله مواد قابل بازیافت هست و هر محصول را می توان تا هفت بار بازیافت و مورد استفاده مجدد قرار داد. همچنین فرآیند بازیافت این محصول سریع و راحت هست و انرژی زیادی نیز نیاز ندارد. پس کارتن و مقوا از جمله بهترین محصولات هستند.

مزایای کارتن

استفاده مجدد از کارتن هم می‌تواند از دیگر دلایل تمایز آن باشد. یک جعبه قوی و محکم بدون شک برای نگهداری یا حمل و نقل در آینده مفید خواهد بود. همچنین می‌توانید به مشتریان خود ایده‌هایی در مورد نحوه استفاده مجدد از بسته‌بندی مقوایی خود برای استفاده حداکثری از آن قبل از بازیافت ارائه دهید. برخی از برندها حتی بسته‌بندی مقوایی خود را به عنوان سینی بذر در هنگام ترکیب در زمین عرضه می کنند. هنگامی که به نحوه تغییر کاربری بسته‌بندی مقوایی خود فکر می‌کنید، به مخاطبان هدف خود فکر کنید و اینکه به احتمال زیاد پس از پایان استفاده از بسته‌بندی می‌تواند چه استفاده‌ای از آن داشت.

مراحل کارتنسازی

  • اولین مرحله در کارتن سازی، تعیین نوع محصولیست که قرار است درون کارتن قرار گیرد. همچنین باید وزن و ابعاد محصول خود را مشخص نمائید. با مشخص کردن این موارد می‌توانید جنس ورق و تعداد لایه‌های مورد نیاز برای تولید کارتن را مشخص نمائید.
  • طراحی گرافیکی کارتن خود را انجام دهید. برای طراحی گرافیکی ابتدا باید نوع چاپ را مشخص نمائید. برای چاپ بر روی کارتن می‌توان از چاپ افست یا فلکسو استفاده کرد.
    چاپ فلکسو، مقرون به صرفه بوده و امکان چاپ مستقیم بر روی کارتن را فراهم می‌کند. در حالیکه برای استفاده از چاپ افست ابتدا طرح بر روی مقوا چاپ شده و سپس پوستر چاپ شده بر روی کارتن لمینت می‌شود. استفاده از چاپ افست باعث صرف هزینه بیشتر و مدت زمان طولانی تر است. از مزایای استفاده از چاپ افست، امکان طراحی و چاپ تصاویر با کیفیت بالا بر روی کارتن است در حالیکه در چاپ فلکسو کیفیت و رنگ تصاویر کمتر است. برای انواع چاپ تک رنگ و چاپ تصاویر که به کیفیت بالای نیاز ندارند استفاده از چاپ فلکسو به دلیل هزینه کمتر و سرعت بیشتر پیشنهاد می‌شود.
طراحی کارتن
  • با تعیین ابعاد، جنس مناسب و ضخامت مورد نیاز می‌توان اقدام به خرید ورق کارتن کرد. ورق‌های کارتن با عرض‌های استاندارد و ثابت تولید می‌شوند. تولید کننده بر اساس نوع نیاز بهترین عرض ورق را با تعداد لایه و ترکیب مناسب سفارشگذاری و خریداری می‌کند.
  • کارتن‌ها را می‌توان به صورت دایکاتی و یا ساده تولید کرد. در تولید کارتن‌های دایکاتی از قالب استفاده می‌شود که با کمک دستگاه پرس، ورق کارتن در ابعاد مناسب برش خورده و آماده می‌شود. در مورد کارتن‌ها با ابعاد بزرگ معمولا برش ورق، با استفاده از دستگاه‌های برش انجام می‌شود.
    
  • کارتن‌ها به صورت چاپدار یا بدون چاپ تولید می شود. برای تولید کارتن‌های چاپدار، طرح گرافیکی مورد نظر بر روی کلیشه آماده‌سازی شده و با استفاده از فشار بر روی ورق منتقل می‌شود. فرآیند چاپ فلکسو مانند مهر عمل می‌کند. به این صورت که طرح بر روی ماده ژلاتینی (کلیشه) آماده شده سپس جوهر با استفاده از غلتک بر روی آن قرار گرفته و با فشار بر روی ورق منتقل می‌شود. در بسیاری از دستگاه‌های مدرن، فرآیند برش و چاپ به صورت همزمان انجام می‌شوند.
  • پس از مرحله چاپ نوبت به لب چسب است. در مرحله لب چسب دو طرف ورق بر روی یکدیگر قرار گرفته و چسبانده می‌شود. در مورد کارتن‌ها با تعداد لایه‌های زیاد و یا کارتن‌های با ابعاد بزرگ برای افزایش استحکام به جای چسب از منگنه استفاده می‌شود.

کارتن سازی پیشرفت زیادی داشته و بیشتر مراحل در حال حاضر به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. انجام کارها به صورت اتوماتیک این مزیت را دارد که تیراژ بالای از محصول را می‌توان در زمان محدود تولید کرد. ولی یکی از معایب آن اینست که تولید کارتن با تیراژ پایین مقرون به صرفه نیست.

فروش کارتن در زودپک

در مجموعه زودپک شما می‌توانید مجموعه‌ای متنوع از انواع کارتن‌های چاپ‌دار و بدون چاپ را بررسی و خریداری نمائید. کارتن‌های موجود در وبسایت زودپک به سه دسته کارتن‌های با چاپ پستی، کارتن‌های بدون چاپ و کارتن‌های اسباب‌کشی تقسیم می‌شوند.

کارتن‌های پستی:

ابعاد و طرح این کارتن‌ها توسط اداره پست مشخص می‌شود. در حال حاضر این کارتن‌ها در نه سایز مختلف با چاپ تک رنگ تولید می‌شوند. این کارتن‌ها به صورت سه‌لایه و پنج‌لایه تولید می‌شوند.

بنا بر نیاز مصرف کنندگان تمام سایزهای این کارتن‌ها در زودپک به صورت سه‌لایه تولید و قابل خریداری هستند. بعلاوه برای مصرف کنندگانی که نیاز به بسته بندی محصولات خاص و سنگینتر را دارند، کارتن‌های سایز 4 تا 9 پستی با استفاده از ورق پنج لایه نیز تولید شده است.

کارتن پستی

استفاده از ورق‌های پنج لایه باعث افزایش استحکام کارتن می‌شود، کارتن مستحکم می‌تواند محصول سنگینتری را در خود جای داده و در برابر ضربات نیز مقاومتر است. در مقابل کارتن‌های پنج‌لایه، نسبت به کارتن‌های سه‌لایه قیمت بالاتری دارند.


برای سفارش کارتن پستی کلیک کنید.


کارتن‌های اسباب کشی:

یکی از استفاده‌ها برای انواع کارتن در فرآیند انبارداری و جابه جایی است. تا پیش از این تهیه کارتن مناسب برای اسباب‌کشی یکی از دغدغه های اصلی محسوب میشده است.

استفاده از کارتن های دست دوم مثل کارتن موز یا کارتن‌های بسته‌بندی محصولات غذایی و انواع جعبه‌های دست دوم بسیار متداول بوده است. این کارتن‌ها می‌توانستند کثیف یا آسیب دیده باشند.

ما در زودپک این امکان را فراهم کردیم تا کارتن‌های نو را در ابعاد مختلف در اختیار شما قرار دهیم. با استفاده از کارتن‌های اسباب‌کشی شما می‌توانید با خیال راحت وسایل خود را بسته‌بندی و جابه‌جا نمائید. بعلاوه اینکه این کارتن‌ها در ابعاد مختلف تولید شده اند تا شما به راحتی و متناسب با نیاز کارتن مورد نظر خود را انتخاب نمائید.

کارتن اسبابکشی

با توجه به نیاز مصرف‌کنندگان به کارتن‌های مناسب برای اسباب‌کشی، کارتن‌های با ابعاد بزرگ و پنج لایه طراحی و تولید شده‌اند تا نیاز مصرف‌کنندگان برای بسته‌بندی و جابه جایی وسایل را فراهم آورد. ولی در کنار این کارتن‌های پنج‌لایه شما انواع کارتن سه‌لایه را نیز در اختیار دارین تا بتوانید محصولات حجیم، اما سبک خود را در آنها قرار دهید.

کارتن‌ها را بعد از استفاده می‌توانید مجددا باز کرده و آنها را به حالت تخت در گوشه‌ای از انبار قرار دهید تا برای دفعات بعدی نیز بتوانید از آنها استفاده کنید.


برای خرید کارتن اسباب کشی کلیک کنید.


کارتن‌های بدون چاپ:

کارتن‌های بدون چاپ موجود در زودپک شامل تمامی کارتن‌های ساده و بدون چاپ با ابعاد استاندارد پستی سه‌لایه و پنج‌لایه هستند. همچنین با توجه به نیاز بازار انواع کارتن با ابعاد بزرگ یا کارتن‌های کشیده و سایزهای مختلف نیز قابل سفارش‌گذاری و خریداری هستند.

کارتن‌های بدون چاپ نیز به دو صورت سه‌لایه و پنج‌لایه قابل سفارش‌گذاری و خرید هستند.


برای خرید کارتن بدون چاپ کلیک کنید.


تولید کارتن اختصاصی

یکی از امکانات جدیدی که در زودپک ایجاد شده است امکان سفارش گذاری کارتن با چاپ اختصاصی است. تولید کارتن اختصاصی در حال حاضر با ابعاد استاندارد پستی با تیراژ بسیار پایین امکان پذیر است. کافیست در ابتدا از بین 11 سایز مشخص شده، ابعاد مورد نظر خودتان را مشخص نمائید. در مرحله بعد طرح گرافیکی خودتان را تهیه کنید.

دقت نمائید که در صنعت کارتن سازی برای هر سایز کارتنی طرح مناسب در ابعاد آن سایز باید آماده سازی شود. سپس بر اساس طرح گرافیکی، کلیشه مورد نظر آماده سازی می‌شود. کلیشه هر کارتن نیز متناسب با ابعاد آن تولید می‌شود بنابراین برای هر سایز کارتنی کلیشه مخصوص باید تولید شود. در مرحله آخر تعداد مورد نظر را می‌توانید سفارش گذاری و سفارشتان را ثبت نهایی کنید.

یکی از مهمترین تمایزهای ثبت سفارش کارتن اختصاصی در زودپک، در تیراژ و قیمت تمام شده آن است. شما در زودپک می توانید با تیراژ کمتر از 300 عدد کارتن اختصاصی خودتان را سفارش‌گذاری کنید و دریافت نمائید. اختلاف هزینه کارتن با چاپ اختصاصی و کارتن‌های عمومی ناچیز بوده و همین موضوع سفارش کارتن با چاپ اختصاصی را برای همه افراد امکان پذیر می‌کند.


برای سفارش کارتن اختصاصی کلیک کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *