مقالات اسباب کشی

لیست کارهایی که باید به هنگام اسباب کشی انجام داد؛ چه تعداد جعبه نیاز دارم؟

اسباب کشی

ترفندهای بسته‌بندی حمل و نقل سریع، ساده و بدون استرس همیشه کاربردی‌اند. هرچند تخمین تعداد کارتن وسایل در زمان نقل مکان سخت است اما اگر به خوبی برنامه ریزی کنید، این مساله چندان سخت هم نخواهد بود. بهترین راه برای اسباب کشی این است که کارها را زودتر شروع کنید.

برنامه ریزی و دسته بندی وسایل یکی از مهمترین راه کارهایی است که به شما برای داشتن یک تجربه اسباب کشی راحت‌تر کمک می‌کند. در این مقاله از زودپک به بررسی ترفندهای یک اسباب کشی سریع و کم دردسر میپردازیم.

بسته بندی حمل و نقل
بسته بندی حمل و نقل

نحوه جابه جایی را مشخص کنید

در ابتدا مهم است برنامه‌ریزی کنید که آیا برای جابه‌جایی می‌توانید خودتان اقدام کرده و وسایل را جابه‌جا کنید یا به کمک نیاز دارید. آیا نیاز دارید به شرکت‌های باربری رجوع و از خدمات آنها برای جابه‌جایی استفاده کنید؟

اگر به کمک خدمات شرکت‌های باربری نیاز دارید، مناسبترین گزینه را با توجه به شرایط خودتان و همچنین سوابق آن شرکت انتخاب کنید. برای انتخاب شرکت باربری به نکاتی نظیر خوش قولی، داشتن وسایل و ابزار کافی و از همه مهمتر قیمت توجه کنید.

چک لیست بسته بندی را آماده کنید.

داشتن چک لیست کمک می‌کند تا در شلوغی و حجم بالای کار، سررشته امور از دست شما خارج نشده و به راحتی بتوانید کارها را مدیریت کنید. لیستی نیاز دارید که در طول فرآیند جابجایی شما را راهنمایی کند. منظم ماندن استرس ناشی از اسباب کشی را کاهش می‌دهد.

بودجه جابجایی را مشخص کنید.

جابه‌جایی می‌تواند فرآیند هزینه‌بری باشد، اگر می‌خواهید در انتهای اسباب کشی بیش از هزینه تخمینی، هزینه نکنید، این کار به شما کمک خواهد کرد. مواردی که از نظر شما زیادی‌اند را حذف کنید تا بودجه پیش‌بینی نشده نداشته باشید.

وسایل مورد نیاز برای بسته بندی را از پیش تهیه کنید.

برای جابه جایی نیاز به لوازم بسته بندی دارید و بهتر است برای تهیه لوازم مورد نیاز برای بسته‌بندی به عرضه کننده‌های عمده مراجعه کنید که معمولا قیمت‌های مناسب‌تری از عرضه تک دارند. زودپک سامانه‌ای است که می‌توانید در آن هر نوع وسیله‌ای برای اسباب کشی نیاز دارید را تهیه کنید. برخی از این لوازم عبارتند از:

  • اسباب کشی در سایزهای مختلف
  • لیبل‌های ویژه اسباب کشی
  • کارتن سلفون حباب دار
  • چسب پهن
  • آب چسب
  • گونی
  • پاکت

بسته بندی برای اسباب کشی
بسته بندی برای اسباب کشی

8 اقدام مهم برای اسباب کشی مدیریت شده

مهترین گام برای داشتن اسباب کشی مدیریت شده، تهیه چک لیست است. پیروی از چک لیست برای اسباب کشی می‌تواند به شما کمک کند مطمئن شوید که همه چیز قبل، حین و بعد از اسباب کشی مرتب است. در ادامه 18 ترفند جابجایی برای اسباب کشی راحت‌تر را معرفی می‌کنیم.

1- از شر وسایل به درد نخور خلاص شوید.

قبل از بسته‌بندی، یک پاکسازی بی‌رحمانه در بین اقلام استفاده نشده یا غیرضروری انجام دهید. با این کار شما وقت، هزینه و انرژی کمتری را برای بسته‌بندی، جابجایی و باز کردن بسته‌ها صرف خواهید کرد.

2- یک پوشه برای تمامی‌اطلاعات جدید بسازید.

تمامی‌اوراق اجاره یا خرید، انتقال قراردادها و موارد دیگر قانونی را در یک پوشه ثبت کنید. لازم است تمامی‌تلفن‌ها آدرسها و …که ممکن است مورد نیاز شما باشد را نیز گردآوری کنید.

3- زودتر وسایل را بسته بندی کنید.

بسته بندی اقلامی‌که نیاز نخواهید داشت را هفته‌ها قبل از جابجایی شروع کنید. اگر در تابستان جابه‌جا می‌شوید، می‌توانید کت‌های زمستانی را از قبل بسته‌بندی کنید.

4- زودتر رزرو کنید.

اگر ساختمان جدید نیاز به خدمات حرفه‌ای مثل نقاشی یا انواع تعمیرات را دارد یا نیاز هست افرادی آن را نظافت کنند بهتر است که این کارها را قبل از انتقال اسباب انجام دهید.

5- محل جدید را چک کنید.

پس از نهایی شدن تاریخ اسباب کشی، حتما بررسی کنید تا تمامی‌موارد خدماتی مثل آب برق گار و…. در دسترس باشند.

6- موارد ضروری را همراه خود داشته باشید.

شب قبل از اسباب کشی، وسایل ضروری نظیر مسواک، وسایل مورد نیاز کودک کارت شناسایی، کارت اعتباری و… را در یک چمدان یا کیفی که با خود نگه می‌دارید قرار دهید.

7- لوازم بسته بندی بگیرید.

پیش از اسباب‌کشی تمام موارد مورد نیاز مثل کارتن، چسب، ماژیک، لیبل، نایلون حبابدار، سلفون و… را به مقدار کافی تهیه کنید.

8- کامیون با رمپ بارگیری انتخاب کنید.

وسایل سنگینی مثل یخچال که وزن زیادی دارند را باید با احتیاط حمل کرد. به همین دلیل بارها را به راحتی می‌توان در طبقات جابه جا کرد. اگر از نظر ساختمانی مشکلی وجود ندارد و به راحتی می‌توان بارها را جابه جا کرد حتما به کامیونی که قرار است انتخاب کنید هم دقت کنید. داشتن رمپ بارگیری کارها را ساده‌تر می‌کند و امکان ورود چرخ دستی را فراهم می‌آورد.

چطور وسایل را برای بسته بندی حمل و نقل آماده کنیم؟

بسته بندی لوازم منزل برای جابجایی یا بسته بندی لوازم اداری، ممکن است وقت‌گیرترین بخش کل فرآیند جابه جایی باشد. بهترین نکات بسته‌بندی برای جابجایی، صرفه جویی در وقت و در عین حال مطمئن شدن از ایمن بودن وسایل است.

محلی برای بسته بندی انتخاب کنید. وسایل بسته بندی شامل کارتن اسباب کشی، چسب پهن، قیچی، نایلون اسباب کشی، محافظ حباب‌دار، لیبل، را دسته بندی و آماده کنید. به این ترتیب، می‌توانید کار بسته‌بندی را سریع‌تر انجام دهید.

از پارچه‌ها، حوله و سایر اقلام نرم برای بسته بندی مواد شکستنی مانند لیوان یا سایر وسایل شکستنی استفاده کنید. در آشپزخانه، از حوله‌های آبگیری استفاده کنید تا چاقوها و سایر اشیاء تیز را محکم بپیچید و آنها را با یک کش محکم کنید. از اینکه چه تعداد از وسایل خانگی که از قبل در اختیار دارید را می‌توان برای بسته‌بندی استفاده کرد، شگفت زده خواهید شد. این باعث کاهش هزینه‌ها شما نیز خواهد شد.

حتما بر روی کارتن‌های اسباب کشی لیبل بچسبانید یا روی آنها ثبت کنید که چه وسایلی درون آنهاست. با این کار فرآیند جابه جایی و باز کردن محصولات تسریع شده به راحتی می‌توان وسایل مورد نیاز را پیدا کرد.

اتاق‌های مقصد را هم بر روی جعبه‌های مقوایی یادداشت کنید. وقتی شما دقیقا مشخص کنید که این وسایل قرار است کجا قرار بگیرند راحت‌تر می‌توانید فرآیند نقل و انتقال را انجام دهید.  کیف مخصوص حاوی اسناد و سایر موارد ضروری مثل لوازم شخصی، دارو که ممکن است در بدو ورود به آنها نیاز داشته باشید را جدا بسته بندی کنید.

اولویت باز کردن کارتن‌ها را مشخص کنید. مشخص کردن ترتیب وسایل ضروری که باید باز و چیده شوند، مهم است. با این کار شما می‌توانید محصولات را با اولویت نیاز، باز کنید.

چگونه اسباب کشی را آسان‌تر کنیم؟

روز اسباب کشی به خودی خود روزی خسته کننده و پراسترس است، با کمک این راهکارها می‌توان کمیاز خستگی این روز را کم کرد. بسته بندی وسایل را روز قبل از حمل و نقل تمام کنید. بسته‌بندی‌های لحظه آخری می‌توانند ذهن شما را بهم بریزند.

همیشه کارهای لحظه آخری وجود دارند که باید انجام شوند. بنابراین ‌روز را زودتر شروع کنید. بیدار شوید و کارهای ریز باقیمانده را به اتمام برسانید. لیست کارهایی که باید در روز اسباب‌کشی انجام دهید را تهیه کنید و براساس آن کارها را با نظم پیش ببرید.

در این روز به موبایل‌تان نیاز دارید. پس حتما موبایل و پاور بانک خودتان را شارژ کنید تا در مدت طولانی بتوانید در صورت لزوم از آنها استفاده کنید.

پس از بارگیری وسایل از منزل یا محلی که وسایل را تخلیه کرده‌اید عکاسی یا فیلمبرداری کنید. تا وضعیت آن مشخص باشد. با این کار بعد از خروج شما هیچ ادعایی علیه شما و در مورد آسیب‌های احتمالی به شما وارد نخواهد بود.

باز کردن وسایل؛ ترفندهایی برای کار ساده‌تر

نیازی به باز کردن همه وسایل به صورت یکجا نیست. اولویت بندی که هنگام بسته بندی مشخص کردین را رعایت و بر اساس آن وسایل را باز کنید. ابتدا وسایل برقی را باز کرده و آنها را متصل کنید. راه اندازی تلویزیون و وسایل سرگرمی‌هم می‌تواند گزینه مناسبی برای ادامه کار باشد. از وسایل ضروری شروع کنید و یک به یک آنها را باز کنید و حتما سر جای مناسب قرار دهید.

مهمترین نکته این است که نباید همه کارتن‌ها را یکجا باز نکنید. اولویت‌بندی را رعایت کنید و اگر اولویت‌ها را فراموش کردید کارتن‌ها را یک به یک باز کرده و وسایل را به ترتیب سر جای خود قرار دهید.

شما در مقصد هستید و وقت و زمان کافی برای باز کردن محصولات دارید. برنامه ریزی کنید و براساس آن وسایل را بچینید. می‌توانید از آشپزخانه شروع کنید و بعد به سراغ اتاق خواب‌ها بروید و در آخر اتاق پذیرایی و اتاق مهمان و … را مرتب کنید.

دانشجویی که می خواهد به خوابگاه نقل مکان کند

وقتی دانشجویان در دانشگاه قبول می‌شوند و برای نخستین بار خانه را ترک می‌کنند، اغلب در خوابگاه ساکن می‌شوند. اتاق خواب نسبتاً کوچکی که قرار است تمام وسایل‌شان را درون خود جا دهد. اگر مسئولیت تهیه غذا هم به عهده خوابگاه باشد، دیگر نیازی نیست آن‌ها کلی ظرف و ظروف و قابلمه با خود به خواگاه ببرند. در چنین شرایطی وسایل آن ها به کتاب‌ها، لباس‌ها، لوازم الکترونیک و ساید وسایل دانشجویی محدود می‌شود؛ البته نباید وسایل شخصی ریز و درشت را از قلم انداخت.

نیازی به گفتن ندارد که اسباب کشی دانشجویی شامل نقل و انتقال اسباب و اثاثیه یک اتاق در خانه به یک اتاق در خوابگاه می‌شود و برای بسته بندی آن جعبه های نسبتاً کمی نیاز است. ما یک مجموعه مخصوص بسته بندی وسایل دانشجویان سال اول داریم که بدون شک بسیار مفید و کارآمد خواهد بود. با این اوصاف ممکن است دانشجو در طول سال وسایل و ملزومات بیشتری جمع کرده باشد و در پایان سال تحصیلی حجم وسایلش بیشتر شود. در این صورت به یکی دو جعبه دیگر برای بسته بندی متعلقاتش نیاز خواهد داشت.

اغلب دانشجویان در سال دوم دانشگاه به اتفاق سایر دوستان خود یک خانه کرایه می‌کنند. حالا دیگر به وسایل بیشتری نیاز دارند؛ ظرف و ظروف، قابلمه، ماهیتابه و سایر وسایل آشپزخانه. در چنین وضعیتی جعبه هایی که سال گذشته بدون استفاده مانده بود، در سال دوم و سوم حسابی به کار می‌آیند و به دانشجو کمک می کنند وسایل خود را بسته بندی کرده و لوازم ضروری را از قلم نیندازند. رایج است که دانشجویان به هنگام نقل مکان از کیسه های پلاستیکی برای جابجایی وسایل خود استفاده می‌کنند.

اما استفاده از مجموعه بسته بندی های مخصوص اسباب کشی به آن ها کمک می‌کند تا کارهایشان را سر و سامان دهند و برای سال جدید آماده تر باشند. خیلی مهم است که در این برهه حساس و مهم زندگی به آن ها کمک کنیم تا کارهایشان را سریع تر و منظم تر انجام دهند و در مورد اسباب کشی اطلاعات و تجارب ارزشمندی به دست آورند.

خانواده هایی که برای اولین بار خانه می خرند

خریدن اولین خانه، برای خانواده ها لحظه ای مهم و خاطره انگیز به شمار می‌رود. فرقی نمی‌کند که شما به تازگی ازدواج کرده باشید، فرزند نوپا داشته باشید یا این که قبلاً سال ها مستأجر بوده‌اید و حالا توانسته‌اید برای اولین بار خانه ای خریداری کنید، این تجربه همیشه مهیج و شیرین خواهد بود.

زودپک چگونه به شما کمک می‌کند؟

خریدن اولین خانه، برای خانواده‌ها لحظه‌ای مهم و خاطره انگیز است. فرقی نمی‌کند که شما به تازگی ازدواج کرده باشید، فرزند نوپا داشته باشید یا این که قبلاً سال‌ها مستأجر بوده‌اید و حالا توانسته‌اید برای اولین بار خانه ای خریداری کنید، این تجربه همیشه مهیج و شیرین خواهد بود.

در حین برنامه ریزی برای اسباب کشی تمام تلاشتان را خواهید کرد که همه چیز طبق نظم و برنامه پیش برود اما به این فکر کرده اید که چه تعداد جعبه و کارتن نیاز دارید؟ ما در زودپک کارها را کمی‌برایتان ساده تر کرده‌ایم و در بخش محصولات مخصوص اسباب کشی 4 مجموعه متفاوت ارائه داده ایم؛

  • مجموعه ای مناسب برای خانه‌هایی با 1 یا 2 اتاق خواب
  • مجموعه ای مناسب برای خانه‌هایی با 2 یا 3 اتاق خواب
  • مجموعه ای مناسب برای خانه‌هایی با 4 یا 5 اتاق خواب
  • مجموعه‌ای مناسب برای خانه‌های بسیار بزرگ یا خانواده‌هایی که اسباب و اثاثیه بسیار زیادی دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعداد جعبه‌های مورد نیازتان می‌توانید به صفحه محصولات مختص اسباب کشی مراجعه کنید و ببینید کدام مجموعه برای اسباب و اثاثیه شما بهترین است.

یادداشت پایانی؛ ترفندهای بسته بندی حمل و نقل سریع، ساده و بدون استرس

به طور کلی اسباب کشی کاری خسته کننده است. اما میتوانید با استفاده برنامه ریزی این خستگی را کمتر کرد. آغاز فرایند بسته بندی اثاثیه پیش از فرارسیدن روز اسباب کشی به شما کمک میکند تا فرصت بیشتری مدیریت کارهای خود داشته باشید. درنظر داشته باشید که حتما برای اسباب کشی از وسایل درستی بهره بگیرید. زودپک سامانه ای است که به شما در تهیه وسایل لازم برای اسباب کشی کمک و هزینه‌های شما را کاهش میدهد. زودپک این کار را با ارائه بسته‌های حاوی وسایل اسباب کشی انجام میدهد و شما میتوانید با مراجعه به وبسایت این سامانه لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید.

سوالات متداول

چرا باید پیش از اسباب کشی برنامه ریزی داشته باشیم؟

برنامه ریزی به کاهش سردرگمی و افزایش سرعت بسته بندی و دقت در این فرآیند کمک می‌کند.

چطور میتوان اسباب کشی آسان‌تری داشت؟

بسته بندی را به روز آخر موکول نکنید و با تهیه لیستی از وسایل کار را ساده‌تر کنید.

برای کاهش هزینه بسته بندی چه کاری انجام دهیم؟

وسایل را به صورت مجموعه از سامانه زودپک خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *