وبلاگ

نایلون حرارتی (پلاستیک حرارتی) چیست؟

شیرینک حرارتی

هر روز شاهد روی کار آمدن وسیله‌های جدیدتری در حوزه بسته‌بندی هستیم. به طوری که هر کدام از این موارد به منظور استفاده در زمینه‌های بسته‌بندی مختلفی طراحی شده‌اند. بنابراین افرادی که قصد بسته بندی وسیله‌های مختلف را دارند باید با محصولات مربوطه آشنا شده و بهترین گزینه را با توجه به نیاز و شرایط خود خریداری کنند. یکی از جدیدترین محصولات در زمینه بسته بندی، نایلون حرارتی نام دارد که در بازار با نام شیرینک حرارتی نیز شناخته می‌شود. چنانچه آشنایی با این محصول برای شما جالب بود و فکر می‌کنید که استفاده از آن می‌تواند مفید باشد، حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نایلون حرارتی چیست؟

نایلون حرارتی (شیرینک حرارتی) نوعی پلاستیک است که در اثر قرار گرفتن در مجاورت گرما، منقبض شده و باعث پلمب شدن محصولات می‌گردد. به عبارتی دیگر شیرینک حرارتی بر خلاف دیگر پلاستیک‌ها با اعمال حرارت آسیب ندیده بلکه شکل می‌گیرد. بنابراین استفاده از آن برای بسته بندی اغلب محصولات با هر شکل و ابعادی مناسب بوده و از محتویات درون خود در برابر آلودگی‌های محیطی از قبیل نفوذ آب، گرد و خاک و … محافظت می‌کند.

بسته بندی با نایلون حرارتی در واقع نوعی وکیوم کردن محسوب شده و در عین حال که باعث محافظت از محصولات می‌شود، از اشغال فضای اضافی نیز جلوگیری می‌کند.

طریقه استفاده از نایلون حرارتی

نایلون یا شیرینک حرارتی برای استفاده نیاز به اعمال گرما دارد. به این صورت که با قرار گرفتن آن در مجاورت گرما حالت چسبنده پیدا کرده و محصول مورد نیاز را به صورت کامل می‌پوشاند. استفاده از این محصول در حوزه بسته بندی بسیار آسان بوده و تنها کاری که باید در این خصوص انجام دهید، دنبال کردن دو مراحل زیر است:

مرحله اول، قرار دادن محصولات درون نایلون حرارتی

برای بسته بندی و به اصطلاح پلمب کردن وسیله‌های خود توسط نایلون حرارتی باید آن‌ها را به شکلی منظم درون بسته‌ قرار دهید. نایلون حرارتی به صورت رولی و همچنین بسته‌هایی با ابعاد مختلف به فروش می‌رسد که کاربران می‌توانند گزینه مناسب خود را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند. توجه داشته باشید که اجسام نوک تیز در حین پلمب کردن باعث سوراخ شدن نایلون شده و برای همین باید از قبل نواحی تیز توسط پد، ضربه‌گیر یا هر چیز دیگری از این قبیل پوشانده شود.

مرحله دوم، اعمال حرارت به نایلون

بعد از اینکه وسیله‌ها با رعایت نکات لازم درون نایلون‌ها قرار داده شدند، نوبت به شرینک حرارتی آن‌ها می‌رسد. برای این منظور می‌توان در مصارف خانگی از سشوار و یا در مصارف صنعتی از سشوارهای صنعتی استفاده کرد. با اعمال حرارت متوجه خواهید شد که پلاستیک جمع شده و بدون کوچکترین درزی محتویات درون خود را احاطه می‌کند.

نایلون حرارتی

بیشتر بخوانید : وکیوم کردن نایلون حرارتی با سشوار

کاربردهای نایلون حرارتی در بسته بندی

ویژگی‌های قابل توجه نایلون حرارتی و استفاده بسیار آسان از آن سبب شده تا امروزه شاهد تمایل زیاد افراد در حوزه‌های مختلف صنعتی و خانگی برای بهره بردن از آن به منظور بسته بندی اشیا مختلف باشیم. از جمله رایج‌ترین کاربردهای نایلون حرارتی عبارتند از:

  1. پلمب کردن مرسولات مایع برای جلوگیری از ریزش
  2. بسته‌بندی محصولات چند پاره، با این روش شما می‌توانید مجموعه ای از محصولات را در یک بسته قرار داده و پلمب کنید.
  3. مرتب سازی، بسته بندی و پلمب اسناد و مدارک

ویژگی‌های شیرینک حرارتی

استفاده از شیرینک حرارتی مزایای دارد که با توجه به آنها افراد می‌توانند آنها را به عنوان بسته‌بندی محصول خود انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهند. از جمله مهمترین ویژگی‌های این محصولات می‌توان به:

  • ابعاد متنوع
  • استفاده سریع و ساده
  • قیمت مناسب، کاهش هزینه بسته‌بندی
  • محافظت از مرسوله در برابر رطوبت
  • محافظت از مرسوله در برابر گرد و خاک
  • محافظت از مرسوله در برابر آسیب حشرات

نکات کلیدی برای استفاده از شیرینک

نایلون وکیوم حرارتی برای بسته‌بندی محصولات می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. هر چند که بهره بردن از مزایای شیرینک حرارتی در محافظت از وسیله‌ها بسیار آسان است اما با این حال رعایت برخی موارد و توجه به چند نکته مهم در این زمینه از ضروریات کار با آن است. برای این منظور در زیر به چند نکته مهم در خصوص آن می‌پردازیم:

  • هر چند که اعمال حرارت لازمه اصلی کار با نایلون‌های شرینک حرارتی است اما گرمای بیش از حد نیز می‌تواند باعث ذوب و پاره شدن این محصول گردد. باد گرم سشوارهای خانگی برای این منظور مناسب است.
  • بسته‌های نایلون‌های حرارتی در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. برای اینکه بتوان بسته‌بندی منظم و ایده‌آلی را داشت، خرید نایلون با سایز مناسب اهمیت دارد.
  • بسته‌بندی اجسام نوک تیز و برنده نیاز به حساسیت بیشتری داشته و حتما باید با پد یا هر چیز نرم دیگر پوشانده شوند. در غیر این صورت احتمال پاره شدن نایلون وجود خواهد داشت.
  • ضخامت نایلون شرینک از دیگر نکات مهمی است که در بسته بندی محصولات باید در نظر گرفته شود.

قیمت و خرید شیرینک حرارتی

شیرینک حرارتی

قیمت نایلون حرارتی مثل هر محصول دیگری بسته به پارامترهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد. این موارد شامل ابعاد بسته‌ها، ضخامت نایلون و کیفیت آن هستند. همچنین شرکت‌های فروشنده نیز بسته به شرایط فروش خود می‌توانند قیمت‌های متفاوتی را ارائه دهند. زودپک سعی دارد تا با فروش محصولات قیمت مناسب با کیفیت بالا رضایت مشتریان را جلب کرده و آن‌ها را در داشتن یک بسته بندی مناسب و استاندارد همراهی کند.

در حال حاضر نایلون‌های شرینک حرارتی زودپک در چهار سایز مختلف به فروش می‌رسند. بنابراین مشتریان می‌توانند بهترین ابعاد را بسته به نیاز خود سفارش و خریداری کنند. خرید از طریق زودپک به صورت اینترنتی بوده و نیازی به مراجعه حضوری نیست. بنابراین مشتریان از هر نقطه کشور می‌توانند سفارشات خود را ثبت و در آدرس مورد نظر خود دریافت نمایند. برای اطلاع از قیمت دقیق و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

جمع‌بندی

چنانچه قصد وکیوم کردن وسیله‌ای را با هر هدفی داشته باشید، نایلون حرارتی بهترین و آسان‌ترین گزینه برای شما خواهد بود. این نایلون‌ها ظاهری شبیه به کیسه فریزر داشته و در سایزبندی‌های مختلفی به فروش می‌رسند. تنها کاری که باید به منظور استفاده از نایلون شرینک حرارتی انجام داد، قرار دادن وسیله‌ها درون آن و سپس اعمال گرما توسط سشوار است. با این کار نایلون منقبض شده و حالت چسبنده پیدا می‌کند. بسته بندی با نایلون حرارتی می‌تواند از نفوذ آلودگی به درون محصولات جلوگیری کرده و سلامت آن‌ها را تضمین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *