وبلاگ

بسته بندی کتاب

بسته بندی و ارسال کتاب

مثل هر کالای دیگری این روزها خرید و فروش کتاب نیز به صورت اینترنتی رواج یافته است. با توجه به اینکه کتاب به آب و نفوذ رطوبت حساس بوده و از طرفی دیگر در سایزها و وزن‌های مختلفی به چاپ میرسد، بسته‌ بندی صحیح آن اهمیت بالایی دارد.

مهم‌ترین موضوعی که در بسته‌بندی و ارسال کتاب مورد توجه قرار می‌گیرد تهیه لوازم مناسب برای این منظور است. کارتن کیبوردی، پاکت متالایز و پاکت نایلون مشکی از جمله کاربردی‌ترین وسیله‌هایی هستند که استفاده از آن‌ها در این زمینه توصیه می‌شود. به منظور آشنایی با این اقلام بسته بندی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد داشتن یک بسته‌بندی مناسب برای ارسال کتاب شما را به همراهی ما در خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم.

ترفندهای بسته‌ بندی برای ارسال کتاب

شاید در نظر اول بسته‌بندی کتاب کاری بسیار دشوار به حساب آید. اما با رعایت یک سری ترفندها می‌توان بسته‌هایی استاندارد و مطمئن برای ارسال کتاب‌ها به نقاط مختلف داشت. در زیر چند نکته کلیدی مهم را برای داشتن بهترین بسته‌بندی کتاب گردآوری و معرفی کرده‌ایم:

بسته بندی متناسب با وزن کتاب انجام دهید

اولین قدم در بسته بندی کتاب توجه به وزن آن است. کتاب‌ها در ابعاد و وزن‌های مختلفی هستند. به این معنا که برخی از آن‌ها دارای جلد و صفحاتی ضخیم بوده و در نتیجه وزن کتاب بالا خواهد بود. در حالی که برخی دیگر ظریف و سبک هستند.

اگر قصد قرار دادن کتاب در کارتن پستی و ارسال آن را دارید بهتر است به این مورد توجه کنید. به عنوان مثال قرار دادن کتاب سنگین وزن و حجیم درون کارتن سه لایه کوچک، با دیواره‌های نازک می‌تواند سبب پارگی آن در حین جابجایی گردد. برخی موارد نیاز به ارسال چندین کتاب هست. در صورت نیاز به ارسال چندین کتاب، با توجه به وزن مرسوله، بهترین گزینه استفاده از

کارتن‌های ۵ لایه هستند. همچنین توصیه می‌شود اگر تعداد کتاب‌ها زیاد هستند همه آن‌ها را در یک کارتن جاسازی نکنید.

استفاده از بسته‌ بندی ضد آب

کاغذ و جوهر متریال استفاده شده در چاپ کتاب هستند. بنابراین کوچکترین رطوبتی می‌تواند سبب خراب شدن کتاب گردد. از آنجایی که در طول مسیر ارسال احتمال قرار گرفتن محموله پستی شما تحت شرایط نامساعد مثل بارندگی و نفوذ آب وجود دارد بهتر است از بسته‌بندی‌های ضد آب کمک بگیرید. پاکت نایلون مشکی یکی از بهترین گزینه‌ها برای این منظور است. علاوه بر آن می‌توانید از پاکت متالایز برای کتاب‌های بسیار حساس و ارزشمند استفاده کنید.

ارسال لوازم التحریر

توجه به سایز کتاب‌ها

از دیگر نکات کلیدی که افراد باید برای داشتن بسته‌بندی مناسب در ارسال کتاب توجه کنند، سایز کتاب‌ها است. به این معنا که شما باید پاکت، کارتن یا هر لوازم بسته‌بندی دیگری را متناسب با سایز کتابی که قصد ارسال آن را دارید خریداری کنید. اگر اندازه جعبه یا پاکت بسته‌بندی از ابعاد کتاب کوچکتر باشد بخشی از کتاب خارج از بسته قرار گرفته و در نتیجه امکان آسیب دیدن آن در طول مسیر وجود دارد.

از طرفی دیگر قرار دادن یک کتاب کوچک درون بسته‌ای بسیار بزرگ، به طوری که کتاب، درون بسته در حال حرکت باشد هم احتمال آسیب به محصول را زیاد می‌کند. معمولا برای بسته‌بندی کتاب‌ها در سایز استاندارد و معمول از پاکت نایلون مشکی سایزA4 ، پاکت نایلون مشکی A3  و پاکت متالایز  B4 استفاده می‌شود.

بعد از اتمام بسته‌بندی آن را مهر و موم کنید

برای اینکه کتاب‌های بسته‌بندی شده در حین حمل و نقل از کارتن یا پاکت خود خارج نشده و آسیبی متوجه حال آن‌ها نشود، مهر و موم کردن آن‌ها از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است. برای این منظور می‌توانید از چسب پهن با عرض ۵ سانتی‌متر برای محکم کردن درب کارتن پستی استفاده کنید. پاکت‌ متالایز و پاکت نایلون مشکی دارای درب چسب‌دار هستند که در این مسیر کار شما را تسهیل می‌کنند. 

لوازم مورد نیاز بسته بندی برای ارسال کتاب

از گفته‌های عنوان شده در بخش ترفندهای بسته‌بندی اصولی کتاب می‌توان متوجه شد که مهم‌ترین کار در این مسیر استفاده از لوازم مناسب است. اما سوالی که ایجاد می‌شود این است که استفاده از کدام ابزار بسته بندی در این زمینه توصیه می‌شوند؟ از جمله مهم‌ترین این ابزار می توان به:

پاکت ارسال کتاب

پاکت نایلون مشکی

پاکت نایلون مشکی که با نام پاکت محرمانه نیز شناخته می‌شود از سه لایه تشکیل شده و با هدف بسته‌بندی و ارسال اسناد و مدارک مهم مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین ویژگی این پاکت‌ها می‌توان به ضد آب و ضد نور بودن آن‌ها اشاره کرد. پاکت نایلون مشکی در ابعاد مختلفی تولید و به بازار ارائه می‌گردد که ابعاد A4 و A3 کاربرد زیادی در بسته بندی کتاب‌ها دارند.

پاکت متالایز

از دیگر لوازم بسته بندی کاربردی در حوزه ارسال کتاب به نقاط مختلف کشور می‌توان به پاکت متالایز اشاره کرد. این پاکت نیز دارای سایزبندی‌های مختلفی بوده و بهترین آن‌ها برای بسته‌بندی کتاب و کاغذ ابعاد A4, A3 و B4 هستند. اصلی‌ترین مشخصه این نوع از پاکت‌ها به کار بردن یک ورق نازک آلومینیومی درون آن‌ها است. بنابراین امکان نفوذ هیچ گونه گرد و خاک، رطوبت و … به درون آن وجود ندارد.

کارتن کیبوردی

کارتن کیبوردی که به آن‌ها کارتن لپ تابی نیز گفته می‌شود از دیگر وسیله‌های کاربردی در بسته بندی و ارسال کتاب است. این کارتن‌ها به راحتی باز و بسته شده و استفاده از آن‌ها باعث می‌شود تا بسته‌بندی مرتب و منظمی را داشته باشید. چرا که قرار دادن کتاب در این کارتن‌ها با نظم بیشتری انجام می‌شود. شما می‌توانید این کارتن را در ابعاد مختلفی سفارش داده و خریداری کنید.

کلام آخر

کتاب کالایی ارزشمند بوده و خریداران آن دوست دارند تا کتاب خود را در یک بسته بندی شکیل و زیبا و بدون آسیب دریافت کنند. شاید در نگاه اول بسته بندی کتاب کاری سخت به نظر برسد اما ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که با رعایت نکات طلایی گفته شده در این مقاله و تهیه لوازم مناسب می‌توانید بهترین بسته‌بندی را داشته باشید.

زودپک به عنوان یکی از معتبرترین سامانه‌های فروش آنلاین لوازم بسته‌بندی به شما این امکان را می‌دهد تا وسیله‌های مورد نیاز خود را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید. برای خرید کارتن کیبوردی ۳ لایه، پاکت متالایز و پاکت نایلون مشکی در ابعاد مورد نظر خود همین حالا سفارش خود را ثبت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و ویژگی‌های آن‌ها کارشناسان فروش ما در خدمت شما عزیزان خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *