وبلاگ

دستگاه کارتن دوز دستی و ضرورت استفاده از آن در بسته‌بندی

خرید کارتن دوز

کارتن دوز می تواند وسیله کاربردی برای ما باشد؟

کارتن‌ها به عنوان پرطرفدارترین لوازم در حوزه بسته‌بندی شناخته می‌شوند. چرا که در ابعاد مختلفی تولید شده و با قیمت و کیفیت مناسب در بازار به فروش می‌رسند. همچنین کارتن‌ها را می‌توان به منظور بسته‌بندی و جابجایی طیف گسترده‌ای از محصولات در حوزه فروش، اسباب‌کشی و … مورد استفاده قرار داد.

هر چند که کارتن‌ها عموما به صورت محکم تولید می‌شوند و امکان بسته بندی محصولات سنگین و بزرگ را نیز فراهم می‌کنند، اما در این میان استفاده از کارتن دوز دستی به منظور استحکام بخشیدن بیشتر به این جعبه‌ها توصیه می‌شود. در صورتی که با کارتن دوز دستی آشنایی ندارید پیشنهاد می‌کنیم در خواندن مطالب این مقاله تا پایان آن همراه ما باشید.

کارتن دوز دستی چیست؟

این وسیله با هدف استحکام بخشیدن به اتصالات جعبه‌های مقوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این صورت که کاربران به کمک آن می‌توانند اتصالات دیواره‌های کارتن‌ها را منگنه‌کاری کنند. همان طور که از نام آن پیدا است، این وسیله با نیروی دستی کار می‌کند. به این معنا که برای استفاده از کارتندوز دستی کافی است تا از یک دسته اهرمی برای اعمال نیروی فشاری کمک گرفت تا منگنه کاری سطح مورد نظر انجام شود. معمولا برای بسته بندی اجسام سنگین و بزرگ مثل یخچال، ماشین لباس شویی و … از کارتن‌های بزرگ و چند لایه استفاده می‌شود. کارتن‌های بزرگ و چند لایه را نمی‌توان با استفاده از لب چسب مونتاژ کرد به همین دلیل برای مونتاژ آنها از منگنه استفاده می‌شود. به کمک این وسیله در کنار داشتن یک بسته‌بندی تمیز و مرتب می‌توانید کارتن‌هایی مستحکم و ایده‌آل را نیز به دست آورید.

مزایا و معایب استفاده از کارتن دوز دستی

همانند هر وسیله دیگری کارتن دوز دستی نیز بسته به نیاز کاربران می‌تواند یکسری مزایا و معایبی را با خود به دنبال داشته باشد. بنابراین کسانی که قصد خرید کارتن دوز دستی را دارند بهتر است قبل از نهایی کردن تصمیم خود با برخی از ویژگی‌ها و کاربردهای آن آشنا شوند. بزرگ‌ترین مزیت استفاده از کارتن دوز دستی، قیمت پایین آن در مقایسه با دیگر انواع کارتن‌دوزها نظیر برقی و بادی است. در این میان کارتندوز دستی گزینه مناسبی برای کارگاه‌ها و کارخانه‌های بزرگ نیست.

به این معنا که سرعت و دقت منگنه‌کاری دیواره‌های کارتن‌ها به کمک این وسیله در مقایسه با دیگر انواع پایین‌تر بوده و پاسخگوی نیاز کسانی که قصد دارند در مدت زمان کوتاه تعداد زیادی از کارتن‌ها را منگنه‌دوزی کنند، نخواهد بود.

بنابراین با در نظر گرفتن مطالب فوق می‌توان گفت که دستگاه کارتن دوز دستی گزینه بسیار مناسب برای کاربرانی است که نیازی به سرعت کار بالا نداشته و از طرفی دیگر تمایلی به پرداخت هزینه بالا برای تهیه این وسیله ندارند. نکته مهم دیگر اینکه با تهیه این دستگاه به دلیل کوچک بودن و عدم نیاز به برق به راحتی هر جایی قابل استفاده است.

کاربردهای کارتندوز دستی

دستگاه‌های کارتن دوز برای اتصال، تکه‌های کارتن‌ها به همدیگر استفاده می‌شود. برای تولید کارتن از ورق های مسطح استفاده می شود که برای اسمبل شدن نیاز به چسباندن لبه‌های آن به یکدیگر است. چسباندن لبه‌های کارتن معمولا با استفاده از چسب انجام می‌شود.

استفاده از چسب برای کارتن‌های با سایز کوچک و کارتن های سه لایه گزینه مناسبی است و چسب امکان مستحکم نگه داشتن کارتن‌ها را دارد. در مقابل چسب گزینه مناسبی برای کارتن‌های بزرگ که برای جابه جایی محصولات سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند و یا کارتن‌ها با تعداد لایه‌های زیاد مناسب نیست.

کارتن‌ها در انواع مختلف ۳ لایه، ۵ لایه و ۷ لایه توسط شرکت‌ها تولید و به بازار عرضه می‌شوند. کارتن‌های ۳ لایه گزینه بسیار مناسبی هم از نظر استحکام و هم از نظر قیمت برای بسته‌بندی محصولات سبک هستند. این درحالی است که کارتن‌های ۵ لایه و ۷ لایه با هدف بسته بندی اشیا بزرگ و سنگین طراحی و تولید می‌شوند.

با این حال گاهی اوقات برای بسته بندی اجسام با وزن خیلی بالا مثل لوازم برقی آشپزخانه و … کاربران نیاز به کارتن‌های مطمئن‌تری از لحاظ استحکام پیدا می‌کنند. در چنین شرایطی استفاده از منگنه برای چسباندن لبه‌های کارتن‌ها توصیه می‌شود. دستگاه کارتن دوز دستی وسیله‌ای است که دقیقا این همین نیاز کاربران را هدف قرار می‌دهد.

قیمت و خرید دستگاه منگنه کارتن دستی

کارتن دوز دستی در مقایسه با دیگر انواع مشابه این دستگاه‌ها ارزان‌تر بوده و یک گزینه اقتصادی و البته کاربردی برای کسانی است که بودجه محدودی برای خرید آن دارند. بنابراین اگر شما نیز با توجه به شرایط کاری و نیاز خود قصد خرید دستگاه منگنه را دارید نوع دستی آن مناسب‌ترین انتخاب برای شما خواهد بود.

شما می‌توانید از طریق وبسایت زودپک برای خرید دستگاه کارتن دوز دستی اقدام کنید.

[ux_products width=”full-width” ids=”29573,29574″]

مختصری راجب دستگاه منگنه کارتن

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با یکی از ابزارهای کاربردی برای داشتن بسته بندی محکم و همچنین تمیز و محکم به نام کارتن دوز دستی آشنا کنیم. امروزه دستگاه‌های کارتن دوز در انواع مختلفی (دستی، بادی و برقی) تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند.

هر کدام از این انواع دارای ویژگی‌های خاص خود بوده و کاربران باید با داشتن شناخت کافی گزینه مناسب خود را خریداری کنند. دستگاه منگنه زن دستی تنها با اعمال نیروی فشاری توسط اپراتور کار می‌کند. بنابراین به کمک آن می‌توان دور تا دور درزهای کارتن‌های ۵ یا ۷ لایه را منگنه‌کاری کرده و این جعبه‌های مقوایی را برای بسته بندی و جابه‌جایی محصولات سنگین مورد استفاده قرار داد. در صورت احساس نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر برای خرید این محصول کارشناسان ما در زودپک در خدمت شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *