مقالات اسباب کشی

بسته بندی وسایل آشپزخانه برای اسباب کشی بدون آسیب دیدگی

بسته بندی لوازم آشپزخانه

می‌توان اسباب کشی را به یک کار حماسی تشبیه کرد. بسته بندی کردن وسایل آشپزخانه کار پر زحمت و در عین حال پر تنشی است. چرا که می‌بایست حسابی حواستان را جمع کنید تا مبادا آسیبی به وسایلتان برسد. هیچ کس دلش نمی‌خواهد با جعبه هایی مواجه شود که محتویات آن یا شکسته اند یا آسیب دیده اند. پس ارزشش را دارد که زمان کافی صرف کنید و با دقت و احتیاط وسایلتان را بسته بندی کنید، تا در کمال صحت و سلامت به مقصد برسند.

اگر برای بسته بندی کردن وسایل آشپزخانه تان از لوازم مناسبی استفاده کنید، هم در وقتتان صرفه جویی می‌شود، هم از میزان استرس و تنش تان کاسته خواهد شد، مخصوصاً زمانی که مشغول بسته بندی کردن وسایل آشپزخانه هستید. حجم زیادی از لوازم شکستنی خانه در آشپزخانه است (کاسه، بشقاب ها و حتی لوازم برقی).

به علاوه در آشپزخانه وسایلی وجود دارند که اگر به درستی بسته بندی نشوند یا دور آن ها نایلون های حبابدار پیچیده نشود، می‌توانند خطر آفرین باشند. فرقی نمی‌کند که کل خانواده قرار است نقل مکان کنند یا فقط یکی از اعضای خانواده می‌خواهد از یک خوابگاه به خوابگاه دیگر اسباب کشی کند، برای شروع باید به دنبال جعبه هایی مناسب و با دوام بود. می‌توانید به سوپر مارکت محل بروید و با التماس از آن‌ها بخواهید تا جعبه های به درد نخورشان را به شما بدهند.

اما به هیچ وجه کار عاقلانه ای نیست. در عوض می‌توانید سری به صفحه محصولات ما بزنید و نگاهی به مجموعه بسته بندی ها ی مخصوص اسباب کشی ما بیندازید؛ جعبه هایی محکم و با دوام در سایز های مختلف به همراه مواد لازم برای بسته بندی اسباب و اثاثیه. حال بیایید به این موضوع بپردازیم؛ وسایل آشپزخانه را چگونه بسته بندی کنید که در حین اسباب کشی آسیبی نبینند؟

بسته بندی کردن چاقوها، کارد و چنگال

به هنگام بسته بندی کردن چاقوهای تیز باید دقت و احتیاط بیشتری به خرج دهید، شما که نمی‌خواهید افرادی که جعبه هایتان را جابجا می‌کنند، آسیبی ببینند. هر کدام از آن‌ها را با دقت درون نایلون های حبابدار بپیچید و حواستان باشد که لبه تیز چاقوها به سمت شما نباشند. بعد باید تمام چاقوها را در کنار هم قرار دهید و دورباره دورشان نایلون حبابدار بپیچید تا در خانه جدیدتان راحت تر بسته بندی ها را باز کنید و گیج و سردرگم نشوید.

باقی قاشق و چنگال ها را هم به همین ترتیب بسته بندی کنید، فقط یادتان باشد که قاشق ها را با هم، چنگال ها را با هم و کاردها را با هم بسته بندی کنید. پیچیدن چاقوها، کاردها و چنگال ها درون نایلون حبابدار یا کاغذ بسته بندی مانع از آن می‌شود که این وسایل نوک تیز بر روی سایر وسایلتان خط بیندازند. روی جعبه حاوی چاقو، کارد، قاشق و چنگال علامت بزنید و روی آن بزرگ بنویسید؛ وسایل تیز و برنده، تا هر کس که قرار است این جعبه ها را جابجا کند یا درشان را باز کند، بیشتر احتیاط کند.

در ضمن حواستان باشید که به هنگام بسته بندی کردن وسایل تیز و برنده همچون چاقو و کارد، بچه ها دور و برتان نباشند. وقتی چاقوها را از جایگاه همیشگی‌شان خارج می‌کنید و در فضای باز و بی حفاظ قرار می‌دهید، می‌توانند خطر آفرین شوند.  

بسته بندی بشقاب ها و ظروف سفالی (بسته بندی قابلمه در اسباب کشی)

هیچ کس خوش ندارد که در خانه جدیدش با این صحنه روبرو شود؛ کاسه و بشقاب هایی که ترک خورده اند یا لب پر شده اند. کاسه و بشقاب ها بسیار شکننده اند و درست بسته بندی کردن آن ها اهمیت بسزایی دارد. به علاوه این ظروف وزن زیادی دارند و جعبه را سنگین می‌کنند، پس حواستان باشد که برای بسته بندی این ظروف حتماً از جعبه هایی محکم و مقاوم استفاده کنید.

اگر از محکم بودن جعبه اطمینان ندارید، می توانید کف آن را چسب بزنید. اما بهتر است از جعبه های مقوایی دوجداره برای این منظور بهره بگیرید. بعد از چسب زدن انتهای جعبه، می‌توانید یک لایه نایلون حبابدار در کف آن بگذارید و کاسه یا بشقاب را روی آن بچینید و قبل از گذاشتن ظرف بعدی، یک لایه دیگر نایلون حبابدار روی آن بگذارید و تا آخر همین کار را تکرار کنید.

باید تمامی ظروف را با استفاده از نایلون حبابدار از یکدیگر جدا کنید و به این ترتیب از آن ها محافظت کنید. برای محافظت بیشتر می توانید از فوم های بسته بندی استفاده کنید. به کارگیری فوم های ضربه گیر به شما اطمینان خاطر می‌دهد که ظروف به هنگام حمل و نقل در کامیون یا جابجایی توسط کارگران روی هم نمی‌لغزند و در نتیجه در حین اسباب کشی آسیب نبینند، در ضمن روی جعبه حتماً بنویسید؛ شکستنی.  

بسته بندی کردن بطری‌های شیشه‌ای

ما در مجموعه بسته بندی های مخصوص وسایل آشپزخانه 4 جعبه برای بسته بندی کردن بطری‌های شیشه ای در نظر گرفته‌ایم، چرا که می‌دانیم بسته بندی کردن این بطری ها کار سخت و دشواری است. برای محافظت بیشتر می‌توانید بطری ها را درون نایلون حبابدار یا روزنامه باطله بپیچید اما خیالتان راحت باشد، استفاده از این جعبه ها یک راهکار مناسب و کارآمد برای جابجا کردن بطری های شیشه ای است.

بسته بندی کردن قابلمه و ماهیتابه وقتی قابلمه ها و ماهیتابه ها را بسته بندی می‌کنید، هیچ دلتان نمی‌خواهد که بر روی هم خط و خش بیندازند. یک راهکار ارزان قیمت و هوشمندانه این است که روزنامه باطله در کف جعبه بگذاریذ و بزرگ ترین قابلمه را روی آن قرار دهید.

درون قابلمه را باز روزنامه باطله بگذارید و قابلمه بعدی را (یک سایز کوچک تر از قابلمه) روی آن بگذارید و به همین ترتیب عمل کنید تا تمام قابلمه ها درون هم قرار گیرند. حال گوشه روزنامه ها را جمع کنید و با نوار چسب در بالای آخرین قابلمه به هم بجسبانید تا محافظت بیشتری از آن ها کرده باشید.  

بسته بندی کردن لوازم برقی

با توجه به این که لوازم برقی مثل مایکروفر و آرام‌پز گران قیمت هستند، باید تمام تلاشتان را بکنید تا مبادا در حین اسباب کشی آسیب دیده یا بشکنند. کف جعبه را با فوم های ضربه گیر یا روزنامه باطله بپوشانید. بخش‌های مختلف هر دستگاه را که شکستنی است یا خیلی محکم در جایش ثابت نشده است، مثل بشقاب شیشه ای مایکروفر، در و سایر قسمت‌های شکستنی را از دستگاه جدا کرده و جداگانه بسته بندی شان کنید.

برای محافظت بیشتر می‌توانید آن‌ها را درون نایلون حبابدار بپیچید. لوازم برقی را درون جعبه بگذارید و تا جایی که می‌توانید فضاهای خالی جعبه را با نایلون حبابدار و فوم ضربه گیر پر کنید تا لوازم برقی در حین جابجایی تکان نخورند و آسیبی نبینند. روی جعبه بنویسید “شکننده” یا “شکستنی” و با دقت درب جعبه را با نوار چسب مهر و موم کنید. وقتی این لوازم سنگین با شکل و شمایل عجیب و غیر عادی را بسته بندی می‌کنید، مواظب کودکان باشید، آن ها را از محیط دور کنید تا آسیب نبینند.  

انواع جعبه های بسته بندی

جعبه ها از حیث مواد سازنده، شکل و ابعاد، قدرت و استحکام با یکدیگر تفاوت دارند. جعبه های مقوایی محکم و مقاوم یک گزینه ایده آل برای بسته بندی کردن اسباب و اثاثیه خانه هستند، چرا که محکم و بادوام بوده و می‌توان به راحتی آن ها را با کمک نوار چسب مهر و موم کرد. مبادا به اشتباه تصویر کنید که جعبه هر چه بزرگ تر باشد، بهتر است! گاهی اوقات قرار دادن لوازم در یک جعبه به مراتب کوچک تر اما هم سایز وسایل، سبب می‌شود وسایل در حین جابجایی محکم در جای خود قرار گرفته و در حین اسباب کشی آسیبی نبینند. اگر می‌خواهید ملزومات مربوط به اسباب کشی را مشاهده کنید، به این لینک مراجعه کنید.

سوالات متداول

اسباب کشی را از کجا شروع کنم؟

این سوالی است که شاید برای شما پیش آمده باشد که اسباب کشی را از کجا باید شروع کنیم. به صورت خلاصه اقدامات زیر را باید انجام دهید :

  •  برنامه ریزی
  • دسته بندی اثاثیه
  • تعیین شرکت حمل و نقل
  • تهیه اقلام مورد نیاز برای بسته بندی
  • برآورد هزینه های اثاث کشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *