وبلاگ

چطور شیشه‌ها و ظروف را برای اسباب کشی آماده کنیم، که سالم به مقصد برسند

اسباب کشی

اسباب‌کشی بدترین کار دنیاست!
خیلی از ما تجربه اسباب‌کشی را داشته ایم. ما معمولا ظروف و لیوان‌های زیادی در آشپزخانه برای جابه جایی داریم. بسته بندی ظروف چینی یکی از کارهای وقت گیر در اسباب کشی است.
تعداد زیادی از وسایل حین جابه‌جایی دچار آسیب شده و می‌‌شکنند. پس این مقاله را حتما دنبال کنید، تا بهترین روش برای کاهش خسارت‌های ناشی از جابه جایی را بررسی کنیم.

بهترین لوازم بسته‌بندی

هر زمان صحبت از اسباب‌کشی و بسته‌بندی محصولات برای اسباب‌کشی می‌شود، بسیاری از ما به فکر انواع پلاستیک‌های حباب‌دار می‌افتیم.
استفاده از کاغذهای بسته‌بندی برای بسته بندی ظروف چینی و لیوان‌ها یکی از گزینه‌های مفید و مناسب است. این کاغذها به راحتی دور هر چیزی بسته می‌شوند. از طرف دیگر، از انعطاف پذیری بالایی هم برخوردار هستند. پیچیدن ظروف با این کاغذها، باعث به وجود آمدن محفظه‌های هوایی می‌شود که از ظرف محافظت می‌کند بعلاوه به اندازه محافظ‌های حبابدار فضا اشغال نمی‌کند.
در این مورد صرفه جویی نکنید. کارتن‌های مناسب اسباب‌کشی خریداری کنید و وسایل را درون آنها بچینید. کارتن‌های با ارتفاع زیاد برای لیوان‌ها و وسایل شما ایده‌آل هستند. همچنین می‌توانید انواع مختلفی از کارتن‌ های آماده با سایزهای متفاوت را خریداری کرده و ظروفتان را درون آنها قرار دهید.

چطور ظروف و لیوان‌ها را برای جابه‌جایی بسته‌بندی کنیم

وسایل مورد نیاز

مراحل بسته بندی ظروف چینی

زیره کارتن‌ها را چسب بزنید

هیچ مقیاس استانداردی برای اینکه شما بدونین دقیقا هر کارتن چه مقدار وزن را تحمل خواهد کرد وجود ندارد. تمامی مواردی که اعلام می‌شوند تخمینی هستند و در شرایط بسته‌بندی مناسب و استاندارد تنها پیشنهاد می‌شوند.
اکثریت کارتن‌های موجود در بازار در وسط کارتن به یکدیگر بسته می‌شوند. این یک استراکچر کاربردی، مقرون به صرفه و ساده در تولید انواع کارتن است.

درب کارتن

البته شاید بتوان یکی از معایب این نوع از کارتن‌ها را هم در همین مورد عنوان کرد. بارگذاری وزن زیاد در یک طرف کارتن و یا در بخش میانی کارتن، احتمال باز شدن جعبه، از نقطه اتصال را بالا می برد.
باز شدن نقطه اتصال، به نوع چسب‌زدن شما بستگی دارد. پس مهم است که شما بتوانید طوری کارتن را چسب بزنید تا امکان باز شدن آن به حداقل برسد. برای اینکار در ابتدا درز وسط کارتن را به خوبی چسب بزنید. حالا وسط کارتن را مثل تصویر زیر چسب بزنید.

چسب زدن کارتن


موقع کار کردن با کارتن‌، معمولا با فلپ‌های کارتن دچار مشکل خواهید شد. فلپ های کارتن به دلیل ارتفاع زیاد مانع از دسترسی راحت و سریع شما به داخل کارتن خواهند شد. شما نیاز دارید که به انتهای کارتن دسترسی داشته باشید.
پس به سادگی فلپ‌ها را تا زده و با چسب آنها را در کناره، ثابت کنید تا به راحتی بتوانید با کارتن کار کنید.

تا زدن فلپها

بسته بندی ظروف چینی

از بشقاب‌ها شروع کنید. ایتدا بشقاب‌ها را درون کاغذهای که تهیه کردین بپیچید. سپس آنها را قسمت پایینی کارتن به صورت عمودی کنار هم بچینید. با این روش دسترسی و چینش محصولات ساده است. همچنین آنها به خوبی از همدیگر محافظت کرده و کنار یکدیگر به خوبی قرار گرفته و مانع از جابه‌جایی می‌شود.
بعد از بشقاب‌ها نوبت به کاسه‌ها است. ابتدا کاغذ را روی سطح صاف قرار دهید، کاسه را در یکی از لبه‌های کاغذ گذاشته و شروع به بسته بندی کاسه کنید. سپس این ظروف را هم درون کارتن قرار دهید. این بهترین روش برای بسته‌بندی انواع کاسه است.

بسته بندی کاسه

لیوان‌ها را هم با همین شیوه با کاغذ یا روزنامه باطله بسته بندی کنید. خوبی استفاده از کاغذ در اینست که به راحتی شکل می‌گیرد وهر محصولی را می‌توان با آن بسته بندی کرد. لیوان‌ها را هم به صورت عمودی درون کارتن‌ها بچینید.

بعد از قرار دادن ظروف درون کارتن‌ها، کارتن را تکان دهید. آیا صدای به هم خوردن ظروف شنیده می‌شود؟ آیا جابه‌جایی بین ظروف احساس می‌کنید؟
هر جا حس می‌کنید که این ظروف برای جابه‌جایی فضا دارند را دوباره با کاغذ مچاله شده پر کنید. مطمئن شوید که همه ظروف کاملا درون کارتنها ثابت شوند.

برای بسته‌بندی ظروف چینی، این گزینه خیلی مهم است که به هیچ وجه فضای خالی درون کارتن‌ها نباید وجود داشته باشد. فضای خالی، باعث می‌شود که محصولات به همدیگر برخورد کرده و امکان شکستگی آنها زیاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *