وبلاگ

کارتن زونکن، مشخصات مناسب برای کارتن زونکن

کارتن زونکن

یکی از پرکاربردترین ابزارهایی که در حوزه بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند، کارتن‌ها هستند. چرا که این جعبه‌های مقوایی در ابعاد مختلفی تولید شده و در زمینه‌های مختلف به منظور محافظت از اشیا و ساماندهی وسیله‌ها کاربرد دارند.

در این میان مهم‌ترین موضوعی که کاربران باید قبل از خرید کارتن توجه داشته باشند، نوع جعبه متناسب با نیاز و شرایط کاری آن‌ها است. از جمله پرطرفدارترین نوع جعبه‌ها که به خصوص در ادارات و شرکت‌ها استفاده می‌شوند، کارتن زونکن نام دارد. این کارتن‌ها عموما با هدف نظم‌دهی به پرونده‌ها و اوراق در ادارجات تهیه می‌گردند. چنانچه شما نیز به دنبال وسیله‌ای کاربردی برای بسته بندی اوراق و مدارک خود هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با کارتن زونکن که اساسا با این هدف طراحی و تولید می‌شوند آشنا کنیم.

کارتن زونکن چیست؟

کارتن بدون چاپ 34.4

کارتن زونکن، به جعبه‌هایی گفته می‌شود که به منظور بسته‌بندی و یا ساماندهی اوراق، اسناد و مدارک در شرکت‌ها و ادارات طراحی و تولید می‌شوند. البته ناگفته نماند که این جعبه‌ها شکل ظاهری و یا طراحی خیلی متفاوتی از دیگر کارتن‌های مشابه ندارند. به این معنا که نیازی نیست کاربران در خرید کارتن زونکن به دنبال ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی باشند. البته امروزه شرکت‌های تولید کننده و فروشنده لوازم بسته بندی به منظور تسهیل کار، جعبه‌هایی را در سایزهای متناسب با ابعاد کارتن زونکن طراحی و تولید کرده و به بازار ارائه می‌دهند. ابعاد این کارتن‌ها به گونه‌ای طراحی شده است تا تعداد معینی از زونکن‌ها را بتوان درون هر یک قرار داده و بسته بندی کرد.

زونکن‌ها معمولا حاوی تعداد زیادی از اسناد و مدارک هستند و به همین دلیل معمولا سنگین بوده و برای جابه جایی به کارتن‌های مستحکمی نیاز دارندو پیشنهاد شرکت‌های بسته‌بندی معمولا استفاده از کارتن‌های پنج لایه است تا به خوبی بتوانند وزن محصولات را تحمل کنند.

ویژگی‌های کارتن بایگانی

همان طور که گفته شد به جعبه‌هایی که به منظور بسته‌بندی اسناد و مدارک اداری تولید می‌شوند، کارتن زونکن می‌گویند. از طرفی دیگر گفته شد که هر جعبه‌ای با این قابلیت می‌تواند یک جعبه زونکن به شمار آید. حال سوالی که ایجاد می‌شود این است که آیا ویژگی‌هایی در کارتن بایگانی وجود دارد که آن را از دیگر انواع جعبه‌های بسته‌بندی موجود در بازار متمایز کند؟ البته که پاسخ به این سوال مثبت بوده و در ادامه به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های منحصر به فردی که کارتن زونکن می‌تواند داشته باشد، می‌پردازیم:

– ابعاد استاندارد متناسب با زونکن

از آنجایی که تنها کاربرد کارتن بایگانی بسته بندی انواع اوراق و اسناد اداری است، مهم‌ترین ویژگی‌ آن برخورداری از ابعاد استاندارد است. به این معنا که این کارتن‌ها در سایزبندی‌های مناسب تولید شده و در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. کارتن‌ها باید متناسب با اندازه محصول باشند. بنابراین خرید کارتن‌های معمولی برای این منظور می‌تواند از لحاظ سایزبندی نامناسب باشد.

کارتن زونکن

– درب محکم برای بسته‌بندی مطمئن

قطعا اسناد و مدارکی که در هر شرکت و یا اداره‌ای وجود دارد، از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است. از همین رو مراقبت دقیق از آن‌ها بسیار مهم بوده و به خصوص در حین جابجایی و یا بایگانی نباید برگه‌ای از آ‌ن‌ها گم و گور شوند. پس بهتر است تا آنها را درون بسته های مناسب قرار دادو به خوبی بسته بندی کرده و چسب زده شود. با این روش شما به خوبی می‌توانید از مدارک خود محافظ نمائید.

– برخورداری از استحکام بالا

از آنجایی که هر یک ورق کاغذ در ادارات و شرکت‌ها ارزش بالایی دارد، محافظت از آن‌ها نیز از اهمیت بالایی خواهد داشت. بنابراین کارتنی که به منظور بسته بندی آن‌ها استفاده می‌شود باید از استحکام بالایی به منظور تحمل وزن بالا برخوردار باشد. کارتن مقوایی زونکن دقیقا این نیاز کاربران را نیز برطرف کرده و به نسبت دیگر جعبه‌های مقوایی استحکام بالاتری خواهد داشت.

– داشتن دستگیره برای حمل آسان

کارتن های که برای حمل و نقل و انبار داری انواع اسناد و مدارک و زونکن ها ساخته شده اند بهتر است که در کناره ها دستگیره داشه باشند . وجود دستگیره در دو طرف کارتن باعث سادگی جابه جایی و حمل و نقل آن خواهد بود.

نکات مهم قبل از خرید کارتن زونکن

برای اینکه بتوان از کارتن زونکن به درستی و با اطمینان کامل استفاده کرد، بهتر است یک سری اطلاعات مهم قبل از خرید آن مورد توجه قرار بگیرد. از جمله مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

  • خرید کارتن زونکن از شرکت فروش لوازم بسته بندی معتبر
  • انتخاب کارتنی با سایز و اندازه مناسب با توجه به نیاز
  • خودداری از قرار دادن اشیا سنگین به غیر از اوراق و مدارک درون کارتن زونکن به منظور جلوگیری از پاره شدن آن
  • توجه به چیدمان صحیح و اصولی اوراق درون کارتن زونکن؛ به این صورت که توصیه می‌شود مدارک به صورت عمودی درون کارتن زونکن قرار گرفته و کارتن‌های زونکن نیز به صورت خوابیده درون جعبه‌های متفرقه جای بگیرند. بنابراین در حین جابجایی و سر و ته شدن کارتن‌ها مشکلی در نظم و ترتیب اسناد بسته‌بندی شده به وجود نخواهد آمد.
جعبه زونکن

خرید کارتن زونکن زودپک

همانند هر محصول بسته بندی دیگر، در خرید کارتن بایگانی نیز پیشنهاد ما به کاربران، مراجعه به وبسایت زودپک است. چرا که زودپک بهترین محصول را با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار خواهد داد. علاوه بر امکان خرید کارتن زونکن با کیفیت بالا، زودپک به دلیل فراهم کردن فرصت خرید اینترنتی، توانسته به یکی از پرطرفدارترین شرکت‌های فروش انواع لوازم بسته بندی تبدیل شود. چرا که کاربران از هر شهری امکان ثبت سفارش و خرید محصول مورد نیاز خود را خواهند داشت. جهت داشتن یک خرید آسان و قیمت مناسب کافی است سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کرده و در عرض چند روز درب آدرس دلخواه خود تحویل بگیرید.

جمع‌بندی

یکی از اصول بسته بندی استاندارد و مناسب، استفاده از لوازم متناسب با چیزی است که قصد بسته‌بندی آن را دارید. یکی از مهم‌ترین وسیله‌هایی که در ادارات و شرکت‌های مهم نیاز به بسته بندی برای بایگانی و یا جابجایی پیدا می‌کنند، اسناد و مدارک هستند.

مناسب‌ترین نوع جعبه‌هایی که بهتر است برای بسته بندی این قبیل از اوراق مورد استفاده قرار بگیرند، تحت عنوان کارتن زونکن شناخته می‌شوند. کارتن زونکن دارای بدنه‌ای مقوایی بوده و از لحاظ ابعادی و استحکام مناسب برای بسته‌بندی هر گونه پرنده، اسناد و مدارک در شرکت‌ها و ادارات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *