وبلاگ

بسته بندی لوازم آرایشی

بسته بندی و ارسال لوازم آرایش

یکی از تاثیر گذارترین عوامل در افزایش فروش، بسته‌بندی درست و اصولی هر محصول است. بسته‌بندی محصولات باعث کاهش احتمال آسیب و در نتیجه کاهش ضرر ناشی از ارسال و جابه جایی خواهد بود.

اما در این میان بسته‌بندی لوازم آرایش اهمیت دوچندانی دارند. چرا که علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا و لوکس، بسته‌بندی این نوع از محصولات در کیفیت نهایی آن‌ها نیز موثر است. از جمله مهم‌ترین ابزارهای بسته بندی و ارسال لوازم آرایش، که توسط فروشگاه‌های آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند: نایلون حبابدار، سلفون استرچ و کارتن‌های پستی در سایزبندی‌های کوچک است.

کارتن های پستی سایز نیم، کارتن پستی سایز یک ، کارتن پستی سایز دو و کارتن پستی سایز سه از لحاظ ابعادی گزینه‌های خوبی برای بسته‌بندی لوازم آرایشی هستند. اکنون که تا این بخش از مقاله همراه ما بوده‌اید در خواندن دیگر قسمت‌ها نیز ما را دنبال کنید تا شما را با جزئیات و نکات کلیدی کارتن مناسب برای بسته بندی و ارسال لوازم آرایش بیشتر آشنا کنیم.

لوازم مورد نیاز در بسته‌ بندی و ارسال لوازم آرایش

لوازم آرایشی مرغوب ارزش مادی بالایی دارند. بنابراین تولیدکنندگان و فروشندگان برای نشان دادن ارزش آن‌ها اولین قدم را با انتخاب لوازم بسته بندی شیک و مناسب برمی‌دارند. علاوه بر آن گران بودن لوازم آرایش به تولیدکننده‌ها این اجازه را می‌دهد تا با دست بازتری لوازم بسته بندی را خریداری کنند.

به عنوان مثال برای داشتن یک بسته‌بندی لاکچری استفاده از جعبه‌های تزیین شده با چاپ‌های باکیفیت و روکش‌های گران صرفه اقتصادی خواهد داشت.

در کنار طیف گسترده انواع لوازم بسته‌بندی چند مورد از وسیله‌ها محبوبیت بالایی را بین تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات آرایشی و بهداشتی دارند. حال فروشگاه های آنلاین لوازم آرایشی برای حفظ کیفیت بسته بندی اصلی محصول، جلوگیری از آسیب‌های احتمالی و مراقبت حداکثری از محصولات معمولا تلاش می‌کنند تا آنها را با بهترین متریال و در بهترین شکل ممکن بسته بندی کنند تا احتمال هر نوع آسیب دیدگی و شکستگی در محصولات را کاهش دهند. از جمله مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

کارتن پستی در ابعاد مناسب برای لوازم آرایشی

اگر شما قصد فروش اینترنتی محصولات آرایشی را دارید باید به فکر تهیه کارتنی برای پست کردن محصولاتتان باشید. مناسب‌ترین گزینه در این شرایط تهیه کارتن پستی در ابعاد مناسب است. زیرا کارتن‌های پستی دارای قسمت‌های مجزایی برای نوشتن نام و نشانی فرستنده و گیرنده هستند.

از طرفی دیگر این کارتن‌ها دارای ابعاد استانداردی بوده و در صورت خریداری از شرکت‌های معتبر از کیفیت خوبی نیز برخوردار خواهند بود. کارتن پستی سایز نیم با داشتن ابعاد ۱۹ × ۱۰ × ۹ سانتی متر گزینه بسیار خوبی برای محصولات ظریف و کوچک است.

همچنین شما می‌توانید از کارتن پستی سایز ۱، کارتن پستی سایز 2 و کارتن پستی سایز 3 نیز برای بسته بندی لوازم آرایش با سایز کوچک استفاده کنید. ابعاد این کارتن‌ها به ترتیب ۱۰ × ۱۰ × ۱۵ – ۱۰ × ۲۰ × ۱۵ – ۱۵ × ۲۰ × ۲۰ سانتی متر هستند.

لوازم آرایشی

چرا از نایلون حبابدار برای ارسال لوازم آرایشی استفاده کنیم؟

گاهی اوقات ظروف لوازم آرایشی بسیار ظریف و شکننده هستند. بنابراین بسته بندی آن‌ها از حساسیت بالایی برخوردار است. پس اگر شما قصد بسته بندی لوازمی مثل عطر و ادکلن یا دیگر موارد از این قبیل را دارید توصیه می‌کنیم قبل از قرار دادن در کارتن اصلی حتما از نایلون حبابدار استفاده کنید. نایلون حبابدار به دلیل داشتن حباب از وارد شدن هر گونه ضربه و فشار و در نتیجه آسیب دیدن محصولات آرایشی در جعبه‌های جلوگیری می‌کند.

سلفون استرچ برای لوازم آرایشی بهداشتی

سلفون استرچ از دیگر لوازم ضروری در بسته‌بندی و ارسال لوازم آرایش است. سلفون استرچ به نایلونی نازک و ظریف گفته می‌شود که معمولا دور تا دور کارتن بسته‌بندی پیچیده می‌شود. هدف از استفاده این نایلون جلوگیری از نفوذ آب، رطوبت، گرد و غبار و … به درون بسته بندی است. سلفون استرچ معمولا در کیفیت‌، ضخامت، طول و عرض مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود.

نکات کلیدی در بسته بندی و ارسال لوازم آرایش

همان طور که گفته شد بسته‌بندی لوازم آرایشی اهمیت بالایی دارند. توجه داشته باشید که منظور از یک بسته‌بندی خوب توجه به تمامی نکات و موارد ضروری در این خصوص است.

به عنوان مثال فروشندگان باید یک بسته بندی لوکس و زیبایی را در عین حال که کیفیت بالایی دارد، طراحی و خریداری کنند. در این مسیر با در نظر گرفتن یک سری نکات می‌توان با کمترین هزینه بهترین بسته بندی را ایجاد کرد. در زیر چند مورد از موثرترین نکات کلیدی را برای این منظور گردآوری و معرفی کرده‌ایم:

  • استفاده از سلفون برای جلوگیری از مخدوش شدن جعبه اصلی محصول و یا آسیب رسیدن به بدنه محصولات در زمان حمل و نقل.
  • استفاده از نایلون حبابدار برای مهار محصول شکستنی و جلوگیری از شکستگی و یا ایجاد آسیب بر روی محصول و جعبه هر محصول
  • استفاده از کارتن مناسب و محکم که به درستی محصول در ون آن جا شده و برای ارسال آماده شود. لازم است درون هر کارتن محصولات به خوبی مهار شوند تا از جابه جایی آنها در زمان ارسال جلوگیری شود.
    استفاده از کارتن کوچکتر از محصول، و بستن درب کارتن به صورت نیمه باز ظاهر ناخوشایندی را ایجاد کرده و عدم رضایت مشتری را در پی داشته باشد.
    همچنین بسته بندی بزرگتر از محصول علاوه بر هزینه بیشتر باعث آزاد بودن محصول درون جعبه خواهد شد. به طوریکه محصول به راحتی در جعبه حرکت خواهد کرد که احتمال افزایش آسیب را خواهد داشت و یا برای جلوگیری از این مورد نیاز به صرف هزینه بیشتر برای مهار محصول درون کارتن خواهد بود.

قیمت بسته‌ بندی لوازم آرایش

لوازم آرایش کالاهای ارزشمندی برای خریداران هستند. بنابراین مشتریان حاضرند تا مبلغ بالایی را بابت تهیه آن پرداخت کنند. این موضوع سبب شده تا فروشندگان بتوانند از محصولات و جعبه‌های بسته بندی با کیفیت و تنوع بالایی استفاده کنند. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که بسته‌بندی لوکس و زیبا می‌تواند کمک بزرگی در فروش بالای محصولات آرایشی داشته باشد.

در حقیقت پرداخت هزینه بابت بسته بندی شکیل و زیبای محصولات نوعی تبلیغ برای بازاریابی و جذب مشتری بیشتر خواهد بود. برای اطلاع از قیمت انواع کارتن پستی در سایزبندی‌های مختلف و هر محصول دیگری که در این حوزه می‌تواند برای شما کار آمد باشد می‌توانید به وبسایت زودپک مراجعه نمائید.

بستهبندی

نحوه بسته بندی لوازم آرایش برای ارسال به دست مشتری

آنباکسینگ از جمله مهم‌ترین مراحل در فروش اینترنتی کالاها است. به خصوص اینکه محصولات آرایشی برای مصرف‌کنندگان جز کالاهای لوکس و گران بوده و خریداران انتظار دارند تا در تحویل اجناس با بسته‌بندی شیک و لوکسی روبرو شوند.

اما نکته مهمی که در این میان نباید فراموش کرد توجه به هدف اصلی بسته‌بندی است. به این معنا که بسته‌بندی در قدم اول با هدف جلوگیری از وارد شدن آسیب به محتویات درون آن انجام می‌شود. طبق این گفته توصیه می‌شود در بسته‌بندی لوازم آرایش برای ارسال مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول، خرید پاکت پستی برای ارسال لوازم آرایش

اولین کار در داشتن یک بسته بندی استاندارد و اصولی بررسی نوع نیاز محصول است. آیا محصول شما شکستنی است و نیاز به بسته‌بندی دارید تا از شکستگی آن جلوگیری کنیم؟ آیا محصول باید از تکان‌های شدید، حرارت،رطوبت و ضربات محافظت شود؟ آیا محلولی را دارید ارسال می‌کنید که ممکن است ریزش داشته باشد؟

بعد از مشخص شدن نوع محصولات ی که برای بسته بندی نیاز دارید، به شرکت‌های فروش اقلام بسته بندی مراجعه کرده و هر آنچه را که متناسب با شرایط محصول سفارش گذاری و خریداری کنید.
معمولا به دلیل شکننده و حساس بودن محصولات آرایشی استفاده از نایلون حبابدار با هدف جلوگیری از وارد شدن ضربه به محتویات درون توصیه می‌شود. همچنین باید کارتن پستی در ابعاد مناسب را تهیه کرده و لوازم آرایشی را درون آن قرار دهید.
استفاده از پاکت پستی نایلون مشکی، پاکت پستی حبابدار، پاکت پستی متالایز، سلفون استرچ و حتی لیبل نیز توصیه می‌شود که پیش‌تر به بررسی تک تک این موارد خواهیم پرداخت.

مرحله دوم، قرار دادن لوازم آرایش در پاکت‌ها و جعبه‌های خریداری شده

بعد از اینکه لوازم بسته‌بندی مورد نیاز خریداری شد نوبت به قرار دادن محصولات درون آن‌ها می‌رسد. توجه داشته باشید که ترتیب استفاده از لوازم بسته‌بندی اهمیت بالایی داشته و در صورت عدم رعایت این نکته هزینه‌های مربوط به بسته بندی به هدر خواهد رفت. سعی کنید لوازم را به شکل مرتب و ایستاده درون جعبه یا پاکت قرار دهید.

مرحله سوم، استفاده از پاکت پستی در ابعاد مناسب

بعد از اینکه با رعایت نکات ایمنی محصولات آرایشی خود را بسته‌بندی کردید باید آن‌ها را دورن پاکت پستی قرار دهید. پاکت پستی دارای قسمت‌های جداگانه‌ای به منظور نوشتن آدرس و مشخصات گیرنده و فرستنده است. همچنین بر روی این پاکتها محل الصاق تمبر نیز به صورت جداگانه تعیین شده است. بنابراین فرستنده‌ها می‌توانند با سرعت عمل و نظم بیشتری نسبت به بسته بندی و ارسال لوازم آرایشی اقدام کنند.

بسته بندی و ارسال لوازم آرایشی

مرحله چهارم، نوشتن جزئیات و نکات ضروری بر روی کارتن بسته بندی

به عنوان آخرین مرحله توصیه می‌کنیم که بر روی کارتن پستی نکات و جزئیاتی که فکر می‌کنیم در سالم رسیدن آن به دست مشتریان نیاز است را یادداشت کنید.

استفاده از لیبل در این مرحله می‌توان به کار شما نظم دهد. به عنوان مثال لیبلی را بر روی کارتن پستی بچسبانید و بر روی آن جمله‌ای مثل ’’شکستنی است’’ یا ’’با احتیاط حمل شود’’ را یادداشت کنید.

لوازم مورد نیاز در بسته‌بندی و ارسال لوازم آرایش

همان طور که گفته شد تهیه لوازم مناسب و استاندارد در بسته بندی محصولات آرایشی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و اولین کاری است که هر آنلاین شاپی باید قبل از اقدام به کار به آن توجه کند. اما سوالی که در این میان برای افراد ایجاد می‌شود این است که لوازم مورد نیاز در بسته‌بندی و ارسال لوازم آرایش چیست؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه مطلب همراه ما باشید:

نایلون حبابدار

نایلون حبابدار به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از ضربه و فشار مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای بسته‌بندی محصولات آرایشی حساس به ضربه استفاده از این گزینه توصیه می‌شود. شما می‌توانید محافظ حبابدار را در عرض‌های ۱ متری، ۵۰ و یا ۲۵ سانتی‌متری خریداری کنید. همچنین قیچی کردن آن‌ها در ابعاد مورد نیاز کاربران نیز ممکن است. به منظور استفاده از این وسیله باید آن را دور تا دور محصول بپیچانید. به منظور فیکس کردن نایلون حبابدار در اطراف محصولات می‌توانید از چسب نواری نیز کمک بگیرید.

پاکت پستی حبابدار

پاکت‌های پستی حبابدار از دیگر انواع پاکت‌ها هستند که به دلیل وجود لایه داخلی حبابدار محافظت خوبی را می توانند از محصولات داشته باشند.

این پاکت‌ها در سایزهای مختلف تولید می‌شوند و بر اساس نیاز می‌توان سایز مناسب را خریداری نمود. دارا بودن یک لایه حبابدار نیاز شما به استفاده از محافظ حباب‌دار را بر طرف کرده و محافظت خوبی از محصول در برابر ضربات خواهد داست.

پاکت ارسال لوازم آرایشی

پاکت پستی متالایز

به پاکت‌های پستی که درون آن‌ها با یک لایه فلز (آلومینیوم) پوشانده شده باشد، پاکت پستی متالایز می‌گویند. اگر لوازم آرایشی که قصد بسته‌بندی و ارسال آن را دارید، به نور و رطوبت حساس است توصیه می‌کنیم حتما آن را درون پاکت متالایز قرار دهید. چرا که این پاکت‌ها در برابر نفوذ آب و نور مقاوم بوده و در ابعاد مختلفی مثل A5، A4، A3 و … تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

پاکت پستی نایلون مشکی

از دیگر مواردی که استفاده از آن‌ها در بسته‌بندی و ارسال لوازم آرایشی خالی از لطف نیست، پاکت پستی نایلون مشکی است. همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد این پاکت دارای یک لایه نایلونی است که در بخش داخلی پاکت لمینه شده است مقاومت خوبی در برابر عوامل خارجی و محیطی در محافظت از محتویات درون خود دارد. این پاکت‌ها در مقایسه با پاکت پستی متالایز از قیمت مناسبی برخوردار بوده و در شرایطی که محصولات آرایشی حساسیت کمتری در برابر نور و نفوذ آب دارند استفاده از آن‌ها توصیه می‌شود.

لیبل

لیبل‌ها یا همان برچسب‌های کاغذی کمک می‌کنند تا فرستنده نکات مورد نیاز را بر روی آن‌ها یادداشت کرده و بر روی بسته خود بچسباند. استفاده از لیبل علاوه بر تسهیل کار سبب می‌شود تا بسته‌بندی شما مرتب به نظر برسد. شما می‌توانید از تکنیک‌های چاپ برای نوشتن یا طراحی هر شکل یا لوگویی بروی لیبل‌ها کمک بگیرید. اگر مدام در حال بسته بندی و ارسال لوازم آرایشی هستید استفاده از دستگاه لیبل‌ زدن در سرعت‌ بخشیدن به کار شما موثر خواهد بود.

سلفون استرچ

به نایلون‌های شفافی که با هدف محافظت از اشیا در برابر نفوذ آب و گرد و خاک استفاده می‌شوند، سلفون استرچ گفته می‌شود. این نایلون‌ها در ضخامت و عرض مختلفی در بازار به فروش می‌رسند. شما می‌توانید به عنوان مرحله آخر در بسته‌بندی از سلفون استرچ با هدف افزایش کیفیت بسته‌های خود کمک بگیرید.

کلام آخر

اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار اصولی و پرسودی هستید در کنار توجه به کیفیت باید داشتن بسته‌بندی استاندارد و زیبای را نیز مهم تلقی کنید. در این مقاله کارتن پستی سایز نیم الی کارتن پستی سایز 3 و نایلون حبابدار و سلفون استرچ را به عنوان پرکاربردترین محصولات به منظور بسته‌بندی لوازم آرایشی و بهداشتی معرفی کردیم.

شما می‌توانید تمامی این محصولات را، از طریق سامانه لوازم بسته‌بندی زودپک تهیه کنید. زودپک سعی دارد تا تنوع بالایی از انواع محصولات بسته بندی را با کیفیت فوق‌العاده بالا متناسب با خواسته مشتریان تهیه کرده و به فروش برساند. از دیگر مزایای خرید از طریق این سامانه می‌توان به خرید آنلاین اشاره کرد.

بنابراین شما نیازی به صرف وقت و هزینه بابت مراجعه حضوری را نخواهید داشت. در صورت نیاز به کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد محصولات بسته بندی سفارشی می‌توانید با مسئولان فروش مربوطه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *