وبلاگ

نکات کلیدی در بسته‌بندی لوازم برقی برای اسباب‌کشی

بسته‌بندی لوازم برقی برای اسباب‌کشی

از نظر بسیاری از افراد اسباب‌کشی یکی از سخت‌ترین کارهایی است که باید انجام دهند. اسباب‌کشی که عموما با هدف تغییر محل زندگی انجام می‌شود نیاز به بسته‌بندی کلیه لوازم خانه را دارد. به این معنا که شما باید قبل از اسباب‌ کشی کلیه لوازم را به صورت اصولی بسته‌ بندی کنید تا در حین جابجایی آسیبی متوجه حال آن‌ها نشود. حال مهم‌ترین بخش در این خصوص مربوط به بسته‌بندی لوازم برقی می‌باشد. چرا که لوازم برقی از حساسیت فوق‌العاده بالایی برخوردار بوده و در عین حال گران قیمت هستند.

بنابراین کوچکترین آسیب در نتیجه بی‌دقتی می‌تواند شما را وادار به پرداخت هزینه‌های بالا برای تعمیر یا خرید مجدد آن بکند. اگر شما نیز جز دسته‌ای از افراد هستید که قصد اسباب‌کشی منزل را دارید و به همین دلیل دچار استرس و ترس شده‌اید حتما در خواندن این مقاله ما را همراهی کنید. چرا که این بار با آموزش بسته‌بندی وسایل برای اسباب کشی و به خصوص بسته‌بندی وسایل برقی در خدمت شما عزیزان هستیم.

لوازم مورد نیاز برای بسته‌بندی لوازم برقی برای اسباب‌کشی

قبل از پرداختن به موضوع آموزش بسته‌بندی وسایل برای اسباب‌کشی باید با لوازم مورد نیاز در این زمینه آشنا شد. چرا که بدون در دست داشتن لوازم بسته بندی برای اسباب کشی نمی‌توان یک بسته‌بندی خوب را انجام داد. ضروری‌ترین لوازم بسته بندی وسایل برقی عبارتند از:

آموزش بسته‌بندی لوازم برقی برای اسباب‌کشی

حساس‌ترین وسیله‌ها در اسباب‌کشی مربوط به لوازم برقی است. چرا که این وسیله‌ها گران بوده و کوچکترین ضربه می‌تواند باعث آسیب دیدن آن‌ها گردد. البته در صورتی که بسته‌بندی لوازم برقی با نهایت دقت و به صورت اصولی انجام شود دیگر نیازی به نگرانی نبوده و شما می‌توانید با خیال راحت برای جابجایی آن‌ها اقدام کنید. در زیر چند راهکار برای بسته بندی لوازم برقی را آموزش داده‌ایم:

بسته‌بندی یخچال و فریزر

یخچال مهم‌ترین وسیله برقی است که بسته‌بندی و جابجایی آن باید با نهایت دقت و حساسیت انجام شود. اولین کاری که در بسته‌بندی یخچال باید صورت بگیرد خالی کردن وسیله‌های درون آن است. وسیله‌ها شامل مواد خوراکی و غیر خوراکی از قبیل کشو و صفحه جداکننده طبقات هستند. از آنجایی که طبقات یخچال‌ها عموما از جنس شیشه بوده و احتمال شکستن آن‌ها در برابر ضربه وجود دارد توصیه می‌شود از نایلون حبابدار برای محافظت از آن‌ها استفاده کنید.

در مرحله بعدی باید سیم یخچال را توسط نایلون پوشانده و با چسب به بدنه یخچال بچسبانید. این کار مانع از پارگی یا آسیب دیدن سیم در حین جابجایی می‌شود. در نهایت نیز پیشنهاد می‌شود در یخچال را به کمک چسب پهن چسبانده و کل بدنه را با پلاستیک حبابدار بپوشانید. نایلون حبابدار مانع از وارد شدن هر گونه ضربه و خط و خش بر روی بدنه می‌شود. در صورتی که فریزر شما جدا از یخچال است همین کارها را باید برای آن نیز انجام دهید.

بسته‌بندی لوازم برقی
بسته‌بندی لوازم برقی

بسته‌بندی اجاق گاز

امروزه با روی کار آمدن اجاق‌گازهای صفحه‌ای، جابجایی گاز در حین اسباب‌کشی از بین رفته است. اما اگر گاز شما قابل جابجایی است باید بسته بندی آن نیز با رعایت اصول کاری انجام شود. قبل از هر کاری باید لوازم روی گاز را برداشته و درون کارتنی مناسب قرار دهید. از آنجایی که چدن‌های گاز نسبت به ضربه حساس نیستند نیازی به بسته‌بندی سفت و سخت آن‌ها نیست.

در مرحله بعدی اگر گاز شما دارای سیم برق است حتما آن را جمع‌آوری کرده و با یک چسب بر روی بدنه گاز فیکس کنید. سپس اطراف گاز را با نایلون حبابدار پوشش داده و به منظور محکم شدن آن از چسب پهن استفاده کنید. برخی از گازها دارای صفحه شیشه‌ای هستند. در این صورت حتما صفحه را از گاز جدا کرده و با دقت صفحه و لبه‌های آن را با محافظ حبابدار پوشش دهید.

بسته‌بندی ماشین لباسشویی و ظرفشویی

یکی دیگر از مهم‌ترین وسیله‌هایی که در بسته بندی وسایل برقی باید به آن توجه کرد، ماشین لباسشویی است. در بسته‌بندی ماشین لباس شویی توجه داشته باشید که بعد از قطع کردن اتصال‌ها لوله‌ها و مخزن آن به طور کامل تخلیه شده و آبی درون آن باقی نمانده باشد. چرا که آب باقی مانده در لوله‌های در حین جابجایی خارج شده و باعث آسیب رساندن به دیگر وسیله‌ها و حتی خود ماشین لباسشویی می‌شود.

در مرحله بعدی باید کلیه لوازم جانبی اعم از لوله‌ها، سیم و … جمع‌آوری شده و با چسب به بدنه دستگاه چسبانیده شوند. در نهایت نیز همانند بقیه لوازم برقی از نایلون حبابدار برای پوشاندن دیواره‌های آن استفاده کنید. اگر ماشین ظرفشویی دارید در بسته‌بندی آن نیز باید عین کارهایی که برای لباسشویی انجام داده بودید را تکرار کنید.

بسته‌بندی تلویزیون

تلویزیون به دلیل داشته صفحه شیشه‌ای و حساس به ضربه باید علاوه بر داشتن بسته‌بندی خوب در حین جابجایی نیز با دقت حمل شود. از آنجایی که تلویزیون دارای چندین کابل است توصیه می‌شود تمامی آن‌ها را به دقت و با آرامی جدا کرده و به صورت مرتب دسته کنید. برای اینکه حین جابجایی کابل‌ها گم نشوند حتما آن‌ها را بر روی پشت تلویزیون بچسبانید.

سپس از نایلون حبابدار برای بسته‌بندی تلویزیون با هدف جلوگیری از وارد شدن ضربه استفاده کنید. برای اینکه نایلون حبابدار حین جابجایی کنده نشود حتما از چسب پهن برای ثابت نگه داشتن آن کمک بگیرید.

بسته‌بندی لوازم برقی جانبی

علاوه بر وسایل برقی بزرگ مثل یخچال، تلویزیون و … شما باید به بسته بندی وسایل برقی دیگر از جمله فر، ماکروفر، سشوار، آبمیوه گیری، چرخ‌گوشت، سبزی خرد کنی و غیره نیز توجه کنید. از آنجایی که این وسیله‌ها کوچک بوده و وزن سبکی دارند بسته‌بندی و جابجایی آن‌ها به نسبت بقیه وسیله‌ها آسان‌تر خواهد بود.

تنها کاری که برای این منظور باید انجام دهید تهیه کارتن بسته‌بندی حمل بار در ابعاد مورد نیاز است. سپس هر کدام از این وسیله‌ها را به کمک نایلون حبابدار پوشش داده و درون کارتن قرار دهید. توجه داشته باشید که کارتن نباید بیش از حد سنگین شود تا در حین جابجایی پاره شده و محتویات درون آن بیرون بریزد.

کلام آخر

اکنون که با ضرورت داشتن یک بسته‌بندی مناسب برای محافظت از وسایل برقی در حین اسباب‌کشی و نحوه انجام آن آشنا شدید، می‌توانید وسیله‌های خود را بدون کوچکترین خسارت جابجا کنید. سامانه زودپک در این مسیر با هدف تامین لوازم بسته‌بندی برای اسباب‌کشی در کنار شما عزیزان خواهد بود.

شما می‌توانید هر آنچه که در این راستا نیاز دارید را با کمترین قیمت به صورت آنلاین از طریق زودپک سفارش داده و در کمترین زمان درب منزل خود دریافت کنید. اگر احساس می‌کنید در خرید خود نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر دارید کارشناسان فروش ما در خدمت شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *