وبلاگ

بسته بندی انواع محصولات + ایده های ناب بسته بندی

بسته بندی

محصولات بسته‌ بندی همان طور که از نام آن‌ها مشخص است با هدف بسته‌بندی کردن انواع مختلفی از اشیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته هدف از بسته‌بندی می‌تواند با توجه به شرایط و نیاز افراد متفاوت باشد. به این معنا که برخی از افراد بسته‌بندی محصولات را برای انبار کردن آن‌ها انجام می‌دهند.
این در حالی است که هدف از بسته بندی می‌تواند محافظت از اشیا در برابر آسیب‌های بیرونی و یا ایجاد ظاهر زیبا در بسته‌بندی‌ها به منظور ارسال محموله‌های پستی در خرید از آنلاین شاپ‌ها است. در هر صورت برای داشتن یک بسته‌بندی باکیفیت خرید محصولات استاندارد مورد نیاز از اهمیت دوچندانی برخوردار است. لازمه داشتن یک خرید مناسب و ایده‌آل داشتن شناخت کافی در مورد محصولات بسته بندی است. لذا سعی کرده‌ایم تا مطالب این مقاله را به معرفی انواع وسایل بسته‌بندی و امکان خرید آنلاین آن‌ها از وب سایت زودپک بپردازیم.

انواع محصولات بسته بندی

نیاز گسترده به داشتن یک بسته بندی استاندارد در حوزه‌های مختلف صنعتی، اداری، اسباب کشی، فروش‌های آنلاین و … سبب شده تا شاهد تنوع بالایی از این محصولات در بازار شویم. برای اینکه بتوانید مناسب‌ترین گزینه را با توجه به نیاز و انتظارات خود خریداری کنید بهتر است تا با انواع محصولات بسته‌بندی و مشخصات هر یک از آن‌ها آشنا شوید. در ادامه به معرفی و بررسی تک تک آن‌ها می‌پردازیم:

۱. کارتن‌های بسته‌ بندی

اولین وسیله‌ای که در صحبت در مورد ملزومات بسته‌ بندی به ذهن‌ها می‌رسد، کارتن است. کارتن‌ها نوعی جعبه‌های مقوایی هستند که به صورت ۳، ۵ و یا ۷ لایه تولید شده و قابلیت بسته‌بندی طیف گسترده‌ای از محصولات را دارند. برای اینکه تمامی افراد بتوانند از کارتن‌های بسته بندی استفاده کنند در ابعاد مختلفی (از سایز ۱ تا ۹) تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. امروزه کارتن‌هایی که در بازار وجود دارند را می‌توان در یکی از دسته‌های کارتن پستی، کارتن بدون چاپ یا کارتن اسباب کشی و کارتن با چاپ اختصاصی قرار داد.

۲. پاکت‌های بسته‌ بندی

نوع دیگری از محصولات بسته بندی که به صورت گسترده توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند، پاکت‌ها هستند. پاکت‌ها نیز در ابعاد مختلفی اعم از A4، A3، A5، B5 و ۱۲۰ تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند.
البته که بر اساس تقاضای بالای بازار و مزایای قابل توجه پاکت‌‌ها سبب شده‌اند تا امروزه شاهد تنوع بالایی از این وسیله‌های بسته بندی باشیم. وجه اشتراک اکثر پاکت‌ها در جنس لایه بیرونی آن‌ها بوده که در حالت استاندارد از جنس کاغذ سفید درجه یک هستند. اما تفاوتی که انواع پاکت‌های بسته بندی با یکدیگر دارند، جنس متفاوت لایه درونی آن‌ها است. با توجه به این موضوع می‌توان به چهار نوع پاکت بسته‌بندی موجود در بازار با نام‌های

اشاره کرد.

پاکت متالایز دارای یک لایه درونی متالایزی (مثلا آلومینیومی) بوده و از محتویات درونی در برابر نور، رطوبت و اشیا نوک تیز بیرونی محافظت می‌کند. این در حالی است که پاکت لمینه مشکی از یک لایه پلی اتیلنی ظریف مشکی رنگ داخلی تهیه شده و بهترین گزینه برای بسته بندی نامه‌ها و برگه‌های محرمانه اداری است. در مقابل پاکت نایلون مشکی وجود دارد که از لایه درونی نایلونی ضخیمی درست شده که و اغلب آنلاین شاپ‌ها از آن‌ها برای بسته بندی محصولات به خصوص پوشاک و انواع محصولات حجیم استفاده می‌کنند.

در نهایت نیز پاکت‌هایی با یک لایه نایلونی حبابدار وجود دارند که از اشیا درونی در برابر ضربه و فشار محافظت می‌کنند. این پاکت‌ها عموما برای بسته بندی محصولات ظریف و شکننده استفاده می‌شوند.

۳. محافظ حبابدار

یکی از کاربردی‌ترین و البته ضروری‌ترین محصولات بسته‌بندی برای جلوگیری از وارد شدن هر گونه آسیب به وسیله‌ها از قبیل شکستگی، خط و خش و … نایلون های حبابدار هستند. این محافظ‌ها از جنس نایلون‌هایی هستند که توسط حباب‌های هوا پوشیده شده‌‌اند و در عرض‌ها و متراژهای مختلف به صورت رولی به فروش می‌رسند. بنابراین کاربران می‌توانند مناسب‌ترین اندازه را خریداری کرده و دور تا دور هر آنچه که قصد بسته بندی آن را دارند، بپیچند. مهم‌ترین کاربرد نایلون حبابدار در بسته بندی وسیله‌ها در اسباب کشی است.

بسته بندی فروشگاهی

۴. سلفون بسته‌ بندی

سلفون بسته بندی که با نام نایلون‌های استرچ نیز شناخته می‌شوند از دیگر وسیله‌های مهم و پرکاربرد در صنعت بسته بندی هستند. مهم‌ترین مشخصه سلفون‌های بسته بندی داشتن ظاهر شفاف آن‌ها است که سبب شده امکان استفاده گسترده از آن‌ها در اغلب حوزه‌های بسته بندی فراهم شود.

به عنوان مثال امروزه از نایلون‌های استرچ برای بسته بندی مواد غذایی خانگی در کنار حوزه‌های صنعتی و اسباب کشی نیز استفاده می‌شود. مزیت استفاده از سلفون بسته بندی سبک بودن، شفافیت، خاصیت چسبندگی و ارتجاعی، ممانعت از ورود رطوبت و آلودگی به محتویات خود را می‌توان نام برد. سلفون‌ها نیز به صورت رولی فروخته شده و بر اساس کیفیت طبق ضخامت، شفافیت و … تعیین قیمت می‌شوند.

۵. سایر وسایل جانبی بسته بندی

دسته آخر از انواع وسایل بسته بندی به وسایل بسته بندی جانبی تعلق می‌گیرد. از جمله لوازم جانبی بسته بندی می‌توان به انواع چسب‌ها، کاتر، لیبل، لیبل زن، کارتن دوز، بست کمربندی و … اشاره کرد. تک تک این موارد در حوزه بسته بندی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تا حد زیادی در داشتن یک بسته بندی ایده‌آل، محکم و شکیل استفاده می‌شوند.

خرید آنلاین محصولات بسته بندی

توجه داشته باشید که محصولات بسته بندی باید از قیمت مناسبی برخوردار باشند. در غیر این صورت صرفه اقتصادی نداشته و استفاده از آن‌ها بی‌معنی خواهد بود. در کنار این موضوع کیفیت محصولات بسته بندی نیز از اهمیت دو چندانی برخوردار هستند. پیشنهاد ما برای کسانی که به دنبال باکیفیت‌ترین محصولات بسته بندی بوده و در عین حال تمایل دارند تا در هزینه‌ و زمان خود صرفه‌جویی کنند، خرید آنلاین از وبسایت زودپک است.

زودپک به عنوان یکی از پیشگامان حوزه فروش لوازم بسته بندی تنوع بالایی از این اقلام را نظیر انواع کارتن‌ها، پاکت‌ها، سلفون، نایلون حبابدار و وسایل جانبی مورد نیاز در این خصوص را در اختیار شما عزیزان به صورت آنلاین قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران فروش ما از طریق شماره ۷۲۱۴۲ – ۰۲۱ در تماس باشید.

بیشتر بخوانید : بسته بندی انواع کیف

جمع‌بندی

طیف گسترده محصولات بسته بندی در بازار سبب شده‌اند تا تمامی افراد بتوانند دقیقا آنچه را که با توجه به شرایط خود نیاز دارند انتخاب و خریداری کنند. اما این موضوع از طرفی دیگر سبب شده تا خریداران در انتخاب گزینه مناسب دچار سردرگمی شوند. در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با انواع محصولات بسته بندی آشنا کنیم. همان طور که گفته شد اقلام بسته بندی را می‌توان در پنج گروه کلی دسته بندی کرد:

  • کارتن (شامل کارتن‌های پستی، ساده و کارتن با چاپ اختصاصی)
  • پاکت (شامل متالایز، لمینه مشکی نایلون مشکی و حبابدار)
  • محافظ حبابدار
  • سلفون
  • وسایل جانبی مورد نیاز مثل انواع چسب‌ها، کاتر، لیبل، لیبل زن و …

کاربران می‌توانند تمامی این موارد را به راحتی از وبسایت زودپک به صورت آنلاین سفارش داده و در آدرس مورد نظر خود تحویل بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *