وبلاگ

چگونه وسایلمان را برای اسباب‌ کشی بسته بندی کنیم؟

اسباب کشی

اسباب کشی یکی از کارهای حساسی است که ذهن افراد را از جنبه‌های مختلفی درگیر خود می‌کند. اصلی‌ترین بحث در انجام یک اسباب‌کشی استاندارد بسته‌بندی صحیح و اصولی لوازم است. با انجام بسته‌بندی خوب، احتمال آسیب به وسایل در حین جابه جایی به حداقل خواهد رسید. از طرفی دیگر به کمک تجهیزات بسته‌بندی می‌توان با سرعت عمل بیشتری برای جمع کردن وسیله‌ها اقدام کرد. اگر شما نیز قصد اسباب‌ کشی را دارید، اما نگران آسیب دیدن وسایلتان در جابه جایی هستید، در این مقاله همراه ما باشید. چرا که قصد داریم در این مطلب به معرفی ملزومات بسته‌ بندی برای یک اسباب کشی استاندارد و اصولی بپردازیم.

ترفندهای بسته بندی برای اسباب کشی را نباید دسته‌کم گرفت. این ترفندها به شما در سریع‌تر شدن اسباب کشی کمک می‌کند. بسته بندی مناسب می‌تواند مانع از خسارت شده و روند اسباب‌کشی را کم هزینه‌تر کند. پیش از حتما درباره راه کارهای اسباب کشی بدون دردسر یا کم دردسر شنیده‌اید.

لوازم درست برای بسته بندی انتخاب کنید

بسته بندی لوازم در زمان جابجایی نیازمند برنامه ریزی است. بدین معنا که بدانید برای چه لوازمی‌چه نوع وسیله بسته بندی نیاز دارید یا اینکه چقدر زمان برای بسته بندی نیاز دارید. از برخی از نکات مهم در زمان بسته بندی عبارتند از:

از کارتن‌ با اندازه مناسب استفاده کنید

اولین مرحله برای جابه جایی تهیه وسایل مورد نیاز نظیر کارتن است. خرید کارتن باید با توجه لوازم و وسایلی که قرار است بسته بندی کنید، صورت بگیرد. نکته مهم این است که نباید کاذتن ها را بیش از اندازه سنگین کنید. وقتی لوازمی‌مثل کتاب‌ یا سایر وسایل سنگین را برای جابه‌جایی بسته‌بندی می‌کنید، آن‌ها را در کارتن‌های کوچک بسته‌بندی کنید.

اقلام سنگین را در قسمت پایین جعبه‌ها قرار دهید

در چیدن وسایل درون کارتن‌ها دقت کنید. در لایه زیرین هر بسته ابتدا وسایل سنگین را قرار دهید و سبکترها را بر روی آنها بچینید. این کار از وارد شدن آسیب احتمالی در حین جابه جایی جلوگیری می‌کند. اگر خودتان کامیون را بارگیری می‌کنید، برای تعادل، ابتدا سنگین‌ترین جعبه‌های خود را به سمت جلوی کامیون قرار دهید. این کار باعث افزایش تعادل ماشین در حال حرکت شده وتخریب‌ها و صدمات احتمالی را به کمترین مقدار ممکن خواهد رساند.

فضای خالی در کارتن‌ها باقی نگذارید

این جمله به معنای سنگین کردن بسته‌بندی‌ها نیست. وقتی صحبت از پر کردن فضای خالی درون کارتن‌ها می‌شود به این معناست که برای جلوگیری از جابه جایی و به هم خوردن وسایل، فضاهای خالی را پر کنید. هر چقدر وسایل در محل خود بهتر فیکس شده باشند و امکان جابه‌جایی درون جعبه را نداشته باشند، امکان آسیب کمتر می‌شود.

برای انجام این کار و صرفه جویی در هزینه‌ها می‌توانید جاهای خالی را با لباس، حوله یا کاغذ بسته بندی پر کنید. بعد از پر کردن کارتن به آرامی‌آنها را روی زمین تکان دهید، کارتن‌هایی که احساس می‌کنید شل یا نامتعادل هستند را جابه جا نکنید.

از قرار دادن درهم وسایل در کارتن خودداری کنید

برای بسته‌بندی بهتر است لوازم مختلف را در کارتن‌های اسباب کشی مخصوص همان اتاق قرار دهید و بر روی آن برچسب‌زده و سپس برای جابه‌جایی ببندید. این کار بسته‌بندی شما را سریع‌تر و باز کردن بسته‌بندی شما را بسیار آسان‌تر می‌کند. روی هر کارتن توضیحات لازم را بنویسید و شماره‌گذاری کنید. نگه‌داشتن فهرست موجود در یک دفترچه یادداشت کوچک، راه خوبی برای پیگیری آنچه بسته‌بندی کرده‌اید، است.

کارتن را به خوبی ببندید

بسته بندی محصولات با چسباندن درب کارتن اسباب کشی به پایان میرسد. لبه‌های کارتن را به خوبی چسب بزنید. اگر درب کارتن از وسط باز می‌شود میتوانید برای جلوگیری از باز شدن و ریختن وسایل چسب را دور تا دور کارتن بچسبانید. با این کار مانع از باز شدن کارتن می‌شوید.

بسته بندی وسایل آشپزخانه

برای یک بسته‌بندی ایده آل نحوه بسته بندی ظروف برای جابجایی را بیاموزید. دور هر ظرف کاغذ بسته بندی قرار دهید، سپس بسته‌های پنج یا شش تایی را با کاغذ بیشتری به هم بپیچید. از مقدار زیادی کاغذ یا محافظ حبابدار به عنوان بالشتک استفاده کنید تا ظروف را در جای خود فیکس کرده و مانع از جابه جایی شود.

کمد لباس را برای جابه جایی آماده کنید

چند گزینه مختلف برای بسته‌بندی لباس‌ها برای جابجایی وجود دارد. شما می‌توانید لباس‌های تا شده را در کارتن یا چمدان‌ قرار دهید. یا حتی می‌توانید آن‌ها را در کمد قرار دهید اگر کمد را برای جابه‌جایی خیلی سنگین نمی‌کند. هنگام بسته بندی کفش برای جابجایی، باید دقت کنید که آنها را بر روی هم نیاندازید.

ملزومات بسته بندی برای اسباب‌کشی استاندارد

بسته بندی وسایل اصول و قواعد خاص خود را دارد که با دانستن آن می توان اسباب کشی را به فرآیندی غیر آزاردهنده تبدیل کرد. استفاده از ملزومات بسته‌بندی در اسباب‌کشی کمک می‌کند، بتوانیم با سرعت و نظم بالا وسیله‌های خود را جمع‌آوری کنیم. از همه مهم‌تر به کارگیری وسایل مناسب جهت بسته‌بندی سبب می‌شود تا وسیله‌ها در حین جابه‌جایی دچار آسیب نشوند. از جمله مهم‌ترین و کاربردی‌ترین این موارد عبارتند از:

علاوه بر موارد نام برده شده در بالا وسیله‌های دیگری نظیر ماژیک، لیبل و غیره نیز می‌توانند در انجام یک بسته‌بندی اصولی مورد استفاده قرار بگیرند.

اهمیت استفاده از ملزومات بسته بندی اسباب‌کشی

کارتن اسباب کشی

ملزومات بسته‌‌بندی اسباب‌کشی مزایای بسیاری با خود به دنبال دارند. این مزایا سبب شده افراد در حین اسباب کشی به فکر استفاده از وسایل مخصوص در این زمینه باشند. برای درک ضروریت استفاده از این محصولات شما را با چند مزیت در ارتباط با این موضوع آشنا می‌کنیم:

  1. بالا بردن سرعت کار در طول بسته‌بندی، حمل و نقل و همچنین چیدن دوباره وسایل
  2. تضمین سلامت وسایل در طول جابه جایی
  3. ایجاد نظم در چیدمان و دسترسی اسان به وسایل مختلف
  4. امکان بسته‌بندی تمامی وسیله‌ها اعم از ظروف شکستنی، لوازم برقی، انواع لباس‌ها …
  5. حمل آسان و سریع اسباب و اثاثیه

طریقه بسته‌بندی وسایل حساس و شکستنی

برای جلوگیری از آسیب وسایل شکستنی، استفاده از مهارکننده‌های مناسب مثل نایلون حبابدار، روزنامه، سلفون یا یونولیت مفید خواهد بود. دور تمام ظروف و وسایل شکستنی پلاستیک‌های حبابدار یا روزنامه بپیچید.

در مرحله بعد آنها را در کارتن‌های با اندازه مناسب قرار دهید. طوری که در جای خود ثابت باشند و امکان جابه جایی آنها به کمترین حد ممکن برسد. اگر ظروف فضای باز داشته باشند با جابه جای کارتن احتمال برخورد آنها به یکدیگر و شکسته شدن بالا می‌رود.

پس تا حد امکان فاصله بین ظروف را با کمک روزنامه باطله یا محافظ‌های حبابدار پر کنید تا فضای خالی بین آنها باقی نماند. علاوه بر آن نوشتن کلمه شکستنی بر روی کارتن‌ها تاثیر زیادی در حمل آن‌ها با دقت بالا توسط کارگران دارد.

طریقه بسته‌بندی یخچال

اسباب کشی ایمن

اولین و مهم‌ترین مورد در خصوص بسته‌بندی یخچال خالی کردن محتویات درون و شستن کامل آن است. پس از این کار تمامی کشو‌ها و درب یخچال با چسبی که تهیه کرده‌اید چسبانده می‌شود. علاوه بر آن کابل نیز باید جمع شده و با چسب به بدنه یخچال چسبانده شود. برای جلوگیری از ماندن اثر چسب بر روی وسایل می توانید با کمک طناب آنها را ثابت کنید و برای جمع کردن سیم وسایل از بست های کمربندی استفاده کنید. سپس دور تا دور یخچال با محافظ حبابدار به صورت محکم بسته بندی می‌شود. با انجام تمامی این کارها می‌توانید یخچال خود را با خیال راحت جابه‌جا کنید.

طریقه بسته‌بندی ماشین لباس شویی و ظرف شویی 

 ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی از جمله وسایل برقی حساس و گران هستند. برای بسته بندی کردن این وسایل، قبل از هر چیزی شلنگ و لوله‌های این دو وسیله باید جدا و جمع‌آوری شوند. پس از آن به کمک پلاستیک حباب‌دار کل بدنه دستگاه پوشانده شده و با چسب ثابت نگه داشته می‌شود. دقت کنید تا پلاستیک حبابدار در تمامی گوشه‌ها و مناطق حساس قرار داده شود. این کار باعث می شود که وسایل در حین جابه جا دچار خراش یا ضرب دیدگی نشوند.

طریقه بسته‌بندی وسایل حساس و شکستنی

اغلب افراد در طول اسباب کشی با شکسته شدن یک یا چند تا از ظروف خود مواجه می‌شوند. تنها چاره برای جلوگیری از این موضوع استفاده از مهار کننده‌های مناسب مثل نایلون حبابدار، روزنامه، سلفون ، یا یونولیت است. دور تمامی ظروف و وسایل شکستنی پلاستیک‌های حبابدار یا روزنامه بپیچید. در مرحله بعد آنها را در کارتن‌های با قطع مناسب قرار دهید. طوری که در جای خود ثابت باشند و امکان جابه جایی آنها به کمترین حد ممکن برسد. اگر ظروف فضای باز داشته باشند با جابه جای کارتن احتمال برخورد آنها به یکدیگر و شکسته شدن بالا میرود. پس تا حد امکان فاصله بین ظروف را با کمک روزنامه باطله و یا محافظ‌های حبابدار پر کنید تا فضای خالی بین آنها باقی نماند. علاوه بر آن نوشتن کلمه شکستنی بر روی کارتن‌ها تاثیر زیادی در حمل آن‌ها با دقت بالا توسط کارگران دارد.

طریقه بسته‌بندی تلویزیون

بسته-بندی-تلویزیون

تلویزیون از دیگر وسیله‌های مهم منزل است که در اسباب‌کشی با حساسیت بالایی باید جابه‌جا گردد. برای بسته‌بندی آن استفاده از محافظ حبابدار الزامی است. با پیچیدن آن دور تا دور تلویزیون مانع از اعمال ضربه و شکستگی در تلویزیون خواهید بود. توجه داشته باشید که محافظ حبابدار بعد از اتمام کار باید چسب زده شود تا حین اسباب‌کشی مشکلی پیش نیاید.

طریقه بسته‌بندی مبلمان

حتما در خرید پلاستیک حبابدار برای اسباب کشی متراژ مبلمان خود را نیز در نظر بگیرید. اگر نگران کنده شدن رنگ چوب و شکستن پایه‌های مبلمان خود هستید این کار کمک بزرگی برای سالم ماندن وسیله‌های شما در حین جابه جایی خواهد کرد. پلاستیک حبابدار را دور تا دور پایه میز و مبل‌های خود پیچیده و با چسب نواری پهن آن‌ها را محکم کنید. با این روش هم وسایل آسیب نمی بینند و هم در طول جابه جایی کثیف نخواهند شد.

خرید تجهیزات بسته‌ بندی اسباب کشی

حالا که با انواع تجهیزات بسته‌‌بندی اسباب کشی و ضرورت استفاده از آن‌ها آشنا شدید نوبت به تهیه آن‌ها می‌رسد. زودپک یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌های ارائه دهنده لوازم بسته‌بندی است. تمامی افراد می‌توانند هرچه که در این زمینه نیاز دارند به صورت آنلاین یا حضوری سفارش داده و خریداری کنند.

اگر سلامت اسباب و اثاثیه برای شما اهمیت زیادی دارد همین حالا نسبت به تهیه هر آنچه نیاز دارید با بهترین قیمت اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر یا راهنمایی در خرید می‌توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. برای داشتن اسباب کشی راحت و سریع و منظم باید شرکت مناسب برای حمل و نقل را نیز پیدا کرد.

آشنایی با بهترین شرکت‌ های باربری برای اسباب کشی ایمن در تهران

یادداشت پایانی؛ ترفندهای بسته بندی برای اسباب کشی؛ ساده‎‌تر جابه جا شوید!

اسباب کشی یکی از کارهایی است که ذهن افراد را از جنبه‌های مختلفی درگیر خود می‌کند. اصلی‌ترین بحث در انجام یک اسباب‌کشی استاندارد بسته‌بندی صحیح و اصولی لوازم است. با انجام بسته‌بندی خوب، احتمال آسیب به وسایل در حین جابه جایی به حداقل خواهد رسید. از طرفی دیگر به کمک تجهیزات بسته‌بندی می‌توان با سرعت عمل بیشتری برای جمع کردن وسیله‌ها اقدام کرد.

چه نوع وسایلی برای اسباب کشی نیاز داریم؟

کارتن، چسب، سلفون و هر آنچه به بسته بندی محکم‌تر کمک می‌کند.

از کجا لوازم اسباب کشی را بخریم؟

سامانه زودپک عرضه کننده لوازم بسته بندی است که می توانید با مراجعه به وبسایت آن؛ هر نوع کالای مورد نظرتان را تهیه کنید.

برای جابجایی ایمن چه کنیم؟

وسایل را دسته بندی کنید. هر دستهاز از وسایل را در کارتن های مجزا با بسته بندی مناسب خودش قرار دهید.

[title text=”ابزار مورد نیاز برای اسباب کشی”]

[ux_product_categories style=”overlay” columns=”6″ slider_nav_style=”simple” slider_nav_position=”outside” ids=”192,1069,1211,1103,1063,1169,1000″ image_height=”100%” image_radius=”100″ image_overlay=”rgba(0, 0, 0, 0.19)” image_hover=”overlay-remove-50″ image_hover_alt=”zoom” text_pos=”middle” text_size=”large” text_hover=”bounce”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *