وبلاگ

روش های ارسال کالا مخصوص کسب و کارهای کوچک

روش های ارسال

انتخاب روش های ارسال مرسولات برای کسب و کارهای کوچک می‌تواند یک کابوس باشد.
نکات و ترفندهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا کارها را ساده کنید و ارزان‌ترین نرخ حمل و نقل را برای ارسال مرسولات شرکت خود دریافت کنید.
برای صرفه جویی در هزینه‌ها، قبل از خواندن این مقاله در مورد روش های ارسال مرسولات، به اداره پست نروید.

چه کسی ارزانترین خدمات حمل و نقل را دارد

در ابتدا تمامی ارائه دهندگان خدمات پستی و حمل و نقل محل زندگی خود را شناسایی کنید. اداره پست ، تیپاکس، پستکس، پست بار، پادرو، انواع باربری ها و…. . شما باید بتوانید برآورد هزینه و خدماتی که هر کدام از این شرکت‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند را داشته باشید.

  • کدام یک از این شرکت‌ها به گستره بیشتری از شهرها امکان ارسال را دارند؟
  • آیا این شرکت‌ها مرسولات را به درب منزل تحویل می‌دهند؟
  • هزینه ارسال بسته‌ها چگونه محاسبه می‌شود؟
  • اگر مشکلی برای بسته‌ها پیش آمد این شرکت‌ها امکان جبران خسارت را دارند؟
  • سازو کار هر کدام چیست و چگونه در حال خدمات رسانی هستند؟
  • خدمات ارسال از طریق این شرکت‌ها چند روز طول می‌کشد؟
  • نحوه تسویه حساب با آنها چگونه است و … .

وقتی شما توانستید به این مجموعه بزرگ از سوالات جواب دهید، بهترین روش های ارسال را می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. هزینه حمل مستقیما در فروش شما و قیمت تمام شده محصولات شما تاثیر دارد. همچنین کیفیت ارسال بار می‌تواند باعث ایجاد تجربه خوشایند یا ناخوشایند در مشتری باشد. پس مهم است که بتوانید مشتریان خود را راضی نگه دارید.

مسلما شما بعد از طی مسیری پر مشقت و راه اندازی یک کسب و کار علاقه ای ندارید تا به دلیل مشکلات ناشی از حمل و نقل مشتریان خود را از دست بدهید. پس بهتر است حمل و نقل را در اولویت خود قرار داده و بهترین روش ها را انتخاب کنید.

برای تعطیلات و اعیاد آماده باشید

یکی از بهترین زمان ها برای افزایش فروش، در زمان اعیاد، تعطیلات و روزهای گرامیداشت مثل روز مادر، روز پدر و… است. برای این نوع از تعطیلات و مراسم آماده باشید. شما نباید بهترین زمان برای فروش را به دلیل نداشتن محصول و یا نبود وسایل بسته بندی از دست بدهید.
برنامه‌ریزی کنید، بر اساس فروش و توجه مشتریانتان محصولات پر مصرف را به تعداد بالا آماده کنید. همچنین وسایل بسته‌بندی مناسب را نیز داشته باشید تا بتوانید در سریعترین زمان ممکن محصولات را بسته‌بندی و ارسال نمائید. بازه ارسال را مورد توجه قرار دهید.

یکی از مهمترین چیزهای که باید رعایت کنید این است که باید منظم باشید. نظم باعث بالا رفتن کیفیت کار، سرعت انجام کار شده و مانع از هدر رفت منابع مالی خواهد بود. شما نباید سودتان را به دلیل خرید محصولات بسته‌بندی گران یا استفاده از سرویس پستی گران قیمت‌تر از دست بدهید.

محصولات بسته بندی را خودتان خریداری نمائید

شما این امکان را دارید تا در فروشگاه‌های مختلف و در اینترنت به دنبال بهترین محصولات بسته‌بندی باشید. بسته‌بندی‌های مناسب برای محصولات خود را انتخاب کنید. از بین ارائه دهندگان مختلف بهترین و مناسبترین گزینه‌ها را انتخاب و خریداری نمائید. نیازی نیست مرسولات را به اداره پست برده و آنجا بسته‌بندی خود را انجام دهید. با داشتن وسایل مناسب بسته‌بندی شما می‌توانید مرسولات را در خانه یا محل کار بسته‌بندی کنید، لیبل بچسبانید و سپس به شرکت حمل و نقلی که انتخاب کردید تحویل دهید.

این کار هم باعث کاهش هزینه‌ها خواهد بود، هم کمک می‌کند تا کار شما با برنامه انجام شود و مشکلی در بسته‌بندی و ارسال ایجاد نشود و هم در وقت خودتان صرفه جویی خواهید کرد.

در نظر داشته باشید محصولی که برای فروش گذاشته‌اید را در محل کار خود می‌توانید با وسواس و دقت بسته‌بندی کنید آن را در جای خود فیکس کرده و هر گونه هدیه تبلیغاتی را درون جعبه قرار دهید. با این روش، هم مشتریان راضی خواهید داشت و هم در وقت و انرژی صرفه جویی کرده اید.

ارسال پستی

مرسولات خود را بیمه کنید

یکی از مشکلاتی که در انتخاب روش های ارسال باید به آن دقت کردو بسیار اتفاق می‌افتد، آسیب دیدن و یا گم شدن مرسولات است. بهتر است مرسولات خود را بیمه کنید. با این روش اطمینان خواهید داشت تا در صورت بروز مشکل می‌توانید مشکل را از مراکز خاصی پیگیری کرده و برای بر طرف کردن مشکل اقدامات لازن را انجام دهید.

محصولات بسته‌بندی را به صورت عمده خریداری نمائید

خرید عمده همواره یک خرید با صرفه است. محصولاتی که نیاز دارید را به صورت یکجا انتخاب و خریداری نمائید. برای خرید انواع محصولات بسته بندی با قیمت مناسب و تنوع بالا شما می‌توانید به وبسایت زودپک مراجعه کرده و بهترین وسایل بسته‌بندی را با قیمت مناسب خریداری نمائید.

هزینه‌های ارسال به خصوص برای کالاهای کوچک معمولا گران است. پس سعی کنید بهترین راه‌ها را پیدا کرده و از آنها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *