مقالات اسباب کشی, کلینیک بسته بندی

نحوه بسته بندی وسایل اتاق خواب به هنگام اسباب کشی

اسباب کشی اتاق خواب

وقتی صحبت از اسباب کشی به میان میاد، بدون شک اتاق خواب با آن اسباب و اثاثیه سنگینش (تخت، کمد، میز توالت و …) کلی از وقت و انرژی شما را خواهد گرفت. لباس ها و وسایل داخل آن را هم نباید از قلم بیندازید. اگر یک خانواده پر جمعیت هستید، حتماً خانه تان بیش از یک اتاق خواب دارد و این یعنی زحمتتان دو چندان خواهد شد. با این اوصاف اگر یک رویکرد سیستماتیک در پیش بگیرید و مواد مناسبی برای بسته بندی اسباب و اثاثیه تان تهیه کنید، می توانید از زحمت و دردسر این پروژه بکاهید.  

اول از کارهای مهم تر شروع کنید.

قبل از هر کاری باید وسایل اتاق خواب را به چهار دسته تقسیم کنید؛

  • تختخواب
  • کمد، میز توالت و سایر اثاثیه اتاق خواب
  • لباس ها، روتختی، پتو و سایر لوازم سبک
  • حمام (البته اگر در اتاق خوابتان حمام دارید)

بسته بندی کردن هر یک از این وسایل چالش های خاص خود را دارند اما اگر خودتان را آماده کرده و مجموعه بسته بندی مناسبی را انتخاب کرده باشید، به حد کافی جعبه های کارتنی محکم و مقاوم در اختیار دارید و می توانید یک اسباب کشی بی دردسر و کم تنش را تجربه کنید.  

بسته بندی تختخواب (رخت خواب) در اسباب کشی

بسته بندی کردن تختخواب خیلی زمان‌بر تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید، بنابراین کار بسته بندی را به دقیقه نود موکول نکنید. اگر برایتان مقدور است در روزهای پایانی اقامت در خانه قدیمی‌تان بر روی یک تشک بادی یا تخت مسافرتی بخوابید. در ابتدا ملحفه ها، روتختی، روبالشتی و بالشت ها را از روی تخت بردارید و کناری بگذارید.

در مرحله بعد باید تشک را از روی کفی تخت بردارید و آن را درون ملحفه های پلاستیکی (از جنس پلی اتیلن) بپیچید تا مبادا اشیاء تیزی همچون لبه های میزتوالت تشک را پاره کنند یا در حین اسباب کشی کثیف شوند. ملحفه های پلی اتیلن کار جابجایی تشک حجیم شما را آسان خواهند کرد. پایه تخت شما یک چهارچوب فلزی یا چوبی دارد یا دو تکه است؟ اگر چهارچوب آن فلزی یا چوبی است، می‌توانید اجزای آن را مونتاژ کرده و بخش‌های هم اندازه را در کنار هم قرار داده، درون یک نایلون حبابدار بپیچید و چسب بزنید.

پیچ و مهره ها را هم درون یک کیسه زیپ دار بگذارید و روی آن برچسب بزنید تا مشخص شود که مربوط به پایه تخت است. اگر پایه تخت دو تکه است، دو بخش آن را از هم جدا کرده و کشوهای تخت را خالی کنید تا وزن آن به حداقل برسد. حال باید همان کاری را بکنید که برای محافظت از تشکتان انجام دادید؛ تخت را درون ملحفه های پلاستیکی بپوشانید تا در حین جابجایی آسیبی نبینند. در نهایت اگر تخت شما تاج دارد، آن را درون یک نایلون حبابدار بپیچید تا آسیب نبیند.  

کمد، میز توالت و سایر اثاثیه اتاق خواب

ابتدا باید کمد را خالی کنید. این نکته مهم را مد نظر داشته باشید؛ کمد را خودتان مونتاژ کرده اید یا به همین شکل از کارخانه خریده اید؟ اگر کمد را خودتان سرهم بندی کرده اید، زمانش رسیده تا با کمک پیچ گوشتی و آچار آلن اجزای آن را از هم باز کنید تا حمل و نقل آن آسان تر باشد و در کامیون حمل اثاثیه فضای کمتری را اشغال کند. پنل و درهای کمد را درون نایلون حبابدار یا ورقه های فومی بپیچید.

تمام پیچ و مهره ها را درون یک کیسه زیپ دار گذاشته و هر کدام را با چسب به پانل خودش بچسبانید تا گم نشوند. البته می‌توانید این کیسه را هم در کنار کیسه حاوی پیچ و مهره های تخت بگذارید اما حواستان باشد که با لیبل مشخص کنید که این پیچ و مهره ها مربوط به کدام بخش از کمد هستند تا بعدها به مشکل نخورید. کمدهایی را که نمی‌توانید دمونتاژ کرده و قطعاتشان را از هم جدا کنید، درون ورقه های فومی، نایلون حبابدار یا پتوهای مخصوص جابجایی اثاثیه چوبی بپیچید و بعد آن را درون کامیون بگذارید.

برای جابجایی کمد به حداقل دو نفر نیاز دارید و بهتر است برای جلوگیری از هر گونه آسیب احتمالی از یک وسیله چرخ دار استفاده کنید. اگر کارها را شرکت های فعال در زمینه اسباب کشی سپرده اید، جای نگرانی نیست، آن‌ها همه کارها را مدیریت خواهند کرد اما اگر قرار است خودتان اسباب کشی کنید، باید یک وسیله چرخ دار تهیه کنید. تمام این مراحل را باید برای سایر اثاثیه های اتاق خواب از قبیل میز توالت یا کتابخانه هم به کار ببندید.  

لباس ها، روتختی، پتو و سایر لوازم سبک

لباس ها را می‌توانید تا کنید و درون جعبه بچینید. به هر کمد یا اثاثیه ای که در اتاق خواب دارید، یک جعبه مجزا اختصاص دهید. به عنوان مثال برای وسایل داخل کمد یک جعبه بزرگ و برای کشوی میزتوالت یک جعبه کوچک در نظر بگیرید. قرار دادن لباس ها درون جعبه باید درست مانند زمانی باشد که می خواهید چمدانتان را ببندید؛ تی شرت ها کنار هم و لباس های زیرتان را هم کنار هم بچینید.

ملحفه ها، روبالشتی ها را هم می توانید تا کنید و در کنار سایر لباس هایی قرار دهید که نیازی به آویزان کردن ندارند. برای بسته بندی کردن لباس شب و هر کدام از لباس‌هایتان که باید آویزان شوند، از جعبه های کمد مانند استفاده کنید. این جعبه ها ساختاری شبیه به کمد داشته و اجازه نمی دهند لباس هایتان آسیب دیده یا حتی چروک شوند. بالشت ها و روتختی خاصیت ضربه گیری خوبی دارند، بنابراین می توانید آن ها را درون جعبه های حاوی اشیاء با ارزشتان بگذارید تا از آن ها محافظت کنند.

اگر در اتاق خوابتان تابلو، قاب عکس، دیوار آویز یا تلویزیون صفحه تخت دارید، می‌توانید از جعبه های تلسکوپی برای بسته بندی آن‌ها استفاده کنید که به همین منظور طراحی شده اند. شاید وسوسه شوید که درون هر جعبه را تا جایی که می‌توانید پر از وسیله کنید و کلی در فضای اشغال شده در کامیون صرفه جویی کنید اما حواستان باشد که وزن جعبه ها زیاد نشوند. استفاده از دو یا چند جعبه بیشتر باعث می‌شود در حین جابجایی افراد یا وسایلتان آسیب نبینند.  

حمام

اگر داخل اتاق خوابتان حمام دارید، باید حوله ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و هر وسیله دیگری را که قرار است با خود به خانه جدید ببرید، به خوبی بسته بندی کنید. می‌توانید حوله ها را داخل جعبه حاوی لباس ها بگذارید یا از آن ها به عنوان ضربه گیر یا محافظ در بسته بندی اشیاء شکستنی بهره بگیرید.

مطمئن شوید که در شامپو، نرم کننده، شامپو بدن و سایر شوینده ها را خوب بسته اید، بعد آن ها را بسته بندی کنید. بهتر است قبل از آن که این شوینده ها را درون جعبه بگذارید، ابتدا درون کیسه فریزر قرار دهید و محکم درش را گره بزنید تا مبادا نشت کنند. داخل حمام کابینت یا کمدی دارید که قرار است با خود به خانه جدیدتان ببرید؟ ابتدا محتویاتشان را خالی کنید، سپس آن ها را از دیوار جدا کرده و داخل نایلون های حبابدار بپیچید.

حواستان باشد که داروهای داخل کابینت ها دور از دسترس کودکان باشند. شوینده هایی از قبیل وایتکس، مایع شستشوی کف و امثال آن را در یک جعبه مجزا بسته بندی کرده و با برچسب مشخص کنید که چه چیزی داخل جعبه قرار گرفته است.

جابجایی خانه و اسباب کشی کار بسیار بزرگی است اما اگر اقدامات مناسب را صورت دهید و یک استراتژی مناسب در پیش بگیرید، جایی برای نگرانی وجود ندارد و همه چیز به خوبی انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ابزارهایی که می توانند در اسباب کشی به کمک شما بیایند، به صفحه کارتن اسباب کشی زودپک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *