وبلاگ

دستگاه اتیکت‌‌زن چیست و چه کاربردی دارد؟

DOUDLE MX5500

اگر صاحب یک کسب و کار و تجارت هستید حتما نام دستگاه اتیکت زن بارها به گوشتان خورده است. این دستگاه با هدف چسباندن اتیکت بر روی اجناس و کالاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روزها وجود اتیکت قیمت و همچنین نوشتن مشخصات بر روی کالاها اهمیت بالایی پیدا کرده است. بنابراین فروشگاه‌ها و مراکز تجاری نیاز جدی بر خرید دستگاهی با این منظور دارند. اگر شما نیز جز دسته‌ای از افراد هستید که در کسب و کار خود به این دستگاه احتیاج دارید در این مقاله همراه ما باشید. چرا که اینبار قصد داریم شما همراهان همیشگی زودپک را با انواع دستگاه اتیکت زن و کاربردهای آن آشنا کنیم.


فهرست مطالب:


آشنایی با دستگاه اتیکت‌زن

اتیکت یا همان برچسب وسیله‌ای برای معرفی مشخصات و همچنین قیمت کالاها است. امروزه با افزایش عرضه و تقاضا از دستگاهی به نام دستگاه اتیکت زن برای چسباندن اتیکت روی اجناس استفاده می‌کنند. دستگاه اتیکت زن در اصل نوعی پرینتر محسوب می‌شود. به این معنا که توسط آن می‌توان به چاپ حروف، بارکد و اعداد بر روی برچسب پرداخت. سپس این برچسب به عنوان شناسنامه بر روی کالای مورد نظر چسبانده می‌شود. دستگاه لیبل زن دارای کاربردهای گسترده‌ای بوده و در اغلب موسسه‌ها و فروشگاه‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. از جمله این مکان‌ها می‌توان به بانک‌ها، فروشگاه‌ها، داروخانه‌ها و سایر موسسات تجاری اشاره کرد. وجود لیبل بر روی اجناس به قدری مهم است که کالای بدون لیبل حکم کالای بدون شناسنامه را دارد.

انواع دستگاه اتیکت‌زن

دستگاه اتیکت زن دارای انواع و تنوع بالایی در بازار است. همین موضوع سبب شده تا خریداران با کمی سردرگمی مواجه شوند. چاره کار برای انجام یک خرید مناسب و ایده‌آل داشتن آشنایی کافی با انواع دستگاه اتیکت زن است. چرا که بدون داشتن اطلاع از انواع این دستگاه‌ها امکان انتخاب گزینه‌ای متناسب با نیاز خود وجود ندارد. در حالت کلی این دستگاه‌ها را می‌توان در دو نوع دستی و اتوماتیک دسته‌بندی کرد. در زیر به معرفی کامل این دو نوع از دستگاه‌ها پرداخته‌ایم:

  • دستگاه اتیکت‌‌زن دستی

همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد دستگاه اتیکت زن دستی، به صورت دستی کار چاپ اتیکت را انجام می دهد و فرایند کار آن مانند مهر ساده است به این صورت که بخش برجسته مهر درون استامپ قرار گرفته و سپس بر روی سطح چاپ شونده منتقل میکند و اتیکت روی کالای مورد نظر خواهد چسبید. این نوع از دستگاه‌ها در مقایسه با دستگاه اتیکت زن اتوماتیک از قیمت پایینی برخوردار هستند. در عوض سرعت کار با آن‌ها پایین بوده و مناسب برای لیبل زنی بر روی تعداد کالاهای بالا نیست. از جمله بهترین این دستگاه‌ها می‌توان به اتیکت زن دستی MX 5500 دودلی (DUODELI) اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر از قبیل مشخصات و قیمت دستگاه اتیکت زن این دستگاه می‌توانید کلیک کنید.

  • دستگاه اتیکت‌‌زن اتوماتیک

نوع دوم این دستگاه‌ها، اتیکت زن های اتوماتیک نام دارد. معمولا در صنعت و خط تولیدهای انبوه از این دستگاه استفاده می‌شود. همین دستگاه‌ها خود در دو نوع حرارتی و پشت چسب دار طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. کاربران می‌توانند مناسب‌ترین گزینه را با توجه به کاربردی که از دستگاه انتظار دارند انتخاب و خریداری کنند.

انواع لیبل‌های مورد استفاده در دستگاه اتیکت‌زن

شرکت‌های فروش لوازم بسته‌بندی انواع مختلفی از لیبل‌های مورد استفاده در دستگاه اتیکت‌‌زن را به مشتریان خود عرضه می‌دهند. تنوع بالای این برچسب‌ها سبب شده تا هر کاربری بتواند بهترین نمونه را متناسب با نیاز خود خریداری کند. از جمله پرکاربردترین برچسب‌های اتیکت زن عبارتند از:

اتیکت coma

در صورت تمایل به خرید یکی از انواع برچسب کاما و اطلاع از تنوع بیشتر محصولات می‌توانید به دسته بندی لیبل، وب سایت زودپک مراجعه کرده و مشخصات لازم را قبل از خرید به دست آورید.

مزایای خرید دستگاه اتیکت‌‌زن

استفاده از دستگاه اتیکت‌‌زن دارای مزایای بسیار زیادی است. همین مزایا سبب شده‌اند تا اغلب افراد در محیط های کاری برای تسهیل امور از این موارد استفاده کنند. امروزه در اغلب فروشگاه‌ها، داروخانه‌ها، بانک‌ها و غیره شاهد وجود این نوع از دستگاه‌ها هستیم. در ادامه به چند مورد از اصلی‌ترین مزایای خرید دستگاه اتیکت زن اشاره شده است:

  • امکان وصل کردن دستگاه اتیکت زن به پورت‌های گوناگون مثل کامپیوتر، پرینترها و …
  • بدون صدا بودن دستگاه‌های اتیکت زن
  • عدم نیاز به جا و مکان بزرگ با هدف به کار گیری دستگاه اتیکت زن
  • بالا بردن سرعت کار جهت چسباندن لیبل قیمت بر روی کالای مورد نظر
  • امکان استفاده از آن‌ها در صنایع مختلف

نکات خرید دستگاه اتیکت‌‌زن

اگر قصد خرید دستگاه اتیکت زن را دارید بهتر است قبل از اقدام به این کار به یکسری نکات مهم در این خصوص توجه کنید. از جمله مهم‌ترین این نکات این است که در وهله اول بررسی کنید به اتیکت زنهای دستی نیاز دارین و یا اتیکت زن خای حرارتی و اتوماتیک. سپس قیمت، کیفیت و استفاده‌ای که از آن انتظار دارید را بررسی کرده و بهترین مدل را انتخاب کنید. علاوه بر آن خریداران باید دقت کنند، دستگاه اتیکت‌زن خریداری شده از سرعتی متناسب با نیاز آن‌ها برخوردار باشد. مثلا اگر در طول روز نیاز به چسباندن اتیکت‌هایی با تعداد بالایی دارید باید دستگاهی با سرعت بالا انتخاب کنید.

ولی در مورد فروشگاههای کوچک که نیاز به برچسب قیمت، سایز، و یا مشخصات بر روی محصولات و چیدن در قفسه ها را دارند یکی از بهترین دستگاهها استفاده از اتکیت زن‌های دستی است. در خرید اتیکت زن دستی به کاراکترهای که دستگاه قابلیت چاپ آنها را دارد را بررسی کنید. برخی از دستگاهها امکان چاپ سایز را نداشته و م یتوانند برای فروشگاه مشکلاتی را ایجاد کنند. پس قبل از خرید کاراکترهای را که قابل چاپ شدن توسط اتیکت زن است را بررسی نمائید. شما می‌توانید از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با کارشناسان فروش ما در شرکت فروش لوازم بسته‌بندی زودپک تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *