وبلاگ

چگونه در انبار چیدمان را انجام دهیم؟

کارتن مقوایی

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که افراد باید در حین بسته‌بندی محصولات و انتخاب نوع کارتن برای بسته بندی محصولات خود مورد توجه قرار دهند نحوه انبار کردن بسته‌ها است.
شرایط انبار تاثیر قابل توجهی در نوع بسته‌بندی محصولات دارد. به عنوان مثال شرایط محیطی از جمله دما، رطوبت، مدت زمان نگه‌داری، وزن بسته‌ها و … همه مواردی هستند که در انتخاب کارتن مناسب باید در نظر گرفته شوند. اگر شما نیز به دنبال کارتن مناسب برای انبار کردن محصولات خود هستید در این مقاله همراه ما باشید. چرا که سعی کرده‌ایم به هر آنچه که باید در این مورد توجه کرد، بپردازیم.

انتخاب کارتن مناسب برای انبار کردن محصولات

بسته‌بندی محصولات برای جلوگیری از آسیب در حین جابه‌جایی و نگه‌داری وسیله‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. علاوه بر آن یک بسته‌بندی خوب کمک می‌کند تا وسیله‌ها نظم و ترتیب بیشتری داشته باشند. اما موضوع مهمی که قبل از تهیه کارتن‌های بسته‌بندی ذهن افراد را درگیر می‌کند این است که چه کارتنی برای انبار کردن محصولات مناسب است. در پاسخ به این سوال باید جوانب مختلفی در نظر گرفته شوند. به همین دلیل کاربران باید شرایط را سنجیده و گزینه ایده‌آل با توجه به موقعیتی که دارند را انتخاب کنند. برای انتخاب کارتن مناسب جهت انبار کردن محصولات موارد زیر را باید در نظر گرفت:

  •  جنس وسیله‌های که قرار است درون کارتن‌ها قرار بگیرد

اولین چیزی که باید برای تهیه کارتن مقوایی مناسب بسته‌بندی در نظر گرفت جنس وسیله‌هایست که قرار است درون کارتن‌ها قرار بگیرند. به عنوان مثال وسیله‌های شکستنی از حساسیت بالایی برخوردار هستند. بنابراین با توجه به نوع کالا ، وزن، تعداد کارتنی که قرار است در انبار بر روی همدیگر قرار گیرند. باید از کارتن‌های مناسب سه لایه یا چند لایه (۵ و 7 لایه) استفاده کرد. اگر قرار است وسایل سنگین درون کارتن قرار گیرند و چند بسته بر روی همدیگر باشند مسلما کارتن با استحکام بالا مورد نیاز است. در غیر این صورت احتمال آسیب به بسته بندی و محصول در انبار، به دلیل قرار گیری کارتن‌ها بر روی هم بالا می‌رود.

علاوه بر آن توصیه می‌شود در بسته‌بندی محصولات شکستنی از نایلون حبابدار برای جلوگیری از شکستن آن‌ها استفاده شود. و یا برای محصولاتی که در رطوبت آسیب خواهند دید استفاده از سلفون اصل مهمی است که باید مدنظر قرار داد.

  • وزن وسیله‌ها

یکی دیگر از معیارهای انتخاب کارتن مناسب برای انبار کردن محصولات وزن آن‌ها است. هر چه وسیله‌های قرار گرفته درون بسته‌ها سنگین‌تر باشند باید از کارتن محکم‌‌تر و ضخیم‌تری استفاده کرد. در غیر این صورت حمل و دپو کردن کارتن‌ها با مشکل مواجه می‌شود. چرا که احتمال پاره شدن و آسیب دیدن بالا می‌رود. برای محصولات با ابعاد بزرگ و سنگین معمولا از کارتن‌های چند تکه و با تعداد لایه‌های بیشتر استفاده می‌شود.

کارتن انبار
  • تعداد کارتن‌های قرار گرفته بر روی هم در انبار

از جمله موضوع‌های مهمی که شاید بسیاری از افراد در انبار کردن آن را نادیده بگیرند تعداد کارتن‌هایی است که بر روی هم چیده می‌شوند. به دلیل حجم بالای بسته‌ها امکان چیدن بسته‌های کارتن‌ها در کنار هم فراهم نمی‌شود. به همین دلیل آن‌ها را بر روی هم سوار می‌کنند. در نتیجه بسته‌ها بر روی هم فشار آورده و احتمال آسیب دیدن وسیله‌های دورن آن و حتی پاره شدن کارتن‌ها نیز وجود دارد. بنابراین برای جلوگیری از این مسئله توصیه می‌شود در سفارش و خرید کارتن مناسب، علاوه بر مشخصات محصول به شرایط انبارداری و نگه داری محصولات هم توجه ویژه ای شود. دیواره کارتن‌ها در برابر فشار حاصل از وزن بسته‌ها مقاوم باشند.

  • شرایط محیطی انبار

مورد مهم دیگری که در انتخاب کارتن مناسب برای انبار کردن باید در نظر گرفت شرایط خود انبار است. مثلا برخی از انبارها دارای محیطی مرطوب هستند. این موضوع سبب می‌شود تا بسته‌ها در اثر رطوبت زیاد نرم شده و مقاومت خود را از دست دهند. در نتیجه با کوچکترین حرکت کارتن‌ها پاره شده و بسته‌بندی محصولات از بین می‌رود. علاوه بر آن وارد شدن رطوبت به درون کارتن‌ها می‌تواند باعث ایجاد ضرر و زیان به وسیله‌های درون آن‌ها گردد. در این شرایط توصیه می‌شود حتما از کارتن‌های مقاوم در برابر رطوبت و آب استفاده شود.

  • توجه به کیفیت کارتن

هر چه قدر هم که کاربران تمامی نکات گفته شده در بالا را در نظر بگیرند نمی‌توانند بدون خرید کارتنی با کیفیت بالا بسته‌های خود را به صورت طولانی و سالم انبار کنند. بنابراین در کنار خرید کارتن مناسب از لحاظ سایز، تعداد لایه دیواره، جنس، ضخامت و … توجه به کیفیت کارتن‌ها نیز توصیه می‌شود.

نکات کلیدی انبار کردن کارتن‌ها

همان قدر که انتخاب و خرید یک کارتن مناسب برای داشتن یک بسته‌بندی و انبار کردن مطمئن از اهمیت بالایی برخوردار است رعایت برخی نکات در حین چیدن کارتن‌ها نیز ضروری است. چرا که بدون داشتن یک چیدمان منظم و مناسب نمی‌توان انتظار انبار کردن ایده‌آل بسته‌ها را داشت. به همین دلیل در زیر به چند مورد از نکات کلیدی انبار کردن کارتن‌ها پرداخته‌ایم. از جمله این موارد عبارتند از:

  • چیدمان مناسب کارتن‌ها، در انبار کردن آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال باید توجه کرد تا جعبه‌های سبک‌تر بالای جعبه‌های سنگین‌تر قرار بگیرند. همچنین اگر فضای بسیاری در اختیار دارید تا حد امکان از انبار کردن کارتن‌ها بر روی هم خودداری کنید. نکته مهم دیگر خودداری از قرار دادن کارتن‌ها با محتوای شکستنی در زیر سایر کارتن‌ها است.
  • برچسب زدن بر روی کارتن‌ها می‌تواند تا حد زیادی از وسیله‌های درون آن‌ها محافظت کند. بنابراین جدا از اینکه چه نوع جعبه‌ای استفاده می‌کنید، آن‌ها را برچسب بزنید. با این کار در حین انبار کردن محصولات احتیاط لازم رعایت می‌شود.
  • توصیه می‌شود در انبار کردن کارتن‌ها از باقی ماندن خلا در بین آن‌ها خودداری کنید. گاهی اوقات سایز بسته‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و جلوگیری از ایجاد خلا بین آن‌ها غیر ممکن است. در این شرایط می‌توان از پارچه‌ یا نایلون‌های حبابدار برای محافظت بیشتر استفاده کرد.

خرید کارتن مناسب برای انبار کردن محصولات

افراد باید هنگام انتخاب کارتن برای بسته‌بندی و نگه‌داری وسیله‌های خود تمامی شرایط و پارامترهای گفته شده در این مقاله را به خاطر بسپارند. چرا که مهم‌ترین شرط برای انبار کردن ایمن وسایل داشتن یک بسته‌بندی خوب است. سامانه فروش انواع لوازم بسته‌بندی زودپک به شما عزیزان کمک می‌کند تا مناسب‌ترین گزینه را با توجه به نیاز خود برای داشتن یک بسته‌بندی خوب تهیه کنید. خریداران می‌توانند خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام داده و سفارشات خود را درب منزل دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *