وبلاگ

مزایای تولید بسته بندی مقوایی

تولید-بسته-بندی-مقوایی11

بسته بندی مقوایی یک راه حل عالی و مقرون به صرفه برای نیازهای مختلف ذخیره سازی و بسته بندی است. کارتن‌های مقوایی با ارائه سطح بالایی از محافظت، ارزش بسیار بالایی دارند. بعلاوه اینکه به دلیل استفاده از مواد طبیعی، این بسته‌بندی‌ها سازگار با محیط زیست هستند.

از بسته‌بندی مقوایی برای طیف گسترده‌ای از کالاها و محصولات می‌توان استفاده کرد. به‌عنوان یک کسب‌وکار، می‌توانید صورت‌حساب‌ها و میزان کربن خود را کاهش دهید و در عین حال مطمئن شوید که محصولات دست نخورده به دست مشتریانتان می‌رسند. در این مقاله به توضیح مزایای استفاده از مقوا برای بسته بندی می پردازند. برای کشف هر آنچه که باید در مورد بسته بندی مقوایی بدانید، ادامه مطلب را بخوانید.

کارتن مقوایی برای چه مواردی استفاده می شود؟

از کارتن مقوایی برای بسته بندی، ارسال و انبار داری طیف وسیعی از محصولات استفاده می شود. هدف اصلی و اولیه استفاده از بسته‌بندی مقوایی محافظت از کالاها (معمولاً اقلام جامد) است. واقعیت این است که از کارتن مقوایی می‌توان برای نگهداری همه چیز از کالاهای الکتریکی گرفته تا وسایل خانه استفاده شود.

بسیاری از شرکت‌ها از جعبه‌های مقوایی برای ارسال محصولات به صورت عمده نیز استفاده می‌کنند. در حالی که کسب‌وکارها سفارش‌ها را در کارتن‌های مقوایی بسته‌بندی می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که در یک قطعه به مشتریان خود می‌رسند. از مقوا می‌توان برای نگهداری غذا و نوشیدنی (مثلاً کارتن های مقوایی شیر ) استفاده کرد.

در موارد خاص حتی از بشکه‌های ساخته شده از جنس مقوا، برای حمل مواد شیمیایی خطرناک، داروها و زباله‌های خطرناک استفاده می‌شود.

انواع بسته بندی مقوایی

مقوا، این امکان را فراهم می‌کنند تا طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها برای تولید بسته‌بندی در دسترس قرار گیرد. مقوا به راحتی به صورت انبوه تولید می‌شود، اما همچنین می‌تواند برای برآورده کردن نیازهای خاص و حمل و نقل و محافظت از اقلام خاص به صورت سفارشی ساخته شود.

بسته بندی مقوایی

در حالی که مقوا در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارد، سه نوع بسته‌بندی مقوایی وجود دارد که معمولاً برای حمل و نقل صنعتی و ذخیره سازی استفاده می‌شود. بسته‌بندی‌های مقوایی به صرفه‌ترین گزینه‌های بسته‌بندی هستند چراکه انبارداری آنها راحت است، وزن کمی دارند، از طرف دیگر محافظت خوبی از محصولات دارند و همه کاره هستند.

آیا مقوا یک ماده بسته بندی کاربردی است؟

مقوا یک ماده عالی برای تولید وسایل بسته بندی است. در حالی که کارتن‌های مقوایی ممکن است در نگاه اول شل و ول به نظر برسند، از مقوای با کیفیت می‌توان بسته‌بندی‌های قوی، بادوام و مقاوم در برابر آسیب را می‌توان تولید کرد. بیایید با جزئیات بیشتری به مزایای تولید عمده بسته‌‌بندی مقوایی نگاهی بیندازیم.

همه کاره بودن

بسته‌بندی‌های تولید شده از مقوا، به طرز شگفت انگیزی همه کاره هستند. همانطور که قبلاً اشاره شد،مقوا کاربردهای فوق العاده‌ای دارد. مقوا را می‌توان به جعبه یا بشکه تبدیل کرد و تقریباً در هر اندازه ای قابل تولید است. با استفاده از چاپ افست و فلکسو با هزینه کم می‌توان کارتن‌های مقوایی را با آرم‌ها یا نشان‌های خاص هر شرکت علامت گذاری کرد یا برای ارائه دستورالعمل‌ها یا هشدارها به مشتریان استفاده کرد. بنابراین بسته‌بندی مقوایی می‌تواند به بخشی ضروری از فرآیند بازاریابی و برندسازی یک شرکت تبدیل شود.

بیشتر بخوانید

مزایای چاپ کارتن اختصاصی برای فروشگاه‌ها و شرکت‌ها

مقرون به صرفه

بسته‌بندی‌های مقوایی به صورت غیر قابل انکاری مقرون به صرفه هستند. این یکی از ارزان‌ترین شکل‌های بسته‌بندی است که می‌توانید برای کسب‌وکار خود تهیه کنید، به خصوص اگر سفارشات انبوه را انجام می‌دهید. با این حال، مانند هر محصول بسته‌بندی، شما نباید فقط به سراغ ارزان‌ترین گزینه بروید. همیشه به دنبال بسته‌بندی مقوایی باکیفیت باشید، حتی اگر هزینه آن کمی بیشتر باشد – در نهایت نمی‌خواهید مشتریان شما کالاهای آسیب‌دیده یا بسته‌بندی نامرغوب را دریافت کنند!

بادوام

کارتن‌های مقوایی برای محافظت از هر چیزی که در داخل آن گذاشته می‌شود طراحی شده است و این کار را به خوبی انجام می‌دهد. کارتن‌های مقوایی از دو لایه مقوا تشکیل شده است که یک لایه فلوتینگ بین آنها قرار گرفته است.لایه فلوتینگ مثل یک لایه محافظ فنری عمل کرده و با کنترل فشار و ضربه، از آسیب دیدن اقلام داخل بسته‌بندی جلوگیری می‌کند.

آیا بسته بندی های مقوایی دوستدار محیط زیست هستند؟

یکی از بزرگترین مزایای بسته بندی مقوایی این است که سازگاری این محصولات با محیط زیست است. جعبه‌های مقوایی اغلب می‌توانند بیش از یک بار مورد استفاده مجدد قرار گیرند. این فقط یک امتیاز برای محیط زیست نیست، بلکه به تامین‌کنندگان مقوا کمک می‌کند تا از طریق بازیافت هزینه‌ها را کاهش دهند.

بازیافت کارتن

استفاده از محصولات بازیافت شده به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا برای تولید کارتن های بسته بندی مورد نیاز خود از مقوای ارزان‌تری استفاده کنند که این باعث کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

انتخاب بسته‌بندی مقوایی به جای سایر مواد مانند پلاستیک، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا اثر تخریبی محیط زیست خود را کاهش دهند و در نهایت، برندی پایدارتر و سازگار با محیط زیست بسازند که مشتریان آگاه از محیط‌زیست بتوانند به همکاری با آن افتخار کنند.

چگونه می توان استحکام بسته بندی مقوایی را بیشتر کرد

با تمام این اوصاف مقوا از جنس کاغذ است و امکان خراشیدگی، پارگی و فرورفتگی در آنها زیاد است. اگر اقلام با ارزش یا شکننده‌ای برای ارسال دارید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه کارتن مقوایی را برای نگهداری و حمل و نقل ایمن‌تر می‌شود قوی تر کرد.

برای شروع، همیشه بهترین کار این است که روی کارتن‌های مقوایی تمرکز کرد که از مواد اولیه با کیفیت تولید شده باشند. بسته به نوع محصولی ابعاد و وزن بهتر است از انواع کارتن‌‍‌ها با لایه‌های مناسب استفاده شود. انواع کارتن‌ها امروزه به صورت کارتن سه لایه، کارتن پنج لایه و هفت لایه تولید می‌شوند. بعلاوه لایه میانی کارتن‌های مقوایی ( لایه فلوتینگ) به صورت‌های مختلف تولید می‌شود. لایه فلوتینگ یه لایه کنگره دار است که بر اساس ارتفاع کنگره‌ها یا فاصله کنگره ها از یکدیگر به انواع مختلف تقسیم می‌شود.

بسته به نوع استفاده و کاربردی که هر جعبه دارد طراحان بسته‌بندی بهترین نوع فلوتینگ و یا ترکیب آنها را انتخاب و در تولید بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *