بسته بندی سفارشی, تجارت الکترونیک, تولید, صادرات, کلینیک بسته بندی, وبلاگ

چگونه یک بسته را به خارج از کشور ارسال کنیم؟

ارسال بسته به خارج از کشور

اگر کسب و کارتان به گونه‌ای است که باید محموله‌هایی را به خارج از کشور ارسال کنید، باید در وهله اول به دنبال یک شرکت حمل قابل اعتماد با قیمت‌هایی مقرون به صرفه باشید. در ادامه برایتان راهکارها و نکاتی را لیست کرده‌ایم که در زمینه حمل و نقل بین‌الملل به کارتان آیند.

همیشه ارزشش را دارد که پیش از ارسال محموله‌هایتان، خوب تحقیق کنید و ببینید کدام شرکت حمل، خدماتی سریع، مطمئن و مقرون به صرفه ارائه می‌کند. باید به دنبال شرکتی باشید که قیمتی متناسب با بودجه و معیارهای شما پیشنهاد می‌کند و می‌تواند در مورد تمامی عناصر مربوط به حمل و نقل بین‌الملل به شما مشاوره و راهکار دهد و در صورت نیاز کمک‎تان کند.

جالب است که بدانید وقتی کشور مبدأ و مقصد یک بسته، عضو اتحادیه اروپا هستند، دیگر نیازی به اسناد و مدارک گمرکی نیست.

ارسال محموله در سطح بین‌المللی

ارسال محموله به خارج از کشور پیچیده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید، اما نیازی نیست در این زمینه متخصص و خبره باشید. شرکت حمل باید در مورد مالیات و عوارض گمرکی، اسناد مورد نیاز گمرک و اهمیت کارتن و پاکت پستی بسته‌بندی محموله‌های بین‌المللی توضیح دهد.

عبور از گمرک

زمانی که یک محموله را به خارج از کشور می‌فرستید، بازرسین در گمرک مقصد محتویات آن را بررسی می‌کنند. نمی‌توان قوانین و مقررات گمرک‌ها را نادیده گرفت و تمام شرکت‌های حمل موظف هستند از این قوانین پیروی کنند. گمرک مقصد محموله شما را بررسی می‌کند تا بتواند مالیات و عوارض واردات آن را محاسبه کند. اکثر قریب به اتفاق کالاها مشمول پرداخت مالیات و عوارض گمرکی می‌شوند اما نرخ این عوارض و قوانین گمرکی در هر کشوری متفاوت است.

در هر صورت وضعیتی که به گمرک ارائه می‌کنید باید بدین نکته توجه داشته باشید که باید تمام کالاهای موجود در بسته‌بندی‌تان را شرح داد و ارزش و علت ارسال آن‌ها را اظهار کنید. گمرک اظهارات شما را بررسی می‌کند و از شما مالیات و عوارض واردات طلب می‌کند. این مبلغ معمولاً توسط گیرنده محموله پرداخت می‌شود.

بخش خدمات مشتریان شرکت حمل بر اساس تجربیاتش هزینه گمرکی محموله‌تان را به طور تقریبی تخمین می‌زند. البته خودتان هم می‌توانید با مراجعه به وبسایت گمرک مقصد و کمی تحقیق و بررسی هزینه گمرکی را برآورد کنید. گمرک برای واردات برخی کالاها هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. به عنوان مثال برای هدایا و کاردستی‌هایی که برای عزیزانتان می‌فرستید، نیازی نیست گمرکی بدهید. البته این مسئله به ارزش هدیه و کالاهای ارسالی و قوانین گمرک کشور مقصد بستگی دارد.

اگر محموله‌تان در گمرک گیر کرد، چه باید بکنید؟

اول از همه این که وحشت نکنید! اگر در حین ردیابی محموله خود با پیغام “رد درخواست” مواجه شدید، با شرکت حمل تماس بگیرید تا ببینید چطور می‌توانند به شما کمک کنند تا پاکت پستی محموله‌تان در اسرع وقت به دست گیرنده برسد. اغلب این تأخیر در ترخیص محموله از گمرک به این خاطر رخ می‌دهد که گیرنده در پرداخت هزینه‌های گمرک تعلل کرده است. بهترین راه برای سرعت بخشیدن به کارها این است که با گیرنده تماس بگیرید و از او بخواهید هر چه سریع‌تر هزینه‌های گمرک را پرداخت کند. گمرک بلافاصله پس از دریافت هزینه‌ها محموله را آزاد می‌کند تا به دست گیرنده برسد.

ردیابی محموله‌های ارسال شده به خارج از کشور

تمام شرکت‌های حمل این امکان را در اختیارتان نمی‌گذارند که در لحظه اطلاعات مربوط به محموله‌تان را پیگیری کنید، اما اگر این مسئله برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد و می‌خواهید بر محموله خود از گمرک مبدأ تا گمرک مقصد و در نهایت رسیدن به دست مشتری، نظارت داشته باشید، به شرکت حمل اطلاع دهید، بپرسید ‌این خدمات را ارائه می‌دهند یا نه.

کالاهای ممنوعه

ارسال برخی از کالاها در سطح بین‌المللی مجاز نیست مثل عطر و ادکلن یا مواد قابل اشتعال. به علاوه هر کشوری یک لیست از کالاهای ممنوع دارد که اجازه ورود به آن‌ها را نمی‌دهد. به عنوان مثال ارسال لباس‌های دست دوم به کشورهای آمریکای جنوبی ممنوع است. اگر می‌خواهید ممنوع بودن یک کالا را چک کنید، می‌توانید به لیست کالاهای ممنوع در اینجا مراجعه کنید.

کالاهایی با مسئولیت محدود

علاوه بر کالاهای ممنوع، کالاهایی وجود دارند که در دسته کالاهایی با مسئولیت محدود قرار می‌گیرند. به این معنا که فرستنده کالا را با مسئولیت خودش می‌فرستد و هر خطری که متوجه آن شود، به عهده فرستنده است و شرکت حمل هیچ‌گونه خسارتی را به خاطر آسیب دیدن کالاها پرداخت نمی‌کند. بطری‌های شیشه‌ای، وسایل سرامیکی، چینی، آثار هنری و جواهرآلات در این دسته قرار می‌گیرند. برای مشاهده لیست این کالاها کلیک کنید.

بسته بندی

اگر کالای شما در حین حمل و نقل آسیبی ببینند تنها در صورتی می‌توانید ادعای خسارت کنید که بتوانید اثبات کنید محموله شما در همان وهله اول درست بسته‌بندی شده بود، بنابراین درست بسته‌بندی کردن کالاها اهمیت ویژه‌ای دارند. توصیه می‌کنیم از جعبه‌ها و بسته بندی‌های دست دوم استفاده نکنید. از یک بسته‌بندی یا جعبه محکم و با دوام استفاده کنید، داخل جعبه را با فوم‌های ضربه‌گیر پر کنید، کالای خود را درون نایلون حبابدار بپیچید و درب جعبه را خوب مهر و موم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *